Olen kuntoutumassa takaisin töihin, olin kuntoutustuella ja nyt on tehty ennakkopäätös osa-aikaisesta työkyvyttömyyseläkkeestä. Nyt eläkeyhtiö on 'jumpannut' työnantajan kanssa tota ansiorajaa. Jos olisin saanut tienata puolenpäivän palkan pärjäisin hyvin. Nyt vaikuttaa 5 edellisen vuoden ansiotaso ja kun olen ollut ekana vuonna opiskelijana ja tousen sairauden takia sairaslomilla niin ansioraja putosi 1200 euroon. Siitä verot pois niin käteen jää noin 900€\kk. Sallittu työaika on siis 2h 30 min/päivä. Työaikasaldojärjestelyillä pystyn tekemään 4 tunnin päiviä, muuten ei olisi mitään järkeä. Nyt 2 kuukauden ajan kituuttelua 900€:n tuloilla, eikä ole tietoakaan milloin asia ratkeaa. Selvitys ansioistani on työnantajalta mennyt eläkeyhtiöön. Täytyy taas alkuviikosta sinne soittaa. Vittu kun vituttaa ihan oikeesti, minkä menin tekemään. Ei olisi pitänyt yrittää kuntoutua takaisin töihin, vaan mielummin jäädä pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle ja tekemään 'kuutamokeikkoja'. Kaveri tekee niin ja pärjää hyvin. Minä hölmö yritän takaisin töihin. Nyt sitten oma talous on aivan konkurssissa, käytännössä rahat loppuivat jo kahden ensimmäisen viikon jälkeen, kun palkka tuli,.näin kävi edellisesdä kuussakin. Pakolliset menot ja pieni lapsi, niin ei pitkälle tällä tulotasolla pötkitä. Minä tyhmä yritän olla rehellinen ja kärsin kaikista eniten.
Mikä on asian opetus? Älkää erehtykö ja menkö lankaan kaikenlaisten osa-aikaisten työkyvyttömyyseläkkeiden ja työkokeilujen kanssa. Mielummin pysyvä eläke, asia käsitellään, päätös tulee ja eläke tulee säännöllisesti tilille. Hyppiminen eri eläke-, ja tukimuotojen kanssa tietää vaikeuksia. Fattasta rahan saaminen kestäisi noin kaksi viikkoa ja oletin, että eläkeasia olisi jo hoitunut. Pitäisiköhän ryödtää pankki, vai mistä tällaisessa akuutissa tilanteessa pitäisi toimeentulo raalia kasaan? Nyt oon vipannu kaverilta. Kun vertaan,mun kaveriin, niib minä se tässä hölmöin ja tyhmin olen, kun olen ollut liian rehellinen ja tunnollinen. Rehelliset kärsivät köyhyydessä, tästä aion ottaa opiksi. Jos en kuntoudu riittävästi työkykyiseksi, niin enää en aio rehellisellä elämäntyylillä kituutella.
2kk eläkkeet saamatta, eläke n. 500€\kk ansioraja 1200€\kk
2
190
Vastaukset
- kelan kahleissa
Minäkin olen tullut siihen tulokseen että se on joko/tai. Se on yhtä laskemista jos osa-aikaisesti olisi eläkkeellä ja töitä tekisi toisen puolen. Mikäs siinä, jos on vakityö, silloinhan se on simppeli.
Ainakaan hoitoalalle ei ole kuin pätkätöitä. Ja jos oikeen tekee mieli eläkkeelläkin töitä, niin voihan eläkkeen laittaa "lepäämään" ja käydä töissä.
Vanhuuseläkeläinen saa käydä töissä jonkun verran, mutta en tiedä miten on työkyvyttömyyseläkeläinen? Jos Kela katsoo, että työkyvyttömyyseläkeläinen käy jonkun viikonlopun kuussa töissä niin voipi vaikka lakkauttaa sellaiselta eläkkeen. Kelasta ei koskaan tiedä. - --
Onhan se vaikeaa kitkutella osa-aikaisella, kuitenkaan työkyvyttömyyttä ei voi laskea. Jos olet saanut soskusta rahaa, he perivät takautuvista eläkkeistä.
Olin neljä vuotta osa-aikaisella, sitten sain lopullisen eläkkeen. Raha-asiat hiukan paranivat.
Voihan vielä sittenkin tehdä työtä, on vain ilmoitettava eläkelaitokselle.
Jos työkyvyttömyys on todettu, kestä toki tämä taistelu, ei se loputtomiin jatku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983