Millainen paikka Kajaani on asua?Kerro hyvät ja huonot puolet Kajaanista.Millaisia harrastuspaikkoja siellä on? Onko Kajaanissa turvallista asua?
Kajaaniin asumaan
17
3286
Vastaukset
- Ex-kajaanilainen
Älä ihmeessä muuta. Vaikka olenkin itse syntynyt Kajaanissa, muutin sieltä pois. Se on erittäin väkivaltainen kokoonsa nähden ja sisäänpäin lämpiävä paikka. Jos haluat hankaluuksia, niin muuta silloin. Siellä ei ole todellakaan elämää. Ihmiset ovat hyvin kateellisia, juroja, ahdasmielisiä, umpimielisiä, sisäänpäinkääntyneitä, juoruajia. Älä todellakaan muuta, jos on mahdollisuus jättää muuttamatta. Jälkikasvullesi ei tule todennäköisesti olemaan työpaikkoja, koska töihin otetaan vain sukulaisia, tuttavia, ystäviä jne. Asunnot on murjuja ja kalliita. Naapureina todennäköisesti sattuu olemaan vähintään yksi spurgu ja loput muuta pohjasakkaa. Asuinalueet ovat rauhattomia. Jos et pääse Asemakatu 3-5 asuntoihin asumaan, olet onnettomassa asemassa sillä todennäköisesti joudut Lohtajalle, joka on pohjasakkaa täynnä.
- Kajaanilainen
35 v kokemuksella kajaani on todella mukava paikka. Edellisen kirjoittanut ei tunne kajaania lainkaan kun tuollaista kirjoittaa. Muualta tulleet otetaan kyllä mielellään vastaan ja ihmisiin on helppo tutustua. Tottakai tänne mahtuu "ikävämpääkin ryhmää" muttei sen enempää kuin muuallekaan. Tervetuloa minun puolestani.
- minä
Kajaanilainen kirjoitti:
35 v kokemuksella kajaani on todella mukava paikka. Edellisen kirjoittanut ei tunne kajaania lainkaan kun tuollaista kirjoittaa. Muualta tulleet otetaan kyllä mielellään vastaan ja ihmisiin on helppo tutustua. Tottakai tänne mahtuu "ikävämpääkin ryhmää" muttei sen enempää kuin muuallekaan. Tervetuloa minun puolestani.
ääliöitä enää yhtään enempää!Teitä on jo muutenki ihan tarpeeksi..
- sekopäitä
Kajaanin vuokra-asunnoissa ovat asuneet ( eläneet) samat henkilöt 20 vuotta. Postuvat asunnosta kerran viikossa hakemassa postin. Uskomatonta mutta totta. Maailmankuva muodostuu tv-sarjoista ja nykyään myöskin internetistä. Jutut ja puheet ovat suoraan mediasta otettuja. Puhut jonkun helvetin Ridge Forresterin kanssa.
- roolihahmo
Nämä arjen sankarit jopa korostavat sekopäisyyttään hakemalla huomiota. Oman pään sisäinen maailma! Minä kun käyttäydyn näin niin minä kuvittelen tuon huomaavan minut toisin sanoen elän kaksoispersoonassa.
- t3434t43t
Ei ole pakko asua surkimusten seassa. Osta hyvältä alueelta omakotitalo isolla tontilla, mielellään sellaiselta paikalta jossa on rikkaat naapurit.
- Etelän ääni
Olen itse asunut Kajaanissa kauan, tosin viime vuodet eteläisessä suomessa. Tarkoitus on kyllä joskus palata Kajaaniin.
Tosi on että jossain tilastossa Kajaani oli Rovaniemen ja Helsingin kanssa suomen väkivaltaisimpia kaupunkeja, mutta suurimmaksi osaksi kyseessä on humalaisten keskinäistä nahistelua. Ei mulle ainakaan koskaan mitään sattunut.
Kajaani on aika vahvan identiteetin omaava kaupunki (ei mikään esikaupunki)
Huonoja puolia: työttömyys, talvi pitkä ja luminen, kaukana kaikesta...
Hyviä puolia: kohtuulliset palvelut kokoisekseen kaupungiksi, kaunis Kajaaninjoki, kainuun luonto lähellä, kohtuulliset koulutusmahdollisuudet...
Harrastaa voi kaikenlaista: varsinkin kaikenlainen urheilu ja liikunta, retkeily, yms.- EiKoskaanSinne
Kajaanin kaksi hyvää puolta: 1) junalla pääsee pois ja 2) lentämällä pääsee pois. Kuka hullu haluaa oikeasti muuttaa maalle keskelle ei mitään?
- kajaanilainen
Kylläpä huomaa Kajaani -osastolla olevista keskusteluista, että minkälaista porukkaa täällä asustaa.. äkkiä pitäs pois päästä.. En voi kyllä suositella kenellekkään tätä kaupunkia..
- tyttö -85
Minusta Kajaani on ihan mukava paikka asua. Eikä läheskään niin väkivaltainen kuin väitetään. Minä ainakin uskallan liikkua missä vaan vaikka pimeälläkin isommin pelkäämättä.
Välillä on tietysti hieman turhauttavaa kun ei ole nuorille mitään tekemistä mutta kyllä täällä kuitenkin aika usein tapahtumia järjestetään tai sitten voi käydä naapurikunnissa välillä bilettämässä.
Täällä on paljon mukavia ja puheliaita ihmisiä. Kaikki eivät ole todellakaan väkivaltaisia tai seksihulluja kuten tältä keskustelupalstalta saattaisi ymmärtää.
Urhieluharrasteita täällä on paljon. Keilaus, ratsastus, uinti, jooga yms, yms.
Kansalaisopisto ja Kaukametsä järjestää monenlaisia kursseja esim. käsityö, kielet.
Tekemistä löytyy loppujen lopuksi aika paljonkin. Se on vaan itsestä kiinni.
Suosittelen lämpimästi =) - ex kajaanilainen
Kajaani on hyvä ja nätti paikka asua. Itse pitkään toisella paikkakunnalla asuneena voin sanoa, että kyllä kainuulaiset ihmiset on avoimempia ja puheliaampia kuin esim. täällä. Huonoja puolia tietysti paikkakunnalla työttömyys.
Kajaanissa on monia hyviä asuinalueita ja asuntoja löytyy ihan kohtuuhinnallakin. Hyvät lenkkeilymahdollisuudet ja jos tykkää lasketella niin Vuokatti on lähellä.
Itsekin haaveilen vielä takaisin muuttamisesta ja kesälomalla Kajaanissa käydessäni ajattelin miten kiva olisi vielä siellä asua. - Jari
Minun kolmikuukautisen kokemukseni perusteella Kajaani on oikein mukava paikka asua. Se on kokoisekseen kaupungiksi hyvin "elävä"; sen kulttuurielämä ja harrastusmahdollisuudet ovat monipuoliset, kaupungissa on hyvät koulutusmahdollisuudet jne. Se ei todellakaan ole mikään käpykylä, vaan maakunnan keskus. Huonoina puolina voisin mainita talven ankaran ilmaston ja pitkät kulkuyhteydet.
Kajaanilaiset eivät ole samalla lailla puheliaita ja välittömiä kuten esim. savolaiset. Heihin tutustuminen kestää aikansa, mutta se toki onnistuu. Sitten tutustuminen ei olekaan niin pinnallista.
Kajaani on todellakin valitettavan väkivaltainen kaupunki. Toisaalta on sanottava, että väkivallanteot keskittyvät keskustan parin korttelin tienoille perjantain ja lauantain pikkutunneille, ja että kyse on yleensä humalaisten keskinäisistä rähinöistä. Myös rasismiperusteisia rikoksia on valitettavasti jonkin verran. Yleisesti ottaen Kajaanissa ei tarvitse pelätä, ei keskustassa eikä käsittääkseni edes lähiöissä. - kajaanilainen
Lueskelehan huviksesi tuo viestiketju.
Saat jotain käsitystä kajaanista.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000000227&posting=22000000001485269 - asukas
Varmaan suurin miinus Kajaanissa on vähäiset työpaikat. Yöaikaan en kyllä uskalla yksinään liikkua kaupungilla. Vaikka en kyllä muissakaan kaupungeissa liiku yksinään yöllä. Natiivit ovat ehkä vähän sisäänpäin lämpenevää porukkaa..?
Suosikkiasuinalueita ovat Purola, Puistola ja vanha Lehtikangas. Mukava katsella vanhoja taloja ja ovat rauhallisia alueita.
Ainakin liikuntaa voi harrastaa monin tavoin; keilaus, Elon jumpat, pallopelit, hiihto, luistelu, lenkkeily jne..nyt kesäisin on usein tapahtumia Raatihuoneentorilla, kuten elävää musiikkia. Luonto on kaunista ja lähellä. Kansalaisopistoilla on hyvä tarjonta ja opiskella voi myös avoimessa yo:ssa/amk:ssa. - jallu pullo
Oksatie on hyvä pikka asua löytyy kaikkea mitä tarttee.
- t43t4t
Kajaani on perseestä. Ei kannata haaskata elämää tulemalla Kajaaniin.
- Rohkeasti Kajaaniin
Vastavirtaan ui lohi!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743487Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1291869Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3001619- 771462
- 771446
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531156Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001140- 631021
- 22997
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois67990