Kesätekemistä Mikkelissä

Eteläsavolaistuva?

Olen juuri Mikkeliin muuttanut, pari viikkoa sitten. En taida koskaan ollut käynyt Mikkelin keskustassa (vain Graanissa muutaman kerran) ennen muuttoa ja kyselisinkin, että mitä kaikkea mukavaa täällä on kesäisin?

Sen olen jo huomannut, että tori on mukava paikka kesäaamuina ja kaupunki muutenkin näyttää varsin ihanalta. Alkuhuumaa?

Olen siis urheilullinen 20 ikäinen :)

52

498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpönlöpönlöz

JoooJooo. Mikähän ihme vedätys tääkin taas yrittää olla?

• Eteläsavolaistuva?

Sitä en kyllä ihan käsitä että ketä vedättäisin ja millä konstilla, mutta antaapi sitten olla jos asiasta ei voi keskustella täällä.

• p-k:n kasvatti

Tuo kertoo paljon tästä "kauniista" kaupungista. Ite oon asunu Mikkelissä kohta 1,5v eikä oo kovin hurraamista tuolla sosiaalisella elämän rintamalla jos ei työtä lasketa. Ei oo haaveissa savolaistuminen tämän perusteella.

• hikkas

Kalvenkankaalle lenkille, Kaihulle melomaan, NAVIn rasteille pinkomaan, Jumppariinaan jumppaamaan...
      Monenlaista kivaa löytynee liikkuvaiselle.

Tervetuloa!

• Eukonkanto

Kesätetterit, museot, puistokonsertit, konsertit, toritapahtumat, elokuvat, urheilukilpailut, ravit, kirkot, kylätapahtumat, keilailu, tennis, golf, onhan näitä. Lue lehdestä päivittäiset tapahtumat ja matkailun nettisivuilta pitkän aikavälin tapahtumat.

• Sitä just samaa
        Eukonkanto kirjoitti:

Kesätetterit, museot, puistokonsertit, konsertit, toritapahtumat, elokuvat, urheilukilpailut, ravit, kirkot, kylätapahtumat, keilailu, tennis, golf, onhan näitä. Lue lehdestä päivittäiset tapahtumat ja matkailun nettisivuilta pitkän aikavälin tapahtumat.

siis aivan TÄYSIN aivan sitä samaa mitä löytyy ihan jokaisessa muussakin kaupungissa.
        Eli täysin nämäkin samat jutut mitä tuossa lueteltiin, löytyy tasan tarkkaan joka kaupungista.
        Siitä huolimatta joku urpo tuota samaa aina jaksaa kysyä ja joku vielä urpompi jaksaa "vastauksena" toistaa........

• Onko seriffiä?
        Sitä just samaa kirjoitti:

siis aivan TÄYSIN aivan sitä samaa mitä löytyy ihan jokaisessa muussakin kaupungissa.
        Eli täysin nämäkin samat jutut mitä tuossa lueteltiin, löytyy tasan tarkkaan joka kaupungista.
        Siitä huolimatta joku urpo tuota samaa aina jaksaa kysyä ja joku vielä urpompi jaksaa "vastauksena" toistaa........

Ja TÄYSIN samaa täällä vastataan. Eli vinoillaan heti jos joku jotain asiallista kysyy. Tätä foorumia on uuvuttavaa välillä lukea. Ja kohta joku älypää kysyy, että miksi sitten luet. Hohhoijaa! Sitä välillä ihmettelen itsekin.

• Älä ihmettele
        Onko seriffiä? kirjoitti:

Ja TÄYSIN samaa täällä vastataan. Eli vinoillaan heti jos joku jotain asiallista kysyy. Tätä foorumia on uuvuttavaa välillä lukea. Ja kohta joku älypää kysyy, että miksi sitten luet. Hohhoijaa! Sitä välillä ihmettelen itsekin.

sit, ja tosiaankin, ÄLÄ lue!

• .. .. .. .
        Eukonkanto kirjoitti:

Kun tulet keski-ikään niin sinulle ei ole mitään...

Ellet sitten kuulu niihin "kehitysvammaisiin" joist ei kikinä tule aikuisia, joille riittää pelkkä juoruaminen surullisen kuuluisalla Mikklein torilla..

