Pika-aluksella Tallinnaan

Nyt neuvomaan minuu

Olen lähdössä ekaa kertaa laivamatkalle ja suuntana tulee olemaan Tallinna.

Elikä kansipaikka ja Viroon hotelliin yöksi ja sitten takaisin suomeen.
Kansipaikka - mihin menen siellä laivalla? Missä kansipaikkalaiset on matkan ajan - en juopottele joten baarit ei käy.
Siis kun menen laivaan niin mihin menen, vai jäänkö HOO Moilasena vaan siinne toljailemaan.

Entä kun menen virossa hotelliin niin osaako henkilökunta enää nykyisin suomea?

5

454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laivamatkaaja

Kyllä laivoilla muitakin paikkoja on kun baarit.

Menet vaikka kahvilaan tai sitten joiltakin Tallinnan laivoilla on myös ihan yleisiä istumapaikkoja muualla kuin baarissa/ruokapaikoissa/kahvilassa...

Eli kun menet laivaan, niin kiertelet laivan läpi ja katsot itsellesi hyvän paikan etkä jää HOO Moilasena tukkimaan sisääntuloaulaa. Kesällä hyvällä säällä voit mennä kannelle istumaan.

Hotelleissa mahdollisesti osataan suomea joissakin paikoissa, varsinkin Tallinnassa.

• Missä vapaata

Pika-alus on sen verran pieni, ettei istumapaikan hakuun kauaa mene aikaa.

• Köyhäilijä

Ei tosiaankaan mene, kun varsinkin Starissa on tarjolla lähinnä vain lattiapaikkoja. Tietoista laskelmointia, sillä ihmiset halutaan baareihin ja kahviloihin kylvämään euroja. Jos on paljon univelkaa tai muuten väsynyt, kannattaa maksaa se pieni lisähinta, joka hytistä veloitetaan.

• Neuvoja.

Mihin menet laivalla?

Jos on nälkä, menet syömään.
      Jos on jano, menet juomaan.
      Jos on pissa- tai kakkahätä, menet vessaan.
      Jos haluat ihailla ulkona maisemia, menet kannelle.
      Jos ulkona on kylmä, jäät istumaan sisälle.
      Jos haluat tehdä ostoksia, menet laivan kauppaan.

Ihme kysymys - pärjääkö suomen kielellä laivalla, joka koko ajan sahaa Suomen ja Viron väliä. Tietty pärjää.

Voi laupias taivas, ihan kaikkiko teille uusavuttomille täytyy neuvoa! Mutta provohan tämä avaus olikin.

• Kaffe et paus

Pika-aluksella, tarkoitatko siis Linda-Lineä vai näitä nopeampia laivoja?
      Ensin mainitussa ei ole paljon valinnan varaa ja jälkimmäisessäkin on yleensä aina juottola vieressä, jossain käytävässä voi löytyä paikka, ettei ole mitään ihan vieressä. Mutta ainahan voi juoda vaikka kahvia...

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      137
      7189
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5005
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      68
      4382
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3503
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2311
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      302
      1809
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1716
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1619
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1495
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1458
    Aihe