Corsa (B) 1.2 16V vm.2000 käyntiongelma

Opel on pop

Autossa mystinen käyntiongelma, käyntiin lähtee starttaamalla mutta kun kaasua painaa niin meinaa tukehtua ja yleensä sammuu. Jos kierrokset saa nostettua 2000 rpm niin taas kone käy nätisti. Katti oli rikki, se on vaihdettu ja takapönttö oli tukossa, sekin vaihdettu mutta ongelma on ja pysyy.

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja mistä kannattaa alkaa hakemaan vikaa.

Moiseen kulkuneuvoon ei enää hirveitä euroja kannata laittaa, toisaalta autolla on ajettu noin 86tkm, joten olisi sillä vielä kilometrjä jäljellä.

5

2257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opel män

Sama auto ja vika. Lampada anturi vaihdettu. Ei auttanut.

• Corsa-99

Ilmamäärämittari vaihtoon

• saksar

Opel corsa 1.2 ecotec -99 ei ollut tasaista tyhjäkäintiä kierroksilla kulki kiihdytyksessä jonkinverran nykimista pysähtyessä sammui vaihdoin TYHJÄKÄYNTIMOOTTORIN ja LAMDA ANTURIN JO PELITTÄÄ

• saksar

Yleisesti vikakoodon luku mielestäni on epävarmaa tässäkin corsassa ilmoitti vikaa lamda,ilmamittari,tyhjäkäyntimoottori,kampiakselin asennontunnistin ja egrventtiili. Niin sieltä jäi pois listasta nokkaakselinasennont,sytytyksenohjain ja ajotietokone JOISTA ei vikailmoitusta. tässähän taitaa olla jo kaikki Moottori käyntiin tarvittavat laitteet.
        Jos kaikki nämä olisi vaihtanut hintaa olisi tullut roimasti. Nyt selvisin 200€.
        Olen kohdannut näitä vikakoodi listoja ennenkin muissa auto merkeissä Nissan Maxima/primera Opel astra ja Volvo. Viat on ollut paljon yksinkertaisempia. Mutta vian löytäminen vaikeaa,(esim.poikki viallisia johtoja näissä kyseisissä laitteissa tai viallisia alipaine letkuja.
        Niin että VIKAKOODINLUKIAT OVAT SUUNTAA ANTAVIA VIAN ETSINNÄSSÄ.
        Terve järki ja autoelektroniikan/koneen käynti periaatteen tuntemus on paras korjaus opas.

• Tyytyväinen

Itselläni on Opel Corsa 1.2 16 V -00 malli olen huomannut se että kun lähtee risteyksistä tai muuten liikkeelle kieroksia pitää antaa ja tämä johtuu ihan siitä että tässä kyseisessä pikku menijässä on kierroskone. Olen ollut kohtuullisen tyytyväinen autooni ajettu sillä on nyt 115 tkm ja meinaan ajaa vielä lisää. Katsastuksesta meni läpi kerralla ja päästöt oli alle suositus arvojen. Näppärä kaupunki auto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      127
      4205
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      3002
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2534
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2111
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      255
      1694
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      46
      1626
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1557
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1426
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1420
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1201
    Aihe