Vauhtipyörä

voihanharmi

Toyotan dieseleissä vakava ja todella kallis tyyppivika: vauhtipyörät hajoavat usein jo alle sadassa tonnissa. Korjaus maksaa merkiliikkeessä lähes neljä tonnia. Ei kait näitä sekunda-osia ole isommissa bensakoneissa?

31

8235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpöä höpöä

      Bensakoneisissa ei ole kaksoismassavauhtipyörää, eikä ne dieseleissä noin pienillä kilometrimäärillä hajoa, eikä remppa maksa neljää tonnia.

      • faktaaaaa......

        3600 on pyöristettynä neljä tonnia. Tarjous tojon liikkeestä. Takseissa vaihdetaan jo uutena kestäviin. Ei vetäkää siitä.


      • puhut höpöjä
        faktaaaaa...... kirjoitti:

        3600 on pyöristettynä neljä tonnia. Tarjous tojon liikkeestä. Takseissa vaihdetaan jo uutena kestäviin. Ei vetäkää siitä.

        Takseihin(eikä muihinkaan) ei vaihdeta uutena varmuuden vuoksi mitään, vaan korjaukset tehdään kun ovat ajankohtaisia.
        Edelleenkään vauhtipyörä/kytkin remontti ei ole lähelläkään neljää tuhatta euroa.

        Ehkä ne on toyotalla pissiny sua linsiin, kun menit sinne citroenistasi valittamaan.


      • citroen "power"

        Saattaa maksaa enemmmänkin.., velipojan sitikka jumpy hdi siinä hajosi tuo vauhtipyörä alle 40tkm ajettuna ja samassa rytinässä särkyi vaihdelaatikko...vive la france!!!, takuuseen meni mutta sitikka lähti kun näytti "luotettavuutensa" kyllähän ne ralliautona menee kun helikopteri huoltoautot ja mekaanikkoarmeija perässä ja osat vaihdetaa 100km välein


      • tojo toimii
        puhut höpöjä kirjoitti:

        Takseihin(eikä muihinkaan) ei vaihdeta uutena varmuuden vuoksi mitään, vaan korjaukset tehdään kun ovat ajankohtaisia.
        Edelleenkään vauhtipyörä/kytkin remontti ei ole lähelläkään neljää tuhatta euroa.

        Ehkä ne on toyotalla pissiny sua linsiin, kun menit sinne citroenistasi valittamaan.

        Onko nää jutut suoraan VW-palstalta kopioituja......hajoilevat kaksoismassavauhtikpyörät ...... valtavat korvauskustannukset. ....kuulostaa ihan dsg-äijien kokemuksilta .


    • huoleton..

      Älä perhana. Minä kun ole ajannut jo lähes 200000km lähes ongelmitta. Olisko sulla merkki seonut volkkarin kanssa kun näin perjantai pullon korkkasit.

    • Pahus sentään

      Kaksoismassavauhtipyörä on käytössä lähes kaikissa uusissa diesel mottoreissa, mutta myös VW konsernin TSI bensa moottoreissa. Moottorin käynti saadaan tasaisemmaksi kuin yhtenäisellä vayhtipyörällä, mutta ajan mittaan jouset jotka tasoittaa pyörimistä väsyvät ja voivat hajota.

      Kyseessä ei ole yksin Toyotalle ominainen vika

    • 306

      Kaksoismassavauhtipyörät hajoavat myös diesel saabeissa.

      Tuntuu siltä, että lähes kaikki isommat ongelmat liittyvät tavalla tai toisella joka merkillä diesel moottoreihin. Kaksoismassavauhtipyörät, imusarjat, egr-venttiilit, pyörreläpät ja partikkelifiltterit on lähes kaikilla ongelmana.

      Eipä tule ainakaan tähän talouteen enää dieseliä. Kyllä kelpaa taas bensalla ajella.

    • karvaa kurkussa

      Uudet dieselkoneet ovat tehokkaita, kuluttavat vähän, mutta kestävät huonosti. Ne täynnä ns. kestävyyspommeja. Myös niiden korjaaminen on hemmetin kallista. Bemun dieseleillä ei kahtasataatonnia ilman suuria remontteja ja korjasukeet maksavat helposti kymmeniä tuhansia. Aika erikoista on, että monissa 2.2 Avensiksissa jouduttu kone uusimaan. Antaa huonon kuvan Toyotan dieseleiden kestävyydestä. Puolalainen laatu on jo näyttänyt karvansa.

    • kpg1

      Valtavasti vääntävätmoottorit olisi oltava automaattivaihteisia. Se suojelisi käyttäjän ymmärtämättömyydeltä.

      Kytkimen saa tuhottua, kun kiihdyttää liian isolla vaihteella " liuttamalla" kytkimellä vauhtiin. Ennen moottori sammui moisesta, mutta nämä nykyiset ei.

      Väitän, että tekniikasta ymmärtävät ajavat dieseleillään ihan yhtäpitkään kuin ennenkin, nyt vain on tullut lisää käyttäjiä bensapuolelta ja nämä eivät ymmärrä jälkikäyttää konetta ennen sammutusta tai pitävät stop and go toimintoja päällä...

      • 14

        Jälkikäyttää konetta? Kannattaako ostaa autoa, jonka tekniikka on menneeltä vuosituhannelta.


      • M&M

        Tarkalleen ottaen mikä moottori sammuu liian isolla vaihteella kiihdyttäessä kun auto on liikkeellä ja moottori pyörii? Väitän että ei mikään.


      • The Köle
        14 kirjoitti:

        Jälkikäyttää konetta? Kannattaako ostaa autoa, jonka tekniikka on menneeltä vuosituhannelta.

        ???

        -mistä lähtien moottoria, jossa on TURBO ei ole tarvinnut jälkikäyttää moottoria?

        -poltoaineesta riipumata......


      • janmba
        The Köle kirjoitti:

        ???

        -mistä lähtien moottoria, jossa on TURBO ei ole tarvinnut jälkikäyttää moottoria?

        -poltoaineesta riipumata......

        VAGeissa ei kannata kuluttaa polttoainetta tuohon, turbot hajoavat/kuluvat jokatapauksessa.


    • takkari

      Oliko aloitus faktaa vai provo?
      Itsellä eikä tuntemillani Ave-dieselin omistajilla/omistaneilla ei ole ollut tuollaista ongelmaa. Ajettu paljon/auto...

    • 1

      Siis hajoavatko nykyautoista vauhtipyörätkin, aiemmin jos tuollaista olisi väittänyt niin hullujenhuoneelle olisi kuskattu.

      Mikäs siinä tehdään itsestään hajoava vauhtipyörä niin saa jälkimarkkinointi uuden rahastusargumentin asiakkailta.

      • kyl vaan

        Nämä kaksoisvauhtipyörät riesa.Monelle ylläri hiukkassudattimen vaihto.


    • alatukivarsi
    • täh

      2 v kestävät ?

    • ajay

      Avensiksen lisäksi ainakin RAV4-malleissa on käytetty tätä huonoa massavauhtipyörää. Ainakin meillä on vaihdettu moneen tilalle tavallinen, kestävämpi vauhtipyörä, joka myös on Avensiksen (muistaakseni vanhemman) alkuperäisvaraosa.

    • Tomii

      Missä moottorityypissä tai korimallissa tätä hajoavaa vautipyörää on käytetty?

    • 2.0 D4D

      Minulla olisi myynnissä ylimääräinen vauhtipyörä T25 Avensikseen. Uusi, mutta hinta edullisempi.

    • missä takaisinkutsu

      Tuohan on selvä suunnitteluvirhe, joka Tojon pitäisi asiakkaista huolehtivana yrityksenä hoitaa omaan piikkiinsä. Miksei se hoida kuten ne pienet halvat prikat ja ovikytkimet? Vastaus on, kun VIRANOMAISET EI VAADI ! Siinä se nähdään Tojon oikea asiakkaista välitttäminen.

      • odotellaan

        Sitten kun autot on jo paalissa, irtomoottoriin on helpompi vaihtaa kytkin.


    • D4d

      Mulla 05 ave alkoi vauhtipyörä kolahtelemaan 430tkm kohdilla. Nyt 440tkm mittarissa eikä ole vielä hajonnut.. kop kop.
      Korjauskustannusarvio merkkipajalla yli 2ke..

      • DFH

        Mulla kolkuttelee kylmänä tyhjäkäynnillä, lämpimänä häviää,kytkintä painaessa ääni ei muutu!! Oliko samat oireet?


      • 200tkm
        DFH kirjoitti:

        Mulla kolkuttelee kylmänä tyhjäkäynnillä, lämpimänä häviää,kytkintä painaessa ääni ei muutu!! Oliko samat oireet?

        Volkkareissa ja Skodissa ainakin alkuun ilmenee tyhjäkäyntikolinana.


      • 2006avensis
        DFH kirjoitti:

        Mulla kolkuttelee kylmänä tyhjäkäynnillä, lämpimänä häviää,kytkintä painaessa ääni ei muutu!! Oliko samat oireet?

        Samat on oireet tosin mittarissa jo 600tkm. Ei vaikuta mihinkään jos hajoo ei kannata korjata. Uudesta asti ollut 2.2 d4d jos olis rahaa ostaisin uuden samanlaisen. Kestävin auto mitä meillä on koskaan ollut.


    • vauhtipyöräkö

      Kuka hullu ostaa vielä dieselin käsiviahteisena? Automaatti on ainoa oikea pari tehokkaalle dieselille.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

      Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

      Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

      Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

      Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

      Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22
      512
    Aihe