Varhaisiän dementiaa?

...

Olen 15 vuotias nuori ja todella huolestunut muististani. Tämä on kestänyt ehkä kaksi viikkoa, ei siis pitkään mutta kuitenkin. Varsinkin lähipäivinä olen huomannut unohtelevani asioita ja puhuvani välillä oudosti. Välillä sekoittelen myös lauseissa ja sanoissa kirjainten ja sanojen paikkoja. Olen ollut lähipäivinä todella väsynyt ja valvonut paljon, joten en tiedä voiko se nyt sitten johtua siitäkin.. en vaan tiedä.. mutta:

Esimerkiksi eilen ajelimme ystäväni kanssa hänen skootterillaan jota hän on virittänyt yhdellä osalla. Jos osa ei ole paikallaan skootteri ei kulje paljon ollenkaan. Kysyin jossain vaiheessa sitten kaverilta onko osa paikallaan (kun vauhti tuntui todella hitaalta) ja hän vastasi että on sse. Kysyin miksi? eihän sinulla yleensä ole? kun tarkoitin että: miksi ei ole? sehän yleensä on? jotenkin käänsin mielessäni hänen vastauksensa joo, eiksi. sitten yhtäkkiä havahduin että mitä ihmettä minä nyt oikein sekoan..

Tänään huoneestani lähtiessäni huomasin huoneessani lukulampun olevan päällä, vaikka en pidä päivisin lamppuja päällä koska huoneeseen tulee ikkunoista valoa.... en todellakaan muista laittaneeni sitä missään vaiheessa päälle eilen yöllä sen sammutettuani. en edes tiedä olenko se minä joka on sen päälle laittanut..

Yksi mitä ihmettelen eniten on, kun MUISTAAKSENI pistin ehkä noin kuukausi sitten keittiössä koukussa roikkuneen mukin jonnekkin, ei hajuakaan minne, pois koukusta jottei se tipahtaisi alas. Tälläinen muistikuva minulla on. Nyt minä en tiedä sitten yhtään, olenko vain kuvitellut koko jutun ja onko muki sitten poistunut koukusta jotenkin muuten kuin minun kauttani vai otinko minä sen oikeasti siitä. olen kuitenkin tonkinut joka paikan enkä ole löytänyt mukia. kuitenkin, muki on kadonnut eikä minulla ole ajatustakaan minne. tai miten.

onko minulla syytä huolestua tästä? oppimisessa ja ihmisten ja paikkojen muistamisessa minulla ei ole kuitenkaan mitään ongelmaa. olen valittanut tästä poikaystävälleni mutta hän on nauranut ja sanonut ettei minulla ole mitään. haluaisin uskoa häntä. En myöskään tiedä kuvittelenko vain minulla olevan jotain häikkää. Minulla on sairauksien pelko ja aika-ajoin kuvittelen itselleni eri sairauksia. olen ollut jo aivan varma että minulla on mm. aivokasvain, vatsasyöpä ja rintasyöpä. eipä ole ollut. pitäisi varmaan kuitenkin poiketa lääkärissä?

4

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpsistä

psyykkisiä ongelmia,hae apua,tuohon saat lääkettä niin ei tarvitse muuta kuin nauttia nuoruudesta

• Ylihuolehtiva98

Itsekin 15-vuotias tyttö, tällähetkellä jotain läiskiä jalassa ja oon heti kuvittelemassa itelleni jotai veritulppaa..

Mutta tuskin sulla mitään on, kyllä mullakin menee silloin tällöin ajatukset ristiin, ja rupeen puhuu outoja (varsinki jo olen nukkunut vähän).

Ite lohdutan itteni vaan miettimällä että ihmisillä on paljon pahempiakin ongelmia kuin mun tapauksessa nuo läiskät jalassa (:

• AS DEMENTIKKO

Autismihan alunprin kuvattiin varhaisiän demntiana.
      Autismista lisää AS-palstlla

• siinä se

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      214
      7374
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4732
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4684
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3398
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1995
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      29
      1812
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1799
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1657
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      36
      1547
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1307
    Aihe