Hei vain te kaikki tulevat ylioppilaat, jotka mietitte nyt, että millainen tuo tuleva lakkiaispäivä tulee olemaan. Onnittelut vaan teidän hienosta saavutuksestanne. Itse olen muutama vuosi sitten ylioppilaaksi kirjoittanut ja voin kertoa hieman siitä päivästä.
Omasta mielestäni se päivä oli toki ihan hieno ja mukava päivä. Päivä oli kuitenkin myös aika raskas ja olen helvetin onnellinen siitä, ettei minun tarvitse enää koskaan osallistua ylioppilasjuhliin. Vieraita tuli ja lähti koko päivän siihen malliin, että sai jatkuvasti olla kättelemässä jotakuta. Eihän sitä missään vaiheessa ehtinyt kunnolla edes kusella eikä paskalla käymään, kun piti aina kytätä, että onko joku tulossa tai lähdössä. Tarjottavakaan ei meinannut riittää, sillä vieraita oli selkeästi enemmän, kuin mitä alunperin odotin.
Lisäksi se päivä oli lähinnä vain sellaista, että vieraat vain pälpättivät suurimmaksi osaksi keskenään sitä ja tätä ja söivät ja joivat. Omalta osaltani ei minulta kysytty paljon mitään. Muutama vieras kysyi hieman jatkosuunnitelmiani, mutta muuten minulta ei kysytty paljon mitään. Tosin minua tuo ei lainkaan haitannut, sillä minulle oli ihan sama, että kysyykö minulta kukaan mitään vai ei. Todistus minulla oli kaikkien nähtävillä, vaikka arvosanat eivät kaksisia olleetkaan. Olisin voinut halutessani jättää todistuksen näyttämättä, mutta ajattelin, että olkoot nyt näytillä. Todistukseni ei sen kummemmin ketään edes kiinnostanut, harva sitä edes katsoi, kukaan ei millään tavalla kommentoinut sitä.
Päivä alkoi joskus puolenpäivän jälkeen ja viimeiset vieraat tulivat joskus yhdeksän jälkeen illalla ja lähtivät puoli yhdeltätoista illalla.
Lisäksi päivän päätteeksi oli myös aika helvetillinen nälkä, sillä koko päivänä ei tullut syötyä kovinkaan hyvin. Ei juhlaruoilla paljon nälkää tyydytetä ja pitäähän niitä jäädä vieraillekkin. Itse pidin onneksi vain yksipäiväset ylioppilasjuhlat, jotkut järjestivät juhlat sekä lauantaina että sunnuntaina. Osa kavereistani pyysi lukiomme opettajatkin juhliin. Itse en onneksi pyytänyt, sillä ihan tarpeeksi raskas päivä tuo oli muutenkin. Vasta päivän päätyttyä ja vieraiden lähdettyä pääsi vaihtamaan omat vapaa-ajan vaatteet päällensä, jotka ovat paljon mukavammat kuin juhlavaatteet. Se päivä oli muutenkin kuuma päivä, joten melkoista tuskaa se oli olla pitkä päivä juhlavaatteissa. Lisäksi harmitti se, että TV:stä tuli silloin koko päivän hyvää ohjelmaa, mutta enhän minä silloin voinut kesken juhlien TV:tä avata.
Onneksi ylioppilasjuhlat ovat osaltani jo käyty
ylioppilas jo
1
319
Vastaukset
- juuuhhhhh
No tältähän voi välttyä, että ei kutsu kaikkia kummin kaimoja juhliinsa, saati laita lehteen ilmoitusta. :) Ja syömiseenkin voi vaikuttaa, jos on riittävästi halua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial281828Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571802Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3501545- 1451160
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2131154Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221128- 285995
- 11995
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4979Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49938