Logican urapolut ja työskentelyolosuhteet

mcx-934

Mitkä ovat ne paljon kehutut urapolut Logicalla? Monissa paikoissa on mainittu, että niitä on paljon, mutta mitä ne konkreettisesti ovat?

Entä työskentelyolosuhteet. Lähinnä Helsingin toimipisteistä olen kiinnostunut. Onko niissä maisemakonttorit vai omat huoneet?

Mitä työsuhde-etuja on tarjolla?

25

1263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghfghfghfhfgh

Ehdottomasti paras työsuhe-etu on kvartaalitalouden ajamat YT:t. Kuten kaikissa pörssifirmoissa.

• mcx-934

Mulla on pitkä irtisanomissuoja, kun siirryn sinne liikkeenluovutuksessa, joten yt:t ei nyt kiinnosta, vaan ne oikeat edut, urapolut ja työolosuhteet.

• turtoz

Maisema tai omahuone, riippuu vähän, että mitä olet tulossa tekemään. Voi olla, että pääset itse vaikuttamaan, mutta yleensä työpiste määrätään eikä turhia kysellä. Työsuhde-edut: kahvi ainakin ilmaista :) normaalit edut, mitä tyypillisesti yrityksissä muutenkin.

• Logica_finished

Logica ostettiin juuri pois kuleksimasta.

• juna meni jo

"Mitkä ovat ne paljon kehutut urapolut Logicalla"

Ei kohta minkäänlaiset. Logicaa ei kohta ole.

Ja duunit hoitaa kohta inkkarit tms. orjat. Eli alas vaan katteleen duunia jostain muualta.

• mcx-934

Juu, ihan vapaasti voidaan teettää ikävät koodaushommat inkkareilla. Niihin hommiin en enää halua palata. Haluan ylöspäin.

En usko, että Logica mihinkään häviää. Johan se taitaa olla toiseksi suurin it-pulju Suomessa.

• sdffghrtyfjhgj

Keep dreaming bitch.

• TE73

ehkä et oikein koskaan oppinut niitä hommia ja siksi sulle annettiin yksinkertaiset ja tylsät hommat. Onnea matkalle kohti suurempaa pätemättömyyden tasoa.

• jossainmuualla2

Aikoinaan erässä firmassa koodaushommat ulkoistettiin intialaisille ja mitä jäi jäljelle Suomeen - niiden koodien testaaminen, että sillälailla ylöspäin koodarista testaajaksi. Ja tietty voi yletä vetämään intialaisteen koodaamia projekteja, semmoinenkin ylennys on mahdollista.

• Kiitos!

Hyvä etten tuonne päätynyt töihin. Kävin kolmessa eri työhaastattelua, isojen pomojen luona ja se testi. Sovittiin jo palkat ja kaikki, sitten viime hetkellä soittivat etteivät saaneetkaan rekrytointilupaa?

Onneksi!! Sillä löysin pohjoisempaa toki pienemmän työnantajan, mutta kasvavan yrityksen, jossa vain työpula kasvaa tästä "lamasta" johtuen, sillä työpaikka on perintätoimisto :)

YESH! Joskus se onni potkii, vaikkei huolitakkaan :)

PS. Minuun ottivat yhteyttä Logicalta, minä en.

• keskarianäytin

Sulle kävi samoin, kun mulle. Kävin 7 haastattelussa. Minut valittiin ja sovittiin palkka, aloittamispäivä ja tutor, joka tulee alussa opastamaan talon tavoille. Kaksi tuntia ennen sopimuksen allekirjoittamista soitettiin, ettei paikkaa enää olekaan.

• mcx-934

Miten Logicalla on suhtauduttu tähän kanadalaiseen ostajaehdokkaaseen?

• Partiotist

Blame Canada!

• vois kiinnostaakin

Itse etsiskelen uusia haasteita ja olen myös ajatellut hakea Logicalle. Noista Logican YT:stä en ole kuullut. Useammin on saanut lukea esim. Tiedon ja Digian YT:stä ja siksi ihmettelinkin tuota Logicaa koskevaa kommenttia. Eikös Logicalla kuulu "työsuhde-etuun" talon kuntosalin käyttö? Millä tavoin isossa talossa suhtaudutaan pienestä työyhteisöstä saapuviin työntekijöihin?

• 12345123

Se että niistä ei kuulu mitään, johtuu siitä että Logicalla saadaan ihmiset lähtemään itsestään. Keinoja ovat päivittäinen vi....u päin naamaa, palkka- ja ammatikehityksen loppuminen sekä siirtäminen toisarvoisiin hommiin.

• Codesoul

ainoat ikinä näkemäni kunnolliset urapolut olen nähnyt pari vuotta sitten Enderon Pietarin yksikössä....eikä nekään sitten koskeneet meitä suomalaisia

• janna7

Logicakin on niin iso talo, että voi olla tiimi- ja esimieskohtaisia eroja. - ja paikkakuntakohtaisia. Itse olen viihtynyt täällä jo useamman vuoden. Työtä kyllä saa tehdä aivan sairaasti, enkä sitä urapolkua ole kauheasti nähnyt, mutta osaavia ja tekeviä arvostetaan. Oma esimieheni pyrkii myös siihen, että työt jaetaan tasaisesti. Työterveyshuolto pelaa, on liikunta/kulttuuriseteleitä. Olen kyllä kuullut taloista, joilla etuina on mm ilmainen hammashuolto, mutta epäilen, että ne firmat alkaa näinä päivinä olla jo katulegendaa... Isoja yt.tä ei ole ollut, taidetaan olla myös niitä harvoja, jotka on tähän asti palkanneet väkeä.

• RKMK

Edellisessä työpaikassani etuihin kuului ilmainen hammashuolto, joten ei se ihan legendaa ole. Sitä edeltävässä oli rahallisesti paremmat edut vaikkei hammashuoltoa ollutkaan.

Tuo aiemmin mainittu talon kuntosali taitaa riippua siitä mihin toimistoon sijoittuu...

Suuremmilta YT-neuvotteluilta Logica on säästynyt, muttei kannata turhaan tuudittautua tuohon sillä samoilla säännöillä se pelaa kuin muutkin isot talot.

Urapolusta en vielä tiedä kun olen talossa ollut lyhyen aikaa, mutta useamman ison talon touhua nyt katseltuani seuraava työpaikkani tulee olemaan pienemmässä firmassa.

• vois kiinnostaakin

Nykyään on puhuttu siitä, että yrityksiin tarvitaan entistä enemmän nuorta näkulmaa työtehtäviin ja että nuoria vastavalmistuneita pitää saada väistyvän ikäpolven tilalle. En tiedä Logican ikäjakaumasta, mutta kun nuori tulee taloon, niin miten hänet otetaan vastaan ja miten häneen ylipäänsä suhtaudutaan?

• hoosianne

Eipä taida yhdelläkään firmalla olla talotasolta tulevaa "näin suhtaudut nuoreen työtoveriisi" -ohjeistusta, eiköhän se ole ihan pelkästään lähimmistä työtovereista kiinni.

Jonkun mainitsemia kulttuuriseteleitä ei Logicalla ole käytössä. Edellä mainittu kuntosalikin taitaa olla yksi monista helsinkiläisten eduista.

• ehhehe hee hee hehe

Urapolgu ? Logacalla?

Anna mun kaikki kestää...heehee... hihii....i hahhaa....buahhaahaaa!

Siellä on eri putki koodareille ja pälliköille. Koodarit voivat päästä hyvällä tuurilla vetämään timiä, mutta sen enempää ei ole luvassa. Päälliköt ja pomoporras rekrytoidaan maailmalta suoraan niille sijoilleen.

• näillä mennään
    • ex-logica

Ei koodari voi cgissä edetä tiiminvetäjää korkeammalle - pääsääntöisesti. Eikä ole tarkoituskaan. Managereilla ja johtajilla pitää olla johtamis- ja/tai business-osaamista. Sitä koodarilla ei ikäväkyllä ole.

Jos haluaa pitkälle, niin pitää osata myös myydä ja hitosti.

• Tiedän, mistä puhun.

Logicalla ei ole urapolkua. Järjestelmällistä. Uralla eteneminen on sattumanvaraista. Jos satut olemaan oikeassa paikassa, oikeaan aikaan, mutta mitään todellista urapolkua ei ole. HR on ehkä eniten hukassa oleva osasto.

Logica on vanha kunnallistietotalo, jolla edelleen suurimmat asiakkaat ovat julkisia. Niitä kovalla hinnalla rahastetaan, kunnes valveutuvat kilpailutuksissaan. Yksityiset yritykset eivät osta osaamattomuutta ja vanhaa teknologiaa, yrityksen omat softat. Logica on toki myös Microsoft partneri ja MS-talo, mutta silläkin saralla löytyy parempia osaajia. SAP-osaamista ei ole nimeksikään. Ollakseen niin iso talo, tuo kertoo myös johdon businessosaamisesta.

• Mitat otettu
        Tiedän, mistä puhun. kirjoitti:

Logicalla ei ole urapolkua. Järjestelmällistä. Uralla eteneminen on sattumanvaraista. Jos satut olemaan oikeassa paikassa, oikeaan aikaan, mutta mitään todellista urapolkua ei ole. HR on ehkä eniten hukassa oleva osasto.

Logica on vanha kunnallistietotalo, jolla edelleen suurimmat asiakkaat ovat julkisia. Niitä kovalla hinnalla rahastetaan, kunnes valveutuvat kilpailutuksissaan. Yksityiset yritykset eivät osta osaamattomuutta ja vanhaa teknologiaa, yrityksen omat softat. Logica on toki myös Microsoft partneri ja MS-talo, mutta silläkin saralla löytyy parempia osaajia. SAP-osaamista ei ole nimeksikään. Ollakseen niin iso talo, tuo kertoo myös johdon businessosaamisesta.

ovilautoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      154
      2079
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      308
      1779
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1577
    4. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      80
      1241
    5. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1220
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1160
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1091
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      976
    10. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      24
      972
    Aihe