ei kukaan tätäkää lue ... :(

livingdead

Hei,olen 13v poika,Kiusattu,tuntuu niin pahalta olla kiusattu :( olen masentunut ja kukaan ei välitä ja kaikki vain kiusaa,vanhemmat eivät tiedä asiasta koska en halua kertoa heille,enkä luota kuramoottoriin tai psykiatriin,tuntuu vain niin pahalta että en uskalla kertoa kellekkään asista :( tuskin teitäkään asia kiinostaa pätkääkään,kun olenkin tällainen turha paska....:( olen ajatellut monta kertaa tehdä itsemurhan,olen viillellyt,ja viiltelen vielläkin,se auttaa väliaikaisesti,itsemurhaa olen yrittänyt menemällä junan alle,mutta ei onnistunut sillä kuski huomasi minut....
Tuntuu vain pahalta,haluan pois täältä,kaikki kiusaa,syy miksi minua kiusataan on että olen kaikkien mielestä läski tai minulla on huono maine,ja olen jo kohta neljättä vuotta kiusattuna :( haluan vain pois tai sielulleni rauhan,minulla ei ole enää mitään iloa elää,nyt tulee kesäkin mutta en tunne mitään iloa asiasta,olen vain maasentunut ja surullinen ja koulukiusattu pikku paska jota kukaan ei kaipaa :( ,kaippa olen vain turha

33

595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

Kuinka sua kiusataan?

• seriously bich?

Aloittaja on huomiohuoraava ja selvästi trolli.

• viisasnuori

Et ole turha tai mikään muukaan miksikä sinua haukkuvat. Ja kiusaamisesta kannattaa aina kertoa. Sinun kannattaisi myös puolustautua jos pystyt. Yleensä kiusaajilla on joku oma ongelma ja purkavat pahaa oloaan sinuun eli hekin saattavat olla masentuneita. Kiusaajista ei yleensä tule hyviä ihmisiä vain jotain puliukkoja, narkomaaneja ja rikollisia. Kiusaajilla on pahaolo ja niiden täytyy purkaa se jotenkin, vaikka se ei ole oikein. Ja kun tulee kesä niin yritä unohtaa kiusaaminen ja nauttia kesästä. Kun koulu alkaa niin tee parhaasi mukaan kiusaamisesta loppu. Hyvää kesää!

• Kiusatun pojan äiti

Aivan kuin oman poikani kirjoitus... olisipa sinullakin joku, joka todella rakastaa sinua. Mikseivät vanhempasi välitä, tai oletko varma asiasta, jos et ole edes kertonut.... ei kannata heittää hanskoja hukkaan, kyllä sulle on varattu paljon iloistakin elämää, vaikkei varmaan nyt siltä tunnu. Hyvä, että kirjoitat. Kirjoita edelleen, ja jollekin sellaiselle ihmiselle, johon kuitenkin luottaisit enemmän. Ei masennus ole häpeä, vaan on rohkeutta kertoa, ja siihen löytyy kyllä apua. Myöhemmin tämä alakulo on sitten muisto vain. Halaan, vaikka et halua, välitän, vaikka en sinua tunne...

• isopienihminen

Miten kiusaaminen saatais kokonaan loppumaan ?????? Hyvä idea, paska toteutus.

Muaki kiusattiin; olin 178cm 7. luokalla ja tyttö. Hiukan pyöreä enkä käyttäny meikkiä. Kavereita oli muutama, onneksi. Olin koko koulun yleinen kiusanaihe. Leviteltii juoruja ja kaikki vanhemmat kaverit alko kiusaan. Se loppu, ku saatii päätekijä puhutteluun. Se aiheutti mulle hirveät arvet, jotka on jo melkein umpeutuneet. Vasta nyt voin sanoa, et olen oma itteni koulussa. Kaverisuhteet on syventyny paljon. Itsemurha yrityksen jälkeen alkoi mennä paremmin.

Sun kannattaa puhua jollekkin, se auttaa ainaki aluksi. Älä heitä elämääsi hukkaan!!!!!!!!!!!!!!! Se on sulle annettu, älä anna muiden talloa sua. Mä tiiän et oot ihana ihminen, muistan sua rukouksiin

• Mc HeartTo
    • Mc HeartTo
    • ei oo helppoa

Hei! Älä tee itsellesi mitään pahaa! Kaikkeen löytyy kyllä parempi ratkaisu. Hae apua ongelmiisi. Jos olet miettinyt nuin hirveitä asioita itsellesi niin puhu jollekkin luuotettavalle ihmiselle. Esim joku ihminen lähipiiristäsi tai sitten mene ihan terveyskeskukseen ja kerro luukulla asiasi. Se on luottamulsellista ja pääset oikeasti juttelemaan jonkun kanssa. Ole rohkea ja mene pyytämään apua.

Kaikkea hyvää sinulle toivoen Tyttö Pohjanmaalta

• Tsemppiä sulle!:)

Hei!:)
      Olen 13-vuotias tyttö, jota on myöskin kiusattu. En kertonut kenellekään sillon, kun minua kiusattiin, joten minulla oli todella vaikeaa. Neuvoisin, että puhuisit jollekin. Ei välttämättä opettajalle tai kuraattorille tms. Voit puhua vanhemmillesi. Muistan, kun ajattelin, etten halua tuottaa pettymystä vanhemmilleni, enkä halua huolestuttaa heitä. Kun en enää syönyt, itkin joka ilta, enkä puhunut lähes kenellekään perheen ulkopuoliselle he olivat todella huolissaan. Vaikka en tunnekaan sinua, olen varma, että olet hieno ihminen. Äläkä satuta itseäsi tai suunnittele itsemurhaa. Ehkä et tajua, miten arvokas ihminen olet, tai miten tärkeä olet jollekin henkilölle, esimerkiksi vanhemmillesi. Kiusatut ovat paljon vahvempia, kuin kiusaajat. Emme yritä saada parempaa itsetuntoa haukkumalla, tai muuten satuttamalla, toisia.

Voimia sulle!:3

• Puolellasi

Nyt selvität tuon asian vanhemmillesi. Tai jollekkin aikuiselle joka on mielestäsi sellainen johon voit luottaa. Tuollainen asia pitää saada hoidettua. Itsetuhoisia ajatuksia älä missään nimessä päästä mieleesi. JOs voisin auttaa niin auttaisin,
      laittaisin nuo kiusaajat "järjestykseen". Nyt puhut vanhemmilesi asian. Voit olla varma
      että nuo kiusaajat saavat elämänsä varrella vielä itse kokea vastoinkäymisiä – se on varmaa.. On varmasti paljon ihmisiä jotka todella välittävät sinusta... sinun on vaan luotettava heihin ja uskon että jompi kumpi vanhemmistasi on tällainen. Yksikin luottoihminen riittää. Nyt nautit kesästä ja syksyllä vanhempasi hoitaa asian kuntoon.

• Anna 12.v

Kuule Kyl susta joku välittää Esim. vanhempasi Ja kiusaajat ovat varmasti itsekkin masentuneita jostain :P Mutta nyt on kesä koitan nauttia siitä :) Ja älä viiltele Se ei auta asiaa mitenkään!! :(

• vink vink

stoppia nyt heitä ne helkutan veitset menee ja jätä ne junat!!!!!
      elä omaaa elämää jos, ne haukkuu leiki vaa et ne on ilmaa, jos ne hakkaa kerro heti jollekki tyypille älä jää uimaa itsesäälissä.
      joo oon itekki kiusattu mut sano niille suorat sanat, suu puhtaaks (pitäis vetää hiljaseks)

Kerro porukoilles, ne välittää vaik et sitä huomaakaan

13 vuotias tyttö

• minun tarina:

mua on pojat kiusanneet 6 vuotta ja tytöt 5 vuotta ja OPETTAJA 2 vuotta.
      joten ei munkaan elämä ole ollut raposempi..........

ekaluokal pojat haukku ja hakkasi,kuristi,jne.
      silloin mulla sentään oli kavereita.
      toisin kuin kakkosella.....silloin olin koko vuoden yksin.....
      ja pojat jatko samaa hommaa.
      en halunnut mennä enää kouluun.
      ope oli liian lepsu kiusaajille.
      kolmosella oli sentään kaveri porukka mihin mennä mutta sielläkään ei saanut puhua.
      onneksi pojat eivät enää kiusanneet kun henkisesti.
      suosittelen että mainit opettajalle/vanhemmille jne.
      nelosella oli tyttöjen kanssa rauhallisempaa.
      mutta pojat oli koko ajan kimpussa.....no oli ne tytötkin silloin tällöin.....
      vitosella tuli uusi ope,joka kiusasi minua!
      nöyryytti,alenti,haukkui,kiusasi jne.
      kun sanon sille että mua kiusataan niin sano mulle vihasesti että "en mä hoida sun ongelmia,en jaksa ja muuta törkeyksiä.
      juorut leviti.........kiusuu jatkui.....olin nyt niinkuin magneetti jota muut hylki....
      onni oli mukana edes lähän,sain kaverin joka oli edes joskun mun kaveri vaikka meni joskus kiusaajien joukkoon.
      valitin asiasta rehtorille.....opettaja ja lapset valehteli............
      pääsi kuin koira veräjästä!
      pojat kiusas,tytöt kiusas,opettaja kiusas.
      mihin olisin voinut turvautua?
      en halunnut mennä kouluun,itkin 7 tuntia päivässä.
      no,pojat jätti rauhaan koska työt juorus opella ja niille että oisin pieksenyt yhen tytön,vaikken kannata väkivaltaa!
      6.luokalla ope jatkoi piikittelyä,kiusuuta ja nöyryytystä.
      pani minun paikan kiusaajien keskelle....kirpasi.................
      olen niin vihainen opelle............
      mut sitten sain rehtorilta "lähestymis kiellon" kiusaajiin.
      no kyllä ne kiusas mua sittenkin vielä.....
      opelle kova pala että sain stipendin,eikä mun kaveri joka on sen lellikki.
      törkeimmät teot jotka mun ope teki oli:

- kun sain kaikista kokeista kymppejä,pani 9 vaikkei ollut tunti aktiivisuutta.
      - nauroi kiusaajien kanssa minulle.
      -kaikki se piikittely ja muu kiusuu

mutta nyt minun ei tarvi nähdä niitä.
      olen vapaa!

minä en ole koskaan aatellut ite murhaa tai viiltelyä,joten elkää tekään!
      kun luitte tarinani,niin huomaatte että mennään ojasta allikkoon,mutta muistakaa että alhaalta on hyvä nousta huipulle!!

ja jos masentaa niin hankkikaa apua tai mukava harrastus.
      ite kun itkin 7 tuntia päivässä niin panin levn soimaan niin 5 minuutin päästä oli niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

"aika parantaa haavat mutta arvet jää mutta antaa arpien olla"

• Cassie98

No ei oo ihme ku kiusataa jos saa joka kokeest kympin. Kyl mä ainenkii kiusaisin hikarina.

• kiusatun kohde :(

ÄLÄ IKIMAAILMASSA KOKEILE ITSEMURHAA ENÄÄ!! Se ei auta vaikka sinulla olisi tuskaa elämässäsi. Olen itsekin 13 (tyttö) ja olen koulukiusattu ja en uskaltanu puhua kenellekkään koska uskoin että he vain syyttäisivä minua vähitellen. Mutta lopuksi yksi aamu kun olin lähdössä kouluun, istuin sohvalla uloskatsoen. ja yhtäkkiä rupskahdin kauheaan itkuun! äiti vei minut heti lääkäriin koska tärisin niin kovasti ja vaan itkin ja en pystynyt puhumaan. sitten vain koulupsykologille, en uskaltanut ensin sanoa mitään muuta kuin "moi" mutta kun hän lempeällä äänellä kysyi että mitä on tapahtunut niin uskalsinkin kertoa hänelle kaiken! usko pois, koulu kuraattorit jne. ovat ystävällisiä hauskoja ja luotettavia, AINA! Ja sinä et ole turha, niin kaikki muutkin sanoivat minulle ennen että olen läski ja silleen vaikka olenkin alipainoinen ja silleen tosi hoikka :( tiedän miten sinusta tuntuu... mutta onko sinulla ystäviä tai ystävää? oikeat ystävät auttavat aina kaikissa tapauksissa ja eivät jätä yhtä murehtimaan! :) minulla oli enne vain yksi ystävä luokaltani joka oli puolustamassa minua :') puhu jollekkin ystävälle tai luotettavalle aikuiselle. jos sinulla ei ole ystäviäkään niin voisit mennä jonnekkin nuorisotilaan missä yleensä tapaakin ystäviä paljon! :) PÄRJÄILE!

• asd

Ei kannata oikeesti yrittää mitää itsarii ! Koittakaa vaan jaksaa ja sitku tuntuu että ei jaksa ni puhukaa asioista ! Muaki on kiusattu mun R vian takia ja se ei oikeesti oo kivaa et tiedän miltä se tuntuu ja sit yhet mun "kaverit" tuli aamulla meitä vastaa ja rupes haukkumaa (ei ärrä viasta )mua ja mun siskoo !! No,käveltiin siitä iha reippaasti ihanku ei oltas kuultukkaa mit ne sano ja ku oltii päästy koululle ni lähettiin sieltä puistoo !! V*tutti niin paljo.. Ja ope sano viel ku jäätii kiinni et "oisitte tullu ilmottaa et te lähette " Hehehe :) Ei ne ois päästäny meitä !! Mut jännittää mennä yläasteelle ku pahin kiusaaja o siel ... mut toivotaa et se ei kiusaa... Ja voimii sulle ! :)

• livingdead

Itelon nyt niin kauan kaikki hyvin kun on tyttöystävä :)) Ja ystäviä olen saanut vähitellen,mutta uskon että kesän jälkeen se taas alkaa ):

• i9p

nää itsemurha yritykset o köyhii ja säälittävii!

• ota rauhassa kuolema ei ole koskaan ratkaisu. itseeni on kiusattu myös siihen asti kunnes vedin takas. kiusaaja oli hetken sairaalas kylkiluu murtuneena. ala harrastaan karatea tai vastaavaa ja vihan hallintaa. koveta rystyset kestään iskuja vaikka puuhun. itse lyön vaikka kaapista läpi jos vaan huvittaa. olen harjoitellut niin paljon vihan hallintaa että pystyn suuttumaan kun haluan ja pysyn kylmän rauhallisena niin kauan kuin haluan. mutta älä ikinä itse ala kiusaajaks.. ala lisäksi harrastaan kehonrakennusta.. ja karatessa sulle opetetaan kuinka tuottaa mahdollisimman paljon kipua vastustajalle. ja muista että vaikka olisi iso porukka vastassa niin kun porukasta ekana hyökkäävä putoo samantien niin ne muut miettii kahdesti ennen kuin yrittää.. ;) tsemppiä ja puhuminen auttaa aina ;))

• LoveRock

Elä ny herrajumala tapa ittees o.O Ystävä hyvä, kyllä mä ainakin välitän. Mä en rupee sanoo "lol miks viiltelet" ja "tyhjmää yrittää itsarii". eijeijei! Tiiät, et mä itekki viiltelen, ja ajattelen välil itsetuhosesti. Mul on vaa nii paha olla.

Mua on kiusattu 8vuotta, kaverit valehtelee, isän vanhemamt kuollu, isomummi kuollu, äidil kasvain, isäl parkinson ja se oli vähä aikaa sitte aivoleikkaukses, äidin vanhemmat sanuu sydän kohtauksen ja ne on tuurilla hengissä ja vähä kaikkee. Sä tiiät mun tarinan. Kukaan, KUKAAN ei ole turha. Mä tiiän miltä susta tuntuu, mäki oon ajatellu niin. Useasti.

Kaikki on ihmisiä. Kukaan ei ole täydellinen.

Olen mieluummin vihattu sellaisena kuin olen, kuin rakastettu sellaisena kuin en ole.

• Sama juttu mul

Liityn tähän samaan joukkoon, sillä itsellänikin oli sama ongelma. Itsekin viiltelen, koska joissain tilanteissa se vaan oikeasti auttaa. Ei ne ihmiset joita ei koskaan oo kiusattu voi oikeastaan tietää mitään, koska ne ei oo koskaan joutunu kokemaan sitä helvetillistä tuskaa minkä kiusattu joutuu kokemaan. Ala-asteella kiusattiin mua
      tosin siitä en oikeesti muista mitään mikä on hyvä asia. Ylä-aste on helvetti kaikille joita vähäänkään kiusataan, koska siinä kohta nuori on kaikkein eniten mulkku. Itse aattelin silloinkin itsemurhaa monesti, mutta ei se tosta vaan onnistu. Sit jos ei oikeesti oo mitään mikä auttaa tai ei löydä ratkaisua niin se "itsemurha" alkaa oikeesti näyttämään ystävältä nimimerkillä kokemusta on. Silloin olin valmis vaikka tappamaan sen yhden kiusaajan, mutta olen iloinen etten niin tehnyt. Niille jotka aattelee et viiltely on sairasta voi lukea tän kohdan huolella!
      Se joka aloittaa viiltelyn aloittaa sen, sen takia, että voi ajaa henkisen tuskan fyysiseen muotoon. Kyseinen menetelmä nimittäin poistaa pahan olon todella tehokkaasti, koska fyysinen kipu on yleensä suurta. Se, että viiltelee ei tarkoita sitä että olisi sairas masokisti. Viiltelijällä on aina SYY viiltelyyn ei sitä tosta vaan aloiteta. Jos lapsesi viiltelee A hänelle ei ole kerrottu asiasta B kaverit ei yllytä siihen C se vaan tulee ajatuksiin helppona ratkaisuna poistaa kaikki se henkinen tuska minkä on joutunut kokemaan.
      Itse viiltelen harvoin ja vain sen takia, että silloin KENENKÄÄN MUUN VIRHETTÄ TEKEVÄN ELÄVÄN ORGANISMIN EI TARVITSE KÄRSIÄ!!! Tämä on kaikkein ylisin viiltely syy, kun itse kärsii muitten puolesta ajattelee, että se on sillä ohi.
      Oikeasti haluaisin niin sanoa eräille nimeltä mainitsemattomille henkilöille, jotka PAKOTTIVAT kiusaamalla minut tähän tilanteeseen pari valittua sanaa.

Ja ihan vaan ilmaisenä vinkkinä se, että saat haavan sormeen puukolla ja vedät käteesi viillon ainakin minun kohdalla sattuu yhtä vähän. Tosin minulla on korkea kipukynnys, mutta silti. Voisin sanoa, että jos ne kiusaajat oikeasti tietäis kuinka paljon ne on tehnyt pahaa niin moni ei jatkaisi varsinkin, jos kiusattu näyttäisi mitä kiusaaja on tehnyt kiusatun sekä psyykkiselle, että fyysiselle terveydelle. En kannata viiltelyä, mutta joissain asioissa siitä on vain suunnaton apu. Kiusattuna itse ajattelen, että onneksi nämä kyseiset väärin tekijät saavat kärsiä viimeistään korkeimmassa kädessä. Jos olet kiusattu ja viiletelet ja harkitset itsemurhaa. Rukoile ensin unohda kiusaus, elä "ns pilvessä" äläkä ajattele muitten puheita. Muista, että elämän riistäminen on iso asia tekisen oman käden kautta tai ei. Eli harkitse tarkkaan mitä teet.
      Kannattaa purkaa asia vaikka paperille, jos muu ei auta tai muuhun iloiseen asiaan, kyllä ne asiat aina kääntyy oikeinpäin miten pahassa tilanteessa sitä ikinä olisikaan.

• 'Sama mulki

Ei mennyt edelliseen eli, jos mikään ei auta rukoile ja pyydä Jumalalta apua. Se ei auta välittömästi, mutta sen kyllä huomaa milloin Jumala auttaa.

Auttaakseni sinua älä tapa itseäsi, koska Venäjällä on jo valmiiksi korkea ylivoima, kaikki sukulaisesi kaipaavat sinua vaikka miten luulisit ettei kukaan välitä. Et ole yksin tämän tilanteen kanssa. Jos sinulla on lemmikki kerro sille sopivassa kohdassa kaikki.

Pää asia on, että saat sen taakan purettua. Kannattaa kokeilla jotain uutta harrastusta, koska sieltä voit saada helposti uusia ystäviä.
        Jos mikään ei auta ja olet esim. 9 luokalla niin voit aatella, että ei tarvitse jaksaa kuin vähän aikaa ja sitten on kesä ja sen jälkeen pääset luultavasti kiusaajista eroon.
        Itse pääsin kiusaajista eroon, koska hain lukioon ja siellä kaikki on vapaaehtoista ketään pää kiusaajaa ei tullut samaan lukioon. Vaikka asun samassa kaupungissa niin nyt niitä kiusaajia tuskin edes näkee.
        Toivon, että viestini auttaa jotakin ihan ketä vaan missä tilanteessa tahansa.
        Vielä se, että toimit todella rohkeasti laittaessasi tällaisen aiheen tänne se on hatun noston paikka, sillä itse en tajunnut sitä silloin, kun olin samanlaisessa tilanteessa.
        Jos sinulla on hyvä kielitaito tai osaat esim. ranskaa tai saksaa niin suosittelen voimakkaasti keskustelua ulkomaalaisen kanssa, vaikka netissä, koska se auttaa ja silloin ei tarvitse ajatella kiusaajia.
        Ja mikä parasta minun mielestäni sinun ei tarvitse puhua/ajatella edes samalla kielellä.

Voimia ja koeta kestää, kyllä näistä koettelemuksista selvitään. Aina on selvitty, aina selvitään.

• Hei!

Älä vielä luovuta! Rohkaisin sinua silti kertomaan edes vanhemmillesi. Kukaan ei osaa sinua auttaa jos et kerro tilanteestasi. Olet jo ottanut askeleen eteenpäin, kun kirjoitat asiasta täällä. Mieti kuka olisi sellainen henkilö johon voisit luottaa ja anna hänen auttaa sinua.

Voimia ja uskoa huomiseen!
      t.Meri, erityisnuorisotyönohjaaja, NettiSaapas

• jo 10v, kiusattu

ymmärrän toisinaan itsetuhoiset ajatukset mutta älä ihmees tapa ittees kiusaamisen takii, sitten vasta kiusaajas innostuukin kun sä tapat ittes, voin vaan lohdutuksesi sanoa että minä olen ollut kiusattu yli 10v, vaikka on ollut kuinka kurjaa ja olisin itkuun sekä syvään masennukseen joutunut niin itseäni en silti tapa.
      miksi heittää kallisarvoista elämää pois. koita kestää yläaste vielä niin pääset sen jälkeen varmasti eroon kiusaajistasi, ei ne sinua enään sen jälkeen vahtaa ellet mene niitten kaa samaan oppilaitokseen.

• Bullyyyy

^tyhmä.. Ei kiusaajat siitä innostuis vaan eivät voisi sietää itseään tämän jälkeen.. Kiusaajatkin ovat ihmisiä ja olen sellainen.. Valitettavasti.. Miksi? Emt koska se tyyppi ottaa mua välillä aivoon. Mut kiusaus on pahajuttu soosoo

• Jo 10v, kiusattu
        Bullyyyy kirjoitti:

^tyhmä.. Ei kiusaajat siitä innostuis vaan eivät voisi sietää itseään tämän jälkeen.. Kiusaajatkin ovat ihmisiä ja olen sellainen.. Valitettavasti.. Miksi? Emt koska se tyyppi ottaa mua välillä aivoon. Mut kiusaus on pahajuttu soosoo

Sori mut ne sanos mulle päin naamaa että ne innostuu jos mä tapan itteni ja et ne pitää juhlat, toi toki voipi olla niitten pelleilyy mut ei ne sitä nauraen sanonu vaan ennemminkin virnuen. Toki jos olisin sen tehnyt niin voisit olla oikeassa, muista mä en ole tyhmä, kukaan ei ole tyhmä. Periaatteessa se joka haukkuu toista on itse sellainen, mutta en pädetä tällä vaan sanon ettei kukaan ole tyhmä vaan ehkä et ymmärrä mitä minä tarkoitin tai muutenkaan jos käytät muitakaan sanoja, mieti ensin ja toimi vasta sitten. :)

• livingdead1

Hei kiitti kaikki oikeesti! Mä oon päässy voimilleni pikkuhiljaa elämässäni. Ja siis
      olen oikea ap. Tosin minua on vieläkin kiusattu koulussa. Eikä se tunnu hyvältä :(
      Mutta elämäni on alkanut loistaa sitä myöten kun olen vihdoinkin alkanut löytää
      oikean elämäni tien, olen löytänyt myös sopivat unelmat tulevaan elämääni, opiskelupaikat yms. MUTTA KIITOS OIKEESTI KAIKILLE! :) Ja laitoin nimeksi livingdead1 koska se livingdead oli "varattu" Nimi. t.ap

• Muista aina vaikka koko maailma kääntäisi sinulle kasvosi on yksi joka ei sitä tee ja se on Jeesus Kristus!
      Hän ottaa avosylein vastaan ja saat tulla Jumalan lapseksi!
      Se on parasta mitä tässä elämässä voi saada se rauha sydämessä. Vaikka välillä myrskyäisi se rauha pysyy!

43. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
      44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,

17. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
      18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
      19. Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
      20. Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
      21. Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.Room12

Raamatusta löytyy kaikki ohjeet elämään. esim. tämä jae

21. Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä

Näinhän se on paras! Muuten alistumme siihen mistä toista syytämme. Tuolla eräät suosittelivat kostamaan väkivallalla, Raamattu ei suosittele.
      Olen oppinut senkin asian kantapään kautta!
      Ennen uskoa turvauduin väkivaltaan nyt olen yli 30000e velkaa valtiolle siitä, että minun ystäväni kimppuun hyökättiin kättäpidempien kanssa ja juoksin auttaamaan.
      Vältin vankilan nipin napin.
      Se voi olla pienestä kiinni, että vahingossa tapatkin sen toisen ja sitten menee kaikki elämän suunnitelmat uusiksi!
      Älä siis kosta pahaa pahalla!

http://www.youtube.com/watch?v=2LHzFe2hV0U

• Tiiän tunteen!

oon kans 13 vee oleva tyttö,ja mua on kiusattu 2.lk asti :( mulla on todettu masennus ja nyt oon menossa psykiatriseen sairaalaan. Viiltelen. Mua haukutaan rumaksi läskiksi ja huoraksi ja tuupitaa. ja jätetään ulkopuolelle. tätä haukkumista on jatkunut jo vuoden,jolloin myös aikoinaan viimtelykin alkoi.
      älä ikinä mee viiltelee!! se on OIKEESTI typerää!! -.- menet kertomaan jo heti huomenna jollekkin! Mä aloin parkuu terkkarin eessä, ja sit sain nä pinnalla olevimmat asiat kerrottuu (:: säki kyl varmasti pystyt ;) tzemppiä!!

• Voimia toivottava

Jos tuntuu ettet pysty puhumaan vanhemmillesi niin suosittelen psykologia. Itse en siihen aikaan luottanut koulun kuraattoriin kun minua itseäni kiusattiin vaikka jouduin käymään siellä. Onneksi se nakkasi minut psykologille. Oli helpompi puhua kun ei ollut perhepiirissä tai koulun työntekijä. Itsekin silloin mietin itsemurhaa ja tahdoin kuolla. Itkin joka ilta ja vihasin itseäni koska minäkin olin kaikkien mielestä läski. Pahempaa oli kuin minuakin isokokoisempi piti minua läskinä. Mutta myös hyvää mielelle on se, että kirjoitat tuntemuksesi ylös. En itse kertonut perheelleni, mutta kirjoitin jokaisen pahan olon tunteen ylös, itkin ja tunsin pientä helpotusta. Se ei ole sama asia kuin puhuisi jollekin, mutta sain asiat tuotua jotenkin ulos. Tietenkin olisi hyväksi, että uskaltaisi puhua vanhemmillesi ja saisit perheeltäsi tuen. Minua harmitti etten silloin itse kertonut vaikka isä ja siskoni jotain aavistikin. Rohkaistu itsesi vuoksi ja puhu jollekin. Toivotan sinulle rohkeutta ja jaksamista. Olet liian nuori menehtymään ja sulla on takuulla hieno tulevaisuus elämässäs.

• 14v poika

Mua kiusataan koko ajan syrjitään ja ei oteta mihkäön mukaan. Olen ujo ja en uskalla kertoa kiusaamisesta kenellekkään. Olen monta kertaa ollut ihastanut eri tyttöihin, mutta en ole uskaltanut kertoa tunteistani kenellekkään. En mielestäni ole edes kauhean ruma vaikkakin lyhyempi kun muut (150cm) ja olen normaali painoinen ja muutenkin ihan normaali poika. Itse murhaa olen miettinyt useasti nykyään vain useammin. Suoraan sanottuna olen täysin kyllästynyt tähän paskaan elämään.

• Tiiän tunteen

Kuule mä ymmärrän suo täysin. Oon sun ikänen tyttö ja oon myös kiusattu! Mä tunnen ihan samoin kuin säkin. Muista että maailmassa ja ihan suomessakin on paljon sun kaltasia. Ja se että avaudut täällä ei iitä. Sun kannattaa kertoa sun läheisille mm. vanhemmille, kummeille jne. Se auttaa ainakin vähäsen ellei sitten jopa lopeta kiusaamista! Mä pyydän kerro vanhemmille....mä en haluais et muut kokis tätä...mä toivon sulle tsemppiä ja kaikkee hyvää...pärjäile =(

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4852
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3870
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1354
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1343
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1259
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe