Harmaata hautajaisiin..?

Hakusessa....

Hermostuttaa kaikki viralliset tilaisuudet, hautajaiset on sieltä pahimmasta päästä... Voinko pukeutua harmaaseen pitkähihaiseen neulemekkoon, jos käytän sen kanssa mustia sukkahousuja ja mustaa huivia?

Lähdetään siitä oletuksesta, että kyseessä perinteiset hautajaiset. Olen ollut tilaisuuksissa, joissa omaiset ovat olleet rohkaisevia vähän iloisempia vaateparsiakin kohtaan, mutta tässä tapauksessa kyse on perusjähmeistä suomalaisista monttubileistä.

Iskee paniikki että pitääkö lähteä mekko-ostoksille... en omista suoria mustia housujakaan, vain pillifarkkuja ja niitä en hautajaisiin pidä sopivaksi.

3

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muotoseikkako?????

Asusi vaikuttaa aivan asialliselta ja ratkaisisin vaateongelman samalla tavoin.

Tiedän, että painetta voi tulla kovinkin paljon "oikeasta väristä" konservatiivisten ihmisten taholta, mutta se myös edustaa joustamattomuutta ja ymmärtämättömyyttä. Sen takia kaikkeen ei tarvitse taipua etenkin kun olet kuitenkin ottamassa osaa hautajaisiin ja mukana yhteisessä surussa.

Minulla on hieman samaa ongelmaa oman sukuni kanssa, mutta en välitä. Kukaan heistä ole ojentamassa minulle rahaa ostaakseni heidän mieleisiään hautajaisvaatteita, enkä minä todellakaan uhraudu jonkun muotoseikan vuoksi. Välillä ihan mietin, että ihme kumma joillakin on aikaa toljottaa vaatteita tilaisuudessa, jossa voi olla kyse kovinkin voimallisista tunteista. Onko se toljotus sitten pakoa toljottajan omista tunteista, ettei vaan ratkeaisi itkemään ja olemaan surullinen muiden edessä?

• joku

Harmaa mekko mustien sukkien kenkien ym kanssa on ok valinta.

Yleisellä tasolla: mustista suorista housuista on hyötyä muulloinkin kuin hautajaisissa, johonkin synttäreille tms. voi panna värikkään paidan jne. ;) Mutta ymmärrän kyllä että aina ei ole varaa ostaa - ja aina ei välttämättä löydy - sopivia vaatteita... Itsekin olen paininut samantapaisten ongelmien kanssa kerran jos toisenkin...

• Mitäs luulet?

Jos tuo neulemekkosi on siisti, eikä mikää nyppyinen, lukuisissa pesuissa kutistunut kikkana, niin se on aivan asiallinen hautajaisvaate. Tosin väärin pestynä voi vaate mennä piloille ekassakin pesussa.

Laita mekko päälle ja pyydä vaikka naapuria katsomaan onko se siisti, jollet itse huomaa eroa käypäsen juhlavaatteen ja ei käypäsen välillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      218
      3174
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      300
      2748
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      75
      1798
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      52
      1700
    5. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      43
      1570
    6. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      122
      1366
    7. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1280
    8. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      17
      1260
    9. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      105
      1249
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      417
      1246
    Aihe