Varhaisiän dementiaa?

...

Olen 15 vuotias nuori ja todella huolestunut muististani. Tämä on kestänyt ehkä kaksi viikkoa, ei siis pitkään mutta kuitenkin. Varsinkin lähipäivinä olen huomannut unohtelevani asioita ja puhuvani välillä oudosti. Välillä sekoittelen myös lauseissa ja sanoissa kirjainten ja sanojen paikkoja. Olen ollut lähipäivinä todella väsynyt ja valvonut paljon, joten en tiedä voiko se nyt sitten johtua siitäkin.. en vaan tiedä.. mutta:

Esimerkiksi eilen ajelimme ystäväni kanssa hänen skootterillaan jota hän on virittänyt yhdellä osalla. Jos osa ei ole paikallaan skootteri ei kulje paljon ollenkaan. Kysyin jossain vaiheessa sitten kaverilta onko osa paikallaan (kun vauhti tuntui todella hitaalta) ja hän vastasi että on sse. Kysyin miksi? eihän sinulla yleensä ole? kun tarkoitin että: miksi ei ole? sehän yleensä on? jotenkin käänsin mielessäni hänen vastauksensa joo, eiksi. sitten yhtäkkiä havahduin että mitä ihmettä minä nyt oikein sekoan..

Tänään huoneestani lähtiessäni huomasin huoneessani lukulampun olevan päällä, vaikka en pidä päivisin lamppuja päällä koska huoneeseen tulee ikkunoista valoa.... en todellakaan muista laittaneeni sitä missään vaiheessa päälle eilen yöllä sen sammutettuani. en edes tiedä olenko se minä joka on sen päälle laittanut..

Yksi mitä ihmettelen eniten on, kun MUISTAAKSENI pistin ehkä noin kuukausi sitten keittiössä koukussa roikkuneen mukin jonnekkin, ei hajuakaan minne, pois koukusta jottei se tipahtaisi alas. Tälläinen muistikuva minulla on. Nyt minä en tiedä sitten yhtään, olenko vain kuvitellut koko jutun ja onko muki sitten poistunut koukusta jotenkin muuten kuin minun kauttani vai otinko minä sen oikeasti siitä. olen kuitenkin tonkinut joka paikan enkä ole löytänyt mukia. kuitenkin, muki on kadonnut eikä minulla ole ajatustakaan minne. tai miten.

onko minulla syytä huolestua tästä? oppimisessa ja ihmisten ja paikkojen muistamisessa minulla ei ole kuitenkaan mitään ongelmaa. olen valittanut tästä poikaystävälleni mutta hän on nauranut ja sanonut ettei minulla ole mitään. haluaisin uskoa häntä. En myöskään tiedä kuvittelenko vain minulla olevan jotain häikkää. Minulla on sairauksien pelko ja aika-ajoin kuvittelen itselleni eri sairauksia. olen ollut jo aivan varma että minulla on mm. aivokasvain, vatsasyöpä ja rintasyöpä. eipä ole ollut. pitäisi varmaan kuitenkin poiketa lääkärissä?

4

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpsistä

psyykkisiä ongelmia,hae apua,tuohon saat lääkettä niin ei tarvitse muuta kuin nauttia nuoruudesta

• Ylihuolehtiva98

Itsekin 15-vuotias tyttö, tällähetkellä jotain läiskiä jalassa ja oon heti kuvittelemassa itelleni jotai veritulppaa..

Mutta tuskin sulla mitään on, kyllä mullakin menee silloin tällöin ajatukset ristiin, ja rupeen puhuu outoja (varsinki jo olen nukkunut vähän).

Ite lohdutan itteni vaan miettimällä että ihmisillä on paljon pahempiakin ongelmia kuin mun tapauksessa nuo läiskät jalassa (:

• AS DEMENTIKKO

Autismihan alunprin kuvattiin varhaisiän demntiana.
      Autismista lisää AS-palstlla

• siinä se

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7705
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      859
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe