Olen hyvin murheellinen!
Olen uupunut!
En jaksa!
Moni käyttää tällaisia sanoja omasta hengellisestä kodistaan, mutta he eivät kuitenkaan lähde tai jätä sukuansa, ystäviänsä ja tuttuja seuroja ja ennenkaikkea virren ja laulun voimaa, joka puhuttelee syvästi.
Itsekin olen murheellinen
koska liikkeen johto sallien isien perinnäissääntöjä, joiden kantaminen jää lasten tehtäväksi kun he kieltäytyvät tästä ja tuosta koulussa. Samat taakat jäävät moninkerroin äitien kannettavaksi, kun he henkensä kaupalla kantavat kohdussaan lasta ja mielenterveytensä kaupalla yrittävät pitää koossa suurta perhettä. Äidit sairastuvat ja uupuvat kun heidän rakkaat lapsensa eivät saa riittävästi rakkautta.
koska liikkeen johdossa on tunteettomia ja traumatisoituneita miehiä. He tunnustavat virheensä, mutta asemansa säilyttämisen vuoksi eivät ole valmiita pyytämään anteeksi edes omia virheitään, saati yhteisiä virheellisiä päätöksiä tai käytäntöjä.
koska opetusta ei enää perustella selvällä raamatun sanalla, vaan "näin on aina uskottu" -hokemalla.
koska vallankäyttö ja vallassa pysymiseen käytetään sielunhoidon menetelmiä, vaikka aivan selvästi on kyse erimielisyyksistä sen suhteen, miten käytännön asioita olisi hyvä hoitaa tai kenen toimesta.
koska ihmiset ovat muuttaneet Jumalan valtakunnan opetuksen ihmisopiksi ja Olavin valtakunnaksi.
koska mistään asiasta ei saa julkisesti keskustella ilman pelkoa tulla syrjäytetyksi.
koska yhteisö alkaa muodostua omaksi suljetuksi maailmaksi, joiden jäseniltä puuttuu kokemusta elää osana muuta yhteiskuntaa.
Koska liike ei kykene sisäiseen keskusteluu ja sen mukanaan tuomaan uudistumiseen, niin liikkeen tulisi hajota.
liikkeen tulisi hajota
3
71
Vastaukset
- aamenia vastaa
näin se vaan on
- va-sta-aja
Olisko mitenkään mahdollista rukoilla, että Jeesus itse tulisi Henkensä kanssa asumaan myös vanhoillislestadiolaisten sydämille.
Hän selittäisi heille Pyhän Henkgen kautta, kuinka tulee suhtautua lähimmäisiin, jotka ovat uskomassa syntinsä anteeksiannetuiksi Jesuksen nimessä ja veressä. Lisäksi he oppisivat näkemään, että sydämen uskovaiset eivät halua saattaa Taivaallisen Vanhimman mieltä murheelliseks, vaan tahtovat että Jumalan Sana saisi vaikuttaa heidän omassatunnossaan niin, että he saattaisivat olla Jumalan Sanalle kuuliaisia.
Jumala on antanut uskoville myös ripin lahjan, joka on omiaan vahvistamaan uskoa syntien anteeksiantamukseen. Se on annettu kunkin yksityisen uskovan uskonelämää varten. Ei missään tapauksessa johtajien vallankäytön välineeksi.
Käytetäänkö vanhoillislestadiolaiseessa liikkeessä pakkorippiä tai julkirippiä?
- KUNeiUSKALLAmuutakaa
Viisas kirjoitus! Asia on juuri näin, mutta miksi niin moni silti hyväksyy nämä asiat???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931