Lähipiirini tietää että olen homoseksuaali ja olen ollut suhtessa jo lähes 10 vuotta.
En minä muiltakaan sitä salaa, mutta en myöskään erikseen mainosta sitä. Eihän heterotkaan yleensä mainosta sitä että ovat heteroseksuaaleja.
En ole koskaan nähnyt tässä mitään ongelmaa tai ristiriitaa.
En ole koskaan päättänyt että minusta tulee homoseksuaali, joten en ole voinut vaikuttaa siihen millään tavalla. Jos Jumala halusi minusta tällaisen niin en taistele Jumalan tahtoa vastaan.
Olen helluntailainen homoseksuaali
125
1329
Vastaukset
- ¤/¤
Sen voin varmuudella sanoa, että et ole yksin.
- kerro meille
" En ole koskaan päättänyt että minusta tulee homoseksuaali, joten en ole voinut vaikuttaa siihen millään tavalla. Jos Jumala halusi minusta tällaisen niin en taistele Jumalan tahtoa vastaan. "
Miten tulit uskoon ? - Anonyymi
Minä olen myös täysin homo mies vm 1979
- Anonyymi
Vähemmistöt asialla
- Anonyymi
kerro meille kirjoitti:
" En ole koskaan päättänyt että minusta tulee homoseksuaali, joten en ole voinut vaikuttaa siihen millään tavalla. Jos Jumala halusi minusta tällaisen niin en taistele Jumalan tahtoa vastaan. "
Miten tulit uskoon ?Usko eevertti s. 1950
- habanero
Jos Jumala olisi halunnut sinusta naisen olisi HÄN sinusta naisen luonut,jos Hän olis halunnut sinusta kaksineuvoisen olisi Hän sinulle luonut kaksi elintä.Kummallista puhetta.Jumala kyllä hyväksyy sinut mutta ei homouttasi.Raamattu selkeästi kieltää uudsssa ja vanhassa testamentissa,ei se sana raukea tyhjiin.Raamatun sana on JUMALAN sana,Oletko keskustellut homon kanssa joka oli ns ennen uskoontuloa homo ja sitten lopetti homouden tultua uskoon,jopa kertoi että homous oli synti.
Ei Jumala suo kohtaakkaan saat maata omassa lääseikössä ihan rauhassa siksi sinulla ei ole omaatunnon tuskaa,
1 Kor 6:9
3 Moos 18
Room.1;21-26.
26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
Minä en sinua tuomitse vaan Raamatussa lukee näin.Ketä ihmisryhmää tämä oikein koskee vaiko eläintä?
Tähän toivoisin saavani selvitystä.- Yksi näkökulma
Raamatusta löytyy sitä mitä halutaan löytää. Raamatusta löytyy syy rakastaa lähimmäistä mutta myös syy vihata lähimmäistä. Itse haluan tulkita Raamattua rakkauden ja hyväksymisen kautta.
Raamatusta löytyy vaikka kuinka paljon kieltoja mitä kukaan tänä päivänä ei enää noudata. Raamattua pitää lukea tässä ajassa ja soveltaa sitä tähän päivään.
Sinun on turha yrittää käännyttää minua jakamalla "eheytysneuvoja". Olen sinut itseni kanssa eikä homoseksuaalisuus ole minulle ongelma. Jos minun homoseksuaalisuuteni on sinulle ongelma, kannattaa sinun hakea apua ongelmaasi. - ml213.
Selvitys on siinä, ettei homo ole vaihtanut heterosta homouteen. Tuo Room. ilmitushan puhuu heteroseksuaalisuuden vaihtamisesta homoseksuaalisuuteen.
- ~~tähkäpää~~
Yksi näkökulma kirjoitti:
Raamatusta löytyy sitä mitä halutaan löytää. Raamatusta löytyy syy rakastaa lähimmäistä mutta myös syy vihata lähimmäistä. Itse haluan tulkita Raamattua rakkauden ja hyväksymisen kautta.
Raamatusta löytyy vaikka kuinka paljon kieltoja mitä kukaan tänä päivänä ei enää noudata. Raamattua pitää lukea tässä ajassa ja soveltaa sitä tähän päivään.
Sinun on turha yrittää käännyttää minua jakamalla "eheytysneuvoja". Olen sinut itseni kanssa eikä homoseksuaalisuus ole minulle ongelma. Jos minun homoseksuaalisuuteni on sinulle ongelma, kannattaa sinun hakea apua ongelmaasi.Annatko Raamatusta kohdan, missä annetaan syy vihata lähimmäistään?
Katsellaan sitä yhdessä tarkemmin.
Minä kun en nyt äkkiseltään sellaista kohtaa löytänyt, mutta haluaisin ihan vilpittömästi paneutua, ketä, mitä ja milloin annetaan syy lähimmäisen vihaamiseen- - Anonyymi
Sinun on turha yrittää käännyttää minua jakamalla "eheytysneuvoja". Olen sinut itseni kanssa eikä homoseksuaalisuus ole minulle ongelma. Jos minun homoseksuaalisuuteni on sinulle ongelma, kannattaa sinun hakea apua ongelmaasi.Hintasi on mikä?
Sinähän itse valitset tekosi, ja sinun on lupa olla tekemättä väärää.
Ei seksualisuus ole pakkonylkyttämistä, edes heterolla.
Kun vaimoni sairastui 15- vuotta sitten, niin käänsin kytkimen korvienvälistä seksualiseen puoleen 0- asentoon ja se todella toimii.
En ole mennyt harhoittamaan ulkopuolelle lihan pyyntöjä, vaan olen sen naulinnut ristille.
Vaan syntinen liha - lihallisuudessa antaa synnille paikan, ja synnin palkka on kuolema.
Valitse siitä, ei ole pakko olla edes muotouskonnollinen, siinä pettää itsensä.
Viinapirun ihmisetkin ovat pettäneet itsensä ja ei juoppo kirjoitusten mukaan peri Jumalan valtakuntaa, se on valinta.
Mutta, heikon rinnalla kuljetaan tukien. Ei langettaen ihmistä vaikka juomaan. - Anonyymi
ml213. kirjoitti:
Selvitys on siinä, ettei homo ole vaihtanut heterosta homouteen. Tuo Room. ilmitushan puhuu heteroseksuaalisuuden vaihtamisesta homoseksuaalisuuteen.
En käsittänyt.nyt mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hintasi on mikä?
Kun vaimoni sairastui 15- vuotta sitten, niin käänsin kytkimen korvienvälistä seksualiseen puoleen 0- asentoon ja se todella toimii.
En ole mennyt harhoittamaan ulkopuolelle lihan pyyntöjä, vaan olen sen naulinnut ristille.
Vaan syntinen liha - lihallisuudessa antaa synnille paikan, ja synnin palkka on kuolema.
Viinapirun ihmisetkin ovat pettäneet itsensä ja ei juoppo kirjoitusten mukaan peri Jumalan valtakuntaa, se on valinta.
Mutta, heikon rinnalla kuljetaan tukien. Ei langettaen ihmistä vaikka juomaan.Tunnen monta leski miestä ja ukko miestä jokka pelehtii miesten kanssa ja myös soittavat gay puhelimeen
- Anonyymi
ml213. kirjoitti:
Olen s. 1946 ja aloin homoytekemaan 1984
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hintasi on mikä?
Mutta, heikon rinnalla kuljetaan tukien. Ei langettaen ihmistä vaikka juomaan.Mikä tässä on asian ydin
- Anonyymi
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Annatko Raamatusta kohdan, missä annetaan syy vihata lähimmäistään?
Katsellaan sitä yhdessä tarkemmin.
Minä kun en nyt äkkiseltään sellaista kohtaa löytänyt, mutta haluaisin ihan vilpittömästi paneutua, ketä, mitä ja milloin annetaan syy lähimmäisen vihaamiseen-Katsellaan yhdessä tarkemmin taka huoneessa
- Anonyymi
ml213. kirjoitti:
En kyllä käsittänyt yhtään
- teapot
Viesti on mitä todennäköisimmin provo etkä ole helluntainen, luultavasti et homoseksuaalikaan. Jumala halusi sinusta homon jne. jne. HÖPÖ HÖPÖ. Lue nyt kuitenkin Ari Puontin kirja SUHTEESTA SIUNAUKSEEN ja Espen Ottosen MINUN HOMOSEKSUAALISET YSTÄVÄNI. Jumala rakastaa jokaista. Myös niitä joilla on samaan sukupuoleen kohdistuvia tunteita ja jotka kokevat itsensä homoseksuaaliksi. Eri asia sitten mitä tunteidesi kanssa teet.
- Yksi näkökulma
Jos sanot minua valehtelijaksi heti ensimmäisessä lauseessa, en vaivaudu vastaamaan sinulle sen enempää.
- HmmHmmmm
Jos sanot minua valehtelijaksi heti ensimmäisessä lauseessa, en vaivaudu vastaamaan sinulle sen enempää.
Älä välitä teapotista. Se on aivan päkätissä kun on homoudesta kyse.
Ei ole läheskään normaalissa tilassa silloin. Mistä lie johtuukaan. - 3+16=19
Helluntailaisuuteen kuuluu synnittömyysoppi, helluntailaisesta tulee uskoontultuaan "saatuaan synnit anteeksi" synnitön. Tämä oppi tulee tälläkin foorumilla monella tavalla esiin, vaikka kristityille he kysyttäessä valehtelevat päin naamaa: "emme toki ole synnittömiä!"
Totuus kuitenkin on, että näin he opettavat. Uskoontullut, uudestisyntynyt, on synnitön ja aloittaa pyhityselämän, tekemällä pyhittäviä tekoja.
Tästä syystä teekannu sanoi heti, "ettet voi olla helluntailainen".
Tuu kuule luterilaiseen, tai johonkin muuhun kristillistä uskoa tunnustavaan kirkkoon. Kristilliset kirkot ovat täynnä syntisiä, ne ovat syntisten sairaaloita. Helluntaiseurakunnassa et parane, etkä ole Jumalalle kelvollinen, haavoitut entistä enemmän. "Paranemisella" en tarkoita homiseksuaalisuuttasi, vaan yleensäkin meidän raadollista olemustamme, kristillistä oppia, että Kristus kantoi kaikki meidän syntimme ja sairautemme.
Minä olen syntinen, toivottavasti sinäkin, sillä Jeesus Kristus on ainoastaan syntisten Vapahtaja. Syntisinä meillä on Jeesus. - Usko On Kuuliainen
3+16=19 kirjoitti:
Helluntailaisuuteen kuuluu synnittömyysoppi, helluntailaisesta tulee uskoontultuaan "saatuaan synnit anteeksi" synnitön. Tämä oppi tulee tälläkin foorumilla monella tavalla esiin, vaikka kristityille he kysyttäessä valehtelevat päin naamaa: "emme toki ole synnittömiä!"
Totuus kuitenkin on, että näin he opettavat. Uskoontullut, uudestisyntynyt, on synnitön ja aloittaa pyhityselämän, tekemällä pyhittäviä tekoja.
Tästä syystä teekannu sanoi heti, "ettet voi olla helluntailainen".
Tuu kuule luterilaiseen, tai johonkin muuhun kristillistä uskoa tunnustavaan kirkkoon. Kristilliset kirkot ovat täynnä syntisiä, ne ovat syntisten sairaaloita. Helluntaiseurakunnassa et parane, etkä ole Jumalalle kelvollinen, haavoitut entistä enemmän. "Paranemisella" en tarkoita homiseksuaalisuuttasi, vaan yleensäkin meidän raadollista olemustamme, kristillistä oppia, että Kristus kantoi kaikki meidän syntimme ja sairautemme.
Minä olen syntinen, toivottavasti sinäkin, sillä Jeesus Kristus on ainoastaan syntisten Vapahtaja. Syntisinä meillä on Jeesus."Minä olen syntinen, toivottavasti sinäkin, "
Tiedätkö sinä mihin kaikki syntiset joutuvat? Minkä osoitteen Raamattu määrää syntisille? Entä tiedätkö mihin vanhurskaat pääsevät? Minkä osoitteen Raamattu antaa vanhurskaille?
Kait sinä olet lukenut Raamattua ja huomannut että Raamattu puhuu syntisistä ihmisistä ja vanhurskaista ihmisistä? Sama Kirja myös kertoo kuka on syntinen ja kuka on vanhurskas ja mihin syntisyyys ja vanhurskaus perustuu. Näistä asioista muutamat herjaamasi "synnittömät" ovat tällä palstalla kertoneet. - ml213.
Usko On Kuuliainen kirjoitti:
"Minä olen syntinen, toivottavasti sinäkin, "
Tiedätkö sinä mihin kaikki syntiset joutuvat? Minkä osoitteen Raamattu määrää syntisille? Entä tiedätkö mihin vanhurskaat pääsevät? Minkä osoitteen Raamattu antaa vanhurskaille?
Kait sinä olet lukenut Raamattua ja huomannut että Raamattu puhuu syntisistä ihmisistä ja vanhurskaista ihmisistä? Sama Kirja myös kertoo kuka on syntinen ja kuka on vanhurskas ja mihin syntisyyys ja vanhurskaus perustuu. Näistä asioista muutamat herjaamasi "synnittömät" ovat tällä palstalla kertoneet.Et tainnut ymmärtää mitä kaveri toi esille. Todellisuus on, miten olemme synnittömiä JUMALAN silmissä vain ja ainoastaan Jeesuksen sovitustyön kautta ja siitä tulevan armon kautta.
On kokonaan eri asia, jos jos turmeltunutta ihmisttä katsotaan JUMALAN näkökulmasta tai ihmisen näkökulmasta. Me ihmiset toisiimme nähden omaamme syntikäyttäytymisen koko elämämme ajan, mutta taas uskon kautta olemme synnittömiä JUMALAN näkökulmasta katsoen. Tilanteen muuttaa sovitusuhri / usko. - Tarkoittiko tuo sitä
ml213. kirjoitti:
Et tainnut ymmärtää mitä kaveri toi esille. Todellisuus on, miten olemme synnittömiä JUMALAN silmissä vain ja ainoastaan Jeesuksen sovitustyön kautta ja siitä tulevan armon kautta.
On kokonaan eri asia, jos jos turmeltunutta ihmisttä katsotaan JUMALAN näkökulmasta tai ihmisen näkökulmasta. Me ihmiset toisiimme nähden omaamme syntikäyttäytymisen koko elämämme ajan, mutta taas uskon kautta olemme synnittömiä JUMALAN näkökulmasta katsoen. Tilanteen muuttaa sovitusuhri / usko.että syntiä voi tehdä mielinmäärin ja silti olla Jumalan silmissä
synnittömiä..?! Jos tuolla syntisyydellä puolustetaan homoutta,
niin silloin ollaan pahasti hakoteillä - koska Raamattu kieltää
sen selkeästi - väitti sitten kukatahansa mitätahansa. - Nenä pyllyyn
Tarkoittiko tuo sitä kirjoitti:
että syntiä voi tehdä mielinmäärin ja silti olla Jumalan silmissä
sen selkeästi - väitti sitten kukatahansa mitätahansa.Ketä kiinnostaa mitä Raamattu kieltää ja mitä ei?
Jos nauttii homoilusta niin pitää homoilla. Olen samaa mieltä kanssasi. Eihän tämä aito aloitus ole. Tällaiset pitäisi laittaa saman tien poistoihin ylläpidon kautta.
- ml213.
Tarkoittiko tuo sitä kirjoitti:
että syntiä voi tehdä mielinmäärin ja silti olla Jumalan silmissä
sen selkeästi - väitti sitten kukatahansa mitätahansa.Tarkoitin sitä mitä sanojen sisällössä tarkoitin. Sinä / minä omaamme edelleen syntikäyttäytymisen tehdä / langeta syntiin mutta taas olemme synnittömiä JUMALAN silmissä Jeesuksen sovitustyön kautta.
Mitä homouteen liittyy, niin Raamatussa ei ole sanaakaan , että itse homous olisi synti. Siis se, miten mies ihastuu ja rakastuu mieheen kuten oli Daavidin ja Joonatanin suhde. Tai miten nainen ihastuu ja rakastuu naiseen.
JUMALA ilmoittaa synniksi miehen maata mihen kanssaja naisen maata naisen kanssa eli kyseessä on homoseksi. Ymmärrätkö, miten seksi /seksuaalisuus on kokonaan eri käsite kuin homous. Eihän hetero käsitteeseen/kään liitetä seksiä, vaan hetero sanaan liitetään ihastuminen ja rakastuminen. Siis rakastumisen ohjaus vastakkaiseen sukupuoleen.
PS.
Ihminen taas voi naida ja naivat ilman rakkautta ja ihastumisia. - teapot
Ei minulla ole varmuutta sinun elämästä ja tarkoitusperistä. Sen vaikutelman mukaan mikä aloituksesta tuli sanoin että todennäköisesti, koska palstalla tunnetusti on tämän kaltaisia provoja, ovat jotkut jopa tunnustaneet niitä tekevänsä.
Viestini varsinainen pointti oli että Jumala nyt kuitenkin rakastaa jokaista. Myös niitä joilla on samaan sukupuoleen kohdistuvia tunteita ja haluja, joiden mukaisesti määrittelevät itsensä homoseksuaaleiksi. Eri asia sitten on, onko ko. henkilö kristitty ja mitä hän tunteidensa ja halujensa kanssa tekee, miten niitä noudattaa. Saako Jeesus muokata hänen identiteettiä terveelle perustalle.