• Eteläsavolaistuva?

Kiitos kaikille, nappasin monta hyvää vinkkiä! Oon pitänyt korvat auki ja huomenna taitaa olla jotkut markkinat torilla ja juhannuksen jälkeisenä viikonloppuna joku toinenkin tapahtuma!

Ja sulle "Sitä just samaa", on hyvä pitää tietynlainen itsesensuuri siinä mitä kirjoittaa. Jos sua ei kiinnosta lukea tätä, niin älä sitten lue ja siirry muualle. EI kaikkea aina tarvitse sanoa ääneen.
      Vaikka tässä tulikin monta juttua mitkä on mahdollista tehä monessa kaupungissa, tuli myös monta juttua jotka EIVÄT ole mahdollisia muualle. Kokonaisuuksia ja ideoita hainkin.

Kiitos vielä ja hyvää kesää kaikille :)

• nii

Kaihulla ei voi meloa muissa kaupungeissa :D

• pinnallista liitoa

Huom. menoa sinulle keksitään ja tapahtumia, mutta olennaisin, eli sosiaalistuminen tässä kaupungissa jätetään sivuseikalle, koska mikkeliläiset ovat niin kieroja, sisäänpäinkääntyneitä paskanpuhujia, että ulkopaikkakuntalaisen on vaikea löytää täältä rehellistä ystävää ja tuttavaa.

• Eteläsavolaistuva?

Jaksan uskoa, että olet vain tutustunut vääriin ihmisiin. Ne ihmiset joiden kanssa olen jutellut, ovat olleet poikkeuksellisen mukavia verrattuna pääkaupunkiseutulaisiin. Siellä jos missä on vaikea päästä piireihin.
        Itse olen asunut muutaman vuoden pääkaupunkiseudulla, mutten kuitenkaan ole sieltä kotoisin, joten minulla on varaa sanoa.

• narsisteja kaikki

Pinnallaista liitoa , olen samaa mieltä.. ensin savolainen esittää älyttömän kivaa ja lupsakkaa, mutta käännäppä selkä...?

Heti savolainen juoksee kertomaan seuraavalle, että se on sellainen ja sellainen sitlä ja sieltä, miä tunnen sen isän tai äidin tai jonkun sukulaisen.. jne jne

Ja jos olet kaunis tai komea, tai syntymärikas, niin kovat on oltavat savolaisten kynsissä...ja jos savolainen ei pääse kävelemään ylitsesi niin aina vaan menee elämässi tukalalmmaksi..
        Jos olet ylikäveltävä, ruma, köyhä ja vaikka vammainen niin olet savolaiselle sopiva.
        Kyllä tulee sympatiaa....

Savolainen ei hyväksy toisen menestystä ja onnea..

• kesävieras

no Mikkelihän on tunnetusti täysin paska kaupunki täynnä typeriä ihmisiä!

• Mikkeliläinen ;)

Hei!

Täytyy kyllä Mikkeliin 12 vuotta työn perässä muuttaneena todeta, että täällä on melkeinpä kaikki mitä tarvitsen/harrastan. Asun kivalla alueella ja naapurit on loistavia ja auttavat toisiaan tarvittaessa. Toki Mikkelistäkin löytyy varmasti ikävääkin porukkaa, itse en ole juuri törmännyt. Metsä vastaa, niinkuin sinne huudetaan.

Yleensäkinottaen tuntemani Mikkeliläiset ovat tyytyväisiä kotikaupunkiinsa. Taitaa olla oma ryhmänsä nuo tyytymättömät, heitäkin pitää tietysti olla ;)

• kesävieras

Itse en ainaan tunne yhtään mukavaa ja avuliasta Mikkeliläistä.Kusipäitä koko sakki!

• Mikkeli ok!

Kesävieraalla elämä aika köyhää. Ei tunne yhtään mukavaa ja avuliasta ihmistä Mikkelissä?? Itse tunnen about 300. Mistä mahtanee kesävieraan kokemus/tuntemus johtua? Haisetko kenties pahalle vai onko habitus muuten viturallaan *)

• Kikk- Vit rallaa

Nää MIKKELIN mollaajat ei pärjää missaan päin suomea! On niin s....tanan tolloja!
      Stadissa ne pääsee käymään kaksi kertaa elämässään ja sen jälkeen ne ei osaa edes laskea.. kuin housuun!

Sossu ei noita valittajia piffaa edes ruotsiin joten ainut yhteys ulkomaille on ENON lähettämä postikortti vuonna 73 ruotsista!

Nää yhteiskunnan elätit istuu fattan laskuun päivät koneella ja paskoo housuihinsa omaa saamattomuttaan!

Kukas löytäs näille PA-päille sellaisen paikan jossa ne vois keskenään elellä??Rakentaisvat oman mallinsa mukaisen yhteisönsämissä ei olisi valittamista!

• kesävieras

Edellisessä kirjoituksessa näkyy hyvin Mikkeliläisten sisäsiittoisten idioottien älyllinen taso!

• Tyytyväinen ;)

Olen asunut Mikkelissä jo jonkin aikaa, eikä ole mitään valittamista. Kai nää valittajat on niitä luuseri paskoja, jotka ei pärjää elämässään missään, ei missään paikkakunnallakaan. Aina valitetaan jostakin. Tehkää luuserit elämällenne jotakin, että ei tarvitse valittaa. Muuttakaa vaikka Monacoon, jos ei oma kunta elätä/huolehdi tarpeeksi. Ai niin, eihän teillä ressukoilla ole varaa siihen. Kyllä me tyytyväiset autetaan parhaamme mukaan ;) Ai niin vielä. Jos esim. kävelykatu ei ole mieleen, kävelkää vitun kauas....

• Huhuu luuserit!

Jee....samaa mieltä. Kaikki hyvin. Töitä ja hyviä ystäviä Mikkelissä riittää. Kusipäitä tiedän olevan (en tunne), mutta ne vinkujat on niitä soskarin asiakkaita, luulisin. Liian pieni yhteiskunnan tuki ja silleen... Eihän sitä voi viihtyä mitenkään...

• einiinvaannäin

Tässäkin näkyy tuo "Mikkeliläisten" älyllinen taso. Jos on erimieltä Mikkelin tasosta asumispaikkana niin on "luuseripaska". Jos ÄÖ on pinempi kuin kengännumero niin....

• kesävieras

Mikkelin kävelykadulla noita luuseri paskoja näyttää riittävän heti aamusta juopot on kimpussa pummaamassa että "heitä euro tai anna tupakka" eli Mikkeli on täynnä juoppoja sossun elätti luuseri paskiaisia..

• Kävele ohi!

Hei kesävieras! Onkos noita pummaajia missään muualla? Pelkästään Mikkelissä? Ehkä ei Sulkavalla, Puumalassa tms. paikassa...Muuta sinne!

• Torikyyhky

Kyllä tuollaisella loogisella päättelyllä pitäisi jo Noopeli saada - tai vähintään maskottinukke Visulahteen.

• itkujen itku

Köyhät valittaa. Kaverit niillä samanlaista epäonnistujaa kuin itse. Kateellisia hymyileville ihmisille Mikkelissä. Päihde ja huumeongelmaisia. Sosku maksaa netin, niin saa itkeä nettiin omaa tuskaansa veronmaksajien rahoilla. Voi kyynel ;(

• ei pummi !

Ai Mikkeli täynnä juoppoja ja sossun elättejä? Silloinhan kuulut itsekin ko. porukkaan, vai mitä? Itse olen kyllä töissä Mikkelissä enkä koskaan sossun apuja anellut..

• kesävieras

Yhtään hymyilevää ihmistä en ole Mikkelissä vielä tavannut vain töykeitä ja itseään täynnä olevia paskiaisia.Kaupoissa,ravintoloissa yms paikoissa palvelu todella ala-arvoista.

• Kumma juttu

Oletko sitten ollut maistissa tai muuten vain sekaisin?

• laput silmillä?
        Kumma juttu kirjoitti:

Oletko sitten ollut maistissa tai muuten vain sekaisin?

Kesävieras on ollut kamoissa liikenteessä tai jotain. Itse näen (selvinpäin) aika v:n monta hymyilevää mikkeliläistä joka päivä. Tulen siitä itsekin iloiseksi, jos en sitten jostain syystä ole aiemmin ollut. Jos joku tarjoilija ei ole sattunut kesävieraalle hymyilemään, siihen on varmasti todella hyvä syy, jonka kesävieras löytää peilistä. Mitenköhän muuten kesävieraan elämä? Velkaa, päihteitä, ero, työttömyyttä. Syy löytyy todennäköisesti jostain noista tai koko repertuaarista. Voihan kysymys olla myös jostain mielisairaudesta, jota ei ole kenties diagnisoitu (vielä), MKS voisi auttaa ;) Me työssäkäyvät maksetaan sulle hyvä hoito ja passitus jonnee muualle. Mikäköhän paikkakunta kelpais?

• kesävieras

En todellakaan ole ollut maistissa tai muuten sekaisin.Mikkeliläisyyteen vaan tuntuun kuuluvan ylimielisyys.Todella sisäsiittoinen kaupunki!

• ei prk!

No vittuako teet sitten täällä. Mene pois niin tulet onnelliseksi, vai eikö rahat riitä?

• kesävieras

Ei velkaa,päihteitä eikä edes työttömyyttä tai mielisairautta.Te mikkeliläiset olette vaan niin helvetin yksinkertaisia ettette tajua omaa idioottimaisuutanne!

• hae apua!

Kesävieras! Miksi pyörit täällä? Oikeesti. Mee pois, jos ahdistaa. Taitaa ahdistaa joka paikassa. Täytyy olla oikeasti sekaisin, jos ei näe YHTÄÄN hymyilevää ihmistä Mikkelissä! Mitä peilissä näkyy?

• Hyihyi
        hae apua! kirjoitti:

Kesävieras! Miksi pyörit täällä? Oikeesti. Mee pois, jos ahdistaa. Taitaa ahdistaa joka paikassa. Täytyy olla oikeasti sekaisin, jos ei näe YHTÄÄN hymyilevää ihmistä Mikkelissä! Mitä peilissä näkyy?

Kesävieras on saanut pakit mikkeliläiseltä ja siitä raivoaa tällä palstalla. Siitä näet, ettei me ihan niin idiootteja olla!

• .. .. ..
        hae apua! kirjoitti:

Maireasti hymyileviä selkäänpuukottavia mikkeliläisiä kyllä löytyy..

• kesävieras

Ensinnäkin en ole saanut pakkeja Mikkeliläiseltä enkä ole raivonnut vaan pelkästään todennut rauhallisesti faktan että Mikkeliläiset ovat itsekeskeisiä kusipäitä.Hyviä kesänjatkoja!

• Hei hei kv!

Hyviä kesänjatkoja kesävieraalle. Toivottavasti vierailusi onnistuvat jossakin muualla (mitä tosin epäilen). Älä tule enää tänne, jos ahdistaa etkä pysty näkemään hymyjä missään. Lepo, maisemanvaihto ja mielialalääkkeet auttavat toisinaan vastaavassa tilanteissa olevia.

PS. Kiva kun kävit, mutta parempi kun lähdet.

• kesävieras

Kiitos edelliselle kirjoittajalle hyvistä vinkeistä lepo ja maisemanvaihto on aina paikallaan mutta mielialalääkkeet jätän kyllä sinulle vaikka eivätpä nuo näytä paljoa Mikkeliläiseen mielen laatuun vaikuttavan.

PS. muista tosiaan ottaa ne lääkkeet aina ajallaan

• Kesäpierulle vielä!

Hei vielä kesävieras! Kävin tossa musaa kuuntelemassa kaupungilla. Olipa paljon hymyileviä, mukavia ihmisiä liikenteessä. Juttelin jopa parille tuntemattomalle. Kivaa oli. Aivan sama, olivatko paikallisia tai kesävieraita. Selvinpäinkin olivat niinkuin itsekin. Lääkkeitä en tarvitse, vitamiineja otan joskus, D -tyyppistä talvisin. Vielä jäi epäselväksi, miksi pyörit täällä ja et huomaa hymyileviä ihmisiä Mikkelissä(kään), kun itse näen niitä joka päivä. Onko sinulla vääristynyt omakuva ja mielisairaus, vai missä oikein on ongelma? Ihan ystävällisesti toivoisin sinun saavan/hakevan apua jostakin. Aika raskaaksi varmaan käy elämä. Vituttaako elämä koko ajan? Tuntuuko herätessä, että tämäkin päivä tulee olemaan pettymys? Ne lääkkeet voisi saada jopa sinut hymyilemään ;) ;)

• klikkläk

Naurattaa ihan lukea näitä kommentteja. Heti kun joku sanoo jotain negatiivistä Mikkelistä niin leimataan sossupummiksi, luuseriksi, päihdeongelmaiseksi tai mielisairaaksi. Voisi kuvitella että tänne on kirjoittanut murrosikäiset teinit. :)

• kesävieras = trolli

Rakentava negatiivinen tai positiivinen palaute on aina tervetulluttua. "Kaikki ihmiset ovat kusipäitä!" ei ole rakentavaa palautetta ja saa ihmiset pelkästään provosoitumaan, kuten täällä on huomattu.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli_(internet)

• kv+va+mt
        kesävieras = trolli kirjoitti:

Rakentava negatiivinen tai positiivinen palaute on aina tervetulluttua. "Kaikki ihmiset ovat kusipäitä!" ei ole rakentavaa palautetta ja saa ihmiset pelkästään provosoitumaan, kuten täällä on huomattu.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli_(internet)

Lähtiköhän kv Kuopioon? Sinnehän kaikkia Mikkelistä joutuu.

• .. .. .. ..

Yleensä se joka kirjoittaa sossupummeista on itse kyttänyt sos-palveluita jo
        kotinsa perintönä ja nyt nuorena aikuisena jatkaa samaa..

Se muka on noloa... itse otan sossun tuet riemulla vastaan, eihän täällä muuten tytötön elä. huom. työtön ilman omaa syytä..

samaa soosuapua on asumistuki, työttömyystuki, opintotuki, lapsilisät jne jne..

• kesävieras

:)

• ..hämeestä..

Olen muualta mikkeliin muuttanut jo joitakin vuosia sitten.

Uutena ihmisenä taloyhtiössämme menin hölmöyttäni auttamaan vanhaa ihmistä joka kantoi pyykkikoria asuuntoonsa toiseen kerrokseen, talossa jossa ei ole hissiä.
        Tartuin toiseen kahavaan ja sanoin , että eiköhän tämä mene kevyesti yhdessä kantamalla. Näinen ei puhunut mitään , vaan mulkaisi..
        Kori kannettiin eteisen penkille ja ei kiitoksen sanaa kuulunut, mutta en siihen kiinnittänyt mitään huomiota, syytin vain itseäni, että pitikin säikytää arkaa savolaisakkaa.
        Muutama kuukausi oli mennyt, niin naisen hyvä ystävävtär samasta talosta tuli sanomaan, että älä mene kantaan sen koreja , kysyin miksi, nainen oli heti soittanut talonväelle ja isännöitsijälle, että olinkohan tunkeutunut katsomaan hänen kotiinsa onko siellä varastettavaa,,
        Ymmärsin heti, että vieraspaikkakuntalainen ei ole toivottu taloon..

• Kesä Mikkeli

visitmikkeli.fi siviuso, Länsi-savo, Viikkoset, Mikkelin kaupunkilehti, Netti...
      Mikkeli on täynnä tekemistä!

• savon sanomat

mikkelin kaupunkilehti=autokauppiaiden mainoslehti

• perhematkailia

Mikkelikö muka täynnä tekemistä.Lapset säikkyivät joka kulmassa notkuvia humalaisia örveltäjiä ja pummeja.Toriparkki todella kallis ja liikkeissä ei mitään laatua vain pelkkää rihkamaa.Seuraavalla kesäloma reissulla kierrämme mikkelin todella kaukaa!!

• Joopajoo...

trollaappa lisää.

• perhematkailia
        Joopajoo... kirjoitti:

trollaappa lisää.

Taidat kulkea laput silmillä kun et huomaa muuta kuin trolleja..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe