Missä menee raja? Eli montako 400 mg (ibumaxia) tablettia voi syödä viikossa ilman, että siitä on mitään haittaa?
Itse syön 1-4 ibumaxia päivässä hammassärkyyn ja jalkojen/käsien kipuihin (ovat joskus toooodella kipeät, ihan kuin voimakas kasvukipu, mutta kasvuiässä en kyllä enää ole, 25v).
Mies vain yks päivä meinas että syönköhän liikaa särkylääkkeitä.
Pyytäisin, ettei nyt tartuttaisi nuihin mihin syön särkylääkkeitä vaan pysyttäisiin kysymyksessä jonka esitin ekana, kiitos!
PS. EN ole riippuvainen..
Särkylääkkeistä..
17
596
Vastaukset
- niinm inä teen
Muista käyttää vatsansuojalääkettä myös samalla!
- Jomottaa jomottaa
Itse syön buranan kaltaista kipulääkettä viikon kuurina särkyyn 2-3 tablettia päivässä, jonka jälkeen lopetan särkylääkkeen syönnin kuukausiksi. Minulla ei vatsa kestä syödä ibumaxin kaltaista lääkettä viikkoa kauempaa.
Särky on sairauden oire, jonka syy pitää selvittää ja hoitaa ja siihen
Särkylääkeriippuvuuteen (jota sinulla ei ole) voi myös hakea apua.
Jos kädet ovat joskus kipeät, voit syödä särkylääkettä kipuun viikon kuurin ja sitten lopetat. Hammassäryn syytä et kertonut, jos se johtuu oikomishoidosta, asia on ok. Muutoin suosittelen kyllä käyntiä hammaslääkärissä.
Eiköhän lääkäri ole myös paras vastaamaan, milloin särkylääkkeiden syönnistä on haittaa. Omasta mielestäni yksikin tabletti väärin käytettynä on liikaa.
Tulehduskipulääkkeitä pitäisi syödä vain sairauden hoitoon ja sitten lopettaa, eikä popsia säännöllisen epäsäännöllisesti, vähän niinkuin tavan vuoksi, koska nyt taas jomottaa. - särkyä särkyä :(
Mä TIEDÄN et pitäs mennä hammaslääkääriin, mutta mulla todella paha hammaslääkäripelko. Ei edes varoitukse "Voit kuolla jos et mene hammaslääkäriin" eivät tehoa. Pelottaa vaan entisestään mennä.
Mulla kaks reikää hampaissa, jotka ovat pari kolme päivää tosi kipeät jolloin syön ibumaxia ainakin sen 3-4 tabua/pvä. Sitten hampaissa ei tunnu mitään tyyliin viikkoon. Sitten sama homma.
Käsistä ja jaloista oon niin monta kertaa maininnut kun olen lääkärinvastaanotolla ollut (joistain muista syistä) niin kukaan ei ole ottanut oikein tosissaan. Tyhjän saa pyytämättäkin.
Tää on niin pieni kylä että täällä jos mainihet hamppilääkärille että sua pelottaa nii sehä nauraa sut pihalle sieltä.. tai jos silti jäät tuoliin istumaan niin kuittailee koko hoitopideenajan että "nyt sorkin vähä täältä.... pelottaako? Hih!"
ja kyllä, näin on käynyt eräälle kaverilleni!
Ja täällä ei sit kans oo mitään yksityisiä lääkäreitä joille mennä, vaan kolme tuppukylän p*ska hamppilääkäriä!
Viimeks kävin lukiossa ja sain traumat kun niin kauheeta oli se asiakaskohtelu jolloin päätin etten mene enää ikinä!- Jomottaa jomottaa
Kyllähän sinun kuitenkin pitäisi aikuisena ihmisenä ymmärtää, että et voi jättää niitä kahta reikää paikkaamatta. Koeta hakeutua sieltä tuppukylästä paikkakunnalle, jossa toimenpide voidaan hoitaa vaikkapa nukutuksessa.
Esim. autististen lasten hampaat paikataan nukutuksessa, joten eiköhän järjetön hammaslääkärinpelkokin oikeuta samaan hoitoon. Jollei, niin ohjaavat ehkä ainakin psykiatrille. - Jomottaa jomottaa
Lisätäänpä vielä, että tempase 2 kpl 400 ibumaxia puoli tuntia ennen hampaiden poraamista, niin et tunne mitään. Hampaiden paikkaus ei muutenkaan satu juuri lainkaan, mutta särkylääkepöllyssä homma hoituu sinun kannaltasi vielä helpommin.
Hammassärky on viisi keraa kivuliaampaa, kuin hampaan paikkaus. - Mitähän mahtaa
Jomottaa jomottaa kirjoitti:
Kyllähän sinun kuitenkin pitäisi aikuisena ihmisenä ymmärtää, että et voi jättää niitä kahta reikää paikkaamatta. Koeta hakeutua sieltä tuppukylästä paikkakunnalle, jossa toimenpide voidaan hoitaa vaikkapa nukutuksessa.
Esim. autististen lasten hampaat paikataan nukutuksessa, joten eiköhän järjetön hammaslääkärinpelkokin oikeuta samaan hoitoon. Jollei, niin ohjaavat ehkä ainakin psykiatrille."turha" nukutus maksaa?
Riittääkö 500€? - Jomottaa jomottaa
Mitähän mahtaa kirjoitti:
"turha" nukutus maksaa?
Riittääkö 500€?En tiedä, mutta maksaa se jatkuva särkylääkkeen "turha" syöntikin.
Eikä pillerien napsiminen ole pitemmän päälle kannattavaa, koska seuraavksi pitää hakeuta lääkäriin, kun vatsa, suolisto, munuaiset ja maksa on sökönä. - 2+18
Pyydät esilääkityksen ja sillä selvä.
Ps. Ibuprofeeni aiheuttaa lapsettomuutta.. - Mitähän mahtaa
Jomottaa jomottaa kirjoitti:
En tiedä, mutta maksaa se jatkuva särkylääkkeen "turha" syöntikin.
Eikä pillerien napsiminen ole pitemmän päälle kannattavaa, koska seuraavksi pitää hakeuta lääkäriin, kun vatsa, suolisto, munuaiset ja maksa on sökönä.Tarkoitinkin, että myös aloittaja huomioisi tuon raha-asian.
Se ei välttämättä ole kaikille pikkuraha.
Parempi kuitenkin (minun mielestäni) laittaa vaikka tonni nukutukseen kuin vetää niitä särkylääkkeitä jatkuvasti. Mahtaako lääkkeet enää tehotakaan jos niitä syö päivittäin?
- D325OH
Kannattaisi syödä mielummin vitamiineja ja muita ravinteita: Magnesiumsitraattia, tuoretta inkivääriä, Omegaa, D3 vitamiinia. Ei särkylääkkeitä! Itse jouduin ottamaan 1,5 600mg buranaa, kun nilkka nyrjähti. Otin vain illalla, aamulla oli kauhea päänsärky, eli särkylääkkeet aiheuttaa päänsärkyä, mikä on mainittukkin haittavaikutuksissa. Terveellistä kasvispitoista ravintoa, niin elimistöä ei särje!
- Jomottaa jomottaa
Jalkojen ja käsien kiputiloihin saat paremmin apua fysioterapiasta ja liikunnasta. Myös ruokavalion vaikutus voi tosiaan olla merkittävä.
- kipupolilainen
tuskin tuolla määrällä on yhtikäs mitään haittaa. Minäkin olen syönyt 800 buranaa tai vastaavaa (esim. arcoxia) aika usein viimeisen 20-25 vuoden aikana. Viimeisen kymmen vuoden aikana on pitänyt ottaa rinnalle kovemmat kipulääkkeet (panacodia, tramalia, tms.). Minulla buranan annos on 2-4 x 800mg vrk:ssa (jos määrä ylittää 3600 mg niin ei kuulemma ole enää hyötyä kivunhoidossa). Jos syön buranaa useemman päivän niin sitten pitää syödä protoinin estäjiä.
kyllähän ibuprofeenit on tarkoitettu vain tilapäiseen käyttöön, mutta joskus joutuu syömään pidempään, mutta sanoisin että itsehoidossa toki kannattaa olla varovainen. Itse käyn kontrolleissa sairauksien takia, joten oma kipulääkitys tarkistetaan ajoittain (mitä syön ja kuinka paljon). Samoin veri, ym. arvoja seurataan. - niskakipuimmeinen
Itsekkin käytän paljon Ibumaxia niskakipuun. Lääkäri sitä käski syömään, kun ei ole muutakaan hoitoa. Sitä voi ottaa kuulemma kuinka paljon vain. Ei mitään haittaa ole.
