Päivi Räsänen ei jätä mitään tilannetta käyttämättä

zyrt

"Päivi Räsänen Radio Deille: Suomi tarvitsee hengellistä heräämistä

Sisäministeri Päivi Räsänen (kd) uskoo, että hengellisellä heräämisellä olisi iso merkitys suomalaisten hyvinvoinnille.

Päivi Räsänen kertoi näkemyksestään liittyen viimeaikaisiin ampumistapauksiin ja perhesurmiin Radio Dein torstaina esitettävässä haastattelussa. Seurakuntalainen.fi julkaisi jutun haastattelusta jo keskiviikkona.

Räsänen uskoo, että kun ihminen kokee olevansa vastuussa teoistaan ihmisten lisäksi myös Jumalalle, on sillä suuri merkitys yhteiskunnalle. Vastuu näkyy Räsäsen mielestä arjen valinnoissa.

- Siinä, että millä tavalla lähimmäisiin suhtaudutaan; onko se käyttäytyminen tuhoavaa vai rakentavaa, Räsänen sanoo Radio Deille.

Räsänen ei usko, että laeilla tai palveluilla pystyttäisiin poistamaan kaikkea pahuuden ilmenemistä ihmisistä.

- Kristittynä ajattelen, että kyllä me tarvitaan tässä yhteiskunnassa paljon rukousta esivallan puolesta, tämän yhteiskunnan puolesta, toinen toistemme puolesta, Räsänen sanoo.

Sisäministerin mielestä yhteiskunta tarvitseekin nyt hengellistä heräämistä.

Räsänen näkee tragedioissa ja ihmisten lohdun etsimisessä myös mahdollisuuden kristinuskon sanoman levittämiselle. Hänen mukaansa seurakunnille ja kristityille tarjoutuu samalla erinomaisia tilaisuuksia pitää esillä evankeliumin sanomaa ja tuoda lohdutusta."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012053015646991_uu.shtml

- "Erinomaisia tilaisuuksia pitää esillä..."

Mitä tuon naisen päässä oikein liikkuu? Miksi tuollainen fundamentalisti on Suomessa ministerinä?

66

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nic.ander

Kyllä Päivi Räsänen taitaa olla aivan oikeassa.

• Olen samaa mieltä Päivi Räsänen on oikeassa. Hän on syvästi ajatteleva ihminen. Ihmisiä vain ärsyttää se kun hän on uskova ihminen.
        Joskus tuntuu, että hyviä asioita vastustetaan vain sen takia kun uskova ihminen niitä ajaa. Viis itse asiasta kuinka käy.

• uskotar kirjoitti:

Olen samaa mieltä Päivi Räsänen on oikeassa. Hän on syvästi ajatteleva ihminen. Ihmisiä vain ärsyttää se kun hän on uskova ihminen.
        Joskus tuntuu, että hyviä asioita vastustetaan vain sen takia kun uskova ihminen niitä ajaa. Viis itse asiasta kuinka käy.

Minua Päivissä ärsyttää se, että hän tekee politiikkaa pohjautuen perusteettomiin uskomuksiin.

Politiikon uskovaisuus ei ole ainakaan minua koskaan ärsyttänyt, niin kauan kuin reaalimaailman asioita hoidetaan rationaalisesti.

A10097 kirjoitti:

Minua Päivissä ärsyttää se, että hän tekee politiikkaa pohjautuen perusteettomiin uskomuksiin.

Politiikon uskovaisuus ei ole ainakaan minua koskaan ärsyttänyt, niin kauan kuin reaalimaailman asioita hoidetaan rationaalisesti.

Älä naurata! Vai hoitavat poliitikot mielestäsi reaalimaailman asioita rationaalisesti. Kyllä heidän 2000-luvun touhuistaan on ollut rationaalisuus kaukana, ja hedelmät alkavat näkyä. Heille ei ole ollut olemassa ihmistä, vaan vain talouselämän vaatimukset.
        Räsänen nostaa esille ihmisen arvoineen, koska siltä pohjalta inhimillinen toiminta nousee. Raikasta rationaalisuuden ääntä!

• 17+13
        *** kirjoitti:

Älä naurata! Vai hoitavat poliitikot mielestäsi reaalimaailman asioita rationaalisesti. Kyllä heidän 2000-luvun touhuistaan on ollut rationaalisuus kaukana, ja hedelmät alkavat näkyä. Heille ei ole ollut olemassa ihmistä, vaan vain talouselämän vaatimukset.
        Räsänen nostaa esille ihmisen arvoineen, koska siltä pohjalta inhimillinen toiminta nousee. Raikasta rationaalisuuden ääntä!

Räsänen ilmaisee lausunnoillaan, että ateistit ovat pahoja. Sekö on mielestäsi osoitus Räsäsen inhimillisyydestä?

17+13 kirjoitti:

Räsänen ilmaisee lausunnoillaan, että ateistit ovat pahoja. Sekö on mielestäsi osoitus Räsäsen inhimillisyydestä?

Ja sinä ilmaiset tuolla lausunnollasi, että kuu on juustoa. Toisin sanoen, yksi lysti mitä ihminen puhuu, sen voi tulkita niinkuin haluaa; näin ajatuksesi näyttää kulkevan.

• 9+3
        *** kirjoitti:

Ja sinä ilmaiset tuolla lausunnollasi, että kuu on juustoa. Toisin sanoen, yksi lysti mitä ihminen puhuu, sen voi tulkita niinkuin haluaa; näin ajatuksesi näyttää kulkevan.

"Räsänen uskoo, että kun ihminen kokee olevansa vastuussa teoistaan ihmisten lisäksi myös Jumalalle, on sillä suuri merkitys yhteiskunnalle. Vastuu näkyy Räsäsen mielestä arjen valinnoissa."

Tuossa hän sen selvästi ilmaisee. Häntä haastateltiin nimenomaan ampumistapauksiin liittyvistä asioista.

9+3 kirjoitti:

"Räsänen uskoo, että kun ihminen kokee olevansa vastuussa teoistaan ihmisten lisäksi myös Jumalalle, on sillä suuri merkitys yhteiskunnalle. Vastuu näkyy Räsäsen mielestä arjen valinnoissa."

Tuossa hän sen selvästi ilmaisee. Häntä haastateltiin nimenomaan ampumistapauksiin liittyvistä asioista.

Ja sinä tulkitset tuon, että hänen mielestään ateistit ovat pahoja!

Niinkuin jo sanoin: "yksi lysti mitä ihminen puhuu, sen voi tulkita niinkuin haluaa; näin ajatuksesi näyttää kulkevan".

Sivumennen kysyen, miten pystyt keskustelemaan ihmisten kanssa, jos tulkitset heidän puheensa ihan mielivaltaisesti? Kun toinen sanoo "päivää", sinä ajattelet hänen sanovan "mene kauppaan".

• *** kirjoitti:

"Vai hoitavat poliitikot mielestäsi reaalimaailman asioita rationaalisesti."

Eivät missään nimessä kaikki. Päivikin on poliitikko.

• 5+12
        *** kirjoitti:

Ja sinä tulkitset tuon, että hänen mielestään ateistit ovat pahoja!

Niinkuin jo sanoin: "yksi lysti mitä ihminen puhuu, sen voi tulkita niinkuin haluaa; näin ajatuksesi näyttää kulkevan".

Sivumennen kysyen, miten pystyt keskustelemaan ihmisten kanssa, jos tulkitset heidän puheensa ihan mielivaltaisesti? Kun toinen sanoo "päivää", sinä ajattelet hänen sanovan "mene kauppaan".

Jos sinä et tajua mitä Räsänen lausunnollaan tarkoittaa, niin ei se minua yllätä.

5+12 kirjoitti:

Jos sinä et tajua mitä Räsänen lausunnollaan tarkoittaa, niin ei se minua yllätä.

Minua yllätti se, että sinä et tajua. Luulen kyllä nyt tajuavani syyn tajuamattomuuteesi. Ihmiskäsityksesi on ilmeisesti naiivi, sellainen, että jos ihminen toimii väärin ja väärän arvomaailman pohjalta, hän on paha. Jos hän toimii oikein ja oikean arvomaailman pohjalta, hän on hyvä. Siis tuo naiivi jaottelu hyviin ja pahoihin ihmisiin heidän tekojensa perusteella. Ihmisten jaottelu hyviin ja pahoihin on ylipäänsä erittäin naiivia. Räsäsen puheet eivät liiku sillä tasolla.

• 8+12
        *** kirjoitti:

Minua yllätti se, että sinä et tajua. Luulen kyllä nyt tajuavani syyn tajuamattomuuteesi. Ihmiskäsityksesi on ilmeisesti naiivi, sellainen, että jos ihminen toimii väärin ja väärän arvomaailman pohjalta, hän on paha. Jos hän toimii oikein ja oikean arvomaailman pohjalta, hän on hyvä. Siis tuo naiivi jaottelu hyviin ja pahoihin ihmisiin heidän tekojensa perusteella. Ihmisten jaottelu hyviin ja pahoihin on ylipäänsä erittäin naiivia. Räsäsen puheet eivät liiku sillä tasolla.

Räsäsen puheet liikkuvat juuri sillä tasolla, että jos ei usko jumalaan tekee pahoja tekoja.

8+12 kirjoitti:

Räsäsen puheet liikkuvat juuri sillä tasolla, että jos ei usko jumalaan tekee pahoja tekoja.

Niin. Mutta sinun mielestäsi hän ajattelee, että pahoja tekoja tekevä ihminen on paha (verrattuna hyviin ihmisiin, jotka eivät sellaisia tee). Siitähän tässä on meiilä ollut puhe.
        Siis työnnät oman ajattelumallisi Räsäsen päähän, vaikka hän ei sillä tasolla liiku.

• adrs
        *** kirjoitti:

Niin. Mutta sinun mielestäsi hän ajattelee, että pahoja tekoja tekevä ihminen on paha (verrattuna hyviin ihmisiin, jotka eivät sellaisia tee). Siitähän tässä on meiilä ollut puhe.
        Siis työnnät oman ajattelumallisi Räsäsen päähän, vaikka hän ei sillä tasolla liiku.

Lapset, jotka jäävät ilman kristillisen opetuksen ja iltarukouksen antamaa turvaa, tulevat pelokkaiksi ja joskus jopa vainoharhaisiksi. Silloin ei elämästä ja kuolemasta voida avoimesti ja lohduttavasti. Kuoleman käsitteleminen torjutaan kokonaan tai se jää lapsen omaan sisäiseen harkintaan, mikä ei voi olla aiheuttamatta pelkoja. Silloin lapsi torjuu kuoleman ajatuksen ja on sille välinpitämätön. Tämä on nähty myös lapsisotilaita tutkittaessa.

• zyrt
        adrs kirjoitti:

Lapset, jotka jäävät ilman kristillisen opetuksen ja iltarukouksen antamaa turvaa, tulevat pelokkaiksi ja joskus jopa vainoharhaisiksi. Silloin ei elämästä ja kuolemasta voida avoimesti ja lohduttavasti. Kuoleman käsitteleminen torjutaan kokonaan tai se jää lapsen omaan sisäiseen harkintaan, mikä ei voi olla aiheuttamatta pelkoja. Silloin lapsi torjuu kuoleman ajatuksen ja on sille välinpitämätön. Tämä on nähty myös lapsisotilaita tutkittaessa.

"Lapset, jotka jäävät ilman kristillisen opetuksen ja iltarukouksen antamaa turvaa, tulevat pelokkaiksi ja joskus jopa vainoharhaisiksi."

- Lähde?

"Silloin ei elämästä ja kuolemasta voida avoimesti ja lohduttavasti. Kuoleman käsitteleminen torjutaan kokonaan tai se jää lapsen omaan sisäiseen harkintaan, mikä ei voi olla aiheuttamatta pelkoja."

- Pitääkö lapselle illalla kuolemasta puhua?

"Silloin lapsi torjuu kuoleman ajatuksen ja on sille välinpitämätön. Tämä on nähty myös lapsisotilaita tutkittaessa."

- Lähde?

• Uskon puolesta
        adrs kirjoitti:

Iltarukoukset tosiaan tuo turvan lapsen elämään, koska lapsi luonnostaan uskoo Jumalaan ja turvaa Häneen.

EI Jeesus suotta sano, että lastenkaltaisten on taivasten valtakunta.

Nyt on lapsilta riistetty julmasti tuki ja turva ja heidän on jätetty suurelta osin ihan heitteille - kiitos ateistien ja liberaalien Jumalanvihan.

Ateistien ja liberaalien lansaara kristinuskon vastaisen taistelun uhrit ovat juuri lapset ja nuoret ja tätä kautta kohta kaikki aikuiset. Ei ole mitään näköpiiriä, että tämä vinoutuma oikenisi, koska ateistien kristinuskon viha ja tätä kautta ihmisviha alkaa vaikuttamaan kohta koko yhteiskuntaan.

On surullista seurata tätä kehitystä ja siksi onkin niiin tärkeää, että jaksamme julistaa evankeliumia uskosta Jeesukseen, sillä vain Jumala voi enää meidät tästä kauheasta kurjimuksesta pelastaa. Amen

• zyrt
        adrs kirjoitti:

adrs

"Silloin lapsi torjuu kuoleman ajatuksen ja on sille välinpitämätön. Tämä on nähty myös lapsisotilaita tutkittaessa."

- Lähde tuohon tutkimukseen, kiitos.

• A10097 kirjoitti:

Tottakai se mitä ihminen on sisäisesti näkyy hänen työssään ja toiminnassaan. Ei ihminen ole irrallinen arvomaailmastaan, siitä mitä sisimmässään ajattelee.

"Sydämen kyllyydestä suu puhuu". En ymmärrä mitä väärää siinä on, että tekee työtään arvomaailmansa pohjalta, nostaa esiin niitä asioita mitä pitää tärkeänä.
        Niinhän ne toisetkin poliitikot tekevät. Se on eri asia hyväksyykö muut heidän arvomaailmansa.

• huhuhuh
        zyrt kirjoitti:

adrs

- Lähde tuohon tutkimukseen, kiitos.

Etkö uskalla itse tutustua :))

• zyrt
        huhuhuh kirjoitti:

Etkö uskalla itse tutustua :))

Kun väität että asiasta on tehty tutkimus, niin laita siitä lähdeviite.

• 747474747
        uskotar kirjoitti:

Olen samaa mieltä Päivi Räsänen on oikeassa. Hän on syvästi ajatteleva ihminen. Ihmisiä vain ärsyttää se kun hän on uskova ihminen.

Minä en pidä Räsäsestä lainkaan. Hänestä huokuu epäempaattisuus ja on oikeasti varmasti fundamentalistisempi kuin uskaltaa meille näyttääkään.

Mitä hyviä asioita räsäskä on ajanut? minä en keksi heti mitään.

• 1+1

" Räsänen uskoo, että kun ihminen kokee olevansa vastuussa teoistaan ihmisten lisäksi myös Jumalalle, on sillä suuri merkitys yhteiskunnalle. Vastuu näkyy Räsäsen mielestä arjen valinnoissa.

- Siinä, että millä tavalla lähimmäisiin suhtaudutaan; onko se käyttäytyminen tuhoavaa vai rakentavaa, Räsänen sanoo Radio Deille.

Räsänen ei usko, että laeilla tai palveluilla pystyttäisiin poistamaan kaikkea pahuuden ilmenemistä ihmisistä."

Ja on täysin oikeassa näin sanoessaan ! Mikään maallinen lakihan ei poista ihmisen pahuutta, katkeruutta, tai kostonhimoa.

Jumalan sisäinen tunteminen hänen rakkautensa kokeminen sulattaa kaiken tuon vihan , katkeruuden ym. eikä sitä enää ole.

Kerrankin suomessa on ministeri joka puhuu ASIAA ! Siunausta sinulle Päivi !

• Jeebus

Räsäsen moraali on tyypillinen uskovaisen moraali. Ilman pelkoa kiinnijäämisestä, rangaistuksesta, kostosta, uskovainen ei kykene toimimaan oikein.

On varmaan suuri järkytys että normaalit ihmiset toimivat toisin, eivät tapa muita vaikka kiinnijäämisriskiä ei olisi.

Entä jos paljastuu että tekijä oli harras uskovainen? Onko Räsäsellä asiasta tietoa vai heittääkö vaan pokkana väittämiä? Luulenpa ettei tiedä.

• olet tähtäimessäni

pitää vastustaa perkelettä kuten Päivikin. ateistit ja palstan pappien enemmistö ovat samanhenkistä ja hyvää pataa keskenään.

• FUCKIFUU
        olet tähtäimessäni kirjoitti:

pitää vastustaa perkelettä kuten Päivikin. ateistit ja palstan pappien enemmistö ovat samanhenkistä ja hyvää pataa keskenään.

Tuo on totta liberaalipapit ovat huomattavasti älykkäämpiä kuin konservatiivit, mutta silti vain murto-osa ateistien älystä.

• 3+20

Jeebus

Räsänen haukkui ateistit myös kouluampumisten jälkeen. Ei tuo siinä mielessä uutta ole. Räsänen on siis sitä mieltä, että uskonnottomat tekevät pahoja tekoja. Kyllä se väite tuosta lausunnosta selväksi tulee.

Eikö hän ymmärrä loukkaavansa noilla möläytyksillään suurinta osaa suomalaisista?

• Ota kantaa Päivi

Päivi puhuu täyttä asiaa !

Suurin syy nuorison masennukseen ja vihaan on siinä, että ovat jääneet vaille rakkautta - sitä rakkautta mitä krisinusko ihmisen sydämeen tuo.

Nuorten mieli on levoton, särkynyt ja rakkautta janoava eikä sitä rakkautta enää mistään tule. RIpareilla lässytetään jotain turhaa ja nuoret suorastaan inhoaa feikkaamista, jonka vaistoavat kyllä. Aito rakkaus puuttuu heidän elämästään.

Vain aitojen kristillisten arvojen kautta tämä rakkaus saataisiin.

• Sateenkaarihallitus

Toivottavasti seuraavalla kerralla hallituksen muodostaminen ei ole samanlaista pakkopullaa kuin viime vuonna. Silloin voidaan jättää kristityt oppositioon huutelemaan. Toisaalta hyvää Räsäsen ministeriydessä on se, että se kiihdyttää kirkosta eroamista. Aika moni häpeää sitä, että kuuluu samanlaiseen satuseuraan kuin tämä täti.

• Paluu rakkauteen

Toivotaan ettei tule mitään vasemmistolaisia hallituksia, koska silloin nuorten ja ihmisten elämä menee yhä sekaisemmaksi. Jo 40 vuotta jatkunut liberalisoituminen on saanut tämän elämänmenon Suomessa suorastaan hornamaiseksi ja perheiden ja nuorten ja sitä kautta koko yhteiskunnan ongelmat senkun vaan lisääntyy.

Tätä emme ole halunneet !

• 15+20
        Paluu rakkauteen kirjoitti:

Toivotaan ettei tule mitään vasemmistolaisia hallituksia, koska silloin nuorten ja ihmisten elämä menee yhä sekaisemmaksi. Jo 40 vuotta jatkunut liberalisoituminen on saanut tämän elämänmenon Suomessa suorastaan hornamaiseksi ja perheiden ja nuorten ja sitä kautta koko yhteiskunnan ongelmat senkun vaan lisääntyy.

Tätä emme ole halunneet !

Sinä et varmaan ole halunnut kahdeksan tunnin työpäivää, kuusipäiväistä työviikkoa, ay-liikettä ajamaan työntekijöiden asemaa, ilmaista koulutusta jne. Ne ovat vasemmiston ajamia asioita.

• 15+20
        15+20 kirjoitti:

Sinä et varmaan ole halunnut kahdeksan tunnin työpäivää, kuusipäiväistä työviikkoa, ay-liikettä ajamaan työntekijöiden asemaa, ilmaista koulutusta jne. Ne ovat vasemmiston ajamia asioita.

Viisipäiväistä työviikkoa, piti sanomani. Mutta sinä "paluu rakkauteen" tietenkin teet mielelläsi kuusipäiväistä.

• zyrt

Sateenkaarihallitus

Toivon samaa.

• Kukin pitäköön oman uskonsa sekä aatteensa, siihen demokratia perustuu.

Olen oppinut jo hiukan pitämään Päivistä. Hänen napakka kommentointinsa ja selkeä ulosanti on positiivista. Hän on myös rohkea, koska uskaltaa ilmaista itseään aika suorasti. Ominaisuus jonka toivoisi olevan monella muullakin poliitikolla.

En edelleenkään ole hänen kanssaan aina samaa mieltä näistä uskon asioista. Siinä toivon hiukan maltillisuutta mukaan. Vähän on jäänyt epäselväksi, mikä on hänen näkemyksensä talouspuolen politiikassa.

• zyrt

Uskonjulistus ja kansalaisten solvaaminen ei kuulu sisäministerin toimenkuvaan.

• Log_

Näissä keskusteluissa Päivi Räsästä myöten tuntuu olevan aivan mahdoton ajatus, että myös ateisti voi arvostaa ns. pehmeitä arvoja. Itse kannatan rakkautta, tasa-arvoa, vapautta ja veljeyttä. Olen myös sitä mieltä, että näitä arvoja ei kunnioiteta tarpeeksi nyky-yhteiskunnassa. En vain ymmärrä miksi tähän pitäisi ottaa mukaan jokin uskonto tai uskontojen jumala. Uskonnoilla kun on aina ollut taipumuksena jaotella ihmiset meihin ja niihin toisiin, oikein ja väärin uskoviin. Miten tämä edistää ihmiskunnan yhtenevyyttä?

Ei sellaisella auktoriteetilla tee mitään johon kaikki eivät usko. Ja kaikkihan eivät tule ikinä uskomaan uskontojen auktoriteetteihin siitä yksinkertaisesta syystä, että näitä auktoriteetteja ei objektiivisesti ole kukaan missään ikinä havainnut todellisiksi

• zyrt

Log_

Räsäsen mielestä vain oikein uskovalla kristityllä on moraali. On omituista että kehtaa ihan julkisesti toitottaa tuota vuodesta toiseen.

"Olen pääministerin kanssa samaa mieltä siitä, että koulusurmissa kohdataan uusi pelottava ilmiö - ihmisviha. Jokelan ja Kauhajoen surmaajat ilmoittautuivat myös ateistikseiksi. Tämä ilmiö on käänteinen kristinuskon lähimmäisenrakkaudelle. Jumalalle jokainen ihminen on rakas - siksi meidänkin tulee rakastaa toisiamme. Kun elävän kristillisyyden vaikutus yhteiskunnassa on ohentunut, jotain astuu tilalle. Sen jäljet ovat synkät ja pelottavat. Tarvitsemme yhteisöllisyyden vahvistamista, mutta tarvitsemme myös kansallista heräämistä siihen ihmisrakkauden sanomaan, jota kristillinen usko on synnyttänyt kautta vuosisatojen."

http://paivirasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/4001-kansalliset-ihmisrakkauden-talkoot

• 29
        zyrt kirjoitti:

Log_

Räsäsen mielestä vain oikein uskovalla kristityllä on moraali. On omituista että kehtaa ihan julkisesti toitottaa tuota vuodesta toiseen.

