Elvis tienaa kuolleena vuodessa enemmän

pojh

kuin kaikki ne muutamat suomalaiset Elvistä valheilla angstaavat paskahousut koko elämässään.

Sekös meille kertookin Musiikin kuninkaan Elvis Presleyn ja muutaman täälläkin palstalla riekkuvan markkina-arvon. Heh heh ja asia on vielä fakta.

Ei muuta tällä kertaa, ALOHA!

http://www.youtube.com/watch?v=tQQsHpBNy4k

3

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä väliä?

      Luuletko että myyntiluvut kertovat musiikin laadusta?

      Eivät kerro, tiedoksesi.

      Elvis oli erinomainen laulaja, mutta hänen esittämänsä musiikki on heikkoa poppia, rokkia ja muuta kevyttä musiikkia. Koskaan hän ei ole laulanut hyviä sävellyksiä, siitä yksinkertaisesta syystä että niitä ei kevyestä musiikista löydy.

      Elvis olisi voinut saada paremman uran jos olisi kouluttautunut ja esittänyt oikeaa musiikkia. Lahjoja hänellä oli, mutta niillä ei pitkälle pötkitä - onnistumisesta suurin osa on työtä.

      Lisäksi, on vaikea arvioida Elviksen luonteenlaatua... olisiko häntä kiinnostanut ja motivoinut muu kuin kaupallinen, vanhoihin tanttoihin menevien iskelmähunaja-biisien esittäminen tai muun huonon ohjelmiston levyttäminen?

      • see show

        Niin paremman uran millä tavalla? Elviksen ura oli jo sinänsä loistokas, vaikka häneltä jäi myös paljon saavuttamatta. Toki jotain olisi voinut jäädä myös tekemättä, kuten 90% hänen "hula hula" elokuvista. Toki voidaan sanoa, että näistäkin Elvis selviytyi hyvin siihen nähden, että hän ei ollut "ammattinäyttelijä", eikä käynyt mitään teatterikouluja yms. Noiden elokuvien käsikirjoitukset olivat vaan 90% täyttä roskaa ja Elviksen uran kannalta turhia ja jopa vahingollisia.

        Jos Elvis olisi valinnut klassisen musiikin, niin tuskin tietäisimme hänestä yhtään mitään, sillä mahdollisuudet ovat hyvin rajalliset klassisella puolella, koska kuuntelijakunta on hyvin pieni. Ja Elviksellä tuskin oli edes halua esittää klassista, sillä hän oli kasvanut aivan erinlaisissa musiikkipiireissä, joissa pääosassa oli gospel ja blues.

        Elvis oli kotoisin köyhistä oloista, eikä tuohon aikaan 40-50-luvulla ollut mitään mahdollisuuksia kouluttautua musiikillisesti pidemälle, kuin mitä itse pystyi opettelemaan. Klassisen koulutuksen mahdollisuudet olivat 0. Musiikkiopistot/akatemiat eivät olleet tuolloin tarkoitettu työväenluokalle.

        Elvis levytti sitä musiikkia, josta hän itse piti. Monesti nämä kappaleet olivat versioita useiden muiden artistien jo esittämistä kappaleista, joista Elvis itse piti. Ja niin piti myös yleisö. Ja yleisö luonnollisesti päättää, onko esitys hyvä vai huono.

        Elvis oli ennen kaikkea, hyvä laulaja, esiintyjä, viihdyttäjä ja show-mies. Hän keskittyi siihen, missä hän oli hyvä, mikä näin jälkeenpäin ajateltuna oli aivan oikein.


      • GM
        see show kirjoitti:

        Niin paremman uran millä tavalla? Elviksen ura oli jo sinänsä loistokas, vaikka häneltä jäi myös paljon saavuttamatta. Toki jotain olisi voinut jäädä myös tekemättä, kuten 90% hänen "hula hula" elokuvista. Toki voidaan sanoa, että näistäkin Elvis selviytyi hyvin siihen nähden, että hän ei ollut "ammattinäyttelijä", eikä käynyt mitään teatterikouluja yms. Noiden elokuvien käsikirjoitukset olivat vaan 90% täyttä roskaa ja Elviksen uran kannalta turhia ja jopa vahingollisia.

        Jos Elvis olisi valinnut klassisen musiikin, niin tuskin tietäisimme hänestä yhtään mitään, sillä mahdollisuudet ovat hyvin rajalliset klassisella puolella, koska kuuntelijakunta on hyvin pieni. Ja Elviksellä tuskin oli edes halua esittää klassista, sillä hän oli kasvanut aivan erinlaisissa musiikkipiireissä, joissa pääosassa oli gospel ja blues.

        Elvis oli kotoisin köyhistä oloista, eikä tuohon aikaan 40-50-luvulla ollut mitään mahdollisuuksia kouluttautua musiikillisesti pidemälle, kuin mitä itse pystyi opettelemaan. Klassisen koulutuksen mahdollisuudet olivat 0. Musiikkiopistot/akatemiat eivät olleet tuolloin tarkoitettu työväenluokalle.

        Elvis levytti sitä musiikkia, josta hän itse piti. Monesti nämä kappaleet olivat versioita useiden muiden artistien jo esittämistä kappaleista, joista Elvis itse piti. Ja niin piti myös yleisö. Ja yleisö luonnollisesti päättää, onko esitys hyvä vai huono.

        Elvis oli ennen kaikkea, hyvä laulaja, esiintyjä, viihdyttäjä ja show-mies. Hän keskittyi siihen, missä hän oli hyvä, mikä näin jälkeenpäin ajateltuna oli aivan oikein.

        "Elvis levytti sitä musiikkia, josta hän itse piti. Monesti nämä kappaleet olivat versioita useiden muiden artistien jo esittämistä kappaleista, joista Elvis itse piti. Ja niin piti myös yleisö. Ja yleisö luonnollisesti päättää, onko esitys hyvä vai huono. "

        Juuri näin ja kyllä niitä Elviksen alkuperäisesityksiäkin riitti:

        http://davidneale.eu/elvis/originals/elvisfirst.html

        Elvis oli sen luokan tähti että levytettävää materiaalia oli tarjolla enemmän kuin tarpeeksi. Hän valitsi kappaleet sen mukaan mistä piti, ei sen mukaan mikä myy parhaiten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe