Sain tuosta kyseisestä testistä 62 pistettä. Onko se paljon? Mitä se tarkoittaa?
Ps. Jos kiinnostaa, olen 15 vuotias tyttö jolla elämä päin pehvaa näin nätisti sanottuna...
Masennustesti
12
765
Vastaukset
Jos olet tosissasi, ja kyseessä oli Beckin masennustesti, hakeudu saman tien lääkäriin. Terve ihminen ei normaaleissa heilahteluissaankaan pääse lähelle tuollaisia lukemia. Itsellänikin ylimiillään ollut muistaakseni 52, ja siinä kohtaa kunto ei jättänyt paljon arvailemisen varaan.
- Chásate
Ihan tosissani olen. Ja kyllä, kyseessä oli Beckin masennustesti. Kylläkin Xestian sivuilla mutta kuitenkin... Itsemurhasuunnitelmat ja kaikki on mielessä. Olen pitänyt tuttujen lähellä kulissit pystyssä, niin hyvin kuin pystyn... En vain tiedä kauanko enää jaksan...
- myös masentunut
Chásate kirjoitti:
Ihan tosissani olen. Ja kyllä, kyseessä oli Beckin masennustesti. Kylläkin Xestian sivuilla mutta kuitenkin... Itsemurhasuunnitelmat ja kaikki on mielessä. Olen pitänyt tuttujen lähellä kulissit pystyssä, niin hyvin kuin pystyn... En vain tiedä kauanko enää jaksan...
Noilla pisteillä ei pitäisi enää epäillä, varmasti olet masentunut ja tiedät sen itsekkin, hakeudu hoitoon nyt! Kerro vanhemmillesi tilanteestasi, tai mene kolun teveydenhoitajalle (jos lukukausi ei ole päättynyt).
- Chásate
myös masentunut kirjoitti:
Noilla pisteillä ei pitäisi enää epäillä, varmasti olet masentunut ja tiedät sen itsekkin, hakeudu hoitoon nyt! Kerro vanhemmillesi tilanteestasi, tai mene kolun teveydenhoitajalle (jos lukukausi ei ole päättynyt).
Tiedän, että pitäisi kertoa. En vain pysty... Olen yrittänyt. Silti kun joku kysyy, en pysty kertomaan totuutta.. Sanon aina kaiken olevan kunnossa. Kuitenkin kävellessä esim autotien vierestä mietin minkä alle hyppäisin. En tee sitä kuitenkaan sen takia, koska tiedän ettei se ole varma kuolema...
- 12+14=26
Chásate kirjoitti:
Tiedän, että pitäisi kertoa. En vain pysty... Olen yrittänyt. Silti kun joku kysyy, en pysty kertomaan totuutta.. Sanon aina kaiken olevan kunnossa. Kuitenkin kävellessä esim autotien vierestä mietin minkä alle hyppäisin. En tee sitä kuitenkaan sen takia, koska tiedän ettei se ole varma kuolema...
Jos et pysty puhumalla kertomaan, niin ota kynä ja paperia ja kirjoita se mitä haluaisit sanoa mutta et pysty.
Jotkut asiat vaan on niin vaikeita että niitä ei helposti saa sanottua mutta kirjoittaminen onnistuu.
Älä myöskään ajattele että vanhempasi pettyisivät sinuun. Vanhempasi tietävät ihan varmasti että masennus on yleistä, teatterin ja kulissien ylläpitämisen takia kaikki ei vaan näe sitä.
Vanhempasi haluavat varmasti auttaa sinua joten rohkeasti vain kerrot asian heille, ei siinä ole mitään hävettävää. - Chásate
12+14=26 kirjoitti:
Jos et pysty puhumalla kertomaan, niin ota kynä ja paperia ja kirjoita se mitä haluaisit sanoa mutta et pysty.
Jotkut asiat vaan on niin vaikeita että niitä ei helposti saa sanottua mutta kirjoittaminen onnistuu.
Älä myöskään ajattele että vanhempasi pettyisivät sinuun. Vanhempasi tietävät ihan varmasti että masennus on yleistä, teatterin ja kulissien ylläpitämisen takia kaikki ei vaan näe sitä.
Vanhempasi haluavat varmasti auttaa sinua joten rohkeasti vain kerrot asian heille, ei siinä ole mitään hävettävää.Romahdin tänään kotona... No, äiti alkoi huutamaan ja haukkumaan siitä kun pari kyyneltä vierähti silmäkulmasta. Siinä se yritys halu meni. Isäkin vain voivotteli.
Haluan pois täältä! Tuntuu, että aina kun olen avautumassa jollekkin tapahtuu jotain mutta, esim äiti alkaa raivoamaan esim jos pöytä on tasan kerran jäänyt pyyhkimättä jne, kaverit kuulee jonkun hauskan jutun ja alkaa nauramaan (enkä sen jälkeen viitsi häiritä heidän iloaan, kävelen syrjään).
Miten saisin koottua edes hiukan voimia/rohkeutta kertoa?
Kiitos tähän väliin kaikille vastanneille! Ihanaa kun ei heti tuomita... - D. Pression
Chásate kirjoitti:
Romahdin tänään kotona... No, äiti alkoi huutamaan ja haukkumaan siitä kun pari kyyneltä vierähti silmäkulmasta. Siinä se yritys halu meni. Isäkin vain voivotteli.
Haluan pois täältä! Tuntuu, että aina kun olen avautumassa jollekkin tapahtuu jotain mutta, esim äiti alkaa raivoamaan esim jos pöytä on tasan kerran jäänyt pyyhkimättä jne, kaverit kuulee jonkun hauskan jutun ja alkaa nauramaan (enkä sen jälkeen viitsi häiritä heidän iloaan, kävelen syrjään).
Miten saisin koottua edes hiukan voimia/rohkeutta kertoa?
Kiitos tähän väliin kaikille vastanneille! Ihanaa kun ei heti tuomita...Sinun kannattaisi ehkä hakeutua puhumaan asioista jollekin ammattiauttajalle, jos vanhemmille on vaikea puhua tai he eivät ymmärrä tai et halua tehdä niin. Koulupsykologi tms., tai sitten muuta kautta joku vastaava auttajataho - miltä sellainen tuntuisi?
Voisit ensin halutessasi vaikka itse varmistaa, että keskustelu on luottamuksellinen (vaitiolovelvollisuus eli kertomiasi asioita ei saa kertoa eteenpäin) ja sitten puhua niin suoraan kuin voit. Kannattaisi ilman muuta sanoa ihan suoraan vaikka nuo asiat, mitä tähän kirjoitit, jos voit; kyllä niistä ainakin masennusta tuntevat todennäköisesti heti ymmärtävät, millaisesta tilanteesta suunnilleen on kyse. Sitten voisitte yhdessä miettiä, mitä asioille voisi tehdä, miten kannattaisi edetä. Monesti se jo helpottaa oloa, kun voi puhua jonkun luotettavan ihmisen kanssa niistä.
Toinen vaihtoehto olisi vain yrittää puhua suoremmin vanhemmillesi, jos voisit luottaa heidän välittämiseensä ja se puhuminen tuntuisi kuitenkin jotenkin luontevalta. Kenties he eivät vain ymmärrä oikein, mistä on kyse(?). Mutta vain sinä itse tiedät, kenelle on luontevinta puhua. Etsi sellainen ihminen, ja kerro sitten noista asioista, joista kirjoitit! Voimia...!
- lllkkkjj
Hei!
Olen sinua 20 vuotta vanhempi. Minulla oli myös tosi masentava nuoruus. Minullakin oli niin paha olo että haaveilin kuolemasta. Isäni kuoli noihin aikoihin ja äitini on ollut hieman avuton tunnepuolen asioissa, samoin kuin kuulostaa sinun äitisi olevan. Olen ajatellut että äitini on itsekin vähän hukassa, siksi ei ole osannut huomata vaikka olisin tarvinnut hoitoa.
Nyt vasta kävin ensimmäisen kerran juttelemassa terveydenhoitojan kanssa pahasta olostani. Hän passitti minut lääkärille, ehkä terapiaa olisi tiedossa.
Voisitko sinä käydä terveydenhoitajan kanssa juttelemassa jos vanhempiesi kanssa ei onnistu. Tiedän että on vaikeaa mennä juttelemaan vieraan ihmisen kanssa, kun ei tiedä mistä aloittaa ja että otetaanko asiaa todesta vai vähätellään. Jos vaikka kertoisit terkkarille että olet tehnyt tuon testin ja saamasi pisteet. Käy nyt ennen kuin kesäloma alkaa, jookos? Minusta sinun olisi parasta puhua terkkarin kanssa, ehkä kaverisi ovat vielä sen ikäisiä että eivät osaa ohjata sinua hoitoon.
