Eitoivottu tuleva miniä

Voi ei

Mitä tehdä, kun mitään ei voi tehdä. Poikamme näyttää uhkaavasti vakiintuvan tytön kanssa, jota emme todellakaan haluaisi perheeseemme. Niin moni asia hänessä häiritsee meitä, mutta poika on sokea. Olemme odottaneet, että aika hoitaisi tehtävänsä ja tämä kandidaatti vaihtuisi uuteen, mutta niin ei näytä käyvän. Juuri tällaiset jämänaiset tarraavat kiinni, eivätkä lähde millään vaihtoon. Säälittää pojan kohtalo, kun joskus silmänsä aukeavat, toivottavasti silloin ei ole jo lasta kuvioissa mukana.
Olemme haaveilleet ihanasta tulevaisuudesta yhdessä lastemme ja heidän puolisoidensa kanssa, mutta ne haaveet saa unohtaa. Hirvittää, että noista geeneistä saisimme lapsenlapsen, miten voisimme sitä rakastaa. Nyt jo voin arvata, että tulossa on eriarvoisuutta muihin lapsenlapsiin.
Harmittaa niin valtavasti, että tämän naisen takia myös aiemmin niin hyvät välit poikaamme viilenevät pikkuhiljaa.

64

6542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herra isä

      Olette narsistivanhempia ja hyvä vaan, että välinne viilenevät. Ette ansaitse sen parempaa.
      Hävetkää puheitanne ja kunnioittakaa poikanne valintaa.
      Omat vanhempani eivät koskaan ole hyväksyneet valintojani ja se raastaa suhdettamme vieläkin, jo useiden vuosikymmenien ajan.
      Päätös on teidän, joko hyväksytte miniän, tai saatte lopulta sanoa hyvästit pojallenne, hänellä on oikeus omaan elämään.

      • Ampuisi nuo hirviöt.

        Olen samaa mieltä.


      • Elämän Valintatalo

        Pojan elämän on saattanut kaltevalla pinnalle hänen isänsä puolisovalinta, joka on jo tähän mennessä tuottanut epäsuotuisia geenejä.

        Suomessa on kuitenkin aina eroamisen mahdollisuus, joten ensimmäisen lapsen voi jättää ensimmäisellä jämänaiselle sovinnolla, kun hänellä on kuitenkin niin kurjat geenit ja hakea harjoituskappaleen jälkeen uusi.


      • Kierrätykseen?
        Elämän Valintatalo kirjoitti:

        Pojan elämän on saattanut kaltevalla pinnalle hänen isänsä puolisovalinta, joka on jo tähän mennessä tuottanut epäsuotuisia geenejä.

        Suomessa on kuitenkin aina eroamisen mahdollisuus, joten ensimmäisen lapsen voi jättää ensimmäisellä jämänaiselle sovinnolla, kun hänellä on kuitenkin niin kurjat geenit ja hakea harjoituskappaleen jälkeen uusi.

        Ongelmana on, mihin ne jämät sijoitetaan harjoittelun jälkeen. Lisäksi harjoituskappaleista vaaditaan vielä jälkimaksuja.


      • x-------D
        Kierrätykseen? kirjoitti:

        Ongelmana on, mihin ne jämät sijoitetaan harjoittelun jälkeen. Lisäksi harjoituskappaleista vaaditaan vielä jälkimaksuja.

        hahahahahahahah :´D harjoituskappaleita ja jälkimaksuja


    • hyi hyi

      Voi ei - menkää kauas pois nuorenparin lähettyviltä! Aiheutatte korvaamatonta pahaa nuorille.

    • Kahden anoppi

      No vo pyhä jysäys. Ei se poika teille elämänkumppania ota, vaan ihan itselleen. Johan nyt on jos mammalta pitää lupa ja hyväksyntä pyytää kenen kanssa saa
      elämänsä viettää. Meillä on kaksi lasta jotka ovat ihan itse ja ihan itselleen valinneet puolisonsa ihan ilman meidän mielipidettämme.Asia ei meille kuulu pätkääkään. Toki hyvin ovat valinneet, miniässä eikä vävyssä ole moittimista.
      Annahan poikasi tehdä itse valintansa jos et halua välien katkeavan kokonaan.

    • Tasa-peli

      Tuen sinua:

      Tunne on varnasti molemminpuolinen,joten ei väärinymmärrystä synny.

      • Tobias*

        Lapsiaan rakastava vanhempi osaa luonnollisestikin kunnioittaa lastensa valintoja, myös elinkumppaneiden suhteen. Olemme itse aikanaan valinneet omamme ja nyt on lastemme vuoro.

        Elämä on aivan liian lyhyt ja vaativa vihanpitoon ja ilkeilyyn, joten kannattaa muistaa, että vähän aikaa eli tapaamisten ajan kestää vanhan sanonnan mukaan vaikka aidan vitsaksena.

        Elämänkokemusta ja perspektiiviä peliin, niin saatte aikanaan nauttia myös lastenlapsistanne ja seurata heidän kehittymistään ja kasvamistaan, ettehän sitä elämän ehtoon vaihetta varmaankaan halua menettää?


    • jepjep

      no ei taida sunkaan pojalla ne parhaat geenit olla takataskussa jos tosissasi täällä tuollaisia kirjoittelet, se on poikasi elämänkumppani, ei sinun.

    • Pipepo

      Kuulostaapa tutulta tekstiltä. Tosin minä en ole isovanhempi, vaan pojan sisko. Huomasin täysin samaisen asian aikoinaan veljeni tyttöystävässä. Toivoin sydämestäni, että veljeni olisi löytänyt jonkun toisen, mutta ei niin ei. Nyt he ovat naimisissa ja vaimo pysyttelee kotosalla, koska hänen mielestään mies elättää perheen. En ole nähnyt veljeäni vuoteen, koska hänen vaimonsa on sitä mieltä, että on parempi pysyä erossa kokonaan veljeni suvusta. Joten on aivan turha piipittää siitä, että jokainen saa valita puolisonsa! Tottakai saa, mutta joskus vaan on niin, että läheiset huomaavat, että tästä ei hyvä seuraa......

      • Bärske

        Veljeni rakastui naiseen, joka piti itseään muita huomattavasti parempana. Saivat lapsen ja menivät naimisiin. Veljen vaimo ei tervehtinyt vanhempiamme heidät tavatessaan,käänsi vain päänsä pois, minäkään en kelvannut hänen tuttava piiriinsä.

        Veljeni käytti heidän yhteistä lastaan salassa isovanhempien luona.
        Uusi rouva ei hyväksynyt veljen vanhempaa lasta,kertoi 8 vuotiaalle,ettei uuden onnen hedelmä ole mitään sukua vanhemmalle lapselle. Vanhempi lapsi lopetti isänsä luona käymisen.

        Veljen yrityksella alkoi mennä huonosti, samaan aikaan rouva ilmoitti että hänen täytyy vaihtaa sukunimensä,koska hänet yhdistetään epätoivoisesti elinkeinon eteen kamppailevaan veljeeni ja että jos olisi tiennyt että veli on niin huono bisnesmies ja köyhtyy, ei olisi ollut missään tekemisissä.

        Tuli asumusero, rouvan puolelta toivottu. Kun aikaa oli kulunut tuo harkinta-ajan verran, veli sai palata kotiinsa. Kului puoli vuotta,taas heitettiin pihalle. Veli alkoi tapailla uutta naista,jolloin rouva päätti rakastaa veljeäni yli kaiken ja halusi takaisin. Ja veli yhden perheen ja tässä vaiheessa jo yhden lapsenkin menettäneenä halusi yrittää.

        Puoli vuotta, ja taas sai mies kenkää,rouva löysi paremman miehen ja "oikean" parisuhteen. Lasta veljeni ei saanut tavata, koska oli jo sairastunut masennukseen ja rouva oli sitä mieltä ettei ole kykenevä tapaamisiin.

        Veljeni tappoi itsensä. Kukaan meistä ei ole tätä nuorempaa lasta nähnyt viimeisimmän eron jälkeen. Lapsen sukunimi on muutettu,kai siksi ettei kukaan yhdistä tähän köyhtyneeseen yrittäjään.

        Ja minä tiesin alusta asti,ettei tuo nainen olisi hyvä veljelleni. Tuo nainen ei ole hyvä kenellekään!


      • aikuinen ihminen

        "En ole nähnyt veljeäni vuoteen, koska hänen vaimonsa on sitä mieltä, että on parempi pysyä erossa kokonaan veljeni suvusta. Joten on aivan turha piipittää siitä, että jokainen saa valita puolisonsa! Tottakai saa, mutta joskus vaan on niin, että läheiset huomaavat, että tästä ei hyvä seuraa...... "

        niii-i,niihän se suku tuntuu aina "tietävän" paremmin.Ja olisikohan tuossa sinun veljessäsi sitten yhtään vikaa jos tottelee vaimoansa tuolleen.Eiköhän se ole myös aikuinen ihminen ja voi sanoa että ei mene nääin ja pitää yhteyksiä teihin.


