Gastroenterologi Oulusta?

Sekomasu

Heips!

Osaako kukaan suositella hyvää yksityistä gastroenterologian erikoislääkäriä Oulusta?

Kattelin tuossa lääkärikeskusten sivustoja, ja kolme gastroenterologia niiltä löysin.
Porus: Ritva Koskela ja Olli-Pekka Koivurova, sekä
Tutko: Juhani Lehtola.
Etenkin kaipaisin mahdollisia kokemuksia Ritva Koskelasta, koska tuntuisi jokseenkin helpommalta mennä naislääkärin vastaanotolle.

Mitä hintaluokkaa lääkärinpalkkiot ovat (vaihtelevat kai paikkakunnittain)? Paljonko Kela korvaa niistä? Ovatko yksityislääkärit halukkaita kirjoittamaan lähetteen yliopistosairaalan puolelle, vai onko heillä taipumusta painostaa yksityishoitoon jatkossakin?

7

6072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tummy

      Kävin Juhani Lehtolalla viime keväänä ja voin suositella häntä sinullekin. Oli oikein miellyttävä herra ja gastroenterologian proffa.

      Mahdolliset tutkimukset voit käydä tekemässä ihan missä haluat eli ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi Tutkossa tai Poruksessa. Oysissa on jokin yksityinen labra, jossa maksoin parhaimmillaan 50 kertaa vähemmän kokeista kuin, mitä olisin yksityisellä maksanut. Kannattaa siis vertailla hintoja, jos kokeita otetaan.

      En nyt muista paljonko Kela korvaa tutkimuksista, mutta saat sen varmasti selville Kelan sivuilta: www.kela.fi.

      Pikaista paranemista!

    • Kokemuksia..

      Itse kävin Ritva Lehtolalla vast'ikään, se oli jäämässä just kesälomalle, eli taitaa parhaillaan sitä vietellä, mut venyyhän noi ajan saamiset muutenki aina. Lehtola vaikutti vähän väsyneeltä ja kyllästyneeltä ja diaknoosiksi vaa ärtyny paksusuoli ja että ei siihe mikään auta, karsi vaa ärsyttävät ruuat pois (siihe vaan sanoin, että kaikki ruuat tuntuu ärsyttävän, eli aika mahottomalta kuulostaa..). No laitto se mulle sitte lähetteen tähystykseen kaupunginsairaalaan, ja kirjotti vi-siblin kuituhommelia reseptin, ja sano että oo tyytyväinen, ku ei mitään vakavempaa varmaankaan löydy eikä ole. Noh, eihän se sen Koskelan vika oo, että se ei tiiä hoitoa ärtyneeseen paksusuoleen..

      Iteasiassa, mun lääkärisukulainen (myös gastroenterologi) suositteli ensisijassa tuota Juhani Lehtolaa, mutta mullaki oli se ,että halusin naislääkärille. Nyt ehkä vähän harmittaa, ku tuntuu, että jospa se Lehtola olis yrittäny muutaki selitystä löytää ku 'ärtyny paksusuoli'.

      Niin ja porukseen upposi puolen tunnin käynniltä vähä reilu 90 egua, kelan korvausta ei vielä ole tullut ja kyllä, ainakin Koskela oli ehdottomasti sitä mieltä, että lähete ja jatkotutkimukset menee kaupunginsairaalaan, jotta en joudu pulittaan itteeni kipiäks. Tosin sitä se sano, että jos on vakuutus joka kattaa miltei 100% nii sillo kannattaa teettää yksityisel, sillä kaupungin puolelle on kuulem puolen vuoden jonot ainaki tähystykseen..eli ei muuta ku oottelen täsä, sillä vakuutus kattaa vain osan kuluista.

      Mut tämmöstä mul, suosittelisin ehkä sitä lehtolaa ennemmin:)

    • Sekomasu

      Hei!

      Kiitos vastauksistanne. :) Taidanpa varata ajan tuolle Juhani Lehtolalle Tutkoon. Voi toki olla pitkäkin jono, mutta enpä usko, että ainakaan niin kauan menee kuin jos odotan yli kuukauden päässä olevaa aikaani yleislääkärille, jolta joko saisin tai en saisi lähetettä gastrolle.

      Koivurovaakin vielä harkitsen, mutta Koskelan jätän pois laskuista kuulemani perusteella.

      -Sekomasu-

    • Anonyymi

      Osaisitteko suositella, kenelle gastroenterologille kannattaisi mennä Oulussa vuonna 2022, kun noita lääkärikeskuksia ei ole enää olemassa ja ehkä niissä olleet lääkäritkin ovat jo eläkkeellä.

      Kiitos vihjeistä etukäteen! :)

      • Anonyymi

        Älä ainakaan mene Koivurovalle. Mies oli niin kiireinen, että potilaalla jäi sana kesken, mistään keskustelusta puhumattakaan. Tuli tunne, että olin mennyt häiritsemään lääkäriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ainakaan mene Koivurovalle. Mies oli niin kiireinen, että potilaalla jäi sana kesken, mistään keskustelusta puhumattakaan. Tuli tunne, että olin mennyt häiritsemään lääkäriä.

        Ei kuulosta Koivurovalta, kun on olen käynyt sen luona useita kertoja, niin 40 minuutin varattu aika on vierähtänyt 50 minuuttia juuri sen takia, kun se on kuunnellut. Se hoitaa potilaita eikä kelloa. 40 minuuutin vastaanottoaika on lyhin aika, mitä sille pystyy varaamaan. Anteeksi on pyytänyt, jos on ollut myöhässä. Siihen 40 minuutin aikaan saa jo aika monta kokonaista lausetta sanottua. Puhutaanko me samasta henkilöstä vai.ei ? Vai eikö suostunut kirjoittamaan jotain reseptiä, jota ei sen omatunto antanut periksi kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Gastrot joo, meillä päin ne vain tuumaavat, että saattaa olla sitä ja tätä, tai että on mahdollista, että on sitä ja tätä.
      Selvyyttä asioihin ei tule, kun ainoastaan arvaillaan.
      Eipä tunnu kivalta, ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe