Haluaisin kuulla mielipiteenne oireistani. Olen erittäin usein päivisin onnellinen , mutta milteimpä joka ilta vaivun masennukseen ja itse tuhoisiin ajatuksiin. Joskus hyvä olo kestää koko päivän joskus puoli tuntia. Välillä kuitenkin olen erittäin masentunut monta päivää putkeen. Silloin ajattelen itse murhaa ja käytän runsaasti päihteitä. Masennus vaihe usein helpottaa jossain kohtaa ja muutun hiljaisesta puheliaaksi ja elämä tuntuu niin hyvältä,kunpa se tunne kestäisi pidempään mutta ei aina vaivun taas siihen samaan masennukseen ja huomaan olevani keskellä yötä hereillä ja tuijotan vaan kattoa ja itken. Elämä on vaan sellasta vuoristorataa joka menee vain samaa ympyrää päivästä päivään. Minulla on vaikeuksia edetä opinnoissani tämän takia. Motivaatio on välillä niin hukassa mutta välillä saatan lukea kokopäivän ja tehdä paljon muistiinpanoja. Muita oireitani on päänsärky ja sydämen tykytys ja levottomuus.
Oireet
3
224
Vastaukset
- mamamadadas
mulla tismalleen sama! en tiedä mikä on :(
- Kesä84
En todellakaan tiedä, mutta kuvaukset osuu aikalailla ahdistukseen.. Onko jotain huolia, raha, perhesuhteet ynm. Muutoksia tulossa tai joku yksittäinen tapahtumakin auheuttaa joskus. Mulla on ollu tuollaista samanlaista mutta helpotti kun huomasin olevani huolehtija "stressaaja". Aina kun vellova olo hiipii ylämahaa kohden rauhoituin kun tiedän että saattoi olla vain ohimenevästä ajatuksesta joka liittyy jollain lailla esim. häpeään tmv. Ahdistus aiheuttaa masennusta. Jonkinlaista tyytymättömyyttä elämään. Sain myös helpotuksen tuohon ahdistukseen ja masennukseen kun aloin koutsata itseäni ja pakotin tilanteisiin jotka ahdistivat ja tein ITSELLENI selväksi että ihmisiä tässä vain kaikki ollaan. Yksin ollessa ahdistus hiipii varkain, mutta nyt osaan ottaa itseäni niskasta kiinni ja lähteä esim. ajelemaan, haravoimaan mitä nyt keksiikin.. Parasta on jos pääsee jollekkin tutulle kylään ja saa aivan muuta ajateltavaa kuin sen oman (olemattoman) surkeuden. Tsemppiä, oot vahva IHMINEN!
- ahdistusta_
ahdistukselta ja käsittelemättömiltä tunteilta kuulostaa. Onko jotain sotkuja perhesuhteissa tai lapsena koettua ikävää? Ihmiset täyttävät päivänsä nykyisin kaikella mahdollisella, ettei vaan tarvitsisi kohdata itseään. Ei osata olla yksin.
Olosta voi yrittää saada kiinni: miltä tuntuu, missä tuntuu, mikä oikeasti ahdistaa ja itkettää?
Asiasta voi myös jutella jollekin terveydenhuoltoalan ammattilaiselle.
Masennuksessa olo on yleensä pahin ja raskain heti herätessä. On täysin normaalia kokea monenlaisia tunteita - vastakkaisiakin - saman päivän sisällä, aaltoilu kuuluu elämään. Kunnon maniasta ei voi erehtyä ja se vaatii aina sairaalahoitoa. Älä siis huoli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h654242- 674241
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1092905Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv582796Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212029Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151679- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1091353- 1801281