Olen kuntoutumassa takaisin töihin, olin kuntoutustuella ja nyt on tehty ennakkopäätös osa-aikaisesta työkyvyttömyyseläkkeestä. Nyt eläkeyhtiö on 'jumpannut' työnantajan kanssa tota ansiorajaa. Jos olisin saanut tienata puolenpäivän palkan pärjäisin hyvin. Nyt vaikuttaa 5 edellisen vuoden ansiotaso ja kun olen ollut ekana vuonna opiskelijana ja tousen sairauden takia sairaslomilla niin ansioraja putosi 1200 euroon. Siitä verot pois niin käteen jää noin 900€\kk. Sallittu työaika on siis 2h 30 min/päivä. Työaikasaldojärjestelyillä pystyn tekemään 4 tunnin päiviä, muuten ei olisi mitään järkeä. Nyt 2 kuukauden ajan kituuttelua 900€:n tuloilla, eikä ole tietoakaan milloin asia ratkeaa. Selvitys ansioistani on työnantajalta mennyt eläkeyhtiöön. Täytyy taas alkuviikosta sinne soittaa. Vittu kun vituttaa ihan oikeesti, minkä menin tekemään. Ei olisi pitänyt yrittää kuntoutua takaisin töihin, vaan mielummin jäädä pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle ja tekemään 'kuutamokeikkoja'. Kaveri tekee niin ja pärjää hyvin. Minä hölmö yritän takaisin töihin. Nyt sitten oma talous on aivan konkurssissa, käytännössä rahat loppuivat jo kahden ensimmäisen viikon jälkeen, kun palkka tuli,.näin kävi edellisesdä kuussakin. Pakolliset menot ja pieni lapsi, niin ei pitkälle tällä tulotasolla pötkitä. Minä tyhmä yritän olla rehellinen ja kärsin kaikista eniten.