"Olen pääministerin kanssa samaa mieltä siitä, että koulusurmissa kohdataan uusi pelottava ilmiö - ihmisviha. Jokelan ja Kauhajoen surmaajat ilmoittautuivat myös ateistikseiksi. Tämä ilmiö on käänteinen kristinuskon lähimmäisenrakkaudelle. Jumalalle jokainen ihminen on rakas - siksi meidänkin tulee rakastaa toisiamme. Kun elävän kristillisyyden vaikutus yhteiskunnassa on ohentunut, jotain astuu tilalle. Sen jäljet ovat synkät ja pelottavat. Tarvitsemme yhteisöllisyyden vahvistamista, mutta tarvitsemme myös kansallista heräämistä siihen ihmisrakkauden sanomaan, jota kristillinen usko on synnyttänyt kautta vuosisatojen."

http://paivirasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/4001-kansalliset-ihmisrakkauden-talkoot

Niinpä niin...sellainen sisäministeri meillä on.

Itse ole ateisti ja arvostan ja pyrin sellaiseen lähimmäisenrakkauteen, jota tuolla sanalla yleisesti ymmärretään; empatiaan, toisten huomioimiseen jne. Olisi mielenkiintoista kuulla mitä se kristillinen lähimmäisenrakkaus on? Senhän on oltava jotain aivan muuta kuin pelkkä ateistina arvostamani lähimmäisenrakkaus jotain vastakohtaista?

Kirkon edustaja voisi vaikka vastata.

• zyrt
        29 kirjoitti:

Niinpä niin...sellainen sisäministeri meillä on.

Itse ole ateisti ja arvostan ja pyrin sellaiseen lähimmäisenrakkauteen, jota tuolla sanalla yleisesti ymmärretään; empatiaan, toisten huomioimiseen jne. Olisi mielenkiintoista kuulla mitä se kristillinen lähimmäisenrakkaus on? Senhän on oltava jotain aivan muuta kuin pelkkä ateistina arvostamani lähimmäisenrakkaus jotain vastakohtaista?

Kirkon edustaja voisi vaikka vastata.

Minä en tiedä milla tavalla kristillinen lähimmäisenrakkaus eroaa muista. Ehkäpä tosiaankin joku kirkon pappi osaisi kertoa.

• Nasse.
        zyrt kirjoitti:

Minä en tiedä milla tavalla kristillinen lähimmäisenrakkaus eroaa muista. Ehkäpä tosiaankin joku kirkon pappi osaisi kertoa.

"kristillinen lähimmäisenrakkaus "

Vaikka siten että naisile, lapsille tai homoseksuaaleille ei anneta täysiä ihmisoikeuksia, katsos kun Jeesus

• Nasse.
        zyrt kirjoitti:

Log_

Tämä kertoo todella paljon Räsäsestä;

""Olen pääministerin kanssa samaa mieltä siitä, että koulusurmissa kohdataan uusi pelottava ilmiö - ihmisviha. Jokelan ja Kauhajoen surmaajat ilmoittautuivat myös ateistikseiksi. Tämä ilmiö on käänteinen kristinuskon lähimmäisenrakkaudelle. Jumalalle jokainen ihminen on rakas - siksi meidänkin tulee rakastaa toisiamme. Kun elävän kristillisyyden vaikutus yhteiskunnassa on ohentunut, jotain astuu tilalle. Sen jäljet ovat synkät ja pelottavat"

On pelottavaa ajatella miten tuollainen ihminen toimisi jos hän luopuisi uskonnollisesta uskostaan.

• zyrt
        Nasse. kirjoitti:

"kristillinen lähimmäisenrakkaus "

Vaikka siten että naisile, lapsille tai homoseksuaaleille ei anneta täysiä ihmisoikeuksia, katsos kun Jeesus

Niin kun ne sotivat jumalan luomisjärjestystä ja sääntöjä vastaan. Eikös se niin mene?

• zyrt
        Nasse. kirjoitti:

Tämä kertoo todella paljon Räsäsestä;

""Olen pääministerin kanssa samaa mieltä siitä, että koulusurmissa kohdataan uusi pelottava ilmiö - ihmisviha. Jokelan ja Kauhajoen surmaajat ilmoittautuivat myös ateistikseiksi. Tämä ilmiö on käänteinen kristinuskon lähimmäisenrakkaudelle. Jumalalle jokainen ihminen on rakas - siksi meidänkin tulee rakastaa toisiamme. Kun elävän kristillisyyden vaikutus yhteiskunnassa on ohentunut, jotain astuu tilalle. Sen jäljet ovat synkät ja pelottavat"

On pelottavaa ajatella miten tuollainen ihminen toimisi jos hän luopuisi uskonnollisesta uskostaan.

"On pelottavaa ajatella miten tuollainen ihminen toimisi jos hän luopuisi uskonnollisesta uskostaan."

- Sanopa muuta. Kumma juttu mutta totta, että vaikka en ole uskonut yhteenkään jumalaan, niin silti en ole koskaan ketään tappanut.

• a0pj
        zyrt kirjoitti:

Niin kun ne sotivat jumalan luomisjärjestystä ja sääntöjä vastaan. Eikös se niin mene?

On sun kovaan päähän jotain hyvääkin jäänyt

• zyrt
        a0pj kirjoitti:

On sun kovaan päähän jotain hyvääkin jäänyt

Jotain hyvää siinä kun naisilta, lapsilta tai homoseksuaaleilta evätään täydet ihmisoikeudet?

• Uskon puolesta

Vain kristitty uskova on suojassa pahuuden valtojen vaikutuksilta Jeesuksen nimen suojassa. Tässä suhteessa voidaan sanoa, että vain uskova kristitty edustaa rakkautta ja ehdotonta totuutta.

• epikuros,eikirj.

Merkillistä.........

Kun puhutaan uskonnollisuudesta, niin tuntuu , että Jeesus ja Allah olisi pelastus kaikkiin ongelmiin, mutta en tahdo uskoa siihen.

Alla oleva tilastotieto kertoo Trafin tekemästä valistustyöstä liikennekuolemien vähentämiseksi ja tilasto lienee luotettava.

varmaankin Trafin johtoryhmä on syvästi uskonnollinen ja kokouspöydällä on vierekkäin tieliikennelaki ja Raamattu (Koraani).

http://www.stat.fi/til/ton/2008/ton_2008_2009-06-11_tie_001.html

• Jeebus

Lestadiolaiset naiset ja lapset wahvasti todistavat kristinuskon vahvojen moraalikoodien puolesta!

• zyrt

Niin ja poliisi tutkii asiaa. Tai tutkisi enemmänkin, jos ei rikoksia olisi salailtu.

• Uskon puolesta

"Lestadiolaiset naiset ja lapset wahvasti todistavat kristinuskon vahvojen moraalikoodien puolesta! "

Millä tavalla ?

Voisitko vähän täsmentää !

Jeesus mielestäni kohteli naisia ja lapsia aivan ihanalla tavalla. Siinä on sitä kristillistä moraalikoodia kerrakseen.

• adrs

Ateistienkin pitää tietää, että sivistysvaltiossa ministerin vala on tehty käsi Raamatulla.
      Päivi ansaitsisi tulla valituksi Suomen viisaimmaksi naiseksi.

• zyrt

• Uskon puolesta

Ja tätähän Päivi nyt onkin, koska luottaa lapsenomaisesti ja viattomasti hyvän Jumalan ohjaukseen.

• adrs

Ei yksinkertaisesti lopulta ole olemassa mitään muuta turvapaikkaa ja lopullista viisautta kuin Jumalan sana. Vai korvaako vakuutus ja Visa-kortti senkin?

• 47776

Räsänen sanoo tuossa epäsuorasti että uskonnottomat ja ateistit ovat pahempia ihmisiä. Kehtaakin!

Räsänen myös unohtaa kokonaan sen että uskonnot ovat vastuussa järjettömästä määrästä pahuutta maailmanhistoriassa.

En pidä meidän sisäministeristä.

• Uskon puolesta

"Räsänen myös unohtaa kokonaan sen että uskonnot ovat vastuussa järjettömästä määrästä pahuutta maailmanhistoriassa. "

Mutta Jeesus Kristus ei - ja Häntähän Päivi tarkoittaa :))

• zyrt
        Uskon puolesta kirjoitti:

"Räsänen myös unohtaa kokonaan sen että uskonnot ovat vastuussa järjettömästä määrästä pahuutta maailmanhistoriassa. "

Mutta Jeesus Kristus ei - ja Häntähän Päivi tarkoittaa :))

Ikävä juttu että ministerinä on nainen joka ajattelee, että on olemassa "jeesus kristus", joka jopa puhuu hänelle.

• Onko tekopyhää?

Uskolla, sodilla, vainoilla jne on saatu paljon pahaa maailmassa. Tapettu lapsia, äitejä, raiskattu ja tapettu syyttömiä ihmisiä.

Jotkut uskot ei arvosta kuin naisia lapsentekokoneina. Meilläkin hyvä esimerkki
      VL-joukoista, jotka syrjivät naisia, eivät valitse naisia mihinkään tehtäviin kuten esimerkiksi pappi, hallitus ja harrastavat edelleen näitä ahdistavia holhous, ripitys yms seuroja sekä lapset käytetään hyväksi yhteisön sisällä.

Kuinka paljon saksalaiset tappoivat juutalaisia yms uskovaisia henkilöitä.

Minusta sisäminesterin tulee hoitaa sisäministerin tehtäviä eikä sotkea uskoa siihen tehtäväänsä. Minusta uskokoon kukin milläkin tavalla mutta hän ajoittan on jopa marttyyri näissä omissa uskon asioissa.

Minusta ei ole mikään muu niin ärsyttävää kuin uskon tyrkyttäminen. Vaikka hänen miehensä on pappi niin voisivat siellä omissa seuroissaan ja kotona käydä nämä uskonasiansa läpi eikä julkisuudessa.

Hoitaisi vain oikeasti niitä sisäministerin tehtäviä ja ottaisi niihin asioihin kantaa sekä saisi siellä uudistuksia. Eikä ainoastaan vain säästöjä ja leikkauksia.

• Uskoivaiset pitävät itseään muita parempina ja sellainen ylimielisyys sitten heijastuu tuollaisina lausuntoina. He kuvittelevat olevansa jotain erityistä, kun ovat mielestään matkalla taivaaseen. Ikävä kyllä Jeesus varoitti juuri tuollaisista ulkokultaisista, jotka huutelee " Herra, Herra". Mikäli helvetti on olemassa, niin ainakaan en joudu siellä yksin puhumaan suomea. Mulla on mukana jokainen uskovainen suomesta.

• zyrt

Auts. Räsäsen kanssa helvetissä...

• zyrt kirjoitti:

Auts. Räsäsen kanssa helvetissä...

Ei se toinenkaan vaihtoehto olisi sen parempi...Taivaassa Räsäsen kanssa, niin olisiko se sitten "taivas" muille.

• zyrt
        mave kirjoitti:

Ei se toinenkaan vaihtoehto olisi sen parempi...Taivaassa Räsäsen kanssa, niin olisiko se sitten "taivas" muille.

Ei tosiaan sen parempi, mutta hyvä juttu ettei sellaistakaan ole olemassa.

• Sini 22

Päivi Räsänen on jälleen kerran oikeassa. Ateistellehan ei tämä kokeilu tietenkään kiimaltaan sovi, että kokeiltaisiin elämistä Raamatunohjeiden mukaan vaikka viikon ja katsotaan seuraukset.

Eräskin valheuskova tapasi miehen mesen kautta ja esiaviollista seksiä harrastivat viikonloppuna.

• Rassukka

Voi sinua Sini 22 raasu. Kyllä se kiima Teihin uskovaisiinkin iskee ja silloin ei kysytä Jumalaa tai lueta Raamattua.

Minä ole sitä mieltä, että uskovaiset ne vasta ovat härskejä kiiman tullessa.
        Johtuuko pedofiiliakin tästä vai mikä vika Teissä uskovaisissa on kun lapsia käytätte hyväksi omia tarpeitanne tyydyttäessä. Tuhoatte monen nuoren ja lapsen psyykkeen loppuiäksi. Siinä tosi uskovaisuutta ja Raamatun opettamaako?

Jättäkää jo hyvä ihmiset se Raamattu sivuun ja eläkää elämäänne. Aivan samanlaisia Te olette kuin kaikki muutkin. Suuria puheita ja petosta itseänne kohtaan. Samanlaisia syntisiä me olemme kaikki kun se kiima iskee päälle!

• Toisaalta voi olettaakkin että Suomen kansan valitsema ministeri ottaa yhteisiin asioihin kantaa, ottavathan muutkin ministerit.

Yleensähän näillä palstoilla on se tietty ryhmittymä, joka yrittää kaivaa jokaisesta tragediasta jotain uskontoon viittavaa vaikka väkisellä ja vääryydellä ja sitten nostetaan iso hulbaloo ja haukkumisviesteily. Jos sellainen ei ole oman vakaamuksen valheellista pönkittämistä toisten hädällä niin mikä sitten?

• zyrt

Räsänen kaivoi uskontoon liittyvää, en minä. Uskonnot eivät ole yhteisiä asioita, jokaisella on oma jumalansa tai sitten ei sellaista lainkaan.

Sisäministerin toimeen ei kuulu julistaa mitään uskontoa. Onko sinun vaikea ymmärtää se?

• Nasse.

Jussi, tarkastellaanpa hiukan aivopieruasi;

"Yleensähän näillä palstoilla on se tietty ryhmittymä, joka yrittää kaivaa jokaisesta tragediasta jotain uskontoon viittavaa vaikka väkisellä ja vääryydellä ja sitten nostetaan iso hulbaloo ja haukkumisviesteily. Jos sellainen ei ole oman vakaamuksen valheellista pönkittämistä toisten hädällä niin mikä sitten? "

Threadin otsikkona oli jotakin jostain Räsäskästä joka taikauskonsa kautta kelaa näitä juttuja. Eli Päkä kaivoi jeesuksen esiin ja keulitti mopoaan, siitä tämä keskustelu virisi.

Joit ehkä Päijänteellisen liikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      179
      9703
    2. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      126
      4191
    3. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      113
      3959
    4. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      424
      3706
    5. 60
      3477
    6. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      46
      2764
    7. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      18
      2142
    8. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      57
      1979
    9. Kauhea ikävä iski

Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko
      Ikävä
      20
      1571
    10. Kemijärven kapungin teknisen osaston johtajat

KossuPekka ja KankaarannanMarkku olivat hyviä näissä tehtävissään. Tulevan vuodenvaihteen jälkeen tulee Kemijärvelle uu
      Kemijärvi
      10
      1391
    Aihe