- kipu pois
kukahan täällä painaa peukkua alaspäin näiden vastauksien kohdalla, jossa vastaaja joutuu syömään kipulääkkeitä. Ei ainakaan kukaan joka on tosissaan kokenut kovaa kipua.
Pyhällä hengellä ei kipua pois saa eikä paljon muullakaan. Itse elän kivun kanssa 24/7 ja pahimmillaan se on ollut sitä luokkaa että olen toivonut kuolevani pois. nyt vihdoin kun kipulääkitys on kohdillaan elämä hymyilee ja jaksan olla perheeni kanssa. - Kipuhan lähtee
kipu pois kirjoitti:
kukahan täällä painaa peukkua alaspäin näiden vastauksien kohdalla, jossa vastaaja joutuu syömään kipulääkkeitä. Ei ainakaan kukaan joka on tosissaan kokenut kovaa kipua.
Pyhällä hengellä ei kipua pois saa eikä paljon muullakaan. Itse elän kivun kanssa 24/7 ja pahimmillaan se on ollut sitä luokkaa että olen toivonut kuolevani pois. nyt vihdoin kun kipulääkitys on kohdillaan elämä hymyilee ja jaksan olla perheeni kanssa.Varnaankin henkilö, joka on itsekin kärsinyt kovista kivuista, mutta joka on ollut riittävän fiksu ymmärtääkseen, että kipu on oire sairaudesta. Kivun syyt pitää poistaa, eikä tähdätä siihen, että elää särkylääkenarkomaanina.
Pyhällä hengellä ei kipua saa pois, mutta liikunnalla, rentoutuksella, venytyksillä, ravinnolla, terveyden hoitamisella ja esimerkiksi fysioterapialla ja hampaiden hoidattamisella on tässä avaajan tapauksessa enemmän hyötyä, kuin kannustaa häntä jatkamaan särkylääkkeiden syöntiä. - niskakipuimmeinen
kipu pois kirjoitti:
Pyhällä hengellä ei kipua pois saa eikä paljon muullakaan. Itse elän kivun kanssa 24/7 ja pahimmillaan se on ollut sitä luokkaa että olen toivonut kuolevani pois. nyt vihdoin kun kipulääkitys on kohdillaan elämä hymyilee ja jaksan olla perheeni kanssa.Minä olen Ibumaxista niin kiitollinen, sillä se on ainoa lääke mikä oikeasti auttaa. Nyt pystyy käymään töissäkin. Kaiken maailman hierojat sun muut hoitajat olen käynyt läpi, mutta mistään ei kunnon apua. Luojalle kiitos, että on särkylääkkeitä olemassa. :)
- kipu pois
Kipuhan lähtee kirjoitti:
Varnaankin henkilö, joka on itsekin kärsinyt kovista kivuista, mutta joka on ollut riittävän fiksu ymmärtääkseen, että kipu on oire sairaudesta. Kivun syyt pitää poistaa, eikä tähdätä siihen, että elää särkylääkenarkomaanina.
Pyhällä hengellä ei kipua saa pois, mutta liikunnalla, rentoutuksella, venytyksillä, ravinnolla, terveyden hoitamisella ja esimerkiksi fysioterapialla ja hampaiden hoidattamisella on tässä avaajan tapauksessa enemmän hyötyä, kuin kannustaa häntä jatkamaan särkylääkkeiden syöntiä.aina kivun syytä ei voi poistaa. Kaikki sairaudet ei ole parannettavissa ja asian kanssa on elettävä. Kovaa kipua aiheuttavassa sairaudessa on hoidettava se kipupuolikin. Mutta ehkä en ole riittävän fiksu eikävarmaan minua hoitavat lääkärit ja osaston muukaan henkilökunta :D
Aloittajan tapauksessa hammaslääkärikäynti olisi paikallaan ja varmaan oikeanlainen liikunta ja fysikaalinekin voisi auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod285702- 335100
- 292924
- 342414
- 372098
- 152048
- 281730
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351579