Valvontaeläinlääkärit hukkuvat työhön - osaa uhkailtu

Ihme hommaa

Päivän lehdestä:
"Valvova viranomainen ei aina ole tilalla toivottu vieras. Eviran mukaan valvontaeläinlääkärit ovat yksittäistapauksissa kokeneet uhkailua ja osa on hakenut virka-apua poliisilta."

Tässä koko juttu:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012053115654054_uu.shtml

Eli jatkossa aina poliisipartio maatilalle mukaan tarkastuskäynnille?
Ja lasku perään.

8

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on jo

      No kun niitä ylimääräisiä tarkastuskäyntejä järjestää mm.mukavat naapurit nimettömillä ja tekaistuilla ilmiannoilla. Perättömästä eläinsuojeluilmoituksesta tonnin sakko ilmoittajalle.

      • kuoiojkj

        samaa kokemusta on, aika ikäviä naapureita myös meillä vaikka nokatusten ollaan niin ystävää että


      • Muamuija

        Tuttu eläinlääkäri kertoi, miten ensimmäiseen virkapaikkaan mentyään tuli puhelu, että soittajan naapurissa on hevonen huonolla hoidolla. Hevonen ei ole vuosiin päässyt uloskaan, oli miehen hevonen ja kun mies kuoli, ei vaimonsa ole jaksanut enää kunnolla hevosta hoitaa, ikääkin kun on. Sydän pamppaillen nuori lääkäri sitten meni tilalle, juo kahvit ja juttelee herttaisen mummon kanssa, viimein saa jotenkin kysyttyä, tokko talossa vielä eläimiä on, hevosesta olen kuullut puhuttavan. Mummo kyynel silmissä kertoo, että olihan meillä hevonen, vaan kun mies vuosia sitten kuoli, laitoin heti pois, kun enhän minä, vanha ihminen, enää jaksa hevosta hoitaa, hyvä kun itsestäni enää huolta saan pidettyä. Tässä tuli selväksi, että Ilmoituksen tekijällä oli suurempi hätä naapurin olemattomasta hevosesta, kuin itse naapurista. Hoitajien jaksamisesta lähtee eläintenkin hyvinvointi, ja elänlääkäreiden työoloissa lienen jotain korjattavaa paikoitellen, kun niin paljon virkoja on vailla vakinaista hoitajaa eri puolila Suomea.


    • Tai tulee sanktioo

      Maanviljelijää on uhkailtu iät ajat, painostettu ja median voimalla ryöpytetty milloin milläkin perusteella että sorryt vaan kun en voi antaa myötätuntoa.

      Että jos kamelin selkä alkaa katketa, en ihmettele ollenkaan.

      Että, jos vain tekisivät paremmin ja olisivat ammattitaitoisempia ja ahkerampia ja tehokkaampia, eläinlääkärit, ei tarvitsisi hukkua työhön. Eläinlääkärin neuvo, jokainen on itse vastuussa omasta hyvinvoinnistaan!

      Jatkossa poliisipartio maatilalle mukaan tarkastuskäynnille? Ja mikäettei? Samoin kun marsu/kissa/koirafarmille.

      Tuleeko muuten pultsarille lasku putkassa vietetystä yöstä ja kyydistä?

      Ihme hommaa, mistä näitä maatalousvihaisia ihmisiä riittää? Ja miksi?

      • Kateus vie kalatkin ve..

        Kateus,kateus,kateus,kateus,kateus,kateus,kateus,kateus,kateus,kateus naapuria kohtaan jollaka sattuu olemaan navetta ja muutama lehmä. Itse hankkivat toimistotöissään ja ties missä kuukaudessa sen mitä tilallinen saa puolessa vuodessa. Ja silti jaksavat olla kateellisia. Leikkaisivat vaikka nurmikkoaan sillä päältä ajettavalla Stigallaan.


      • TILALTA
        Kateus vie kalatkin ve.. kirjoitti:

        Kateus,kateus,kateus,kateus,kateus,kateus,kateus,kateus,kateus,kateus naapuria kohtaan jollaka sattuu olemaan navetta ja muutama lehmä. Itse hankkivat toimistotöissään ja ties missä kuukaudessa sen mitä tilallinen saa puolessa vuodessa. Ja silti jaksavat olla kateellisia. Leikkaisivat vaikka nurmikkoaan sillä päältä ajettavalla Stigallaan.

        Tilalata voitaisiin heti soittaa poliisipartiolle, kun valvontaeläinlääkäri tulee tilalle. Itse ainakin tekisin niin ja vaatisin valvontaeläinlääkärin näyttämään käyntikortin. Siten pystyisin tarkistamaan nimen.


      • Tai tulee sanktioo
        TILALTA kirjoitti:

        Tilalata voitaisiin heti soittaa poliisipartiolle, kun valvontaeläinlääkäri tulee tilalle. Itse ainakin tekisin niin ja vaatisin valvontaeläinlääkärin näyttämään käyntikortin. Siten pystyisin tarkistamaan nimen.

        Poliisi, asianajaja ja lehtimiehet paikalle, sekä keskivertoa napakampi emäntä siinä konsepti tälle tarkastusvouhotukselle!


      • navettapiika
        Tai tulee sanktioo kirjoitti:

        Poliisi, asianajaja ja lehtimiehet paikalle, sekä keskivertoa napakampi emäntä siinä konsepti tälle tarkastusvouhotukselle!

        Jotenkin sitä kyllä ymmärtää, että eläinlääkäri tulee tekemään tarkastuksia, mutta kun tilalle pölähtää eläinsuojeluyhdistyksen kukkahattutäti, silloin ymmärrys loppuu heti. Nämä kukkahattutädit kuvittelevat jokaisen navetan olevn kärsimysnäytelmän näyttämö ja jokaisen elukan elämän olevan yhtä kärsimystä. Siinä ei paljon selittelyt auta, elukoitten pitäisi suurinpiirtein olkipatjalla maata ja nauttia henkilökohtaisesta palvelusta kellon ympäri. Tuottaahan ne ei saisi muuta kuin sontaa. Näille kun paikallislehti kirjoitti avi:nkin oikein valtuuksia antaneen niin minua alkoi jo puistattaa. Näitten kukkahattutätien armoille, kun jäädään niin siinä saa koko homman lopettaa. Siinä on läänineläinlääkärikin ihan kiva kaveri näitten rinnalla. Vaan niinhän se on, jos sinulla on lapsia tai elukoita, olet vapaata riistaa. Nimettömänä sinusta voi tehdä ihan niin mielikuvituksellisen ilmiannon kuin vain kehtaa, eikä kukaan ole siitä vastuussa, mutta omistajana tai vanhempana sinä olet vastuussa näyttämään, ettei ilmiannossa ole perää. Kiva systeemi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe