Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

2kk eläkkeet saamatta, eläke n. 500€\kk ansioraja 1200€\kk

Tyhmä

Olen kuntoutumassa takaisin töihin, olin kuntoutustuella ja nyt on tehty ennakkopäätös osa-aikaisesta työkyvyttömyyseläkkeestä. Nyt eläkeyhtiö on 'jumpannut' työnantajan kanssa tota ansiorajaa. Jos olisin saanut tienata puolenpäivän palkan pärjäisin hyvin. Nyt vaikuttaa 5 edellisen vuoden ansiotaso ja kun olen ollut ekana vuonna opiskelijana ja tousen sairauden takia sairaslomilla niin ansioraja putosi 1200 euroon. Siitä verot pois niin käteen jää noin 900€\kk. Sallittu työaika on siis 2h 30 min/päivä. Työaikasaldojärjestelyillä pystyn tekemään 4 tunnin päiviä, muuten ei olisi mitään järkeä. Nyt 2 kuukauden ajan kituuttelua 900€:n tuloilla, eikä ole tietoakaan milloin asia ratkeaa. Selvitys ansioistani on työnantajalta mennyt eläkeyhtiöön. Täytyy taas alkuviikosta sinne soittaa. Vittu kun vituttaa ihan oikeesti, minkä menin tekemään. Ei olisi pitänyt yrittää kuntoutua takaisin töihin, vaan mielummin jäädä pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle ja tekemään 'kuutamokeikkoja'. Kaveri tekee niin ja pärjää hyvin. Minä hölmö yritän takaisin töihin. Nyt sitten oma talous on aivan konkurssissa, käytännössä rahat loppuivat jo kahden ensimmäisen viikon jälkeen, kun palkka tuli,.näin kävi edellisesdä kuussakin. Pakolliset menot ja pieni lapsi, niin ei pitkälle tällä tulotasolla pötkitä. Minä tyhmä yritän olla rehellinen ja kärsin kaikista eniten.
Mikä on asian opetus? Älkää erehtykö ja menkö lankaan kaikenlaisten osa-aikaisten työkyvyttömyyseläkkeiden ja työkokeilujen kanssa. Mielummin pysyvä eläke, asia käsitellään, päätös tulee ja eläke tulee säännöllisesti tilille. Hyppiminen eri eläke-, ja tukimuotojen kanssa tietää vaikeuksia. Fattasta rahan saaminen kestäisi noin kaksi viikkoa ja oletin, että eläkeasia olisi jo hoitunut. Pitäisiköhän ryödtää pankki, vai mistä tällaisessa akuutissa tilanteessa pitäisi toimeentulo raalia kasaan? Nyt oon vipannu kaverilta. Kun vertaan,mun kaveriin, niib minä se tässä hölmöin ja tyhmin olen, kun olen ollut liian rehellinen ja tunnollinen. Rehelliset kärsivät köyhyydessä, tästä aion ottaa opiksi. Jos en kuntoudu riittävästi työkykyiseksi, niin enää en aio rehellisellä elämäntyylillä kituutella.

2

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelan kahleissa

      Minäkin olen tullut siihen tulokseen että se on joko/tai. Se on yhtä laskemista jos osa-aikaisesti olisi eläkkeellä ja töitä tekisi toisen puolen. Mikäs siinä, jos on vakityö, silloinhan se on simppeli.
      Ainakaan hoitoalalle ei ole kuin pätkätöitä. Ja jos oikeen tekee mieli eläkkeelläkin töitä, niin voihan eläkkeen laittaa "lepäämään" ja käydä töissä.
      Vanhuuseläkeläinen saa käydä töissä jonkun verran, mutta en tiedä miten on työkyvyttömyyseläkeläinen? Jos Kela katsoo, että työkyvyttömyyseläkeläinen käy jonkun viikonlopun kuussa töissä niin voipi vaikka lakkauttaa sellaiselta eläkkeen. Kelasta ei koskaan tiedä.

    • --

      Onhan se vaikeaa kitkutella osa-aikaisella, kuitenkaan työkyvyttömyyttä ei voi laskea. Jos olet saanut soskusta rahaa, he perivät takautuvista eläkkeistä.
      Olin neljä vuotta osa-aikaisella, sitten sain lopullisen eläkkeen. Raha-asiat hiukan paranivat.
      Voihan vielä sittenkin tehdä työtä, on vain ilmoitettava eläkelaitokselle.
      Jos työkyvyttömyys on todettu, kestä toki tämä taistelu, ei se loputtomiin jatku.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe