scenic II -04 aj vain 60 Tkm ilmastointi lopetti pukkaamasta kylmää talven jäliltä ja nyt tehtiin täyttö muttei mene kompura pääle....oliko näissä joku tyypillinen vika jossakin muualla, kuin magneettiventtiilissä? vai mistä ja miten lähden ongelmaa (halavalla) purkamaan? tälle vuodelle on korjauksiin mennyt k.o. autoon jo 2500 ekua....kaikkiaan ton lisäksi noin 4400 ekua plus normi huoltotoiminta.....ostotarjouksia vastaanotetaan.....
ilmastointi
6
861
Vastaukset
- ex-scenic
Hei! Minulla oli aikoinaan sama juttu. Puhaltimen 1 ja 2 nopeus olivat pois pelistä, 3 ja 4 toimi. Kompura ei mene päälle jos 1 nopeus ei toimi. Kun puhaltimen - etuvasteko sen nimi nyt oli -
korjattiin, alkoi myös kompura toimia.- tuleve ex-rellusti
kiitos vihjeestä, varmaankin rellun kyseessäollessa tähänKIN vaivaan törmään, mutta nyt tuntuu kaikki nopeudet toimivan.....kyseessä automaatti-ilmastoitu peli, vaikuttaako se ???
- MJ-A
tuleve ex-rellusti kirjoitti:
kiitos vihjeestä, varmaankin rellun kyseessäollessa tähänKIN vaivaan törmään, mutta nyt tuntuu kaikki nopeudet toimivan.....kyseessä automaatti-ilmastoitu peli, vaikuttaako se ???
Varmaan ongelma on ratkennut jo, mutta tiedoksi että automaatti-ilmastointi vaikuttaa kysymääsi etuvastus-asiaan. Automaatti-ilmastoinnissa ei ole etuvastuksia, vaan puhallinnopeuden säätö on elektroninen. Itse asiassa se on portaaton, mutta manuaalisäätöa varten on 8 esivalittua puhallinnopeutta.
Paineanturi voidaan vaihtaa ilman että AC:ta tarvitsee tyhjentää, siinä on sulkeutuva venttiili. Anturin tarkoitus on suojata kompressoria jos systeemin paine laskee liian alas (=tyhjenee). AC:n paineanturi vaikuttaa myös jäähdyttäjän puhaltimen nopeuteen, siinä on 2 nopeutta.
Kompura ei mene päälle jos puhallin on laitettu nollille.
- xmara
Mulla sama kone ja vuosimalli. Pari vuotta sitten alkoi kuulua jurnutusta aina kun AC meni päälle. Samalla jäähdytyksen teho heikkeni. Meni kuukausi ja jurnutus loppui, samoin AC:n teho. kompura ei selvästi enää mennyt päälle. vaikka AC teksti ilmestyi tauluun.
Vein BIlia / Kannelmäkeen. Vika löytyi melkein heti. Alumiininen kylmäaineputki oli hinkannut johonkin ja oli tullut vuoto. Kylmäaine oli hissukseen valunut ulos. Jurnuttava ääni johtui siitä että kompuran imupaine heikkeni (imi "tyhjää"). Kun paine laskee tarpeeksi, , mg-kytkin ei mene enää päälle jottei kompura vahingoittuisi.
Kompura oli ok mutta linjan komponentteja piti vaihtaa. Osat työ täyttö = 850 e. Taas toimii. Kun vaan tietäis missä hinkkaa, että vois panna vaahtokumia väliin.- vika on:
vika löytyi; paineanturi sökö....arastelen vaihtaa, maksaa 200 egua....tana...
- Scenic2-2004
Ainakin manuaali-ilmastoinnissa : Korjauttakaa heti vika, jos puhallinnopeuksia katoaa. Hanskalokeron takana oleva liitin, jossa erillinen piuha tulee kullekin nopeudelle, saattaa palaa/sulaa niin, että jopa auto voi syttyä palamaan. Samalla on syytä vaihdattaa myös etuvastus. Varaosakustannukset ovat noin parisataa euroa ja työt päälle. Itse ei kannata alkaa korjaamaan, koska homma on aika hankala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392417
- 571393
- 841313
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381313- 631201
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40929Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122808- 31751
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23606Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58586