ja on siksi pelottava
Bi kuulostaa ampiaiselta...
37
392
Vastaukset
- okei
okei
- Voi sua
Se kuulostaa mehiläiseltä, ja ilman niitä ei paljon elämää olisi.
- ei pörrääjä
Bi, kuulostaa ampiaiselta siks ku ne lentävät kukasta kukkaan :)
- tuittumyy
Olen bi enkä kyllä ole lentänyt yhtään mihinkään, hittoon nää yleistämiset
- valinnut
Mä en usko koko biyteen. Ihminen voi valita jos on bi, että kumpaa rakastaa ja pysyy sitten siinä. On tosi ahnetta ja piittaamatonta käyttää muita ihmisiä, naisia tai miehiä, hetken leluina. Jos ei pysty valitsemaan, voi aina pidättäytyä seksistä. Se ei ole maailmanloppu jos ei pääse hillittömyyttään toteuttaan muiden kustannuksella, vaan jopa suositeltavaa.
- Ymmällään
Mie en oikein ymmärrä, että mitä ihmisten leluina käyttämistä se oikein on, jos pystyy rakastaa sukupuoleen katsomatta. Ei se ymmärtääkseni ketään vahingoita.
Mutta onpa maailmassa toki paljon muitakin asioita, joita pieni mieleni ei ymmärrä.
- -.-
Uskon, että jos biseksuaali löytää elämänsä rakkauden, hän ei kaipaa toisen sukupuolen edustajaa, yhtälailla kuin ketään oman kumppaninsa sukupuolen puolelta. Uskon rakkauden heittävän kaikki nuo ajatukset kauas.
Siis jos oikeasti rakastaa ja haluaa viettää elämänsä toisen kanssa.
Mielestäni pettäminen liittyy johonkin aivan muuhun, kuin biseksuaalin tarpeeseen saada kummankin sukupuolen edustajan kanssa olla sängyssä.
Mua on alkanut viime kuukausina ärsyttää, kun oon tarpeeksi lukenut LHBT- yhteisön sisällä puhuttavia juttuja.. Miksi hitossa pitää syrjiä samalla tavalla seksuaalivähemmistön ihmisiä, joista itse yksi on, kuten meille on aikoinaan tehnyt?!- aamukas
Mä en ajattele syrjimistä. Mun mielestä elämässä ei voi toteuttaa ihan mitä haluaa. Pitää kunnioittaa muita ja elää sen mukaan. Siinä kaikki.
- taasko?
tyhmä ja turha keskustelu jälleen kerran
- VIRGO____
"Jokaisen bissen kaa mitä minä olen keskustellu ne on sanonu ett on aika kun kiinnostaa naiset ja sitte taas miehet ja jne. Siksi mä tiesinki ettei se suhde tule olemaan ikuinen"
"Uskon, että jos biseksuaali löytää elämänsä rakkauden, hän ei kaipaa toisen sukupuolen edustajaa, yhtälailla kuin ketään oman kumppaninsa sukupuolen puolelta. Uskon rakkauden heittävän kaikki nuo ajatukset kauas.
Siis jos oikeasti rakastaa ja haluaa viettää elämänsä toisen kanssa."
Meneekö se näin oikeesti? Ai vaikka jos bi-nainen olisikin löytänyt elämänsä rakkauden? Jos kaikki on suhteessa hyvin ja molemmat onnellisia, niin tuleeko siltikin se mies-vaihe jossain vaiheessa ja sitten sitä vaan hylkää toisen... En hae tällä mitään provoilua enkä mitään pahaa, mutta kun haluan vaan ymmärtää enemmän. Koska mulla on hirveä pelko alkaa seurusteleen bissen kanssa, kun pelkään tota mies-vaihetta. :( Pelkään ihan hirveästi sitä että jos löytääkin sen rakkaan ja sitten se vaan lähtisi menemään miehen matkaan. Se antaa sellaisen riittämättömyyden kuvan itselleen. Tiedän että jokainen on oma yksilö, eikä liiallisesti voi yleistää, mutta haluaisin kuulla monien mielipiteitä tai aatteita, tai kokemuksia...
Tämä bisseys on niin "vieras" käsite mulle edelleen. Riittääkö se rakkaus aina jos esim. yhteiskunta vaikuttaa niin paljon, että halutaan esim. perustaa "normaali" perhe yms. olla yhteiskuntakelpoinen. Niinkin paljon että salaillaan muilta että seurustelee saman sukupuolen kanssa. Tuleeko se yhteiskuntakelpoisuuden kynnys vastaan usein? Olen saanut kuvan että se on rikkonut monia saman sukupuolten välisiä suhteita...
Enkä myöskään tällä halua mitään tappelua pistää alulle, tai samanlaisia väittelyitä mitä on ollut tällä palstalla jo liiaksikin. En syrji bissejä, en vaan tiedä tarpeeksi tai ymmärrä."Riittääkö se rakkaus aina jos esim. yhteiskunta vaikuttaa niin paljon, että halutaan esim. perustaa "normaali" perhe yms. olla yhteiskuntakelpoinen"
Miksi jätät tuon vaikuttamisen pelkästään "yhteiskuntaan" - mitä sitten sillä tarkemmin tarkoitatkaan. Tiedostusvälineitä? Siis kun koko maailma, sen historia ja koko luonto (joka puhuu luojastaan) eli kasvit ja eläimet ovat todistamassa sukupuolisuudesta.
Perusperheen perustaminen vaan latistaa parisuhdetta mielestäni. Toki niillä lapsilla - joita ei tähän maailmaan enää kannata paljoa tehdä - saadaan aikaiseksi kahleita ja vankiloita. Uusien lapsien sijasta voisimme hoivata sisällämme olevaa lasta.- VIRGO___
pkeckman kirjoitti:
"Riittääkö se rakkaus aina jos esim. yhteiskunta vaikuttaa niin paljon, että halutaan esim. perustaa "normaali" perhe yms. olla yhteiskuntakelpoinen"
Miksi jätät tuon vaikuttamisen pelkästään "yhteiskuntaan" - mitä sitten sillä tarkemmin tarkoitatkaan. Tiedostusvälineitä? Siis kun koko maailma, sen historia ja koko luonto (joka puhuu luojastaan) eli kasvit ja eläimet ovat todistamassa sukupuolisuudesta.
Perusperheen perustaminen vaan latistaa parisuhdetta mielestäni. Toki niillä lapsilla - joita ei tähän maailmaan enää kannata paljoa tehdä - saadaan aikaiseksi kahleita ja vankiloita. Uusien lapsien sijasta voisimme hoivata sisällämme olevaa lasta.Tarkoitin siis heteronormatiivista ympäristöä. Lähinnä perheen perustamisen kannalta. "Isä, äiti ja lapset" -periaatteella. Itseasiassa oon aika tietämätön, kuinka yleisiä nykypäivänä on sateenkaariperheet... Miehen voi viedä ilman estoja näytille mummoille ja papoille ja koko suvulle ylpeänä esitellen (toki voi lesbosuhteissakin kumppaninsa), mutta aika monissa suhteissa varsinkin tämä bisse on kaapissa muille.
Sitten oon miettinyt että, liittykö tällaiset "mies-vaiheet", esimerkiksi jos nais-nais-suhteessa toinen kaipaakin sitä maskuliinisuutta...No tässä tulee näitä mietteitä ns. miesten hommista. ns. turvallisuutta antavana tekijänä. Kuka korjaa esim. räystäät tai kaikki sellaiset hommat mitä ei kertakaikkiaan jaksa fyysisesti tehdä tai osaa. Varsinkin sellaisissa suhteissa, joissa ei ole mitään lihaskimppu monitaituri naista toisena osapuolena... Pelkään että oon riittämätön!
Tai sitten nämä kumpuaa vain mun tyhmistä oletuksista - kai mielessäni vertaan itseäni mieheen, mitä osaan ja mitä en, jos mietin tulevaa parisuhdetta, ja alan heti miettimään että toinen vertaa minua mieheen (miehisiin kykyihin). vaikka eihän se nyt niin mene välttämättä. Mies joka hoitaa ns. miehiset hommat. Koska en mä ole niin äijämäinen enkä halua olla se mies suhteessa, vaan molempia ilman roolijakoja. Olen ainakin itse löytänyt parisuhteissa itsestäni uusia puolia (maskuliinisia ja feminiinisiä), kun ei ole ollut mitään tiettyä roolijakoa.
Nyt sain itseni kuulostamaan tyhmälle ajatuksineni...Yrittäkää saada selkoa. - pettämistä silti
Voi ne sun naiset lähteä myös toisen naisen matkaan.
- VIRGO____
pettämistä silti kirjoitti:
Voi ne sun naiset lähteä myös toisen naisen matkaan.
Voi tottakai. Ja pettämistähän kaikki on jos lähtee vieraisiin. Enkä niinkään puhu edes pettämisestä vaan suhteesta lähtemistä miehen takia. Aiheeni koskikin tätä mies-vaihetta, että jossain vaiheessa on aika kun kiinnostaa naiset ja sitten vuorostaan miehet. Eli elänkö jonkun naisen kanssa jonkun tietyn ajan vaan, kunnes odotan että sille tulee mies-vaihe...? No thänks
- 20+3
VIRGO___ kirjoitti:
Tarkoitin siis heteronormatiivista ympäristöä. Lähinnä perheen perustamisen kannalta. "Isä, äiti ja lapset" -periaatteella. Itseasiassa oon aika tietämätön, kuinka yleisiä nykypäivänä on sateenkaariperheet... Miehen voi viedä ilman estoja näytille mummoille ja papoille ja koko suvulle ylpeänä esitellen (toki voi lesbosuhteissakin kumppaninsa), mutta aika monissa suhteissa varsinkin tämä bisse on kaapissa muille.
Sitten oon miettinyt että, liittykö tällaiset "mies-vaiheet", esimerkiksi jos nais-nais-suhteessa toinen kaipaakin sitä maskuliinisuutta...No tässä tulee näitä mietteitä ns. miesten hommista. ns. turvallisuutta antavana tekijänä. Kuka korjaa esim. räystäät tai kaikki sellaiset hommat mitä ei kertakaikkiaan jaksa fyysisesti tehdä tai osaa. Varsinkin sellaisissa suhteissa, joissa ei ole mitään lihaskimppu monitaituri naista toisena osapuolena... Pelkään että oon riittämätön!
Tai sitten nämä kumpuaa vain mun tyhmistä oletuksista - kai mielessäni vertaan itseäni mieheen, mitä osaan ja mitä en, jos mietin tulevaa parisuhdetta, ja alan heti miettimään että toinen vertaa minua mieheen (miehisiin kykyihin). vaikka eihän se nyt niin mene välttämättä. Mies joka hoitaa ns. miehiset hommat. Koska en mä ole niin äijämäinen enkä halua olla se mies suhteessa, vaan molempia ilman roolijakoja. Olen ainakin itse löytänyt parisuhteissa itsestäni uusia puolia (maskuliinisia ja feminiinisiä), kun ei ole ollut mitään tiettyä roolijakoa.
Nyt sain itseni kuulostamaan tyhmälle ajatuksineni...Yrittäkää saada selkoa.Mun mielestäni sä kiteytät aika hyvin ja rehellisesti sen, mitä moni lesbo ajattelee seurustelusta bissen kanssa.
Itse voin kyllä hyvin pitkälle allekirjoittaa. Musta olisi ikävää ajatella, että oma naiseni ihailee miehiä tavalla, jota itse en vain voi ymmärtää. Se voisi olla joissain tapauksissa hieman vieraannuttavaa.
Kyllähän jokainen haluaa kokea, että on "kaikki mitä toinen tarvitsee". Kukaan ei voi olla sekä mies että nainen samaan aikaan.
Minäkään en halua syrjiä, olisi vain kiva tietää, mitä bissen päässä oikeasti liikkuu - VIRGO___
20+3 kirjoitti:
Mun mielestäni sä kiteytät aika hyvin ja rehellisesti sen, mitä moni lesbo ajattelee seurustelusta bissen kanssa.
Itse voin kyllä hyvin pitkälle allekirjoittaa. Musta olisi ikävää ajatella, että oma naiseni ihailee miehiä tavalla, jota itse en vain voi ymmärtää. Se voisi olla joissain tapauksissa hieman vieraannuttavaa.
Kyllähän jokainen haluaa kokea, että on "kaikki mitä toinen tarvitsee". Kukaan ei voi olla sekä mies että nainen samaan aikaan.
Minäkään en halua syrjiä, olisi vain kiva tietää, mitä bissen päässä oikeasti liikkuuNiinpä...Ihan samaa olen itsekin aina miettinyt.
Mutta sitten taas vastakkain astetteluna, jos vaikka esimerkkitapauksessa (lesbo ja bisse), tämä bisse haluaa lopettaa suhteen ja vaihtaa miehiin. Ja vaikkapa sitten hankkivat lapsen. Mies korjaa autot ja huoltaa taloa ja tekee ne miesten hommat, antaa turvallisuutta maskuliinisuudellaan ja he voivat pariskuntana kävellä ylpeästi käsi kädessä kaikkialla, ilman kenenkään ennakkoluuloja tai syrjintää...
Mutta! Sitten on näitä tapauksia, joissa nainen ei sitten ole siihenkään tyytyväinen, päällisin puolin kaikki on hyvin, arki toimii yms. mutta nainen sitten jossain vaiheessa rupeaakin kaipaamaan toisen naisen herkkyyttä, aistillisuutta ja hellää puolta. Sitten tämä bisse haluaakin vaihtaa naiseen takaisin. Tarkoittaako tämä sitä nais- ja mieskautta? Että mihinkään ei olla tyytyväisiä... Vaihellaan sukupuolesta toiseen.
Näistä ajatuksista mulle on muodostunut ajatus bisseistä, että eivätkö ne osaa päättää ja olla tyytyväisiä siihen mitä on? Millainen on sitten sellainen kumppani bisselle, että hän on ja pysyy kumppanina eikä halua vaihtaa toiseen...?
Edelleen, tarkoitukseni ei ole kritisoida bissejä, haluan vain ymmärtää!
Vai onko sitten sellaisia bissejä, mitkä on todellakin enemmän naisiin päin suuntautuneita ja enemmän miehiin päin suuntautuneita...vai onko se vain kokemuksen puutetta ylipäätään suhteista (molemmista), että pitää kokeilla suhdetta molempien sukupuolten kanssa... Emmä tiiä... VIRGO___ kirjoitti:
Niinpä...Ihan samaa olen itsekin aina miettinyt.
Mutta sitten taas vastakkain astetteluna, jos vaikka esimerkkitapauksessa (lesbo ja bisse), tämä bisse haluaa lopettaa suhteen ja vaihtaa miehiin. Ja vaikkapa sitten hankkivat lapsen. Mies korjaa autot ja huoltaa taloa ja tekee ne miesten hommat, antaa turvallisuutta maskuliinisuudellaan ja he voivat pariskuntana kävellä ylpeästi käsi kädessä kaikkialla, ilman kenenkään ennakkoluuloja tai syrjintää...
Mutta! Sitten on näitä tapauksia, joissa nainen ei sitten ole siihenkään tyytyväinen, päällisin puolin kaikki on hyvin, arki toimii yms. mutta nainen sitten jossain vaiheessa rupeaakin kaipaamaan toisen naisen herkkyyttä, aistillisuutta ja hellää puolta. Sitten tämä bisse haluaakin vaihtaa naiseen takaisin. Tarkoittaako tämä sitä nais- ja mieskautta? Että mihinkään ei olla tyytyväisiä... Vaihellaan sukupuolesta toiseen.
Näistä ajatuksista mulle on muodostunut ajatus bisseistä, että eivätkö ne osaa päättää ja olla tyytyväisiä siihen mitä on? Millainen on sitten sellainen kumppani bisselle, että hän on ja pysyy kumppanina eikä halua vaihtaa toiseen...?
Vai onko sitten sellaisia bissejä, mitkä on todellakin enemmän naisiin päin suuntautuneita ja enemmän miehiin päin suuntautuneita...vai onko se vain kokemuksen puutetta ylipäätään suhteista (molemmista), että pitää kokeilla suhdetta molempien sukupuolten kanssa... Emmä tiiä..."Mies korjaa autot ja huoltaa taloa"
Mä olen aina luullut, että mä olisin mies, mutta nyt mä alan epäilemään. Ei oo koskaan ollut autoa (ajokortti oli, mutta autolla - isän tai vuokratuilla - ajo oli niin tylsää, että luovuin siitä), pärjään polkupyörällä ja yleisillä. Ei ole taloa, jota pitäisi huoltaa. Talostani huolehtii isännöitsijätoimisto.
Siitä, että osaanko olla herkkä, aistillinen ja hellä, toisen tunteet huomioon ottava jne.. en halua alkaa tiedän kanssanne käymään minkäänlaista keskustelua, koska teillä ovat niin lukkoonlyödöt ennakkokäsitykset miehistä. Tiedän itse mitä olen.- yrjölaatta
pkeckman kirjoitti:
"Mies korjaa autot ja huoltaa taloa"
Mä olen aina luullut, että mä olisin mies, mutta nyt mä alan epäilemään. Ei oo koskaan ollut autoa (ajokortti oli, mutta autolla - isän tai vuokratuilla - ajo oli niin tylsää, että luovuin siitä), pärjään polkupyörällä ja yleisillä. Ei ole taloa, jota pitäisi huoltaa. Talostani huolehtii isännöitsijätoimisto.
Siitä, että osaanko olla herkkä, aistillinen ja hellä, toisen tunteet huomioon ottava jne.. en halua alkaa tiedän kanssanne käymään minkäänlaista keskustelua, koska teillä ovat niin lukkoonlyödöt ennakkokäsitykset miehistä. Tiedän itse mitä olen.just sunkaltaset keerrostalomiehet miehet jouts kuolla sukupuuttoon,mitää osaa paitti notkua koneella,naama kalpeena.tuskin mitään kynää raskaampaa pidelly pulla nakki sormisssas ikinä.mua etoo jaks
yrjölaatta kirjoitti:
just sunkaltaset keerrostalomiehet miehet jouts kuolla sukupuuttoon,mitää osaa paitti notkua koneella,naama kalpeena.tuskin mitään kynää raskaampaa pidelly pulla nakki sormisssas ikinä.mua etoo jaks
".tuskin mitään kynää raskaampaa pidelly"
Ensimmäiset kaksi kesätyöpaikkaani olivat Haato tuote Oy:n varastossa, jossa nostelin ruostumattomia teräsputkia. Olen ollut Postin lajittelukeskuksessa töissä, jossa joutuu heittelmään raskaita postisäkkejä. Ja mitä kaikkia työpaikkoja...en nyt muista. Toki kuntoilen nykyisinkin jonkin verran.
En tule tekemään lapsia, joten geenini eivät periydy. Jotkut kulttuurigeenit voisivat kyllä ehkä perityäkin, vähän.- tuittumyy
VIRGO___ kirjoitti:
Vai onko sitten sellaisia bissejä, mitkä on todellakin enemmän naisiin päin suuntautuneita ja enemmän miehiin päin suuntautuneita...vai onko se vain kokemuksen puutetta ylipäätään suhteista (molemmista), että pitää kokeilla suhdetta molempien sukupuolten kanssa... Emmä tiiä...Itse olen bi enkä koskaan ole pettänyt yhtäkään naistani miesten kanssa, tai siis en yleensäkkään ole pettänyt parishteessa. Minulla on paskoja kokemuksia lesboista pitääkö minun siis ajatella että koska yksi lesbo on kusipää kaikki ovat
- tuittumyy
VIRGO____ kirjoitti:
Voi tottakai. Ja pettämistähän kaikki on jos lähtee vieraisiin. Enkä niinkään puhu edes pettämisestä vaan suhteesta lähtemistä miehen takia. Aiheeni koskikin tätä mies-vaihetta, että jossain vaiheessa on aika kun kiinnostaa naiset ja sitten vuorostaan miehet. Eli elänkö jonkun naisen kanssa jonkun tietyn ajan vaan, kunnes odotan että sille tulee mies-vaihe...? No thänks
Minulla ei ole ollut sellaisia vaiheita, vai olenko sitten jotenkin viallinen bi-seksuaali kun en ole ukkojen perään kuolannut.
Vihan lesbokin lähteä suhteesta toisen naisen takia, mutta eihän se oli niin paha kuin jos bi-lähtee miehiin. yrjölaatta kirjoitti:
just sunkaltaset keerrostalomiehet miehet jouts kuolla sukupuuttoon,mitää osaa paitti notkua koneella,naama kalpeena.tuskin mitään kynää raskaampaa pidelly pulla nakki sormisssas ikinä.mua etoo jaks
"just sunkaltaset keerrostalomiehet miehet jouts kuolla"
Tulen perimään kivan omakotitalon, johon halutessani voisin muuttaakin. Se on isoisäni rakentama, joka oli puuseppä nuoruudessaan. Joten melko typerää olisi itse alkaa rakentamaan omakotitaloa. Talot kannattaa säilyttää sukupolvelta toiselle. Harvat talot vaan enää kestävät, kun niitä ei rakenneta niin kestämään, mikä on hassua, kun ottaa huomioon, että jotkin kivikirkot ovat pysyneet pystyssä tuhansia vuosia.- 20+3
VIRGO___ kirjoitti:
Vai onko sitten sellaisia bissejä, mitkä on todellakin enemmän naisiin päin suuntautuneita ja enemmän miehiin päin suuntautuneita...vai onko se vain kokemuksen puutetta ylipäätään suhteista (molemmista), että pitää kokeilla suhdetta molempien sukupuolten kanssa... Emmä tiiä...VIRGO__ tuo on kyllä just se hämmentävä asia minustakin. Onhan se harmi, että itsesuojeluvaisto pelaa ehkä liikaakin, kun ei uskaltaisi heittäytyä suhteeseen, jossa on moinen riski. Tai ainakaan ei tietoisesti halua sellaiseen hakeutua, kun voi kerta valita. Vaikka eipä kai sitä auttaisi kuin kokeilla, jos joku ihana bi sattuisi tulemaan vastaan.
Niin paljon kuitenkin kuulee noita surullisia juttuja ja kun on kuitenkin tähän asti selvinnyt elämästä ilman kolmiodraamoja tai epäreiluja hylkäämisiä, niin tilanteen säilyttäisi mieluusti sellaisena.
Uskon kyllä, että kypsempään ikään ehtinyt ihminen on kypsempi suuntautumisesta huolimatta (yleensä, ei kylläkään aina) ja ehkä seikkailujen ja kokeilujen tarve vähenee, jos on jo päässyt useampaan otteeseen toteamaan, et ei se vaihtaminen mitään autuutta takaa.
Mieluummin kuitenkin valitsisin toisen lesbon, vaikka bit ovat kyllä monesti aika nättejä. :) - 20+3
tuittumyy kirjoitti:
Minulla ei ole ollut sellaisia vaiheita, vai olenko sitten jotenkin viallinen bi-seksuaali kun en ole ukkojen perään kuolannut.
Vihan lesbokin lähteä suhteesta toisen naisen takia, mutta eihän se oli niin paha kuin jos bi-lähtee miehiin.Varmasti voi olla erilaisia biseksuaaleja. Itseasiassa eräs entinen naisystäväni sanoi minulle suhteemme alussa olevansa 85% lesbo ja loppu oli sitten jonkinasteista kiinnostusta miehiin. Tämä ei kyllä minua häirinnyt, sillä hän oli niin suuntautunut tulevaisuuteen naisen kanssa eikä olisi voinut kuvitellakaan perhettä miehen kanssa.
Suhteen edetessä hän kyllä sitten pyörsi asiaa vähän ja sanoi olevansa oikeastaan kiinnostunut vain naisista, että kai hän itsensä enemmän lesboksi nykyisin määrittelee ja on itseasiassa jo sateenkaariperheen äiti.
Ei tällainen lievä tapaus minua häirinnyt. Joku 50-50 ois aika paha ja varmasti olisi aika epävarma olo ajoittain. 20+3 kirjoitti:
VIRGO__ tuo on kyllä just se hämmentävä asia minustakin. Onhan se harmi, että itsesuojeluvaisto pelaa ehkä liikaakin, kun ei uskaltaisi heittäytyä suhteeseen, jossa on moinen riski. Tai ainakaan ei tietoisesti halua sellaiseen hakeutua, kun voi kerta valita. Vaikka eipä kai sitä auttaisi kuin kokeilla, jos joku ihana bi sattuisi tulemaan vastaan.
Niin paljon kuitenkin kuulee noita surullisia juttuja ja kun on kuitenkin tähän asti selvinnyt elämästä ilman kolmiodraamoja tai epäreiluja hylkäämisiä, niin tilanteen säilyttäisi mieluusti sellaisena.
Uskon kyllä, että kypsempään ikään ehtinyt ihminen on kypsempi suuntautumisesta huolimatta (yleensä, ei kylläkään aina) ja ehkä seikkailujen ja kokeilujen tarve vähenee, jos on jo päässyt useampaan otteeseen toteamaan, et ei se vaihtaminen mitään autuutta takaa.
Mieluummin kuitenkin valitsisin toisen lesbon, vaikka bit ovat kyllä monesti aika nättejä. :)Eikö teillä mielikuvitus riitä määrittelemään itseänne laajemmin kuin soupaamalla ja huopaamalla bi:tä ja tota ja tätä? Kun ihminen on niin paljon enemmän. Katsokaa ulos Maailmaan. Käyttäkää mielikuvitustanne ja älyänne. Teidän maailman- ja ihmiskuvanne on niin suppea ja kiinni pelkästään jossain tämän hetkisissä he,ho,bi ja le -jaotteluissa. Maailmasta löytyy pikkaisen muitakin ihmiskuvia, laajempia, joilla ihmiset eli miehet ja naiset määrittelevät itseään. Historiasta löytyy kulttuureita, korkeita kulttuureita, joista osa on jo kuollut tai muuttanut muotoaan, kehittynyt. Ja teidän ainoa kulttuurinneko on tämä nykyinen tyhmä ryhmä jaottelukulttuuri he,ho,bi ja le? Joskus tuntuu kuin tämä nykyaikamme olisi jotain tuomiopäivää odottavaa helvetellistä roolileikkipeliä.
“Kypsempään ikään”
Jotkut, jotka eivät tarpeeksi nuorina ala kasvattamaan maailmankuvaansa sen kuin vain tyhmenevät vanhetessaan.
“jos joku ihana bi sattuisi tulemaan vastaan”
Jonka kanssa sitten kaksistaan saatte pönkitystä heikolle itsetunnollenne kun olette niin ihania molemmat? Millä tavalla ihana? Riittääkö pelkkä ulkonäkö ja luonne? Ne ovat tarpeeksi älykkäille ihmisille molemmat annettu melkein syntymälahjana, äidin maidossa ja isän jalanjäljissä. Niiden jälkeen tulevat kaikki muut oleellisemmat tekijät esimerkiksi, mitä olette itsestänne tehneet, mitä olette antaneet itsestänne ulkomaailmaan, mitä olette luonneet.yrjölaatta kirjoitti:
" paitti notkua koneella"
Ai niin, unohdin kertoa sinulle, että nykyisin mm. nostelen kahvakuulia melkein koko tauoilla tai venyttelen jms...Tai itseasiassa nämä kirjoittelut tänne ovat vain pienen hetken kestäviä taukoja vaikka kone onkin kokoajan päällä. Ja tänään tein pitkän kävelylenkin kun kävin ostamassa kaukaiselta kioskilta - en lähikioskilta - suklaata ja tupakkaa.
Mitä sinä olet tänään tehnyt ruumiinkulttuurisi eteen? Ei kyllä kiinnosta. Se on täysin oma asiasi, josta toivottavasti itse pidät huolta, mutta mistähän syystä sinä kuvittelet tietäväsi tai olet kiinnostunut minun kuntoilustani väittämällä, että notkuisin vain koneella?pkeckman kirjoitti:
"just sunkaltaset keerrostalomiehet miehet jouts kuolla"
Tulen perimään kivan omakotitalon, johon halutessani voisin muuttaakin. Se on isoisäni rakentama, joka oli puuseppä nuoruudessaan. Joten melko typerää olisi itse alkaa rakentamaan omakotitaloa. Talot kannattaa säilyttää sukupolvelta toiselle. Harvat talot vaan enää kestävät, kun niitä ei rakenneta niin kestämään, mikä on hassua, kun ottaa huomioon, että jotkin kivikirkot ovat pysyneet pystyssä tuhansia vuosia.Just tänään kun kävin mutsia morjenstamassa, niin hän sanoi, että koska sisarellani on jo omakotitalo, niin voin edullisin järjestelyin mahdollisesti saada lapsuuden kotini joskus. Se on tuollainen:
http://youtu.be/qFX3oN5w6Fs
En tosin tule ikinä luopumaan nykyisestä rakkaasta vuokrakaksiosta(ni), jossa olen asununt yli kaksikymmentä vuotta ja jonne sinä aikana päätyneet tavarat ovat pikkuhiljaa löytämässä oikeaa lopullista paikkaansa. Tulen siis ehkä olemaan sekä kerrostalo- että omakotitalomies. Kesämökkejä halveksin. Aivan sairasta kulttuuria - perusteluja mielipiteestäni en ala matalaotsaisille kertomaan.
- you are my star
Tässä mun ajatuksia. Koen, että olen itse enempi heteropuolella, miehet on aina tuntuneet luonnollisilta niin henkisesti kuin fyysisesti. Kolme pitkää miessuhdetta takana ja niiden jälkeen sitten huomasin, että myös sellaiset poikatytöt kiinnostaa, kuitenkin lähinnä henkisesti. Päätin katsoa, että voisiko sellaisesta suhteesta tulla jotakin ja kohtasinkin ihan mielettömän ihanan ihmisen.
Nyt oon seukannu tämän lepakkonaisen kanssa jo useita vuosia. Tää nainen on ihan unelma, mutta ongelmana on ollut se, että koko ajan olen myös kokenut olevani enempi hetero ja että kahden naisen välinen suhde ei vaan ole mulle yhtä luonnollinen kuin jos olisin miehen kanssa. Silti rakastan tätä naista enempi kuin ketään. En voi olla ilman häntä, mutta välillä tää ristiriita sisällä tuntuu tosi pahalta. Olen myös loukannut näillä ajatuksillani tyttöystävääni :(((. Toivon, että saisin tasapainoisen elämän vielä joskus ja en loukkaisi tyttöystävääni ikinä.
Ai niin ja mulle tosiaan näin bi:nä? on aika tärkeää se, että saan olla se naisellisempi suhteessa. Ei toisen pidä machoilla mitään eikä tarvi olla muskelinainen todellakaan, mutta jotain sellasta pientä voimakkuutta ihailen silti. Henkinen herkkyys ja lempeys on tosi tärkeää. - VIRGO___
Siis edelleenkin, noille joillekkin vastauksille vahvennan että en puhu pettämisestä! vaan siitä että jos suhde loppuu ja seuraava suhde on mieheen.
"Voihan lesbokin lähteä suhteesta toisen naisen takia, mutta eihän se oli niin paha kuin jos bi-lähtee miehiin. "
"Minulla ei ole ollut sellaisia vaiheita, vai olenko sitten jotenkin viallinen bi-seksuaali kun en ole ukkojen perään kuolannut."
Miten niin viallinen? Johan tässä tein selväksi että en tuomitse ketään vaan haluan ymmärtää ja kuulla teidän mielipiteitä. Ja niin kuin totesin että on varmasti biseksuaaleja joista osa on enemmän naisiin päin ja osa enemmän miehiin päin.
Tottakai lesbokin voi lähteä suhteesta toisen naisen takia, tai ylipäätään missä tahansa suhteessa. Ei kysymys ole siitä, vaan noista mies-nais vaiheista. Riittämättömyydestä niin sanotusti heteronormatiivisessa mielessä. Sukupuolten välisistä eroista.
Ehkä kärjistin aikaisemmin käsityksiä ns. mies-nais -suhteista, mutta varmaan ymmärsitte pointtini. Haluan ymmärtää ja kasvattaa ajatuksiani tuosta ristiriidasta, mikä liittyy moniin bisseihin. Ja nyt puhun pitkäaikaisista suhteista ja tulevaisuuden haaveista, mitä haluaa elämältä jne. Ihan vakavista parisuhteista. En kokeilunhaluisista tai mistään teini seukkauksista.
"Ai niin ja mulle tosiaan näin bi:nä? on aika tärkeää se, että saan olla se naisellisempi suhteessa. Ei toisen pidä machoilla mitään eikä tarvi olla muskelinainen todellakaan, mutta jotain sellasta pientä voimakkuutta ihailen silti. Henkinen herkkyys ja lempeys on tosi tärkeää."
Joo siis en mä tarkottanut, eikä varmaan monikaan tuota äijä ja akka -rooleista nais-nais suhteissa, noin kärjistetysti, vaan tottakai jokainen on omanlaisensa persoonallisuudeltaan. En minäkään mikään butch ole enkä ääripään femmekään, jotain siltä väliltä. Tottakai suhteessa voi toinen olla se naisellisempi, mutta toisaalta sekin on niin monimuotoinen asia, että jokainen voi olla henkisesti tai fyysisesti joissain asioissa vahvempi kuin toinen, ottamatta huomioon ulkoista olemusta. Sitä mä lähinnä tarkoitin tuolla roolijaolla... Tai sitä että pitää olla ns. miesten vertainen.
No siinä mielessä mä haluaisin että mun tuleva kumppani olisi se naisellisempi osapuoli, vaikka en olekaan "äijä", mutta musta löytyy paljon vahvuutta. Ja jossain mielessä haluan olla se turvallisuutta antava osapuoli ja se joka pitää "huolen" neidostaan...:) tai jotain sinne päin... - you are my star
Tietenkin se on niin, että jokainen bi:kin on erilainen. On varmasti sellaisia, jotka haluavat itse olla femmejä ja että kumppani on femme tai toisinpäin, tai sitten "eri pari" yhdistelmä jne. Jokaisessa meissä on omat maskuliiniset ja feminiiniset puolet. Olen itse jotain tuolta väliltä, enempi femme kuitenkin. Tykkään kuitenkin yleensä ulkonäöllisesti pelkästään poikamaisemmista. Sillä ei ole väliä, osaako vaihtaa autonrenkaat, pysyykö vasara kädessä jne. Luonne se on joka ratkaisee :). Ei lepakon kannata alkaa miettiä, että onko "miehen vertainen", mä ainakin rakastan naistani nimenomaan naisena. En todellakaan tahtois, että se on mies. Se on just ihana näin. Mies on ihana omalla laillansa, mutta jos on suhteessa naisen kanssa, niin silloin ainakin itse ihailen sen naisen omia avuja, joista yksi sitten on just se tietynlainen voimakkuus. En kuitenkaan vertaile sitä miehen voimakkuuteen!
En kyllä tunnista, että mulla olis ollut mitään mies/naiskausia. Tykkään ilmeisesti aika tasaisesti molemmista. Kun olen suhteessa, tahdon olla vain sen yhden ihmisen kanssa, sydämeni kuuluu hänelle. Naissuhteista ei mulla kuitenkaan ole paljoa kokemusta, muuta kuin tästä yhdestä. Ja nyt kun ikää on enempi, niin huomaan ajattelevani lapsensaantia jne, että kuinka paljon helpompaa se olis miehen kanssa. Mutta koska sydämeni kuuluu tälle naiselle, niin vaikka asiat tuntuu vaikeilta välillä, tiiän, että yhdessä me silti ollaan ja me ollaan kaikesta huolimatta onnellisia :).- you are my star
Tuossa vielä kun laitoin, että tykkään "tasaisesti" molemmista, niin tarkoitin, että mulla ei ole niin, että pari vuotta miehet ja sitten taas sen jälkeen pari vuotta naiset, vaan sellainen yleinen tasainen tunne tuosta, että tykkää molemmista. Se ero siinä kuitenkin on, että ylipäänsä koen siis olevani enempi miehiin päin eli varmaan tällä kauhealla ja typerällä prosenttikuvaimella jotain 70/30. Joten en todellakaan ole helppo kumppani lepakolle, mun sisäinen maailma on siis ollut aika epävakaa, koska koen itseni niin paljon enempi heteroksi ja silti olen naisen kanssa suhteessa.
- kai sitten bi
Mulla on takana yksi pitkä suhde miehen kanssa ja sitten lyhyempi mutta sitäkin intensiivisempi suhde naiseen, joka "pisti palikat uuteen järjestykseen", eli olen kai sitten määritelmien mukaan bi. Komppaan mielipidettä, että jokainen bi on erilainen ja siksi on vaikea löytää mitään kaiken kattavaa selitystä, miten tässä kukakin toimii. Ymmärrän kyllä, että ihmiset jotka ovat olleet pelkästään naisten kanssa haluavat yrittää ymmärtää, mistä puusta bisset on veistetty ja miten he ajattelevat, mutta pelkään että se on mahdotonta, kun kerran niin eri tavoin ihmiset elämäänsä elelevät.
Mutta omasta puolestani voin sanoa, että ollessani suhteessa tämän naisen kanssa en tosiaankaan kaivannut miestä enkä ajatellut naiselta puuttuvan mitään. Hän itse pohti asiaa kovasti ja koki vissiin juuri vastaavia tunteita, että ei riitä, pelkäsi että kaipaan jotakin mitä hän ei pysty antamaan. Näin ei kuitenkaan ollut, hän oli vallan ihastuttava juuri sellaisena kuin oli. Itse asiassa hän avasi mun silmät sille upealle vahvuudelle, jota naisissa on ja jota ei mitenkään voi (eikä tarvitse) verrata miesten vahvuuteen. Ja sille mahtavuudelle, että ihmisissä on sekä feminiinisiä että maskuliinisia piirteitä, mikä tekee kaikesta tooosi mielenkiintoista - niiden piirteiden näkeminen itsessään ja toisessa avaa ihan uusia ulottuvuuksia. Ja tosissaan nämä ovat niin monimuotoisia asioita, että eivät ihan helposti luokitteluihin taivu.
Missään nimessä ei naisten kanssa olevien naisten kannattaisi ajatella, että pitäisi olla "miesten vertainen". Toki on totta, että heteronormatiivisessa yhteiskunnassa on helpompi olla heterosuhteessa, mutta jos on rakkautta, on myös voimaa voittaa ne esteet, jotka ympäristö asettaa, eikä sillon kaipaile muuta - ei miestä eikä toista naista.
No, tämä ei nyt tainnut ymmärrystä lisätä, mutta halusin tuoda yhden äänen lisää sille kannalle, että kaikki määritelmällisesti biseksuaalit eivät ole "vaiheilijoita", jotka kaipaisivat toista sukupuolta ollessaan suhteessa toisen kanssa. Tai no, jos ihan rehellisiä ollaan, ehkä sittenkin ajattelin vähäsen naisia ollessani sen miehen kanssa ;)- VIRGO___
Moi,
Kiitos viesteistänne, erittäin hyvin osasitte selittää asioita ja annoitte uusia perspektiivejä! Itseasiassa mulla ei ole tuohon enää mitään vastattavaa tai kyseltävää.
Kyllä nuo teidän vastaukset antoi paljonkin ymmärrystä lisää.
Tässä on myös muillekin ko. asiaa pohtineilla paljon vastauksia.
Jospa nämä jyrkkämielisimmät lesbotkin "hellittäisivät" asennettaan.:)
Kaikkea kivaa teille ja hauskaa kesää.:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750