      • veljen vaimon puolta

        Pipepo: Laitatpa veljesi vaimon suuhun mielipiteitä työstä ja suvun tapaamisesta, jotka ei tarvitse ollenkaan olla hänen mielipiteitään. veljesi on ehkä sanonut, että hän arvostaa valmista ruokaa pöydällä kotiintullessaan ja että kotityöt on tehty.
        Tai sitten heidän kunnassa on pitkä rivi työttömiä ja niille ei ensimmäiseksi välitetä työtä, joilla on jo yksi palkansaaja perheessä.

        Sitten suvun tapaaminen: Veljesi vaimo on nähnyt teidän suvussa ilmeisen myrkyllisyyden häntä kohtaan. Kuka silloin vapaaehtoisesti menisi pilaamaan vapaa-aikaansa teidän luonanne?


      • gdsgdfgfdg

        Ja teidän suvun etuko on tärkeintä?? Onhan siitä voinut hyvää seurata, vaikkapa sille naiselle jota ette hyväksy, hän on saanut hyvän miehen ja sekös teitä sapettaa. Ihan oikein teille! Mitäs nostatte itteenne jollekin jalustalle.


    • .

      Mistä näitä provoja oikein sikiää urakalla:))))

    • Karmeaa karmaa

      Äiti on ollut pojalleen huono naisen malli, jos poika valitseen itselleen huonon vaimon. Katsoppa peiliin.

    • kkkltll

      No ei voi muuta kuin toivoa, että olisit väärässä. Kannattaa kuitenkin poikaa kehoittaa tekemään avioehto kaiken varalta. Minäkin näin miniäkokelaastani ensi silmäyksellä, että vaikeuksia tulee, niin kuin tulikin sitten, Vaisto sanoi sen. Nyt vain toivon, että miniä voisi muuttua vähän suvaitsevammaksi, mutta kyllä se tilanne hänellekin vastaan tulee, että on itse kamala anoppi. Toivottavasti saa miniäkseen samanlaisen kuin minä itse sain. Minun oma anoppini taas oli oikein huipputyyppi, minä itse varmaan huono miniä.

    • Hyvä elämä

      Kyllä tässä avaajan tapauksessa miniä tulee saamaan eitoivotun narsku-anopin/appiukon.

      Anoppiko on ollut itse oikein laatuleidi tai appi alfauros, kun nimittelee toisia "jämänaisiksi"?

      Sekin osoittaa jo jotain, että mietit jo nyt, ettet pysty tasapuolisesti rakastamaan kaikkia lapsenlapsiasi. Näinköhän olet ollut tasapuolinen edes omia lapsiasi kohtaan? Tuskin.

      Poika on fiksu, jos ymmärtää antaa välien viilentyä vanhempiinsa. Joskus ainoa vaihtoehto hyvään elämään, on ottaa pesäeroa henkisesti häiriintyneisiin tai vaikka vaan nenänsä toisten asioihin tuppaaviin liian alhaisen älykkyyden omaaviin sukulaisiin.

    • miniä myös

      Mikäs siinä naises sitten oikein mättää, kannattaisi perustella väitteesi. Huume-alkoholi tausta??? vai jotain sellasta että pitää vääränlaisia sukkia jalassa??

      • soopaa

        Taitaa mättää aloittajassa...


    • mummotta

      Muistakaa sulkea tämä nainen testamenttinne ulkopuolelle niin, ettei hänellä ole avio-oikeutta poikanne teiltä saamaan perintöön. Mainitkaa hänelle asiasta, niin avioliitto saattaa jäädä kokonaan solmimatta. Kehottakaa poikaanne tekemään avioehto siinä tapauksessa, että he solmivat avioliiton. Siten edes omaisuus tulee turvatuksi.
      Mahdolliset lapset ovat syyttömiä, olivatpa vanhemmat mitä tahansa.

      • geenivirhe

        Aina kannattaa tehdä avioehtosopimus. AINA.


    • geenivirhe

      Kahden kauppa, kolmannen korvapuusti. Kyllä teidän poika osaa ajatella omilla aivoillaan. Vai osaako? > Kuinka ne "geenit" nyt noin muka ovat erehtyneet?

    • Wanha mies

      Käytät kovia sanoja, puhut "jämänaisesta" ja jopa epäilet josko voisit lapsenlastasi edes rakastaa. Olisi ensiksikin mielenkiintoista tietää millä perusteella luokittelet ihmisiä "jämiin" ja "ei-jämiin?" Mikä esim. on vikana tässä miniäehdokkaassa, josta puhuit? Eikö hän ole riittävän älykäs? Koulutettu? Rikkaista vanhemmista? Kaunis? Kohtelias? Onko hän mielestäsi liian vanha/nuori? Mikä hänessä mielessäsi mättää?

