Perustuksia pitäisi mitoitella.
Perustamistapalausunnon antaja ei ilmeisesti olekaan perustussuunnittelija, kun ei ole mitoittanut mitään muuta kuin anturan leveyden ja antanut muita yleisiä ohjeita perustuksiin mm. sorapatjasta, salaojista jne.
No,,,sitten ilmeisesti nyt menee niin että vastaavat ovat täällä päin toiminueet perustussuunnittelijana. Mutta nyt ihmettelen että miksiköhän kahteen eri taloon jotka ovat rakenteeltaan identtisiä, toiseen on sokkeliksi määritelty 4 kierrosta 200mm harkkoja ja toiseen 3 kierrosta 240mm 1 kierros 200mm harkkoja.
Miten teillä on nuo suunnitelmat tehty ja miten on toteutettu sokkeleita? (Meidän tapauksesssa ei kapea tasalevyinen perusmuuri käy.)
Perustuksien mitoitus
4
416
Vastaukset
- Cxxf
Rakennesuunnittelija suunnitteli perustukset perustustapalausunnon perusteella.
Paikalla rakennettu talo. Erotus syntyy siitä, kuinka paljon eri suunnittelijat katsovat voivansa alittaa laadukkaan perustamisen mahdollistavan 5 harkkokerrosta ;-)
- ergregreg
No minkälaiset se suunnitteli?
Joku rakennesuunnittelija voisi kertoa mikä ero tulee jos on:
a) antura600mm 3 kierrosta 240mm harkkoa 1 kierros 200mm
b) antura 600mm 4 kierrosta 200mm kierrosta
(vastaus:ei juuri mitään eroa, eroa niin vähän ettei puurunkoisessa talossa ole mitään merkitystä.)Eipä noissa juuri muuta eroa ole, kuin että tuo a-vaihtoehto maksaa enemmän ja on lisäksi mutkikkaampi tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559