Hei
Olen uusi tmi-yrittäjä rakennusalalla ja minua askarruttaa km-korvaukset. Minulle tulee yksityisomaisuuteen kuuluvalla henkilöautolla reippaasti yli 50 % elinkeinotoimintaan kuuluvaa työajoa. En saa siis tehdä ylimääräistä km-korvausvähennystä (0.45 euroa/km) enää elinkeinotoiminnan veroilmoituksessa, mutta saanko nostaa nuo km-korvaukset joka kuukausi verottomasti yksityiskäyttönä toiminimen tililtä? Miten siis tämä asia menee jos työajoa on yli 50% kokonaisajoista?
tmi-yrittäjän km-korvauksista...
5
269
Vastaukset
- uusi tmi-yrittäjä
Täytyis varmaan kysyy verottajalta asiaa...
- FGTLÖ-
Yrittäjät tekee yleensä sillain että ostavat tai liisaavat firman nimiin auton ja ajavat silä kaikki yksityisajotkin. Ja silloin saa ainakin varmasti vähennettyä. Yrittäjät tekevät yleensä myös sillain että perustavat toimistonsa omaan omakotitaloonsa ja ostavat kaikki taloustavarat ihan paskapaperia myöten firman piikkiin ja saavat vähentää nekin. Moni pk-yritys ei maksa veroja ollenkaan kun saavat niin paljon vähennellä. Suomessa yrittäjät ovat aika etuoikeutettuja porukkaa, on se niin väärin, mutta näin vain on...kyllä kokoomus osaa
- yrittäjä myös
Ei firman nimissä olevalla autolla yksityisajoista saa kilometrikorvauksia eikä edes työajoista. Tosin auton kaikki kulut on vähennyskelpoisia, mutta erillistä kilometrikorvausta niistä ei saa, tyhmä kommaripaska!!
- FGTLÖ-
yrittäjä myös kirjoitti:
Ei firman nimissä olevalla autolla yksityisajoista saa kilometrikorvauksia eikä edes työajoista. Tosin auton kaikki kulut on vähennyskelpoisia, mutta erillistä kilometrikorvausta niistä ei saa, tyhmä kommaripaska!!
Näin on, kilometrikorvauksia ei saa, eikä kommaripaska sellaista väittänytkään. Yksity
- yrittäjä harjavalta
FGTLÖ- kirjoitti:
Näin on, kilometrikorvauksia ei saa, eikä kommaripaska sellaista väittänytkään. Yksity
Mee liitton päliseen pelle ja jätä yrittäminen aikuisille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821349Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661134Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071126Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1811094Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68896Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125840Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123768- 77745