      Millä ansioilla nostat itsesi miniän yläpuolelle? Oletko aatelissukua? Nobel-voittaja? Miten olet oman erinomaisuutesi osoittanut? Oletko huipputaiteellinen? Musikaalinen? Kielellisesti lahjakas? matemaattisesti ansioitunut? Mensan jäsen?

      • Mikä on jämänainen?

        Jospa aloittaja on niitä, joille ei kelpaa minkäänlainen nainen. Eli on omassa päässä vikaa jo kirjoituksenkin perusteella. Tai sitten on kateellinen ja mustasukkainen mammanpojan nuorelle rakkaalle.


    • En ole pohjanmaalta

      Jospa se poika on etsinyt sen naisen itselleen eikä suvulle.

    • wsftgretgfrerftg

      Poikasi ja hänen puolisonsa elämä ei kuulu sinulle vitun vertaa. Selvä narsisti olet eli alinta pohjasakkaa.

      • m 27 v

        joooo-o,eli teidän rakkaus lastanne kohtaan on ehdollistettua.Jollet tee niinkuin vanhemmat sanoo niin välit viilenevät.Se ei ole kyllä oikeata rakkautta ja välittämistä.
        Kuten moni jo sanoi tuolla niin tuossa on jo narisistisia piirteitä.

        Ja mitä sitten vaikka valinta olisi "väärä".Poika hakkaa varpaansa kiveen ja ottaa opikseen.Jokainen tekee ja saa tehdä virheitä elämässä.Niinhän tekin olette tehneet.

        Mitäköhän nämä "epätoivotut" ominaisuudet ovat.Toivon mukaan ei mitään pinallisia arvoja kuten tytön suku,koulutustaso,ulkonäkö tms.Jos nääin niin miettikääpä uudemman kerran mistä se todellinen onnellisuus syntyy.Ei ainakaan pinnallisista arvoista.


    • 568797

      suoraan sieltä itsestä revityt vanhemmat, tuollaiset jämävanhemmat ovat totaalista pohjasakkaa.

    • greatest hits

      Ehkä poikasi ei ole naistenmies ja joutuu tyytymään siihen, mitä on tarjolla.

    • ymmärrän aloittajaa

      maailma ois parempi paikka jos parhaat geenit jatkus ,mut välil tulee tommosiakin sattumia :(

    • Niin pinnallista!

      Tosi on se, että vakka kantensa valitsee ja siihen ei vanhemmilla ole mitään sananvaltaa. Jos se "reikä" vaikkakin paljon käytetty on pojallenne hyvä niin mikäs siinä. Antaa pojan vaan luistella silloin kun on vielä liukasta. Kyllä se liukkauskin ajallaan loppuu!

      Kyllä ne nykyajan tytöt ja pojat taitaa olla molemmat olla niin läpikotoisin koluttuja, että ei sitä ehtaa enää taida olla. Kun aloitetaan jo hyvinkin nuorena. Naiset on aivan miestenkaltaisia ja panoja hekin laskevat. Yksi pano ei muuta. Näinhän se menee.

      Vanhempina tunnutte olevan kylmiä ja tunteettomia. Elätte jotain sellaista aikaa, jota ei koskaan tule. Tai sitten oma liittonne on jotenkin epäkypsä. Eläkää omaa elämäänne mutta älkää enää lastenne.

      Kaikkea ei voi maailmassa saada niin kuin toivoo ja oma elämänne jatkuu. Mutta poikanne ilmeisemmin on löytänyt hyvän oksan ja se riittää hänelle ainakin toistaiseksi.

      Nykyään riittää kakenlaista onnenonkijaa, eroja, petosta vaikka kuinka olisi kumppani. Tuntuu, että ihmisten on vaikea sitoutua toiseen ja etsitään vain pinnallisia panoja ei sen enempää. Teidän täytyy herätä tähän päivään myös omien lastenne ja itsenne suhteen.

    • jaksamista teille

      Jaksamista teille, niin se white trash aina välillä ui piireihin. Mitään ei ole menetetty niin kauan kuin ei ole lasta kehissä, välejä poikaan ei kannata katkaista sen takia että on tehnyt tyhmän valinnan, oppii kyllä ajan kanssa virheistään uskoisin.

      Toivottavasti toisilla lapsilla edes menee hyvin!

    • ihmekkös

      Ei kai poikanne tosiaankaan hae puolisoa TEILLE vaan ITSELLEEN,kunnioittakaa poikaanne valinnan suhteen hän on varmaankin huomannut millaiset vanhemmat hänellä on ja etsii parempaa :-)) hyvä poka !!!!

