Orion Losartan

Ei hyvältä tunnu

Sain lääkäriltä verenpainelääkkeen Orion Losartan 50mg. Muutaman viikon jälkeen paineet putosi melko hyviin arvoihin, olin tyytyväinen. Pari kuukautta nyt lääkettä syöneenä on alkanut paineet nousta samoihin arvoihin kun lähdettäessä. Onko muilla samoja oireita ilmennyt ja miksi?

37

45230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Losartanisti

      Enpä osaa sanoa. Syön samaa lääkettä, nyt noin 1,5 vuotta takana, ja hyvin on toiminut. Söin puoli vuotta alkuun Cardace-läkettä, joka aiheutti kuivan pirullisen yskän, joten olen nyt ollut senkin suhteen erittäin tyytyväinen Losartaniin. paineeni ovat olleet aiemin sellaiset, että yläpaine on korkea (160>) ja alapaine hyvinkin matala (noin 50)

    • Linda

      Minulla oli tuo Lozartan 100 mg ykköslääkkeenä ja sitten vielä Oridippiä lisäksi. Sitä vaan tääsä ajattelin sanoa että kesti lähemmäs vuoden ennen kun löydettiin lääkitysyhdistelmä joka sitten piti verenpaineen kurissa. Nyt ehkä 6 vuoden jälkeen (ikä nyt 45) stressitekijöiden vähennyttyä ja elämäntapamuutosten myötä olen luopumassa viimeisestäkin lääkkeestä, Lozartan 50 mg.

    • faskrjifa

      Minä olen syönyt Losartania pari vuotta ja toimii hyvin.

    • Huolestunut

      Sain Micardis 80mg tilalle Losartan 100 mg. Lääkäri sanoi, että munuaisen vajaatoimintaa sairastavan, valkuaista virtsassa, ei määrätyn valkuaismäärän jälkeen saa käyttää Micardista. Pari vuotta sitten nimenomaan erikoislääkäri sen minulle määräsi, Selocompin lisäksi. Nyt on Selocomp vaihdettu diureettia sisältämättömään Seloken Zociin, koska suola-arvot olivat laskeneet.
      Olen 59 v nainen.
      Viikon olen syönyt Losartania ja verenpaineet ovat enemmän koholla kuin Micardiksen aikaan, kesällä en tosin mittaillut.

      Tänä aamuna koko yön levon jälkeen 166-104. Hirvittää jo, paljonko on huomenna. Lääkkeen ilmoitetaan saavan koko vaikutuksensa 3-6 viikon kuluttua: odotanko vai keskustelenko terveydenhoitajan kanssa, lääkäriin tuskin pääsen.
      Miksi ihmeessä lääke vaihdetttin, kun lukemani mukaan myös Micardis soveltuu munuaisen vajaatoiminnan hoitoon, diabeetesta ei ole todettu. Painoindeksi 23,5.

    • leijona 18

      paljonko on paineet ollu . kun on määrätty losartan

    • JepeNiilonpoka

      Onko kukaan ottanut siten, että jakaa 100mg aamulla 50 illalla 50.. koko ajan tasapainetta 115/74..

      • 19+7

        Lääkevalmistajan suositus on kerran päivässä (aamuisin) ja ilmeisesti kaikki ko. lääkkeen tehoon ja ennustevaikutukseen liittyvät tutkimuksetkin on tehty tuolla ohjeistuksella.

        Terveen, verenpainetautia sairastamattomankin ihmisen verenpaine ei ole oikeasti tasaista käyrää vuorokauden ympäri vaan sillä on tietty vaihtelu. Aamupäivisin painetaso on korkeimmillaan ja nukkuessa alimmillaan. Aamulla otettu verenpainelääke nimenomana tehoaa parhaiten tähän aamupäivän korkeaan paineeseen, ja toisaalta otaessasi lääkettä illalla nukkumaan mennessä, saattavat paineet laskea nukkuessa turhankin alas.


      • sauvanoukka
        19+7 kirjoitti:

        Lääkevalmistajan suositus on kerran päivässä (aamuisin) ja ilmeisesti kaikki ko. lääkkeen tehoon ja ennustevaikutukseen liittyvät tutkimuksetkin on tehty tuolla ohjeistuksella.

        Terveen, verenpainetautia sairastamattomankin ihmisen verenpaine ei ole oikeasti tasaista käyrää vuorokauden ympäri vaan sillä on tietty vaihtelu. Aamupäivisin painetaso on korkeimmillaan ja nukkuessa alimmillaan. Aamulla otettu verenpainelääke nimenomana tehoaa parhaiten tähän aamupäivän korkeaan paineeseen, ja toisaalta otaessasi lääkettä illalla nukkumaan mennessä, saattavat paineet laskea nukkuessa turhankin alas.

        Minulla on taas tämä: Cocaar 50 mg, olen käyttänyt sitä niin kauan kun se tuli markkinoille, ja sitten tuli vaihtoehtolääkket: Nyt Losartan 50 mg puolikkaan Diasectralin kanssa, ja tulos : verenpaine nousi 187/98 - 175/90 - 95 pyöri jatkuvaan. Siis vaihtoehtolääke ei pudottanut yhtään vaan nosti paineen.
        Siispä en usko yhtään Losartaniin. En todellakaan. Menin uudelleen lääkärille ja sanoin etten ota enää lääkettä, minulla on kotimittari josta näkyi lukemat.
        Pyysin muuta sain Coversyl 5 mg ja kylläpä putosi paineet, eikä ole edes yskittänyt.
        Ihan kokeilen vaihteeksi jos tuo elimistö on niin tottunut alkup. aineeseen ettei se enää tehoa. Verenpaine nyt noin 120-130 ja alapaine 75-70 suunnilleen.
        Siis katsotaan mitä tämä tekee ja näkyyhän se sitten kokeissa.
        Tottakait verenpaine hyppii kuten tuossa mainittiin, mutta jatkuvaan liian korkealla oleva aiheuttaa vaikka mitä sen tietää jokainen. Kokeilkaa muuta jos ei auta, kyllä ihmisellä on oikeus hoitaa itseään, sanokoot lääkärit mitä tahansa.
        Onneksi minua on onnistanut siinä mielessä että on mukava ihminen valkoisessa takissa.


      • 13+8
        sauvanoukka kirjoitti:

        Minulla on taas tämä: Cocaar 50 mg, olen käyttänyt sitä niin kauan kun se tuli markkinoille, ja sitten tuli vaihtoehtolääkket: Nyt Losartan 50 mg puolikkaan Diasectralin kanssa, ja tulos : verenpaine nousi 187/98 - 175/90 - 95 pyöri jatkuvaan. Siis vaihtoehtolääke ei pudottanut yhtään vaan nosti paineen.
        Siispä en usko yhtään Losartaniin. En todellakaan. Menin uudelleen lääkärille ja sanoin etten ota enää lääkettä, minulla on kotimittari josta näkyi lukemat.
        Pyysin muuta sain Coversyl 5 mg ja kylläpä putosi paineet, eikä ole edes yskittänyt.
        Ihan kokeilen vaihteeksi jos tuo elimistö on niin tottunut alkup. aineeseen ettei se enää tehoa. Verenpaine nyt noin 120-130 ja alapaine 75-70 suunnilleen.
        Siis katsotaan mitä tämä tekee ja näkyyhän se sitten kokeissa.
        Tottakait verenpaine hyppii kuten tuossa mainittiin, mutta jatkuvaan liian korkealla oleva aiheuttaa vaikka mitä sen tietää jokainen. Kokeilkaa muuta jos ei auta, kyllä ihmisellä on oikeus hoitaa itseään, sanokoot lääkärit mitä tahansa.
        Onneksi minua on onnistanut siinä mielessä että on mukava ihminen valkoisessa takissa.

        Ei se ole kaikkien kohdalla noin yksinkertaista vain "kokeilla" jotain muuta lääkettä, mutta perusterveelle verenpaineen hoito voi parhaimmillaan olla kuvailemallasi tavalla helppoa. Esim. kyseinen Coversyl aiheuttaisi allekirjoittaneella tukehtumisen, satun saamaan kyseisestä lääkeaineryhmästä (ACE-estäjät) erittäin harvinaisena sivuvaikutuksena angioneuroottisen ödeeman.

