Ford focus 2009 etupyörän laakeri

kalleviboeg

Onko millainen homma? Valmiina tuollainen motonetin napapaketti.
Saako akselimutterilla painettua uusi takaisin?

4

4851

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jolkua

ei se kovin vaikea ole.ensin kannattaa aukaista pyörän napa mutteri.auto ilmaan.jarru satula irti.narulla kiinni esim jouseen.etu iskari pyörän navasta irti.ala pallo irti.raide tangonpää irti esim.murto haarukalla.vie pyörännapa verstaaseen laitata laakeri napaan.helppo kasata.jos itse laitat laakerin.pakasta se.puhista hyvin se napa.lämmitä sitä jonkun verran.vanhasta laakerista saat holkin kun rälläköit sitä vähän.yritä hakata laakeri paikoilleen särkemättä tiivistintä.onnistuu kyllä näinkin.mutten suosittele.

• näin

päin persettä ohje. Eli ko. Focuksessa tulee laakeri napoineen jossa pyörän pultit. Laakeria ei saa painaa paikalleen laipasta, pulteista tai mistään laipan alueelta, vaan laakeri pitää painaa sisään laakerin ja laipan välistä, vain laakeria painamalla. Löytyy yleensä ohjeet laakeripaketin mukana.
      Mikäli painat laakerin sisään laipasta, vetämällä napamutterilla tai millään muulla tavalla kun yllä, on laakeri entinen.

• köfffff

Tso tso pojat.. kunnon lyönti lekalla laakeriin, niin se irtoaa ja uusi tilalle...

hahhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaa ja rautakangella irti..hahhhhaaa

• tein itse ja säästin

Kyllä sen voi lyödä sinne pesään, sorvaat pesän halkasijasta noin 1mm pienemmän "tuurnan" ja tuurnaan vain olake mikä ottaa vain laakerin ulkokehään ja tasaisia lyöntejä rekyyli vasaralla tasaisella alustalla. laakeri yöksi pakkaseen ja kynä toholla pesä lämpimäksi ja p240 hiomapaperilla puhtaaksi ja rätillä kastetulla sinolilla pölyt pois ja viistää vielä pesän "huulet" niin tulee parempi kuin uusi!!!

ei maksa vaivaa viedä "huoltoon"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      352
      1051
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      728
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      656
    4. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      578
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      40
      545
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      523
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      320
      496
    8. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      461
    9. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    10. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      451
    Aihe