    • Oletteko te jonkunlaisia arjalaisia tai natseja.Herranen aika minkälaista porukkaa olette.Teidän asiannehan ei ole puuttua siihen kuinka poikanne elää.Jos hän on niin sokea ettei huomaa ennenkuin on myöhäistä niin eihän se teille kuulu,niinkuin hänen elämänsä yleensäkään jos täysi ikäinen on.Ja miten niin hirvittää mitä noista geeneistä tulee ja miksette voisi rakastaa.Menkää nyt itseenne ja ottaakaa niskasta kiinni itseänne.Keitä te olette valitsemaan ja puuttumaan muiden elämään.Tai anteeksi luulette olevanne

    • asdewr23

      Virheistä oppii. Kaikkien täytyy tehdä omat virheensä itse ja oppia siitä jos oppimista on.

    • jämänaiset

      osaa antaa sitä pi..a niin hyvin, että siinä tyhmempi mies sekoaa, kunnes
      herää parin vuoden päästä siihen, että naimisissa ollaan mutta p...lua ei tulekkaan enää. Jämänainen on päässyt tavoitteeseensa. Erohan siinä tulee kun mies huomaa tulleensa jymäytetyksi p....lun huumassa. laskun näistä surullisista tapauksista ja tyhmien miesten toilauksista maksaa yleensä syyttömät eli lapset ja muut lähisukulaiset.

    • mikä vikana?

      Sanokaa pojalle suoraan jos siltä tuntuu.

      Jos ette voi mitään, niin ette kai nyt todallakaan poikaanne hylkää. Jos lapsenlapsia tulee niin niillä voi geenit olla kohdallaan kuitenkin jos teidä puolelta tulisi sellaisia geenejä jotka teitä miellyttää.

      Ei kai tuleva miniä sentään mikään huumehörhö ole. Jos on niin siitä voi pojalle sanoa suoraan.

      Jos nainen on kunnollinen ja tekee työtä eikä huoraa, niin miksei kelpaa?

    • tttttttttttyt

      Oleppa sinä trolli narsistihuora hiljaa ja ime hiljaa sun sillinhajuista silakkaa ja huku järveen,kukaan ei tuu kaipaamaan sua jos käyt nopeasti heittämässä veivit.Olet säälittävä huora,jota pitäs vetää turpaan sen verta kovaa että tajuisit pitää sen typerän suus kiinni kun et parempaa osaa puhua! Taidat itse,vaan olla niin kateellinen tulevalle miniälle että on pakko nimittää häntä jämäks..Taidat,itse olla ylipainoinen ruma ja pahalta haiseva siiderivalas,jolla on hiivapillu XD

    • xoxoxoxoxoxoxoxo

      Poika on tullut selvästi isäänsä kaikessa vaatimattomuudessaan. Toivottavasti tulevaisuudessa jo miniän henkikötunnuksesta näkee, että hän on rodunjalostajalle aivan kelvoton yksilö, joka voitaisiin eutanoida.

    • "poika"

      Käyn hyvin harvoin tällä palstalla- tuskin juuri koskaan mutta jotenkin tämän viestin otsikko tarttui silmääni ja tuli tunne että on pakko vastata. Oletan nyt että tämä viesti ei ole toimituksen tekemä "provo" vaan kyseessä on vanhempien aito huoli.

      Vastaan tähän siksi että olen tämän tilanteen "poikanne". En varmasti ole teidän oikea poikanne, mutta pystyn samaistumaan tilanteenseen

      Eli minulla on vähän samanlainen tilanne että tunnen aistivani, että vanhemmat pitävät vaimoani "jämä puolisona". Toki he ovat fiksuja ja sivistyneitä, eivätkä tunnusta tai ota asiaa puheeksi. Mutta minä aistin sen. Minusta itsestä tuntuu myös että minulla on jämä puoiso tai että minun tasoinen puoliso olisi hieman sivistyneempi, kauniinpi, urheilullisempi, Ei siinä että homma olisi rahasta kiinni. Vaimoni on itse hyvin tienaava, hänen vanhempansa omistavat erään ison teolisuusyirtysken ja omaisuutta on tällä hetkellä noin 8 miljoonaa euroa. ( tämä on totta).