        Ihan kaikesta ei kannata sen lääkärinkään kanssa kinastella, kyllä ne jotain tietävät kuitenkin.


      • sauvanoukka
        13+8 kirjoitti:

        Ei se ole kaikkien kohdalla noin yksinkertaista vain "kokeilla" jotain muuta lääkettä, mutta perusterveelle verenpaineen hoito voi parhaimmillaan olla kuvailemallasi tavalla helppoa. Esim. kyseinen Coversyl aiheuttaisi allekirjoittaneella tukehtumisen, satun saamaan kyseisestä lääkeaineryhmästä (ACE-estäjät) erittäin harvinaisena sivuvaikutuksena angioneuroottisen ödeeman.

        Ihan kaikesta ei kannata sen lääkärinkään kanssa kinastella, kyllä ne jotain tietävät kuitenkin.

        Vastaanpa tähän vaikka on aikaa, minä en todellakaan ole perusterve, vaan 2-dia on mukana, ei auta norm. paino, ruokavalio, ym.lenkkeilyt. Kuulemma sukurasitus, minulla on ollut verenpainelääkkeet 38 vuotiaasta saakka kuten muillakin suvussani melko nuorena tämä riesa alkoi.
        Ja vielä korostan sitä että emme vissiin ole kaikki samanlaisia, minulle Losartan 50 mg, ei todellakaan toiminut. Vaan paineet nousi?? Siis missä vika?
        En itse huomannut mitään omassa käytöksessäni ym.. että olisin tehnyt toisin.
        Siis en sanokkaan että kaikille käy esim. Ace-estäjät- sitä ei voi määritellä edes lääkäri. Ihminen itse on se joka kokee lääkkeen vaikutuksen itsessään.
        Minulle tuli sitäpaitisi migreenit kuvaan kun oli tuo Losartix käytössä, alkuperäisen lääkkeen ollessa niin eipä ollut migreenistä tietoakaan.
        Nuorempana se tutkittiin ihan sairaalatasolla kun sain työssä melko pahat sahalaidat jä näön menetyksen.
        Jotta olemme jokainen ihan oma laitos, joka ottaa vastaan mitä suuhun laitetaan, tai sitten ei.


      • 13+8
        sauvanoukka kirjoitti:

        Vastaanpa tähän vaikka on aikaa, minä en todellakaan ole perusterve, vaan 2-dia on mukana, ei auta norm. paino, ruokavalio, ym.lenkkeilyt. Kuulemma sukurasitus, minulla on ollut verenpainelääkkeet 38 vuotiaasta saakka kuten muillakin suvussani melko nuorena tämä riesa alkoi.
        Ja vielä korostan sitä että emme vissiin ole kaikki samanlaisia, minulle Losartan 50 mg, ei todellakaan toiminut. Vaan paineet nousi?? Siis missä vika?
        En itse huomannut mitään omassa käytöksessäni ym.. että olisin tehnyt toisin.
        Siis en sanokkaan että kaikille käy esim. Ace-estäjät- sitä ei voi määritellä edes lääkäri. Ihminen itse on se joka kokee lääkkeen vaikutuksen itsessään.
        Minulle tuli sitäpaitisi migreenit kuvaan kun oli tuo Losartix käytössä, alkuperäisen lääkkeen ollessa niin eipä ollut migreenistä tietoakaan.
        Nuorempana se tutkittiin ihan sairaalatasolla kun sain työssä melko pahat sahalaidat jä näön menetyksen.
        Jotta olemme jokainen ihan oma laitos, joka ottaa vastaan mitä suuhun laitetaan, tai sitten ei.

        Hieman voisin silti panostaa tuohon sanomasi selkeyteen. Esim. alkuperäisessä viestissä et sanallakaan maininnut, millaiselta tasolla paineet olivat, ennenkuin Cozaar vaihtui "Losartaniin" (ilmeisesti siis Losartan Orion). Se on taas lähtökohtaisesti selvää, että Coversyl/perindopriili voi toisilla ihmisillä pudottaa painetta helpommin kuin Cozaar/losartaani, toisilla vaikutus on päinvastainen.

        Ei toki ollut tarkoitus vähätellä muiden sairauksia, mutta 2-tyypin diabetes ei ole pahimmasta päästä, jos mietitään verenpainelääkityksen valintaan vaikuttavia sairauksia. Maksasairaudet, sydämen vajaatoiminta ja esim. ääreisverenkierron ongelmat tuovat ovat isompia rajoituksia. Kuitenkaan tuo mainitsemasi Diasectral, kuten muutkaan beetasalpaajat, eivät ole nykyisen Käypä hoito -suosituksen mukaisesti sinulle välttämättä parhaita mahdollisia lääkkeitä. Jos kärsit korkeasta pulssista tms. muu syy puoltaa lääkitystä, niin asia on kunnossa, mutta beetasalpaajilla on tunnettuja haittavaikutuksia sokeriaineenvaihduntaan. Esim. kalsiuminsalpaaja voisi olla parempi vaihtoehto, jos lääkitystä pitäisi tarkistaa.


      • sauvanoukka
        13+8 kirjoitti:

        Hieman voisin silti panostaa tuohon sanomasi selkeyteen. Esim. alkuperäisessä viestissä et sanallakaan maininnut, millaiselta tasolla paineet olivat, ennenkuin Cozaar vaihtui "Losartaniin" (ilmeisesti siis Losartan Orion). Se on taas lähtökohtaisesti selvää, että Coversyl/perindopriili voi toisilla ihmisillä pudottaa painetta helpommin kuin Cozaar/losartaani, toisilla vaikutus on päinvastainen.

        Ei toki ollut tarkoitus vähätellä muiden sairauksia, mutta 2-tyypin diabetes ei ole pahimmasta päästä, jos mietitään verenpainelääkityksen valintaan vaikuttavia sairauksia. Maksasairaudet, sydämen vajaatoiminta ja esim. ääreisverenkierron ongelmat tuovat ovat isompia rajoituksia. Kuitenkaan tuo mainitsemasi Diasectral, kuten muutkaan beetasalpaajat, eivät ole nykyisen Käypä hoito -suosituksen mukaisesti sinulle välttämättä parhaita mahdollisia lääkkeitä. Jos kärsit korkeasta pulssista tms. muu syy puoltaa lääkitystä, niin asia on kunnossa, mutta beetasalpaajilla on tunnettuja haittavaikutuksia sokeriaineenvaihduntaan. Esim. kalsiuminsalpaaja voisi olla parempi vaihtoehto, jos lääkitystä pitäisi tarkistaa.

        Vielä otan kantaa, tuolla ylempänä ketjussa olikin ne paineet eli siis Losartan ja 187/98 ja 175/90-95 sillä tasolla. Minulla on myö hiippaläpän prolapsi ja ns. migreenipää, siksi beetasalpaa pitää käyttää, en varmasti niitä käyttäisi jos ei olisi pakko. Tai sitten pitäisi ottaa joku muu lääkitys tuohon juttuun, toistaiseksi endokrinologikaan ei ole muuta ehdotellut. Otan kyllä mielelläni vastaan ehdotuksia jos niitä on, voin sitten miettiä mikä olisi hyvä juttu.
        Pulssi minulla ei ole korkea "onneksi", on tullut sen verran harjoiteltua, läpi vuoden tuota pulssin nostoa lenkeillä, pyörällä, nyrkkeilysäkillä, cross trainerilla,
        että kait sitä jotain kestävyyttä siihen nähden on, eivät sitä kieltäneet kun kävin hiippaläpän tarkastuksessa, se on ollut vissiin koko elämäni ajan, sivuääneestä se huomattiin aikoinaan.
        Kalsiumsalpaajasta en tiedä mitään, sitä ei ole koskaan ehdotettukaan.
        Mutta näin, jos on jotain tietoa niin otan vastaan.
        Aina on parempi kuulla myös toisia.


      • Anonyymi

        Losartan 50 mg Krka ei saa puolittaa. Lääkkeessa on uurre, joka ei ole jakouurre vaan nielemisuurre lääkkeen nielemistä helpottamaan. Jos lääkkeen puolittaa, tabletissa oleva lääkeaine jakaantuu tabletissa epätasaisesti. Losartan 50 mg Orion saa puolittaa, mutta se ei ole niin hyvä vaikutukseltaan/tehokkuudeltaan kuin Losartan 50 mg Krka.


    • Losartan

      Kontrolli käynnillä lääkäri vaihtoi olmetekin pari viikkoa sitten losartaaniin. Olin syönyt olmetekkiä noin viisi vuotta. Lääkäri vetosi vaihdoksen syyksi hinnan ja, että losartan toimii samalla tavoin kuin olmetek. Nyt kaksi viikkoa syötyäni losartania huomasin aamulla verenpurkaumia silmien alla ja lapaluiden tienoilla. Kasvot ja huulet turvonneet. Luin pakkauksessa olevat ohjeet välittömästi. Sieltä löytyi oireet harvinaiseksi luokiteltuna. Aion vaihdattaa lääkket takaisn olmetekiin. Minulle losartan ei todellakaan sopinut.

    • ikämies 73v.

      Aloitin ottaa losartania 19.12.2014 ei se ole oikein vieläkään vaikuttanut ja varsinkin alussa oli sivuvaikutuksia (voimattomuus ym.) eilen mittasin illalla 151/81 ja tänä aamuna 164/88 oikeastaan paineet oli vähän alemmat ennen kuin aloitin ko. "lääkkeen" ottamisen ja taidan lopettaa tämän hömpötyksen. Teen kyllä edelleen ajoittain stressaavaa suunnittelutyötä ja tiedän kyllä että painon pudotus ja aerobinen kestävyysliikunta alentaisi verenpainetta, mutta ei tässä nyt työn ohessa ehdi muuta tehdä kuin pari-kolme kertaa viikosa ottaa vähän puntteja ja kesällä ehkä sitten vähän kilpailla veteraanikisoissa.

      • apipa

        eihän nuilla paineilla tarvi lääkkeitä syyvä


    • japep11

      itellä paineet 188 kautta 150 syöny losartani 50mg sekä amplidipiniä 10mg 2x päivässä, paineet laskee jos muistaa syyvä lääkkeet

    • burberry

      Perusterve nainen 63v, kunnes v.paine alkoi reistailla. Liikun, syön terveellisesti, en tupakoi enkä käytä alkoholia.
      Alku tilanne 177-103-59. Siis suht matala syke, mikä on kohdallani ominaista. Sain Enalapril.5mg. Iloitsin, paineet normalisoituivat, mutta syke alkoi nousta ollen n. 80. Viikon päästä alkoi muutkin vaivat, sydän tykytti, tuntui, että se tulee kyljestä ulos. Sairas olo kaikin puolin. Takaraivo särky. Herään aamuisin hikoiluun ja sitten paineet pompsahtivat 156-106-80. Tässä tilanteessa lääkäri vaihtoi LosartanOrion 50mg. Uskallankohan alkaa myrkytyksen nyt tällä lääkkeellä?

    • napapiirinmies

      Aihetttako Losartan 50mg verenpainelääke ylähengitystien tulehduksen ja jos aiheuttaa niin onko mitkä oireet

    • 240kautta340

      Verenpainelääkkeillä nippailu on lääkäreille myyntiedustajien kikkoja. jos pääsee oikeaan lääkäriin, joka oikeasti tietää lääkkeistä jotain . voi saada jodain apua. Micardis saattaa laukaista 2 tyypin diabeteksen. Beetasalpaaja taas ei tomi nuoremmilla. Amlodipliinillä saa paineen alas , kuten atacandillakin. Yhdistelmälääke amlodipliini valsartiini on tehokkain . 5 mg/160 mg, Tuotenimi exforge. Vieläkin rajumpia on. Leikkaavat endokrinologit tietävät.
      NIMIMerkki, Satakunnan keskussairaalan koe-eläin. Paineet 240 /340 (kone ei mitannut enempää yläpainetta). Vielä hengissä ja syön suolaa.

      • uteliaspas

        Tarkoitatko 340/240? Eli alapaine tuo 240. No, joka tapauksessa, jos paineesi ovat olleet pidempään nuo, niin olet jo kuollut tai sisäelimesi ovat pysyvästi vaurioituneet, vai onko nämä paineet tulleet äkillisesti ja ova olleet lyhyen aikaa?


    • Losari

      Luin Losartanin haittavaikutuksista, ja niitä on pitkä lista. Ummetus, ripuli, erektio-ongelma, valonarkuus Nämä olen huomannut itsessäni. Olen syönyt ko. lääkettä vuosia, enkä tiedä verenpainettani. Ikää on 70 v. Aamuisin ripulia, ummetusta, vessa on paras paikka.Lääkkeestäkö johtuu, vai sisäkaluistani?

    • lostartan

      Ei enää myyntilupaa Losartanille, koska löytyi epäpuhtauksia. Lääkettä valmisti intialainen Hetero Labs. Losartaani-valmiste kärähti Fimean tarkastuksessa.

    • losartan

      Muiden valmistajien Losartania sisältäviä lääkkeitä saa kyllä apteekista edelleen.

    • lostartan

      Olli Lindholm on jo kuollut. Oli korkea verenpaine.

      • eisiinäkaikki

        Ollilla oli myöskin uniapnea, sokeritauti ja herraties mitä.


      • Anonyymi
        eisiinäkaikki kirjoitti:

        Ollilla oli myöskin uniapnea, sokeritauti ja herraties mitä.

        Uniapnea aiheuttaa verenpainetta, 2 tyypin diabetesta, painonnousua ym ym. Käy sydämenpäälle hengityskatkokset.


    • biologi

      Pitäisikö tulla avaamaan oppikirja oikeasta kohtaa:

      Kumpusalo, Esko ym. 2005. Yleislääketiede. Duodecim.

      Verenpainelääkkeen tulee laskea kohonnut verenpaine pysyvästi ja ilman sivuvaikutuksia.
      Sain uuden valmisteen, joka toimii näin.

    • Insinöörivm59

      Verenpaineeni aamuisin 132/82.
      Lääkäri määräsi aloitettavaksi verenpaine lääkityksen Losartan 12,5 mg / päivä.
      Mietin, pitäisikö aloittaa lääkkeen syöminen näin 59 vuotiaana vai pudottaisiko hieman painoa ja lisäisi liikuntaa.

      • molemmat

        Tee molemmat. Lääkityksen voi lopettaa jos elintapamuutokset alentavat paineita riittävästi.


      • Anonyymi

        En ymmärrä. Tuohan on ihan hyvä kun aamulla paineet on korkeimmillaan.


      • Anonyymi

        Verenpaineesihan on normaali ! Et tarvitse lääkettä. Vain pudota painoa, reipasta kävelylenkkejä niin että vähän hengästyt ja iholla tuntuu hienoinen hiki lopussa, tarkasta ruokasi eli ei tyydyttyneitä rasvoja, ei voita, kananmunia, nakkeja, makkaraa ym muuten kolesterolit hyppää, vihanneksi ja hedelmiä mieluiten lisätä .


    • Anonyymi

      Uskallanko aloittaa losartan 50mg. Kun luin sivuvaikutuksista niin.. Ja kun vatsakin herkkä.. Taipumusta myös suonenvedoille. Verenpaine on kyllä korkea, mutta nyt olen jättänyt suolan lähes kokonaan ja puoli tuntia päivässä ulko tai sisäliikuntaa. 🤔

    • Anonyymi

      Alentaa sykettä liikaa. Palelee, kädet kylmät. Losartan.

    • Anonyymi

      Olisiko väkivallan syytä korkeapaine tai koholla oleva.?

    • Anonyymi

      Onko muilla Losartania käyttävillä todettu trombosytopeniaa ( = alhaiset trombosyytit eli verihiutaleet ). Itsellä 2019 lähtien lähtenyt tronmbosyytit laskuun ja huomasin Losartanin sivuvaikutuksissa, että voi aiheuttaa verihiutaleiden vähentymistä.

      • Anonyymi

        Minulla on trombosytoosi lukema yli 500. Losartania käytän eikä se ole laskenut lukemaa yhtään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2774
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2614
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1825
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1729
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1703
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1242
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1057
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      64
      1050
    Aihe