Kirjoitat että haluat tulkita Raamattua rakkauden ja hyväksymisen kautta. Minä haluan tulkita Raamattua Jeesuksen sovitustyön ja Pyhän Hengen johdatuksen kautta, koska ainoastaan ylösnoussut Jeesus antaa seuraajilleen kykyä ymmärtää mitä tosi rakkaus on, mitä rakkauden nimissä voidaan ja mitä ei voida hyväksyä.
Muuten olemme inhimillisen ymmärryksemme varassa. Silloin käytämme Raamattua omien mielipiteiden ja ambitioiden tukemiseen. On kanta asioihin sitten kielteinen tai hyväksyvä.
>En ole koskaan päättänyt että minusta tulee homoseksuaali, joten en ole voinut vaikuttaa siihen millään tavalla. Jos Jumala halusi minusta tällaisen niin en taistele Jumalan tahtoa vastaan.<
Huono perustelu. Maailmassa on paljon asioita joita Jumala ei alunalkaen ole suunnitellut eikä tahtonut. Jokainen voi vedota ns. uskovien homoaktivistien luomisargumenttiin, että Jumala luonut homoseksuaalisuuden tai haluaa joidenkin olevan homoseksuaaleja. Samalla perusteella voidaan sanoa että Jumala haluaa joidenkin olevan pedofiileja.
Jos arvioni sinusta oli väärä, pyydän anteeksi. Kantani homoseksuaalisuuteen ja Jumalan rakkauteen on joka tapauksessa se minkä sanoin. - teapot
HmmHmmmm kirjoitti:
Älä välitä teapotista. Se on aivan päkätissä kun on homoudesta kyse.
Ei ole läheskään normaalissa tilassa silloin. Mistä lie johtuukaan.Tämä on vain yksi aihe muiden joukossa. Nykyisessä tilanteessa kylläkin tärkeä keskustelunaihe. Harmi vain että jotkut eivät edes yritä käydä asiallista keskustelua vaan pyrkivät jo kättelyssä leimaamaan toiset keskustelijat.
Viestisi on asiaton. Omien ambitioidesi perusteella kuvittelet minulle tunnetiloja tai mitä tuo päkätissä oleminen sitten tarkoittaakin. Ei minulla ole tässä sen kummempaa tunnetilaa.
Asiasta keskustelen mutta en halua mennä mukaan turhaan provoiluun...
Helluntailaisuudessa ei hyväksytä homoseksuaalisuuden harjoittamista. Siksi aloitus jo sinällään sisältää ristiriidan. teapot kirjoitti:
Tämä on vain yksi aihe muiden joukossa. Nykyisessä tilanteessa kylläkin tärkeä keskustelunaihe. Harmi vain että jotkut eivät edes yritä käydä asiallista keskustelua vaan pyrkivät jo kättelyssä leimaamaan toiset keskustelijat.
Viestisi on asiaton. Omien ambitioidesi perusteella kuvittelet minulle tunnetiloja tai mitä tuo päkätissä oleminen sitten tarkoittaakin. Ei minulla ole tässä sen kummempaa tunnetilaa.
Asiasta keskustelen mutta en halua mennä mukaan turhaan provoiluun...
Helluntailaisuudessa ei hyväksytä homoseksuaalisuuden harjoittamista. Siksi aloitus jo sinällään sisältää ristiriidan.Teapot. Nimmarisi saa minut näkemään punaista.
Sinä puhut rakkaudesta. Ja seuraavassa lauseessa leimaat minut pipipääksi ja mieheni rikolliseksi ja poikani homoksi. Väitit että minä olen itse kirjoittanut poikani olevan homo. Nyt eikun todisteet kehiin, missä olen sanonut poikani olevan homo?
Sellaista viestiä et löydä.
Sinun uskosi ja kaikki tekstisi ovat pelkkää omaa kuvitteluasi, väärinkäsityksiä, valheita.
Siinä että sinä teilaat ja vähättelet homoja kertoo sinusta sen mikä sinä olet: taipuvainen väheksymään muita, uskon varjolla.
Jatka vaan samaa rataa, omaan nilkkaasi käy.
ps. laitoin sinusta poliisille viestiä. Kaikesta huolimatta toivon ettei se johda mihinkään.
Tein sen siksi että maailmassa on monta homofoobista ihmistä. Olen epäonnistunut siinä suhteessa että aikoinaan poikani kuva oli profiilissa, yli vuoden.
Joku pikkuteapot kun sen muistaa ja sinä mainostat hänen ns.homouttaan(vaikka EI OLE)niin hänen elämänsä on pilalla. Ehkä ylireagoin kun laitoin poliisille asiasta.
Kumpikin olemme esiintyneet palstalla omilla kuvillamme ja nimellä. Mutta tuskin sitä on kukaan halukas nyt esiintuomaan, onhan kyse ala-ikäisestä pojasta.
Aloittajalle: kiusaaminen on aina väärin, mutta valitettavan usein uskovien näkee sitä harrastavan. Mutta mitäs pienistä kun ei pienetkään meistä, eikö vain:)teapot kirjoitti:
Ei minulla ole varmuutta sinun elämästä ja tarkoitusperistä. Sen vaikutelman mukaan mikä aloituksesta tuli sanoin että todennäköisesti, koska palstalla tunnetusti on tämän kaltaisia provoja, ovat jotkut jopa tunnustaneet niitä tekevänsä.
Viestini varsinainen pointti oli että Jumala nyt kuitenkin rakastaa jokaista. Myös niitä joilla on samaan sukupuoleen kohdistuvia tunteita ja haluja, joiden mukaisesti määrittelevät itsensä homoseksuaaleiksi. Eri asia sitten on, onko ko. henkilö kristitty ja mitä hän tunteidensa ja halujensa kanssa tekee, miten niitä noudattaa. Saako Jeesus muokata hänen identiteettiä terveelle perustalle.
Kirjoitat että haluat tulkita Raamattua rakkauden ja hyväksymisen kautta. Minä haluan tulkita Raamattua Jeesuksen sovitustyön ja Pyhän Hengen johdatuksen kautta, koska ainoastaan ylösnoussut Jeesus antaa seuraajilleen kykyä ymmärtää mitä tosi rakkaus on, mitä rakkauden nimissä voidaan ja mitä ei voida hyväksyä.
Muuten olemme inhimillisen ymmärryksemme varassa. Silloin käytämme Raamattua omien mielipiteiden ja ambitioiden tukemiseen. On kanta asioihin sitten kielteinen tai hyväksyvä.
>En ole koskaan päättänyt että minusta tulee homoseksuaali, joten en ole voinut vaikuttaa siihen millään tavalla. Jos Jumala halusi minusta tällaisen niin en taistele Jumalan tahtoa vastaan.<
Huono perustelu. Maailmassa on paljon asioita joita Jumala ei alunalkaen ole suunnitellut eikä tahtonut. Jokainen voi vedota ns. uskovien homoaktivistien luomisargumenttiin, että Jumala luonut homoseksuaalisuuden tai haluaa joidenkin olevan homoseksuaaleja. Samalla perusteella voidaan sanoa että Jumala haluaa joidenkin olevan pedofiileja.
Jos arvioni sinusta oli väärä, pyydän anteeksi. Kantani homoseksuaalisuuteen ja Jumalan rakkauteen on joka tapauksessa se minkä sanoin."Jos arvioni on sinusta oli väärä, pyydän anteeksi."
Sinun pitäisi pyytää meiltä anteeksi. kunnianloukkaus oli asia. Olen vain sanonut ja sanon edelleen että minä en hylkäisi lastani vaikka hän sanoisi olevansa homo. Se ei ole sama kuin että on homo. Ei hän ole.
Viestisi taannoin oli senmoinen että tahdoit kaikkien ajattelevan että johtuen siitä että minä olen rikollisen kanssa naimisissa ja olen itse pipipää pojastani on tullut homo ja sen sinä keksit omasta päästäsi.
Poikani haaveammatti on ollut pitkään poliisin ammatti. Sitä kohti hän tähtää ja on hetero.
Huokaus... sinä et tiedä rakkaudesta mitään, teapot.
Raamatussa sanotaan että Jeesus on sanonut fariseuksille että he sälyttävät raskaita taakkoja toisten kannettavaksi mutta itse he eivät niitä sormellakaan liikauta.
Sellaista sinun ja jumalasi apu on. Ikävä kyllä. Usko se eläkä enään vaikeuta kenenkään elämää.- teapot
auroraboreallis kirjoitti:
Teapot. Nimmarisi saa minut näkemään punaista.
Sinä puhut rakkaudesta. Ja seuraavassa lauseessa leimaat minut pipipääksi ja mieheni rikolliseksi ja poikani homoksi. Väitit että minä olen itse kirjoittanut poikani olevan homo. Nyt eikun todisteet kehiin, missä olen sanonut poikani olevan homo?
Sellaista viestiä et löydä.
Sinun uskosi ja kaikki tekstisi ovat pelkkää omaa kuvitteluasi, väärinkäsityksiä, valheita.
Siinä että sinä teilaat ja vähättelet homoja kertoo sinusta sen mikä sinä olet: taipuvainen väheksymään muita, uskon varjolla.
Jatka vaan samaa rataa, omaan nilkkaasi käy.
ps. laitoin sinusta poliisille viestiä. Kaikesta huolimatta toivon ettei se johda mihinkään.
Tein sen siksi että maailmassa on monta homofoobista ihmistä. Olen epäonnistunut siinä suhteessa että aikoinaan poikani kuva oli profiilissa, yli vuoden.
Joku pikkuteapot kun sen muistaa ja sinä mainostat hänen ns.homouttaan(vaikka EI OLE)niin hänen elämänsä on pilalla. Ehkä ylireagoin kun laitoin poliisille asiasta.
Kumpikin olemme esiintyneet palstalla omilla kuvillamme ja nimellä. Mutta tuskin sitä on kukaan halukas nyt esiintuomaan, onhan kyse ala-ikäisestä pojasta.
Aloittajalle: kiusaaminen on aina väärin, mutta valitettavan usein uskovien näkee sitä harrastavan. Mutta mitäs pienistä kun ei pienetkään meistä, eikö vain:)Laitoit minulle yksityisviestiä. Yritin vastata mutta profiilisi yksityisyysasetuksista johtuen vastaaminen ei onnistu. Kokeilin myös nimimerkkisi mukaista suomi24 postia mutta ei mennyt perille. Laitan nyt [email protected] kautta. Jos tämä nettiosoite ei ole enää käytössäsi, voitko laittaa mulle esim. yksityisviestinä miten sinuun saa yhteyden? Kiitos.
teapot kirjoitti:
Laitoit minulle yksityisviestiä. Yritin vastata mutta profiilisi yksityisyysasetuksista johtuen vastaaminen ei onnistu. Kokeilin myös nimimerkkisi mukaista suomi24 postia mutta ei mennyt perille. Laitan nyt [email protected] kautta. Jos tämä nettiosoite ei ole enää käytössäsi, voitko laittaa mulle esim. yksityisviestinä miten sinuun saa yhteyden? Kiitos.
Olen muuttanut profiilini yksityisyysasetuksia. Nyt voit vastata minulle.
- teapot
auroraboreallis kirjoitti:
Olen muuttanut profiilini yksityisyysasetuksia. Nyt voit vastata minulle.
Ok. Syön ja keitän itselleni kannullisen teetä. Vastaan sitten. Saat vastaukseni klo 14:30 mennessä.
- Anonyymi
ml213. kirjoitti:
Et tainnut ymmärtää mitä kaveri toi esille. Todellisuus on, miten olemme synnittömiä JUMALAN silmissä vain ja ainoastaan Jeesuksen sovitustyön kautta ja siitä tulevan armon kautta.
On kokonaan eri asia, jos jos turmeltunutta ihmisttä katsotaan JUMALAN näkökulmasta tai ihmisen näkökulmasta. Me ihmiset toisiimme nähden omaamme syntikäyttäytymisen koko elämämme ajan, mutta taas uskon kautta olemme synnittömiä JUMALAN näkökulmasta katsoen. Tilanteen muuttaa sovitusuhri / usko.Eli kerrot, että varas saa edelleen varastaa, ja on Jumalan edessä puhdas.
Kuinkahan tuo sinun oppisi on?
Mitä on kilvoitus? Sanoohan Uusitestamentti sen, että joka on oppinut tuntemaan armon, jatkaa entisellä tiellä, polkee Kristuksen armon jalkoihinsa. Lisäten vielä, että hirvittävä tuomion odotus on Jumalan edessä, näin vapaasti suomennettuna.
Ei armonkansalaisen kuulu lyödä enää nauloja ristiin, vaan kilvoitella verille asti syntiä vastaan.
Liha ei peri Jumalan valtakuntaa, siksi ei pidä kevytkenkäisenä mennä Herransa eteen.
Tuomio koskee kaikkea lihaa - eikä kyse ole pelkästään nyt homoudesta.
Eräs Suomen valtion korkeimmassa virassa ollut virkamies - toimittajan kysyttyä, että miksi hän ei ole avioitunut, tämä virkamies - hän totesi, hän on avioon kelpaamaton, siksi hän on kulkemassa yksin. Eli hän oli suoraselkäisesti tehnyt valinnan, jopa olleen lain ja asetusten mukaan mikä meillä on ollut.
Valinta ja tahto - ne kulkevat käsi kädessä - Anonyymi
ml213. kirjoitti:
Tarkoitin sitä mitä sanojen sisällössä tarkoitin. Sinä / minä omaamme edelleen syntikäyttäytymisen tehdä / langeta syntiin mutta taas olemme synnittömiä JUMALAN silmissä Jeesuksen sovitustyön kautta.
Mitä homouteen liittyy, niin Raamatussa ei ole sanaakaan , että itse homous olisi synti. Siis se, miten mies ihastuu ja rakastuu mieheen kuten oli Daavidin ja Joonatanin suhde. Tai miten nainen ihastuu ja rakastuu naiseen.
JUMALA ilmoittaa synniksi miehen maata mihen kanssaja naisen maata naisen kanssa eli kyseessä on homoseksi. Ymmärrätkö, miten seksi /seksuaalisuus on kokonaan eri käsite kuin homous. Eihän hetero käsitteeseen/kään liitetä seksiä, vaan hetero sanaan liitetään ihastuminen ja rakastuminen. Siis rakastumisen ohjaus vastakkaiseen sukupuoleen.
PS.
Ihminen taas voi naida ja naivat ilman rakkautta ja ihastumisia.homoilla on tuo edeninsä väärähedelmäinen puu, Daavid ja Joonatan juttu, jonka ovat säveltäneet mieleisekseen, mutta ei se niin mene.
Kannattaa raamatusta nähdä, miten Herra näkee Daavidin, niin ei siinä olla väärän puun alla kuksimassa.
Ei eros rakkaus ole korkein rakkaus, se on Agabe- rakkaus.
Ei kannata eksyä setan tarinoihin. Minä en tuomitse lepakoita/homoja, toivon, että pääsisivät kilvoituksessaan voitolle. Onhan näitä seksualisen puolen alueella muutakin haasteellista ihmisillä. Jotkut ovat rakastuneet koneisiin, muureihin, Eiffelt- torniin, kuplafolkkariin ja se on vielä seksualista. tv.n dokumentissa, missä he olivat kasvoillaan esissä, niin katolinen pappi vihki erään naisen nosturin kanssa liittoon.
Siksi seksualisuus on korvienvälissä olevaa monelle stigmaa, riippuu mihin se kohdistuu.
Sopii miettiä sitäkin, että syntyykö se jo äidin kohdussa se suuntautuminen, miehelle, esim. että pesee kuplafolkkaria, vaahdottaa ja heitää hepillisen siementä päälle, ja on onnellinen. Mene jatiedä. Kerron vain mitä tuo dokumentti kertoi. - Anonyymi
Et peri mitään
- habanero
Tiedätkö mikä on sana kilvoittelu?
Kilvoittelu on taistelua omia himoja vastaan.Pitäytymistä Jumalan sanssa ja elämistä sen sanan mukaan.Me toki teemme täällä kaikki syntiä,mutta meille on annettu omatunto,mutta jos teemme tahallaan syntiä,kuka meidät pelastaa?
Teemme tahallisen synnin ja harrastamme syntiä,mitä sitten?
Minä kilvoittelen ja koetan todella pitäytyä Jumalan sanassa,kun lukee sanaa niinkuin se on jokapäiväistä leipää niin eiköhän Jumalan Pyhähenki avaa sielusi sopukat ja sinne tulee valo joka paljastaa kaiken eikä sen tähden edes syntiä voi tehdä.
Toinen kirje Timoteukselle 4
1. Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
2. saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
Tässäpä sitä sanotaan ettei kärsi tervettä oppia,vaan korvasyyhyllä kuunnellaan mikä on minulle mieluisaa.
Jumala rakastaa sinua niin paljon että antaa sinun olla homo ihan omassa olossaan,eikä vaadi sinua edes enän tilille,koska on todennut ettet halua parannusta tehdä.Silloin olet oikeassa,saat olla homo ja harrastaa homouttasi ihan mielinmäärin Jumalan siihen puuttumatta,mutta taivaaseen et voi homouttasi viedä,etkä Jumalan kasvojen alle.Koska sana sen niin selkeästi sanoo.Raamattu on se auktoriteetti eikä sitä lueta siltä miltä nyt musta tuntuu..
15. Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!
16. Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".
17. Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.
18. Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
19. Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
Puhutaanko tässä että mies yhtykööt mieheensä,ja nainen yhtykööt naiseensa?
. mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
3. Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan.
4. Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa.
5. Älkää vetäytykö pois toisistanne, paitsi ehkä keskinäisestä sopimuksesta joksikin ajaksi, niin että olisitte vapaat rukoukseen ja sitten taas tulisitte yhteen, ettei saatana teitä kiusaisi teidän hillittömyytenne tähden.
Ensimmäinen Pietarin kirje 4
1. Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä -
2. ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.
3. Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa.
4. Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat.
5. Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
Niin,kyllä kivoittelu on raskasta,mutta Jeesus on luvannut antaa Pyhänhengen ja Puolustajan.- Yksi näkökulma
Näitä Raamatunlauseita minulle on yritetty tyrkyttää kaikki nämä vuodet.
Joka päivä huomaan paremmin ja paremmin että ongelma on teidän, ei minun.
Jos olette sitä mieltä että taivaan portit ovat kiinni koska elän sellaista elämää joka minulle on annettu, saatte olla sitä mieltä. Kuten aikaisemmin kirjoitin, tämä ei ole minulle ongelma. En pohdi tätä sen enempää kuin sitä että työskentelen usein pyhäpäivinä enkä kunnioita lepopäivää.
Minä en hauku ketään, en tuomitse ketään, enkä vihaa ketään sellaista joka ei satuta muita. Minä uskon että tämä riittää Jumalalle. Jos te ette usko samoin, se on teidän asianne.
Halusin vain tuoda tämä asian esille jotta tietäisitte että meitä on olemassa.
En tuonnut tätä asiaa esille siksi että haluaisin "parantua" jostaikin tai hyökätä jotain toista vastaan. - uskokaa homoa
Näitä Raamatunlauseita minulle on yritetty tyrkyttää kaikki nämä vuodet.
Joka päivä huomaan paremmin ja paremmin että ongelma on teidän, ei minun.
Jos olette sitä mieltä että taivaan portit ovat kiinni koska elän sellaista elämää joka minulle on annettu, saatte olla sitä mieltä. Kuten aikaisemmin kirjoitin, tämä ei ole minulle ongelma. En pohdi tätä sen enempää kuin sitä että työskentelen usein pyhäpäivinä enkä kunnioita lepopäivää.
Minä en hauku ketään, en tuomitse ketään, enkä vihaa ketään sellaista joka ei satuta muita. Minä uskon että tämä riittää Jumalalle. Jos te ette usko samoin, se on teidän asianne.
Halusin vain tuoda tämä asian esille jotta tietäisitte että meitä on olemassa.
En tuonnut tätä asiaa esille siksi että haluaisin "parantua" jostaikin tai hyökätä jotain toista vastaan.Näkökulmasi on näin ennen Jeesuksen tuloa aivan oikea!
Jumala ei enää, kun pelastettujen joukko on sisälle tullut, kutsu ketään parannukseen, sillä Pyhä Henki lähtee maapallolta pois, ja jää vain 5 een viisaaseen neitsyeeseen.
Raamattuhan kertoo juuri samoin kuin tämä homo mies: " Se, joka on pyhä pyhittyköön edelleen, ja se joka on saastainen saastukoon edelleen!
Jumalan sana julisteaan vain todistukseksi, siksi, että kun saastaiset sitten heitetään tulikivijärveen, he eivät voi saattaa Jumalaa häpeään siitä, ettei heille ole julistettu totuutta, myöskään tästä kysymyksestä.
He eivät voi syyttää Jumalaa siitä, ettei heitä ole varoitettu.
Minusta on hyvä, että homomies tahtoo pysyä vakaumuksessaan ja toteaa ettei siihen tule muutosta.
Jumalan enkelit ovat jo kirjoittaneet ko. lausunnon ylös, ja tieto taivaassa on levinnyt, ettei kukaan saa yrittää enää saattaa häntä totuuden tuntoon, sillä hän on valinnut osan jota ei oteta häneltä pois.
Jeesushan se ottaa pois synnin, ihmiselle se on mahdotonta. Synnin pitää antaa olla, odottamassa Jumalan suuren päivän tuomiota! terv. benedi
- habanero
Miksi minun pitäisi silitää päätäsi?
Miksi sitten tänne kirjoitat,kyllä me tiedämme että teitä on olemassa,todistaahan sen Raamatukin,jo aikojen alusta.
Miksi muuten Mooseksen kirjassa asiasta oli mainittu sekä Room.1;21-26.
Ei sitä tarvitse todistaa ja huudella OLEN homo," piilosellainen".
Pääasiahan näyttää olevan se että Jumala tietää sun olevan homo ja sellaisena haluat pysyä.
Jos olet helluntailainen koetako saada homouttasi pönkitettyä.
Piilosellaisia on varmasti,ja jos Raamatunlauseilla sua on koetettu käännyttää,silloinhan tuomitet itse itsesi.
Ei meidän sitä tarvi tehdä.- Yksi näkökulma
"Miksi minun pitäisi silitää päätäsi?"
Ei tarvitse silittää. Saat aivan vapaasti kaataa vihasi mun päälle.
Itse en tekisi niin koska se ei kuulu hyviin tapoihin. En kuitenkaan voi estää sinua tekemästä niin.
"Ei meidän sitä tarvi tehdä."
Kuitenkin teette. - näin on
Jumala tuo kyllä esiin kaikki pimeyden kätköt, olkaa vain piilo sellaisia!
- 66
Provo ihan selvästi :D
- *
5% väestöstä on homoja.
Helluntailaisia on suomessa noin 45.000kpl.
Tämä tarkoittaa sitä että Suomessa on keskimäärin 2250 homoseksuaalista helluntailaista. Se, ovatko he kaapissa vai ei on toinen asia. Homoja ovat joka tapauksessa.
On typerää leimata viestiä provoksi. Ei homot häviä maapallolta vaikka kuinka yrität sulkea silmäsi. - 6+19=25
* kirjoitti:
5% väestöstä on homoja.
Helluntailaisia on suomessa noin 45.000kpl.
Tämä tarkoittaa sitä että Suomessa on keskimäärin 2250 homoseksuaalista helluntailaista. Se, ovatko he kaapissa vai ei on toinen asia. Homoja ovat joka tapauksessa.
On typerää leimata viestiä provoksi. Ei homot häviä maapallolta vaikka kuinka yrität sulkea silmäsi.On sulla laskupää.
Se että Suomen kansasta 5% on homoja ei jakaannu tasaisesti esim. uskontokuntien mukaan, vaan esiintyy tietyissä piireissa prosentuaalisesti enemmän ja joissakin toisissa piireissä vastaavasti vähemmän.
Suomen kansasta 6% on ruotsinkielisä. Tästä ei seuraa, että jossain simpeleen perähörttölän kylässä asukkaista 6% on ruotsinkielisiä. Ruotsinkielisyys on tietyillä alueilla runsaampaa, jossain päin Suomea sitä ei esiinny ollenkaan.
Samoin on kaiken muunkin kanssa. - *
6+19=25 kirjoitti:
On sulla laskupää.
Se että Suomen kansasta 5% on homoja ei jakaannu tasaisesti esim. uskontokuntien mukaan, vaan esiintyy tietyissä piireissa prosentuaalisesti enemmän ja joissakin toisissa piireissä vastaavasti vähemmän.
Suomen kansasta 6% on ruotsinkielisä. Tästä ei seuraa, että jossain simpeleen perähörttölän kylässä asukkaista 6% on ruotsinkielisiä. Ruotsinkielisyys on tietyillä alueilla runsaampaa, jossain päin Suomea sitä ei esiinny ollenkaan.
Samoin on kaiken muunkin kanssa.Kuten sanoin. Ei ne homot siitä katoa vaikka kuinka yrittää kieltää sen faktan että heitä on. Pilkkuja voit viilata niin paljon kuin haluat.
- Kaikki kukat kukkii
6+19=25 kirjoitti:
On sulla laskupää.
Samoin on kaiken muunkin kanssa.Onhan teillä ihan omat kotisivutkin:
http://www.gaypentecostals.org - .
Kaikki kukat kukkii kirjoitti:
Onhan teillä ihan omat kotisivutkin:
http://www.gaypentecostals.orgSairautta on monenlaista. Yksi on asettua muiden yläpuolelle tuomitsemalla homoja ja luulla että itse kelpaa paremmin Jumalalle.
- 66
. kirjoitti:
Sairautta on monenlaista. Yksi on asettua muiden yläpuolelle tuomitsemalla homoja ja luulla että itse kelpaa paremmin Jumalalle.
Lopeta jo
- perämela
Jaa että luterilainen kirkko on syntisten sairaala ?
no mikäs on parantumisprosentti jos jokapyä sama joukko kokoontuu yhdessä sairastamaan mutta parantumista suunnilleen vihataan.
mistä on kyse, olisko kyse kroonikko-osastosta, mutta mitäs sanoikaan Jeesus moisesta !
esm.. miksi te huudatte Herra Herra, mutta ette tee mitä minä sanon.- 1+5=6
Niinpä niin.
Luultavasti et ymmärtäisi, vaikka selittäisin.
Antaa olla.
- Seurakunnassa on
todella pahasti jotain vialla, jos siellä hyväksytään homoudensynti.
Uudestisyntynyt ihminen kyllä ymmärtää, mikä Jumalan edessä
on syntiä ja mikä ei - jos olet uskoontulostasi huolimatta elänyt
synnissä, etkä ole välittänyt siitä, mitä Jumala sanassaan sanoo,
niin silloin elät edelleen synnissä, eikä sinulla ole pelastusta,
vaikka niin itsellesi uskottelisitkin. Jumala ei väkisin ketään muuta,
eikä vaadi tekemään parannusta, mutta selvää on, ettei sinun
hengellinen elämäsikään pääse kasvamaan, vaan syntisi estää
sinua tuntemasta Jumalaa, joka sinuakin on kutsunut eli sinulla
ei voi olla henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen, Jumalaasi -
Selitit täällä sitten mitätahansa ! - DoctorT
Kannattaa lukea, mitä David Wilkerson oli mieltä homoudesta, homoseurakunnista ja homovyörytyksestä!
Minun puolestani voit olla vaikka viimeisten päivien helluntaihomoliikkeen perustajajäsen, sillä ei ole väliä.Väliä sen sijaan on sillä, mitä JUMALA on asiasta Sanassaan mieltä!
Homouden hajoittajat ja puolustajat varsin röyhkeästi tallaavat jalkoihinsa Jumalan Sanan ja samalla myös Jumalan. Siitä vaan. - Miksi mainostaa ?
Heterous on normaalia ja luonnollista,
toisin kuin homoseksuaalisuus.- *
Määrittele sana "luonnollinen".
- 16
* kirjoitti:
Määrittele sana "luonnollinen".
Luonnollisuus ainakin ylläpitää elämää ja sen jatkuvuutta.
Homokulttuurin edistäminen on yksi kulttuurimarxilaisuuden keinoista pyrkiä hajoittamaan esim. perheyhteisöt ja kristillinen moraali. On kulttuurimarxeilla muitakin keinoja takataskuissaan, ateismistaan huolimatta esim. kristinuskon vastaisen islaminuskon ja -kulttuurin edistäminen maassamme. - *
16 kirjoitti:
Luonnollisuus ainakin ylläpitää elämää ja sen jatkuvuutta.
Homokulttuurin edistäminen on yksi kulttuurimarxilaisuuden keinoista pyrkiä hajoittamaan esim. perheyhteisöt ja kristillinen moraali. On kulttuurimarxeilla muitakin keinoja takataskuissaan, ateismistaan huolimatta esim. kristinuskon vastaisen islaminuskon ja -kulttuurin edistäminen maassamme.Antiikin kreikassa homoseksuaalisuus oli täysin luonnollinen asia ja siellä miehillä oli sekä nais- että miesrakastajia. Tämä siis noin 3000 vuotta ennen Marxin syntymää.
Kristinuskon moraalia on syytäkin hajoittaa, koska se perustuu sen ajan kulttuuriin jossa vähemmistöt olivat vainottuja, orjien pitäminen arkipäivää ja naisten asema eläimen tasolla.
Kuten itsekin tiedät, Marxilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
Kerro kuka ateisti edistaa islaminuskon kulttuuria maassamme. Itse en ole sellaista huomannut.
Täysin tuulesta temmattuja juttuja taas kerran.
- Miksi määritellä
sellaista, joka on itsestään selvää ?
Luonnossa voi tapahtua mitätahansa, koska elämme
maailmassa, jonka syntiinlankeemus turmeli ja siksi
luonnostamme voi löytyä eläinten keskuudesta mitä
tahansa, mutta se ei tarkoita, että se tekee asiasta
luonnollisen, jos samaa sukupuolta olevat eläimet
parittelevat - kyse on eläimistä, ei ihmisistä - joilla
sattuu olemaan Jumalan sisimpään luoma omatunto
ja tieto siitä, mikä on oikein ja mikä väärin..mikä on
luonnollista ja mikä ei-luonnollista, mikä on normaalia
ja mikä on epänormaalia..vajavaisessa maailmassa
on ihmisiä, joiden kohdalla nämä lahjat ovat menneet
hukkaan eli vioittuneet ja vääristyneet..senenempiä
selittämättä.- *
Odotinkin juuri jotain tuollaista. Pelkkää sanahelinää. Ei muuta.
Onneksi olette vain pienen pieni vähemmistö.
- Taidat luulla
että vain uskovat ovat homoutta vastaan, kun tuollaisia
kirjoitat ? Luonnollinen ihminen tietää kyllä, mikä on
luonnollista ja mikä ei. Selittelysi ei muuta tilannetta.- *
Onneksi luonnollisia ihmisiä on niin vähän että heidän mielipiteet eivät hirveesti paina.
Totuus on se että Suomi on suvaitsevaisempi ja avoimempi kuin koskaan ja suunta on selvä. - ¤/¤
* kirjoitti:
Onneksi luonnollisia ihmisiä on niin vähän että heidän mielipiteet eivät hirveesti paina.
Totuus on se että Suomi on suvaitsevaisempi ja avoimempi kuin koskaan ja suunta on selvä."Onneksi luonnollisia ihmisiä on niin vähän että heidän mielipiteet eivät hirveesti paina."
Voisitko tuon selvemmin ilmaista. Se on siinä.
Huvittava on kirjoituksesi jatko:
"Totuus on se että Suomi on suvaitsevaisempi ja avoimempi kuin koskaan ja suunta on selvä." - *
¤/¤ kirjoitti:
"Onneksi luonnollisia ihmisiä on niin vähän että heidän mielipiteet eivät hirveesti paina."
Voisitko tuon selvemmin ilmaista. Se on siinä.
Huvittava on kirjoituksesi jatko:
"Totuus on se että Suomi on suvaitsevaisempi ja avoimempi kuin koskaan ja suunta on selvä."Miksi se huvittaa sinua? Sehän on totta.
Vai oletko sitä mieltä että silloin vasta ollaan suvaitsevaisia, kun suvaitaan suvaitsemattomuutta?
- Tuota synninvapautta
ei vain kestä enää kauaa. Jos olisit uskova, niin tietäisit,
missä ajassa elämme ja tekisit kiireenvilkkaa parannusta
omasta syntielämästäsi - ettei sinulle käy samoinkuin
Sodomalle ja Gomorralle, jotka Jumala hävitti niiden
irstauksien vuoksi, johon homostelu yhtenä tekijänä
kuului.
Nykyajan ihmisiltä puuttuu terve Jumalan pelko ja kunnioitus
- se ei kuitenkaan tee tyhjäksi Raamattua, Jumalan sanaa.- *
Nykyajan ihminen ei usko lukutaidottomien paimentolaisten satuihin, eivätkä pidä heidän tarukokoelmaa (Raamattu) ohjekirjana.
Tästä syystä elämme nyt paremmassa yhteiskunnassa kuin koskaan aikaisemmin.
Uskovaiset yritättävät tietenkin kieltää tämänkin tosiasian, mutta fakta on fakta ja sen voi lukea lukuisista tilastoista.
Homoseksuaalisuuden nimissä ei ole tapettu ihmisiä. Uskontojen nimissä sitä tapahtuu koko ajan.
- Nykyaikana on
aivankuin muinakin aikoina on ollut, uskovia, jotka uskovat
Raamattuun Jumalan Sanana omakohtaisen uudestisyntymisen
vuoksi. Jumalan Sana ei koskaan katoa, eikä muutu. Uskokoon
sitten kukin miten haluaa.- *
Jumalan sana ei koskaan muutu ja siinä se ongelma juuri on. Sen takia kyseinen kirja ei ole ollut ajankohtainen 2000 vuoteen. Raamattu on juuri sellainen kuin sen ajan paimentolaisten ajatusmaailma oli. Täynnä taikauskoa ja tietämättömyytä.
Niin, jos olet ihan oikeesti homo, niin kerroppa oletko koskaan ihastunut naisiin. Siis mitä muistat eskari ikään saakka. Eskari ikäisillähän ihastuminen nostaa jo päätänsä.
- Markku Tampio
Nyt kyllä "yks näkökulma" valehtelet ja törkeästi..
Meinaan en ole ainakaan tähän päivään mennessä kuullut missään helluntaiseurakunnassa, että helluntailaiset hyväksyisivät Raamatun kirjoitusten vastaisen homo- tai lesbosuhteen keskuudessaan..
Olisihan sellaisesta jo kirjoitettu puoltava lausunto helluntailaisuutta edustavassa julkaisussa Ristin Voitossa..- ml213.
""että helluntailaiset hyväksyisivät Raamatun kirjoitusten vastaisen homo- tai lesbosuhteen keskuudessaan..""
Kaikki lie suhteellista. Mitä tiedän, niin monasti helluntalaisuus siivilöi hyttysen keskuudestaan, mutta taas laskee lävitse kamelin. Riippuen ihmisestä /asemastaan ja hänen hyödyntämisestään / varallisuus.
Niin, ja tähän on tietenkin heillä / teillä kaikki oikeus, koska ei rikota maamme lakeja.
- ml213.
Muuten onko teistä terveistä kukaan pohtinut, miten helpommalla ihminen pääsee elämänsä ainkana, jos ei ole poikkeava millään sektorilla eli luokittuu normaali ihmisen lukitukseen. Ulkonäöllähän ei ole mitään merkitystä tässä luokituksessa. Pituudella hieman.
Niin, jos poikkeavuus ilmentyy seksuaalisuuden, puhumisen, kätisyyden, aistien jne.... alueella, niin aina ihminen tulee kärsimään tästä ja tavallaan kasvamisen kautta punnertaen saavuttaa tasapainoisen elämän,- joka lie lähellä terveen ihmisen elämän tasoa.
Tavallaan muutosta odottavat ihnmiset /terveet saavuttavat tyydytyksen kun poikkevat ihmiset tulevat heidän kaltaisiksi / rinnalleen,- vaikka todellisuudessa tämäkin tila on kaukana JUMALAN aivoittamasta tilasta /synnittömyydentä.- Jeesus von Marx
"Muuten onko teistä terveistä kukaan pohtinut, miten helpommalla ihminen pääsee elämänsä ainkana, jos ei ole poikkeava millään sektorilla eli luokittuu normaali ihmisen lukitukseen"
Oletko itse pohtinut miten paljon helpommalla pääsäsit jos et uskoisi satuolentoihin, vaan olisit normaali ihminen?
Suomessa homoseksuaalisuus on normaalia, eikä sitä pohdi enää muut kuin fundamentaaliset hihhulit. Eihän kukaan ota uskovaisten kommentteja ja mielipiteitä tosissaan nykypäivän Suomessa. Päivi Räsäsellekin nauretaan joka kerta kun hän avaa suunsa. - ml213.
Jeesus von Marx kirjoitti:
"Muuten onko teistä terveistä kukaan pohtinut, miten helpommalla ihminen pääsee elämänsä ainkana, jos ei ole poikkeava millään sektorilla eli luokittuu normaali ihmisen lukitukseen"
Oletko itse pohtinut miten paljon helpommalla pääsäsit jos et uskoisi satuolentoihin, vaan olisit normaali ihminen?
Suomessa homoseksuaalisuus on normaalia, eikä sitä pohdi enää muut kuin fundamentaaliset hihhulit. Eihän kukaan ota uskovaisten kommentteja ja mielipiteitä tosissaan nykypäivän Suomessa. Päivi Räsäsellekin nauretaan joka kerta kun hän avaa suunsa.Omasta puolestani voinen kertoa, miten "satuolentoihin" uskomisen kautta tulin poikkeavuudesta normaaliksi tavalliseksi ihmiseksi.
Mutt´ haittaaks se, teitä terveitä/normaalita ihmisiä.Siis kokea muuttuminen uskon kautta. - Jeesus von Marx
ml213. kirjoitti:
Omasta puolestani voinen kertoa, miten "satuolentoihin" uskomisen kautta tulin poikkeavuudesta normaaliksi tavalliseksi ihmiseksi.
Mutt´ haittaaks se, teitä terveitä/normaalita ihmisiä.Siis kokea muuttuminen uskon kautta.Et näköjään tullut poikkeavuudesta normaaliksi ihmiseksi, vaan vaihdoit poikkeavuutesi toiseen poikkeavuuteen.
Ei normaali, tavalinen ihminen usko satuolentoihin tai kuvittele että pari tuhatta vuotta sitten kuollut paimentolainen kuulee ajatuksesi.
... ja minua ei haittaa vaikka ihmiset uskoisivat lentäviin norsuihin, niin kauan kuin he pitävät tämän omana tietonaan. Mutta siinä vaiheessa kun ihminen alkaa sanomaan että esim. homoseksuaalisuus on nväärin, koska tämä lentävä norsu niin sanoo, niin siinä vaiheessa tämä usko rupeaa haittaamaan minua. - Miksi sitten olet
Jeesus von Marx kirjoitti:
Et näköjään tullut poikkeavuudesta normaaliksi ihmiseksi, vaan vaihdoit poikkeavuutesi toiseen poikkeavuuteen.
Ei normaali, tavalinen ihminen usko satuolentoihin tai kuvittele että pari tuhatta vuotta sitten kuollut paimentolainen kuulee ajatuksesi.
... ja minua ei haittaa vaikka ihmiset uskoisivat lentäviin norsuihin, niin kauan kuin he pitävät tämän omana tietonaan. Mutta siinä vaiheessa kun ihminen alkaa sanomaan että esim. homoseksuaalisuus on nväärin, koska tämä lentävä norsu niin sanoo, niin siinä vaiheessa tämä usko rupeaa haittaamaan minua.uskovien palstalla, jos sinua ei haittaa..??? Taitaapa haitata ja
todella kovasti, kun täällä kirjoittelet !!!
- hupaisaa
Aloittaja:
"Olen helluntailainen homoseksuaali... mutta en myöskään erikseen mainosta sitä..."
Et mainosta? Silti kirjoitat siitä avoimelle keskustelupalstalle kaiken kansan nähtäväksi. Miten olisi jos peräti mainostaisit sitä, miltä se sitten kuulostaisi?
Moniko on tehnyt aloituksen; "Olen helluntailainen heteroseksuaali... En ole koskaan nähnyt tässä mitään ongelmaa tai ristiriitaa... "? http://www.worldchallenge.org/fi/node/5290
Kannattaa siis lukea tämä linkki.- PeterPeter=
Ei oikeaa ristiriitaa olekaan, vaikka helluntailaiseen oppiin kuuluu, että erilaisuutta ei hyvöäksytä. Tällä palstalla on aiheesta ennenkin keskusteltu. Eikös se tämä Murtsi-seriffi ole homofobiansa keinoin ajanut jopa keskustelijoita pois, bannannut mielipiteiden vuoksi - tämän asian takia? Monissa helluntaiseurakunnikssa ei homoilla ole oikeutta olla ja elää, koska muut ovat heitä parempia ja koska mm. usko eheytysoppiin on lujempi kuin usko Jumalaan. Ari Puontin satukirjaa joku tässäkin ketjussa näkyy markkinoivan, vaikka se on vain huono satukirja.
- Erilaisuudesta ei
ole kyse, vaan synninharjoittamisesta - synnistä on kyse
ja syntiä uskovien ei tule hyväksyä.
- Vietit vievät vai?
Ai, että sitä aikuinen ihminen ei voi päättää miten seksuaalisuuttaan harjoittaa, jopas sitä silloin on tosi zombie, viettiensä armoilla.
- quul
lilli
- Kieltämystä
Uskova voi olla homoseksuaali, mutta lupaa sen harjoittamiseen Raamatusta ei löydy, kuten ei heteronkaan sekstailua ulkopuolella avioliiton.
Voimia taistoihin kaikille.- Anonyymi
Raamatusta ei löydy lupia todella monille asioille, kuten television katsomiselle.
- gospel listener
Jeesus rakastaa sinua!
- teapot
Amen! Se on totta.
Mutta mahtaneeko aloittaja olla kuulolla. Aloituksesta kun on aikaa...
Siunausta.
- O.P.
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/elamantaito/3732/ex-homo_amadeus_oilinki_kohuhaastattelun_jalkeen_kun_jaan_elamantarinani_suvaitsevaisuus_loppuu
http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/usko_teki_homosta_heteron?fb_action_ids=714080921951903&fb_action_types=og.recommends&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582 - dfdgfjhjhlkjlkölk
Raamatussa on selkeesti, että homoseksuaalisen seksin harrastaminen syntiä, esiaviollinen seksi on syntiä ja jo se , että katsoo himoiten lähimmäisen vaimoa on syntiä.
On syntiä sanoa; "Sinä hullu".
Eli ei ole mahdollsita olla synnitön.
Kuitenkin jossakin pitää olla raja, synnin harjoittaminen kun satuttaa ihmistä.
Tuntuu vain, että toisille annateaan helppo elämä elikkä ovat heteroita tasapainoisesta perheestämja löytävät heti sopivan puolison itselleen. Tällaiset ihmiset eivät minusta voi saarnata sellaisille jotka ovat saaneet huonot kortit.
Niillä joilla on hunot kortit elämässä riittää kyllä omasta takaa taistelua.- O.P.
Amadeus Oilingin paras ystävä tuli uskoon ja sanoi totuuden Amadeukselle. Totuus vapauttaa - ei valhe!
- ei-provo
Mielenkiintoista on se, että jos mies katselee toista miestä ihaillen ja seksuaalisesti virittyen, se ei olekaan syntiä Raamatun mukaan. Vain homoseksin harjoittaminen on syntiä.
- Anonyymi
ei-provo kirjoitti:
Mielenkiintoista on se, että jos mies katselee toista miestä ihaillen ja seksuaalisesti virittyen, se ei olekaan syntiä Raamatun mukaan. Vain homoseksin harjoittaminen on syntiä.
Entä jos on naishomo eli lesbo?
- Anonyymi
Ei kai kukaan ole synnitön?
* Tämä on provo, ihan sevästi. Ei kukaan voi olla h-seurakunnassa homo kymmentä vuotta ja aktiivinen sellainen, etteikö sitä olis tunnistettu.
- ÄLÄ VALEHTELE!
EI HELLUNTAILAISIA HOMOJA OLE OLEMASSAKAAN!!!!
- Anonyymi
Jätkä puhuu pelkkää soopaa. Helluntalaiset erottaa homoudessa elävän seurakuntalaisen alta aikayksikön.
Pelkkää sekopäähöpinää tuo sinun hihatarinasi. - Anonyymi
Kyllä homoja on kaikissa eri uskontoihin kuuluvissa. Kun syntyy homona, ei siitä mihinkään voi muuttua.
- Anonyymi
No jo on yhdelle ihmiselle riesaa kerrakseen.
Osanottoni. - Anonyymi
Homoista tulee Raamatun neuvoja seuraamalla usein katolisia selibaatissa eläviä pappeja, kardinaaleja ja paaveja.
- Anonyymi
Ei Raamatun ohjeita vaan kirkkoisien raamatuntulkintoja seuraamalla.
- Anonyymi
Ihanaa, että olet löytänyt Jeesuksen! Ole siunattu!
- Anonyymi
Sinun on ensin erottava itsestäsi, muuten joudut ontumaan aina.
- Anonyymi
Ihme sanaleikkejä, joita kukaan ei tajua.
- Anonyymi
Aloittaja on luterilainen trolli.
- Anonyymi
Varsinkin homoseksuaaleja romaaneja on paljon helluntalaisliikkeessä jonka huomaa siitä kun he käyvät säännöllisesti Tukholman gay-baareissa joissa uskovat olevansa turvassa muilta seurakuntalaisilta.
Kannattaisi tulla rohkeasti kaapista ulos ja tunnustaa oma homoutensa seurakunnan edessä. Ennenkuin joku muu tekee sen.- Anonyymi
Sinäkin olet siis homo kun käyt niissä baareissa.
- Anonyymi
Mitä vikaa siitä muka on, jos on homoseksualisti.
- Anonyymi
Ei kai mitään. Ole vain jos siltä tuntuu.
- Anonyymi
Pelkkää soopaa haastaa. Nimittäin jos olisit helluntalainen olisit ex-helluntalainen. Koska helluntalaiset erottaa seurakunnastaan homoseksuaalisuhteessa elävät.
Politiikassakin puoluejäseniä erotetaan, koska erotettava rikkoo puolueen sääntöjä ja sotii puoluetta vastaan. Siinä tehdään ihan viisaasti koska erotettava taistelee vastoin puolueen arvoja.
Näin on helluntalaisetkin tehneet kautta aikain ja niin tulee tehdäkin.
Kirjoittaja ei tiedä helluntalaisuudesta tämän taivaallista. Nimittän kyllä profetian lahjan omistava paljastaa kaikki salat kun yritetään huijata Jumalaa.
Varo mies. Valhe on syntiä ja olet matkalla kohden Helvettiä. - Anonyymi
Homoseksuaalisessa parisuhteessa elävät eivät pelastu. Aloittaja ei pelastu, jos hän ei tee parannusta ja lopeta parisuhdetta. Usko ei anna oikeutta harjoittaa homoseksuaalisuutta. Homoseksuaalisuuden harjoittaminen johtaa pelastuksen menetykseen.
1 Kor 6:9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,- Anonyymi
Samoin lahkoihin kuten helluntailaisuuden lahkoon kuuluvat eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Gal.5:20 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin lahkoihin kuten helluntailaisuuden lahkoon kuuluvat eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Gal.5:20Uudestikastetut harhaoppiset lahkolaiset Jeesus oksentaa suustaan pois. Pelkkä lapsena saadun pyhän kasteen halveksiminen on paha synti ja uudestikaste lahkoon on laittomuuden tekemistä.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- Anonyymi
Olen uskovainen ateisti.
- Anonyymi
Joka kieltää Sanan, kieltää Herransa.
Joka uskoo Sanan, olkoo se mitä syntiä tahansa, niin parannuksen jälkeen on todistus kirjoitusten mukaan. Minä entinen - sen ja sen synnin tekijä, en enää tee sitä, mikä on Herralle kauhistus.
Herra antaa voiman Pyhyyteen ja iankaikkisen elämän armolahja on voittopalkinto.- Anonyymi
Aivan, sellaisia on homoseksuaalisuuden harjoittajat.
Tit 1:16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he kieltävät hänet. He ovat inhottavia ja tottelemattomia, kykenemättömiä tekemään mitään hyvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, sellaisia on homoseksuaalisuuden harjoittajat.
Tit 1:16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he kieltävät hänet. He ovat inhottavia ja tottelemattomia, kykenemättömiä tekemään mitään hyvää.Helluntailaisuuden henkiliikkeen perusta Charles Fox Parham sai syytten sodomiasta
ja Suomen aluejohtaja, joka perusti 1920-luvulla Suomeen 40 ensimmäistä helluntaiseurakuntaa sai silloisen lain mukaan 6 kk vankeutta ja karkotuksen Norjaan Helsingin raastuvanoikeudessa "homoseksuaalisen hurjastelun" takia.
- Anonyymi
Nykyään homoseksuaalisuus on lailla suojattu. eikä mitään muitakaan seksuaalisia tekoja ole Suomessa kriminalisoitu, vaikka hyppäät lehmän selkään.
- Anonyymi
Eikös se Parhami pitänyt sitä jopa yhtenä ylimääräisenä armolahjana, joka piti virittää palavaksi.
- Anonyymi
Helluntaiseurakunta erottaa homoseksuaalisuuteen langeneen seurakunnasta. Siksi juttu on ihan pelkkää valehtelua.
Varo. Valehtelu on syntiä ja valhettelijoiden loppu on Helvetti. Joten tee parannus synneistäsi ja ota Jeesus sydämeesi asumaan. Jollet niin tästäkin valheestasi teet tiliä ja löisäät tuomiosi suuruutta.
Varo. Sillä voi olla ettet huomista nää ! - Anonyymi
Helluntailiikkeen perustaja Amerikassa oli kuuluisa homoseksuaali.
Samoin Suomeen 40 ensimmäistä helluntaiseurakuntaa 1920-luvulla perustanut johtaja oli kuuluisa homoseksuaali, sai jopa 6 kk vankilatuomion siitä silloisen lainsäädännön mukaan ja karkotuksen Norjaan. - Anonyymi
On synti toteuttaa homoutta, haureelliset eivät peri Jumalan valtakuntaa.
- Anonyymi
Näitä nostetaan kimmokkeeksi ja sytykkeeksi. Henkilö joka on kirjoittanut kymmenen vuotta sitten, tuskin palstailee täällä, on vain muutamia jotka kymmenen vuoden jälkeen täällä kirjoittelee.
Mutta jokaisen hän.kohtainen asua, seksielämänsä. Järkevä kristitty ei lähde meuhkaamaan muiden seksin kimpussa.
Sanon vain tämän arvoisa ateisti, joka koetat nostaa näitä viihdykkeeksesi.
LS
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.833921Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973297Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1242597Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2071888Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.201764Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä941610Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m761590- 1101509
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11281- 571152