      Silti minulla on tunne että olisi ollut hyvä jos joku olisi "auttanut" miettimmään, että onko puolisoni oikea, Sitä sanotaan että aina joku muu tietää sun asiat paremmin kuin sinä itse. Toki on niin että jos se olisi oikeaa rakkautta, niin silloin ei olisi mitään hätää. Mutta mistä sen vio tietää mikä on oikeaa rakkautta ja mikä ei. Itse olin ainakin silloin niin nuori, kokematon ja epävarma että en osanut ajatella silloin sitä onko tuo nyt varmasti oikea puoliso.
      No sitten kävi niin että vein puolisoni näytille kotia, jonka jälkeen mitään ei ollut enää tehtävissä.

      Olen tunnollinen, kiltti ja erityisesti vanhemmille olen noita edellä mainittuja. Ero, toisen ihmisen jättäminen on osittain tabu ja synti suomalaisessa yhteiskunnassa. En osaa paremmin selittää, mutta sen olisin toivonut että vanhempani olisivat kertoneet että heidän mielestään sinulle kuuluisa parempi puoliso. Toki omaa ajatustani sekoitti puolison tuomat rahat ja muute edut ja turva

      On niin, että vanhemmat tuntevat lapsen hyvin, tunnepuolen, toiveet, persoonan jne. Ei sitä tarvitse sanoa epäkohteliaasti lapselle että Jätä se!, mutta sitähän voi kysyä että tyylin että "oletko varma että nyt tämä on oikea sinulle ja muistuttaa osittain että rakastatko oikeasti ja aidosti". Tällainen tilanne voi olla hyvin helposti, jos pois seurustelee ensimmäisiä kertoja.

      Olisin vieläkin helpottunut jos vanhemmat nyt sanoisivat minulle että minun ei tarvitsisi miellyttää heitä. Eivät he sitä varmaan odota, mutta kun minulla on semmoinen tunne.

      No tässä pitkä kirjoitus ja voisin jatkaa tätä tarinaa ja ajatuksen "virtaa" mutta nyt lopetan tällä erää tähän.

      Ps. Vastauksissa jotkin leimaavat nämä vanhemmat narsisteiksi. Onko mitään psygologista tutkimusta tai diagnoosia että näin olisi? Nykyään on "Keravalainen" ilmiö leimata ihmiset narsisteiksi vähänkin jos ajattelee toisen ihmisen parasta ja haluaa sille kaikkea hyvää

      PPs vanhemille rohkeutta ja uskallusta ajatella sydämmen äänellä.

      • raha ratkaisee ??

        "pojalle". Olet mennyt naimisiin vaimosi varakkuuden takia. Siitä syystä sinulla on alemmuuden tuntoa, joka on ihan oikein, koska et pysty rakastamaan vaimoasi.
        Täsdsä tilanteessa hapuilet omaa itsetuntoasi vanhemmiltasi, joilla heilläkin on alemmuuden tuntoa vaimosi varakkuuden takia.
        Vaimosi on siis ainoa, joka ei ole antanut rahan vaikuttaa valintaansa.
        Mene psykiatrille ja opettele hyväksymään vaimosi ja itsesi sellaisena kuin olette!


    • veikko-peikko

      Eikait tämä tyttö ole vain KOKOOMUSlainen?

    • Jos kyseessä

      ei ole provo niin sitten maailmassa todella elää kusipäitä.

    • Kysyt, mitä tehdä.
      Vastaus: Tehkää palvelus nuorille ja pysytelkää mahdollisimman kaukana heidän elämästään - ellette itse kykene kasvamaan ihmisinä!

      Vanhempien pitäisi yrittää rakastaa lapsiaan varauksetta, tukea heitä sekä kunnioittaa heitä ja heidän valintojaan.

      Voin lohduksenne kertoa tarinan omasta elämästäni:

      Kotimme ovet ovat aina olleet avoinna kaikkien perheenjäsenten ystäville, myös nuorisolle. Siksi sain tilaisuuden tutustua tyttäreni ystäviin, sekä tyttöihin että poikiin ja aikanaan nuoriin naisiin ja miehiin. Keittiömme pöydän ääressä käytiin monia mielenkiintoisia keskusteluja, vakikävijöiden kanssa toisinaan myös kahden keskisiä ja luottamuksellisia. Kavereita oli paljon, ja ehkä juuri siksi ihastuminen ja seurustelun aloittaminen käynnistyi vasta 17-vuotiaana. Katselin sivusta ja huomattuani ensimmäiset ihastumisen merkit, olin pahoillani, ettei valinta kohdistunut omasta mielestäni paljon parempaan ehdokkaaseen. Toivoin, että ihastuminen olisi mennyt pian ohi. Kun niin ei käynytkään, jouduin tekemään töitä itseni kanssa.

      En ilahtunut, kun nuoret kertoivat vajaan vuoden seurustelun jälkeen muuttavansa yhteen. Totesin, että k o s k a en ole Jumala, en voi tietää mikä olisi parasta rakkaalle lapselleni.

      Nyt lähes 20 vuotta myöhemmin voin ilokseni todeta, että nuoret ovat menestyneet ja ovat onnistuneet rakentamaan hyvän elämän perheenä, he ilmiselvästi rakastavat toisiaan edelleen, viihtyvät hyvin yhdessä, osaavat antaa tilaa toisilleen ja viettävät välillä myös ihan kahdenkeskistä laatuaikaa.

      Olen todella iloinen, etten koskaan puhunut epäilyksistäni. Minusta olisi saattanut tulla jämänainen, joka ei olisi saanut iloita rakkaiden nuorten ihmisten tarjoamasta hyvästä omassa elämässään.

      Valinta on teidän. Haluatteko oppia rakastamaan vai haluatteko ryhtyä jämävanhemmiksi, joiden kanssa pidetään yhteyttä vain velvollisuudentunnosta? Te itse päätätte, millaisia hetkiä suurperheenne yhdessä viettää. Te itse olette suurin uhka omille unelmillenne!
      Toivotan teille ja pojallenne kaikkea hyvää sekä onnea omia valintoja tehdessänne.

    • jämä men

      Jospa poijalle on Jumala sen sanomasi "jämänaisen" kaanistanna, niin eipä siinä äitmuorilla ole nokan koputtamista.

    • vanhemmille morsian

      Millä perusteella tuomitsette tämän ns."jämänaisen".Onko poikanne velvollinen etsimään morsiamen teidän sukunne kriteereihin sopivaksi ,vai itselleen??Teidän herttaiseen yhdessä oloon??itselleen kumppaniksi kenties.Eiköhän siinä ole tärkeintä nuorten keskinäinen kemia,eikä vanhempien nipotus.Jos nainen on ympäristölle vaarallinen,miksi hän kulkee vapaana?

    • vm-49

      Hohhoijaa!!!
      Alotus oli selvästi provo, koska aloittaja ei ole komentoinut yhteenkään kirjoitukseen mitenkään. Tuskin aiheesta kannattaa enemmin vaahdota, ettei provoilija saa liikaa tyydytystä provostaan.

    • Hullu miniä

      Eiköhön vika löydy teistä itsestänne jesuitat ! Eri arvoisuutta kirjoutksesi perusteella on jo omien lastesi välillä.

    • Poikanen123

      Joillekin ihmisille kaikki miniät ja vävyt on ei-toivottuja. Pitää huomata milloin on aika päästää irti lapsesta ja antaa poikasten elää omaa elämää.

    • :D

      Oletko Stefanin äiti?

    • voi voi

      Minun vanhemmat yrittivät valistaa minua, 30-vuotiasta, puolison valinnasta. Sanoin melko tiukkaan sävyyn, toki kohteliaasti, että asia ei kuulu heille pätkääkään, ja ainoatakaan poikkipuolista sanaa puolisostani en kuuntele tai keskustelu loppuu hyvin lyhyeen. Joten, jupina loppui siihen paikkaan, ja tullaan kaikki oikein hyvin toimeen keskenämme :)

    • Soltero

      Kyllähän se monesti sellasta on. Mutta parempi pysyä vaan poikamiehenä, kun itte kysyy ja itte vastaa ei tule ainakaan riitaa

    • Hämmentynyt...

      Älkää ihmeessä pilatko välejä omaan lapseen hänen puolison vuoksi. Kumppanin valintaan ette voi vaikuttaa. Toimeen voi tulla, vaikka ei niin välittäisikään, ei sitä tarvitse näyttää. Jos ette aikuisina ihmisinä sellaiseen kykene, niin mitä mahdollisiin tuleviin lapsenlapsiin tulee... Toivottavasti ymmärtävät pitää heidät kaukana teistä, jos ette voi heistä välittää lapsellisen asenteenne vuoksi.

    • SoSad

      no huh huh! huomaa ettei ole tainnut omena kauas puusta pudota!! täytyy TOSIAAN toivoa ettei poikasi pääse lisääntymään naisensa kanssa että maapallo säästyy tuollaisilta idiooteilta!! Pata se kattilaa soimaa!!

    • Kiitä poikaasi...

      Kiitä lastasi, että hän osaa valita oikein...Hän ei suostu uhriksi sille, että valitsee naisen jonka hänen vanhemmat haluaa. Hänellä voi jopa olla jotain tulevaisuutta tämän naisen kanssa, koska se ei ole arvottu jostain katalogista yks risti kaks menetelmällä.

      Toivotaan, että välit viileenee täydellisesti jotta nuoret voi elää ilman jatkuvaa painetta teidän suunnasta ja ei suhde kaadu siihen, että toisen vanhemmat on kokoajan niskassa kiinni.

    • äitixxx

      Ihanaa, että poikanne vihdoinkin on ottanut järjen käsiinsä ja tekee vastoin vanhempiaan, nimittäin jos nuo on teidän todelliset ajatukset!

      Jämänainen= kaikki naiset ? Sillä jokainen on joskus tullut jätetyksi..

      Haloo, onneksi ehkä sen naisen vanhemmat ovat mukavampia. tuntuu viestin perusteella et oma minä on noussut liian korkealle!!

      Tuollaiset feikki-hienot ihmiset ovat mielestäni hyvin sokeita siitä mitä itse ovat! Hienoja ihmisiä? Tuollaislla kommenteilla, tuskimpa.

      Onneksi poikanne on aikuinen ja osaa tehdä omat virheet ja ottaa opiksi teidänkin virheistänne.

    • J K

      VAI NIIN

    • NikkiN

      Järkyttäviä vastauksia ihmisiltä!

      Aloittaja, ymmärrän huolesi varsin hyvin. Kyseessä on lapsesi ja tietysti haluaisit hänelle parhaan mahdollisen tulevaisuuden. Niin itsekin haluaisin. Ja vaikka aloittaja olisikin tehnyt virheitä omassa kasvatuksessaan, ei sillä ole merkitystä. Päinvastoin, sitä suuremmalla syyllä hän haluaa estää poikaansa tekemästä samoja virheitä. Tosiasia on kuitenkin se, että jos poikasi tekee/ on tehnyt oman päätöksensä, eikä sinun sanomiset sitä asiaa muuttane. Pikemminkin voit antaa hänen nähdä itse miten asiat menevät, sinun aikaisempi asenteesi että kyllä se siitä itsekseen hajoaa, on oikea.

      Et tosin kertonut, miksi tämä nainen on huono pojallesi? Olisin halunnut kuulla asiasta lisää.

      • neljän äitee

        Joku sentään ymmärtää. Minullakin on lapsia, ja toivon lapsilleni parhaat mahdolliset puolisot. En todellakaan halua esim. lapsilleni juoppoa tai narkkia puolisoksi, en myöskään mitään ilman koulutusta olevaa pissistä. Työpaikkaa en vaadi, koska nykyään on niin yleistä ettei kaikille löydy vakituista työtä vain pätkiä.

        Kysymys kuuluu nyt : Kuinka moni näistä, joiden mielestä jokainen saa puolisonsa itse valita, haluaisi lapselleen juopon, väkivaltaisen, narkkarin tms. puolisoksi ?


    • kamalaämmä

      Voi kamala, kuulostaa siltä kuin olisitte mieheni vanhemmat..
      Miettikää ekana ennenkuin alatte haukkumaan ja puhumaan paremmista/helpommista naisista pojallenne, aiheutatte vain pahanmielen jos mies rakastaa naistansa tosissaan.
      Meillä on mies laittanut kuukaudeksi jo välit poikki äitiinsä, kun ei siedä sitä kun hän on haukkumassa mua kokoajan, hetikun suu aukeaa puhutaan jo mitä kaikkea teen väärin, ja miksi en ole hyvä hänelle, ja oisha toi yks kaverinkin lapsi vielä vapaana, jos vaikka tärppäis..
      Että hermot menee mullakin, varsinkin kun edessä päin näytellään sit niin kivaa, niin kivaa ja sit saa kuulla taas mieheltä mitä kaikkea on puhuttu, kyllä se kerran suoraan päinnaamaa sano että olen lapsellinen jne..

      Hankkikaa oma elämä! on todella lapsellista teiltä puuttua aikuisten ihmisten suhteeseen, kun he ovat itse kykeneviä siihen!

    • hemuli

      ei oo vanhempien asia valita lapsilleen puolisoa kyllä nuo oman valintansa kuitenkin tekee aikoinaan appiukko vainaa sätti kaikenlaisia asioita mutta tein selväksi ettei meidän huushollin asiat kuulu hänelle

    • onnellinen "jämä"

      Kuulostaa jotenkin tutulta! Olen itse sitä "jämänainen" osastoa! Voin vaan todeta että ei ne appivanhemmatkaan aina niin ihania ole.. Jokainen valitsee itselleen ja hyvä niin. Tällä maapallolla on sen verran tilaa ettei tarvi enään törmäillä jos niin haluaa..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1415
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      967
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      867
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      830
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe