Toyotan dieseleissä vakava ja todella kallis tyyppivika: vauhtipyörät hajoavat usein jo alle sadassa tonnissa. Korjaus maksaa merkiliikkeessä lähes neljä tonnia. Ei kait näitä sekunda-osia ole isommissa bensakoneissa?
Vauhtipyörä
31
7921
Vastaukset
- höpöä höpöä
Bensakoneisissa ei ole kaksoismassavauhtipyörää, eikä ne dieseleissä noin pienillä kilometrimäärillä hajoa, eikä remppa maksa neljää tonnia.
- faktaaaaa......
3600 on pyöristettynä neljä tonnia. Tarjous tojon liikkeestä. Takseissa vaihdetaan jo uutena kestäviin. Ei vetäkää siitä.
- puhut höpöjä
faktaaaaa...... kirjoitti:
3600 on pyöristettynä neljä tonnia. Tarjous tojon liikkeestä. Takseissa vaihdetaan jo uutena kestäviin. Ei vetäkää siitä.
Takseihin(eikä muihinkaan) ei vaihdeta uutena varmuuden vuoksi mitään, vaan korjaukset tehdään kun ovat ajankohtaisia.
Edelleenkään vauhtipyörä/kytkin remontti ei ole lähelläkään neljää tuhatta euroa.
Ehkä ne on toyotalla pissiny sua linsiin, kun menit sinne citroenistasi valittamaan. - citroen "power"
Saattaa maksaa enemmmänkin.., velipojan sitikka jumpy hdi siinä hajosi tuo vauhtipyörä alle 40tkm ajettuna ja samassa rytinässä särkyi vaihdelaatikko...vive la france!!!, takuuseen meni mutta sitikka lähti kun näytti "luotettavuutensa" kyllähän ne ralliautona menee kun helikopteri huoltoautot ja mekaanikkoarmeija perässä ja osat vaihdetaa 100km välein
- tojo toimii
puhut höpöjä kirjoitti:
Takseihin(eikä muihinkaan) ei vaihdeta uutena varmuuden vuoksi mitään, vaan korjaukset tehdään kun ovat ajankohtaisia.
Edelleenkään vauhtipyörä/kytkin remontti ei ole lähelläkään neljää tuhatta euroa.
Ehkä ne on toyotalla pissiny sua linsiin, kun menit sinne citroenistasi valittamaan.Onko nää jutut suoraan VW-palstalta kopioituja......hajoilevat kaksoismassavauhtikpyörät ...... valtavat korvauskustannukset. ....kuulostaa ihan dsg-äijien kokemuksilta .
- huoleton..
Älä perhana. Minä kun ole ajannut jo lähes 200000km lähes ongelmitta. Olisko sulla merkki seonut volkkarin kanssa kun näin perjantai pullon korkkasit.
- Pahus sentään
Kaksoismassavauhtipyörä on käytössä lähes kaikissa uusissa diesel mottoreissa, mutta myös VW konsernin TSI bensa moottoreissa. Moottorin käynti saadaan tasaisemmaksi kuin yhtenäisellä vayhtipyörällä, mutta ajan mittaan jouset jotka tasoittaa pyörimistä väsyvät ja voivat hajota.
Kyseessä ei ole yksin Toyotalle ominainen vika - 306
Kaksoismassavauhtipyörät hajoavat myös diesel saabeissa.
Tuntuu siltä, että lähes kaikki isommat ongelmat liittyvät tavalla tai toisella joka merkillä diesel moottoreihin. Kaksoismassavauhtipyörät, imusarjat, egr-venttiilit, pyörreläpät ja partikkelifiltterit on lähes kaikilla ongelmana.
Eipä tule ainakaan tähän talouteen enää dieseliä. Kyllä kelpaa taas bensalla ajella. - karvaa kurkussa
Uudet dieselkoneet ovat tehokkaita, kuluttavat vähän, mutta kestävät huonosti. Ne täynnä ns. kestävyyspommeja. Myös niiden korjaaminen on hemmetin kallista. Bemun dieseleillä ei kahtasataatonnia ilman suuria remontteja ja korjasukeet maksavat helposti kymmeniä tuhansia. Aika erikoista on, että monissa 2.2 Avensiksissa jouduttu kone uusimaan. Antaa huonon kuvan Toyotan dieseleiden kestävyydestä. Puolalainen laatu on jo näyttänyt karvansa.
- kpg1
Valtavasti vääntävätmoottorit olisi oltava automaattivaihteisia. Se suojelisi käyttäjän ymmärtämättömyydeltä.
Kytkimen saa tuhottua, kun kiihdyttää liian isolla vaihteella " liuttamalla" kytkimellä vauhtiin. Ennen moottori sammui moisesta, mutta nämä nykyiset ei.
Väitän, että tekniikasta ymmärtävät ajavat dieseleillään ihan yhtäpitkään kuin ennenkin, nyt vain on tullut lisää käyttäjiä bensapuolelta ja nämä eivät ymmärrä jälkikäyttää konetta ennen sammutusta tai pitävät stop and go toimintoja päällä...- 14
Jälkikäyttää konetta? Kannattaako ostaa autoa, jonka tekniikka on menneeltä vuosituhannelta.
- M&M
Tarkalleen ottaen mikä moottori sammuu liian isolla vaihteella kiihdyttäessä kun auto on liikkeellä ja moottori pyörii? Väitän että ei mikään.
- The Köle
14 kirjoitti:
Jälkikäyttää konetta? Kannattaako ostaa autoa, jonka tekniikka on menneeltä vuosituhannelta.
???
-mistä lähtien moottoria, jossa on TURBO ei ole tarvinnut jälkikäyttää moottoria?
-poltoaineesta riipumata...... - janmba
The Köle kirjoitti:
???
-mistä lähtien moottoria, jossa on TURBO ei ole tarvinnut jälkikäyttää moottoria?
-poltoaineesta riipumata......VAGeissa ei kannata kuluttaa polttoainetta tuohon, turbot hajoavat/kuluvat jokatapauksessa.
- takkari
Oliko aloitus faktaa vai provo?
Itsellä eikä tuntemillani Ave-dieselin omistajilla/omistaneilla ei ole ollut tuollaista ongelmaa. Ajettu paljon/auto... - 1
Siis hajoavatko nykyautoista vauhtipyörätkin, aiemmin jos tuollaista olisi väittänyt niin hullujenhuoneelle olisi kuskattu.
Mikäs siinä tehdään itsestään hajoava vauhtipyörä niin saa jälkimarkkinointi uuden rahastusargumentin asiakkailta.- kyl vaan
Nämä kaksoisvauhtipyörät riesa.Monelle ylläri hiukkassudattimen vaihto.
- alatukivarsi
On myös kaksoismassavauhtipyöriä jotka kestävät...
http://www.tamgears.com/Volkswagen T4 2,5TDI_tiedostot/VW5 711.JPG - täh
2 v kestävät ?
- ajay
Avensiksen lisäksi ainakin RAV4-malleissa on käytetty tätä huonoa massavauhtipyörää. Ainakin meillä on vaihdettu moneen tilalle tavallinen, kestävämpi vauhtipyörä, joka myös on Avensiksen (muistaakseni vanhemman) alkuperäisvaraosa.
- Tomii
Missä moottorityypissä tai korimallissa tätä hajoavaa vautipyörää on käytetty?
- 2.0 D4D
Minulla olisi myynnissä ylimääräinen vauhtipyörä T25 Avensikseen. Uusi, mutta hinta edullisempi.
- missä takaisinkutsu
Tuohan on selvä suunnitteluvirhe, joka Tojon pitäisi asiakkaista huolehtivana yrityksenä hoitaa omaan piikkiinsä. Miksei se hoida kuten ne pienet halvat prikat ja ovikytkimet? Vastaus on, kun VIRANOMAISET EI VAADI ! Siinä se nähdään Tojon oikea asiakkaista välitttäminen.
- odotellaan
Sitten kun autot on jo paalissa, irtomoottoriin on helpompi vaihtaa kytkin.
- D4d
Mulla 05 ave alkoi vauhtipyörä kolahtelemaan 430tkm kohdilla. Nyt 440tkm mittarissa eikä ole vielä hajonnut.. kop kop.
Korjauskustannusarvio merkkipajalla yli 2ke..- DFH
Mulla kolkuttelee kylmänä tyhjäkäynnillä, lämpimänä häviää,kytkintä painaessa ääni ei muutu!! Oliko samat oireet?
- 200tkm
DFH kirjoitti:
Mulla kolkuttelee kylmänä tyhjäkäynnillä, lämpimänä häviää,kytkintä painaessa ääni ei muutu!! Oliko samat oireet?
Volkkareissa ja Skodissa ainakin alkuun ilmenee tyhjäkäyntikolinana.
- 2006avensis
DFH kirjoitti:
Mulla kolkuttelee kylmänä tyhjäkäynnillä, lämpimänä häviää,kytkintä painaessa ääni ei muutu!! Oliko samat oireet?
Samat on oireet tosin mittarissa jo 600tkm. Ei vaikuta mihinkään jos hajoo ei kannata korjata. Uudesta asti ollut 2.2 d4d jos olis rahaa ostaisin uuden samanlaisen. Kestävin auto mitä meillä on koskaan ollut.
- vauhtipyöräkö
Kuka hullu ostaa vielä dieselin käsiviahteisena? Automaatti on ainoa oikea pari tehokkaalle dieselille.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341038- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54822Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774