Eksä vainoaa

Neuvoton Nainen

Mitä tehdä. Seurustelin tai tapailin muutaman kuukauden miestä, jonka tunsin pintapuolisesti jo pidemmältä aikaa. Olin todella ihastunut, kenties rakastunutkin. Meillä oli vaikeita aikoja, riitelimme ja erosimme muutaman kerran. Se oli niin sanottu on/off- suhde. Ongelmia oli paljon, olin mustasukkainen. Ne saivat aikaan mökötystä ja puhumattomuutta puolin ja toisin. Yritin aina selvittää asiat puhumalla lopulta, mutta hän kieltäytyi keskustelemasta. Lopulta tuli varsinainen ero noin pari kuukautta sitten. Yritin kyllä saada hänet palaamaan, mutta hän kieltäytyi puhumasta tai tapaamasta. En syytä häntä siitä. En vainonnut häntä sähköpostein tai viestein usein. Lopulta päätin luovuttaa. Minusta meillä oli hyvä sopuero.
Häntä kuitenkin vaivaa se, etten halua nähdä häntä yhteisen harrastuksen parissa, vaan olen pyytänyt ettei hän nyt toistaiseksi kävisi samaan aikaan kuin minä. Hänellä on mahdollisuus käydä toisina päivinä. Eikä minua haittaa jos hän muulloin. Tapasimme hiljattain ja hän alkoi vihjailla että käyttäydyn aggressiivisesti ja epävakaasti töissä. Aloitin suhteemme aikana terapiakäynnit kun hain apua mustasukkaisuuteen. Hän antoi ymmärtää, että käyttäydyn epävakaasti myös töissä. Tämä ei pidä paikkaansa ja minut tuntevat mm. alaiseni pitävät minua turvallisena ja reiluna.

Nyt pelkään, että entinen miesystäväni levittää minusta ikäviä tarinoita harrastuksen parissa kertyneille yhteisille tuttaville. Tästä on jonkin verran merkkejä. Mitä teen? Annanko samalla mitalla, jos saan tästä tietää vai vaihdanko harrastusta? Olen valmis tekemään molemmat, mutta en tahtoisi olla alhainen katkeralta vaikuttava nainen, joka puhuu eksästä pahaa enkä myöskään hylkäämään rakasta harrastusta. Mitä jos olen törmännyt narsistiin? Heidän kostonsa on kauhea. Oikeus ei auta, jollei saa näyttöä ja näytön hankkiminen on vaikeaa. Ehkä minä vain kuvittelen, mutta olen varautunut toimimaan, jos tilanne vaatii. Yritän toistaiseksi vain jatkaa elämääni rauhassa ja kenties rakentaa uuden, toimivan ihmissuhteen. Hänen kanssaan se ei ollut mahdollista. Syytä oli minussakin.

7

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota rauhallisesti

Sinun varmaan pitää vaihtaa harrastuspaikkaa jos et pääse sopuratkaisuun tämän ihmisen kanssa.

Tietenkin olisi luontevaa että selvittäisitte tuonkin asian sovussa ja rauhallisesti kun teillä oli sopuerokin. Voitte sopia että kumpikaan ei kerro toisesta mitään muille ja olette vain ystäviä tästä lähtien. Sinun ei missään nimessä pidä alkaa puhumaan hänestä pahaa. Tietenkin jos hän levittää sinusta valheellista tietoa niin kumoat ne omalla käytökselläsi sekä puheillasi. Kyllä toisen ihmisen käytöksen perusteella näkee sen että mikä on totta ja mikä valetta. Ei kukaan usko sinua aggressiiviseksi jos käyttäydyt rauhallisesti ja olet mukava ihminen. :)

Ei pidä lähteä luomaan nyt mitään mielikuvia vaan katsoa tilannetta rauhassa.

Parisuhteita menee pieleen mitä eriskummallisimmista syistä ja aina vikaa on molemmissa....hyvin harvoin vika on vain yksipuolinen. Ikävintä tuossa on se, että toinen lopettaa yhteyden pidon kuin seinään ja asiat jää osittain auki. Se aiheuttaa kaikenalaisia ajatuksia jotka välillä ovat tosi hölmöjä.

Mukavia yöunia ja rauhoitu tuon asian suhteen, sillä eiköhän kaikki mene ihan mukavasti. :)

ps. Ei pidä maalata olemattomia piruja seinille.

• ap.

Kiitos vastauksesta. Minä otan rauhallisesti. Lasken aseeni ja laitan varmistimen päälle. Minä en ole eron jälkeen sanonut hänestä pahaa sanaa kenellekään, enkä tee niin jatkossakaan, jollei ole aihetta muuhun. Sen verran pitää ihmisellä olla selkärankaa, ettei puhu paskaa toisesta selän takana eron jälkeen. Mä olen tehnyt rauhan itseni kanssa. Se riittää minulle. Vastaanotto on suljettu.

• 31

En halua pelkoasi lisätä yhtään enempää, itse olen pyristellyt tuollaista ex:ää vastaan jo vuosia. Jopa omien lasten kautta tai lapsille aiheuttanut jatkuvaa haittaa.

Laki pykälät kuitenkin on olemassa ja puheilla ei ketään epävakaaksi voida osoittaa ennen kuin siitä on tarpeeksi monen lääkärin virallinen lausunto olemassa.

Rauhoitu.... aina ei suhteet kestä, eikä yhteistä sävelmää löydy. Löydät kyllä rinnallesi ihmisen joka rakastaa sinua. Eniten näyttää harmittavan ex.ääsi kun et jäänytkään hänen ohjailtavaksi.

Kerro päivittäiset tapahtumat jollekkin ihmiselle, johon luotat, ettet mieti asioita yksiksesi. Se on sinun turvasi.

• ap.

Niin. Olen varautunut pahimpaan. Siten olen rakennettu. Syy miksi en halua nähdä häntä lähiaikoina on yksinkertaisesti se etten halua ihastua uudelleen. Se on alkanut niin monta kertaa uudestaan. Miksi haluaisin lähelleni ihmisen joka on valmis uskomaan minusta aina pahinta. Tältä se tuntuu. Miksi hän haluaisi lähelleen ihmisen joka on valmis uskomaan aina pahinta. Se on se perusasetelma. Jos toisessa näkee vain puutteita ja haluaa muokata mieleisekseen, jotta voisi olla jotakin enemmän, eikö se ole maailman huonoin syy olla missään yhteydessä. Ei. On hyväksyttävä, että on se, mikä on. Joitain asioita näen korjattavaa ITSESSÄNI, mutta se ei ole toisen tehtävä ohjata prosessia. En ole nukke enkä muovailuvahaa. Uskon, että löydän ihmisen joka on valmis hyväksymään minut sellaisena kuin olen. Ja niin löytää hänkin. Yhteydenpidon katkaiseminen on tapa luoda se etäisyys joka tarvitaan siihen, että yhteys lopulta katkeaa ja toista voi nähdä ilman odotuksia hyvillä mielin. Sen ajan otan itselleni nyt. Enkä tunne siitä syyllisyyttä. Kiitos vastauksista. Ne olivat molemmat hyviä ja oikeita.

• 2 + 3 = 5

Mun mielestä sun ei kannata harrastustasi tai mitään muutakaan moisen saastan takia vaihtaa. Jätät hänet vain omaan arvoonsa. Ajattele niin, että kaikki mitä hän tekee kertoo vain ja ainoastaan hänestä, sinusta se ei kerro mitään. Älä syytä itseäsi toisen tekemisistä. Ihminen joka puhuu p*skaa yhdestä tekee niin aivan varmasti tilanteen tullen muillekin ja hänet tuntevat ihmiset varmasti tietävät sen hänestä ja tuskin hänen puheilleen paljon painoa antavat. Kyllä p*skan puhuja aina itseään eniten vahingoittaa. Ei sellaista ihmistä kukaan loppupeleissä paljon voi arvostaa, luottamuksesta puhumattakaan.

• pääsin ulos

Älä edes ala pohtimaan mitä exäsin mahdollisesti tekee tai ei tee. Jos alat luimuilemaan epävarmana nurkissa, sinua pidetänä outona. Ole avoin, reipas, iloinen. Tuo suhde sai sinut epävarmaksi itsestäsi, älä mene sen mukaan. JOS exäsi sattuisi levittelemään sinusta juttuja (mitä hän tuskin tekee, koska siten hän osoittaisi vain olevansa idiootti minkä muutkin kyllä huomaisi), niiden ristiriitaisuus tulisi ilmi kun etä käyttäydykään sen mukaisesti mitä exäsi väittää.

Suosittelen että käsittelet tuon suhteen ja ihmisen pois ajatusmaailmastasi, vaikka sitten terapian avulla. Sinulla on oikeus harrastaa mitä haluat missä haluat, ilman että epämiellyttävä ihminen määrittelee tekemisisäsi. Sinun on suoljettava tuo ihminen elämästäsi ulos. Älä näytä että hänen piikittelyt osuu sinuun. Älä ole hänen kanssa tekemisissä äläkä vastaa hänen yhteydenpitoon. Kohdatessasi älä osoita tunteita: ei vihaa, kiukkua, ärtymystä, epävarmuutta, myötätuntoa jne., vaan ole neutraali kuin hän olisi joku ketä et oikeastaan tunne. Kohteliaan ystävällinen mutta lyhyesti. Älä pälyile, älä epätoivoisesti karttele. Vaikka hän sanoini tai tekisi mitä, älä provosoidu.
      Muuta en osaa sanoa.

• ap.

Tiedän. Nuo ovat ne ainoat oikeat tavat käsitellä narsistia. ja suurimman osan tuosta olen jo tehnytkin tavallaan. Tiedän, että hän on epävarma suhteessaan naisiin ja ainoa syy miksi hän saattaa vielä palata asiaan, on se että hän on epävarma uudessa suhteessaan. Seksuaalisista kyvyistään tai muusta kelpaavuudestaan. Hän nauttisi suunnattomasti jos hän saisi nähdä minut onnettomassa tilanteessa katsomassa uutta ihastustaan ja häntä yhteisen harrastuksemme parissa. Voi olla ettei sellaista vielä ole mutta ajan myötä on. Niin on käynyt ennenkin noin vuosi sitten. En anna sen tapahtua enää. En ole epävarma:). Mä olen huomannut että mulla on muutamia hyviä puolia, joita kannattaa korostaa, kun ns. Markkinat taas kutsuvat. Mä meen sinne pää pystyssä ja hymyillen. Kiitos kommentista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      49
      3747
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3709
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2841
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2579
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1679
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe