Minkä ikäisenä olette antaneet vauvan nukkua mahallaan? Meillä poika nyt 8kk ja aina kun laittaa nukkumaan kääntyy mahalleen. Kun käy kääntämässä toisin päin, on hän hetken päästä taas mahallaan. Tiedän että jotkut nukuttaa ihan pienestä mahallaan, mutta mä olenkin sellainen stressaaja :D Onko joku ikä koska sitä vasta suositellaan?
Mahallaan nukkuminen
4
247
Vastaukset
- Sen jälkeen..
kun osaa itse kääntyä selältä vatsalleen voi aivan hyvin antaa nukkua vatsallaan. Jos kätkyt-kuolemaa pelkäät niin eikös se suurin riski ollut joskus alle 4kk ikäisenä?
- hdihdis
Meillä on nukuttu noin 2kk:n iästä vatsallaan. Poika oli hyvin vatsavaivainen sekä selän jäykkyys vaivasi, joihin molempiin tuo vatsallaan nukkuminen auttoi. Vyöhyketerapiassa käytiin ja tämä erikoissairaanhoitaja/vyöhyketerapeutti myös vatsallaan oloa suositteli ja harmitteli sitä kun äitejä pelotellaan sillä kätkyt kuolemalla. En itse tiedä millainen todellinen yhteys niillä kahdella on..
Nyt 5kk:n iässä jäykkyys hoidettu ja vatsavaivatkin helpottanut niin poika itse kääntyy välillä kyljelleen/selälleen nukkumaan. Mutta parhaiten edelleen nukkuu vatsallaan.. - ..............
Meillä on nukuttu alusta asti myös vatsallaan. Mietein ensin hiukan kätkytkuolemanriskiä, mutta kun löysin tilaston, jonka mukaan Suomessa reilu 10 vauvaa vuodessa kuolee kätkytkuolemaan lopetin murehtimisen. Ihan taatusti sadat vauvat nukkuu vatsallaan joka vuosi.
Yli 6 kk ikäsillä kätkytkuolemat on erittäin harvinaisia. - alkup.
Kuinka teillä vauvat sitten nukkuu vatsallaan? Tai siis meidän poika nukkuu sillälailla oudosti kädet ylhäällä ja naama melkein suorana patjassa kiinni :D Että ei siis nuku niin kuin itse että pää kallistuneena toiselle puolelle. Tuntuu vaan niin hassulta :D
Meillä kyllä osataan selältä kääntyä, mutta vatsalta selälle ei kyllä olla kääntyilty kun vahingossa. Toki en tiedä pystyisikö siihen jos haluaisi, koska yleensä haluaa aina olla vatsallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455110Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1151616Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151389Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481329- 131163
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41000Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah59795Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27783