Minunkin äitini on välillä mahdoton. Ensin hän oli tyytyväinen että menin hakemaan apua, sitten hän sätti että kyllä olet kumma kun et itse saa selvitettyä asioitasi, ja paljonko siihen terapiaankin menee rahaa. Eli äidit eivät aina ymmärrä mitä suustansa päästävät.
Voimahali!- Chásate
Kiitos tosi paljon viestistäsi!
- Voihan kanada!
Chásate kirjoitti:
Kiitos tosi paljon viestistäsi!
Hyvä vinkki kesän yli selviämiseksi on ihmissuhteiden tiivistäminen. Vietä paljon aikaa kavereidesi kanssa jne. Toisinsanoen, hanki syy elää. Itsekin olisin jo aikaa sitten lähteny, ellen olisi kokenut niin suurta vastuuta kaveristani. Tämä kaveri olisi jäänyt yksin keskelle koulukiusaajia, jos minä olisin päättänyt päiväni. Kyseinen suhde ei tietenkään pitemmän päälle ollut minulle kovin terveellinen, mutta murros peruskoulusta lukioon tarjosi hyvän sauman livahtaa koko jutusta...
Eli hanki velvollisuus niin jaksat kesän yli ja syksyllä sinulla on sitten enemmän motivaatiota hoitoon hankkiutumiseksi. Jos pitää päästä purkamaan tunteita, niin kokeile vaikka mannerheimin lastensuojeluliiton tai mielenterveyspalvelujen tukipuhelimia. Käsittääkseni juttelevat vaikka säästä, jos niin haluat, eli pelkkä juttuseurakin voi olla hyväksi, ei siellä pakko ole tunteitaan tilittää.
Sama pätee muuten pidemmän päälle psykologikäynteihinkin. Joskus olemme jutelleet koko tunnin harrastuksistani ja vaikkapa formuloista, joskus taas olen itkenyt niin, että nenäliinoja on pitänyt hakea lisää.
- Oireet korvien välis
sä, mutta varsinainen vika löytyykin seinien välistä! Valitettavasti rivilääkärit eivät opi tunnistamaan tätä ongelmaa! Toinen tapa todentaa kvht-altistus on: Keuhkojen BAL-huuhtelu sairaalassa. Tässä helpompi konsti. Hoito-ohje löytyy testin lopussa:
................jatkuu. rakenteissa muhiva homeiden-cocktail.
1. Välittömästi haiseva homeiden-cocktail.
- Tämä ryhmä on vain muutama prosentti kaikista kv-homeiden kohteista.
2. Haisematon homeiden-cocktail.
>>>Huom! Tämä ryhmä on valtaosa kaikista kv-homeiden kohteista!
- Tällaisen homeiden-cocktailin pystyy haistamaan ainoastaan jo pitemmän aikaa(vuosia) kv-homeiden toksiinille altistunut/herkistynyt henkilö, tai koulutettu homekoira.
>>>Tuon salakavalan haisemattomuuden vuoksi kehitin tämän oiretestin, joka sittemmin on osoittautunut varmimmaksi yksittäiseksi kotikonstiksi todeta kosteusvaurio-homeen olemassa olo ja se voidaan tehdä joka kodissa. Elimistömme on tarkempi kuin yksikään sähköinen mittari. Kv-homeen toteaminen varmuudella ja ilmaiseksi:
>>>Huomaa testin *-kohdat koska tästä löytyy syy “outoon” käyttäytymiseen.
Tässä toisenlainen lähestymistapa masennukseen:
>>>>>>Masentaa – ainakin sitten, kun kärsit allaolevista oireista ja kerrot näistä lääkärille, joka tekee pahimman mahdollisen virheen: Syyllistää potilasta lisää kertomalla että “vika on korvien välissä”, vaikka todellisuudessa oireet ovat korvien välissä, mutta varsinainen vika onkin seinien välissä!
Kun kokosin tätä kvht-testiä hermostollisten oireiden osalta, niin itselleni tuli “outoja oireita”:
- Olin selittämässä eräälle ystävälleni erästä asiaa ja yhtäkkiä kesken lauseen “Ding”-en muistanut edes aihetta, mistä olin kertomassa (14). Tällainen jos mikä masentaisi, ellei tietäisi mistä on kysymys.
- Toinen tosi inhottava oire on kun esimerkiksi tulitikku tippuu kädestä lattialle ja “pinna palaa” heti ja aloitat helvetillisen raivoamisen (6) asiasta johon normaalisti et reagoisi mitenkään!
Se, miksi tuon tämän esille, johtuu siitä, että nämä ovat turhankin yleisiä ongelmia ja jatkuvasti saan (onneksi!) kuunnella potilaiden helpotuksen huokauksia, että “Ei minulla olekaan vikaa korvien välissä, vaan vika onkin seinien välissä!”!
>>>Jos satut törmäämään näihin oireisiin, niin tiedät jo ennakolta mistä on kyse!
Tämä oiretesti perustuu satojen KosteusVaurioHomeToksiinille(KVHT) altistuneiden eri henkilöiden saamiin oireisiin ja sairastumisiin.
Ohje a, b, c, d, e, f, g, h sarakkeiden täyttöön:
-Merkkaa a-sarakkeen laatikkoon a sen oireen kohdalle joka täsmää. Laske a-sarakkeen osumat yhteen alas a-yhteenvedon kohdalle.
-3-4 viikon päästä merkkaa b-sarakkeen laatikkoon b sen oireen kohdalle joka täsmää. Laske b-sarakkeen osumat yhteen alas b-yhteenvedon kohdalle. Jne.
a|b|c|d|e|f’|g|h|
_|_|_|_|_|_|_|_|* 1. Unettomuutta.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 2. Väsymys, joka ei mene ohi lepäämällä.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 3. Unelias/sekava olo levosta huolimatta.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 4. Huimausta.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 5. Pahoinvointia ja oksentelua.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 6. >>>Kiukkuinen, raivareita, ärtyisyyttä ja masennusta.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 7. Vapina.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 8. Viiltää päässä-salamana leikkaavaa päänsärkyä.
_|_|_|_|_|_|_|_|* 9. Tavallista päänsärkyä.
_|_|_|_|_|_|_|_|*10. Keskittymisvaikeuksia.
_|_|_|_|_|_|_|_|*11. Aloitekyvyttömyyttä.
_|_|_|_|_|_|_|_|*12. Lähimuisti pätkii, sanoja katoaa mielestä hetkellisesti.
_|_|_|_|_|_|_|_|*13. Sinun on vaikea muistaa sanoja, tuntemasi naapurin nimeä et muista.
_|_|_|_|_|_|_|_|*14. >>>Kun alat kertomaan x asiasta ja saman tien unohdat mitä piti sanoa.
_|_|_|_|_|_|_|_|*15. Nielemisvaikeudet.
_|_|_|_|_|_|_|_|*16. Kasvojen ja raajojen tunnottomuus.
Jatkuu linkissä.................
http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/ - 14 vuotias tyttö
moi
tiiän tosi hyvin milt toi tuntuu,mul itel on ollu kans itsemurha joskus mieles,mut en tee sitä,koska ajatelen et mun pitää eka yrittää,ja mitä tapahtuu jos joku estääkin mu tai sillee.
Kaikki tuntuu niin hankalalta ja raskaalta,että teki mieli hypätä alas katolta. Haluisin hautautua sängyn alle loppu elemäkseni,enkä koskaan mennä kouluun.
Mun vanhemmat on aina töissä,ja tulee myöhään illalla kotiin,sisko muuttaa koht pois ja veli on aina kavereittensa kanssa.
Mul on myös sosiaalsia ongelmia,ja en esim koulussa uskalla mennä syömään,koska siellä on niin paljon ihmisiä.Kukaan mun kavereista,perhestä tai luokasta ei tiedä et must tuntuu tältä,koska en pysty kertomaan.Juuri tänään koitin äidille puhua,mutta en vaan saanu sanotuksi.Aattelin ite yrittää tota lappu-juttua,jos saisin silleen kerrottua.
Joskus yölläkin tulee itkettyy,ku en voi nukkua ja on paha olla.
Toivoisin tosi kvin,et kaikki masentuneisuus katois maailmasta ja ihmiset niinku mä vois viimeinkin olla onnellisii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14911191
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424256Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352684Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041613Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?821459Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396