Jalkojen ja lihasten heikkous !

Vaari 70 v.

Olen 70- vuotias mies ja entinen urheilija. 15-30 vuotiaana vedin helposti keralla 30-40 leukaa ja tein 50-70 etunojapunnerusta. Nyt en pysty kummassakaan yhteenkään. Luin jostain, että 70- vuotiaalla pitäisi olla 80% lihasvoimasta tallella 20- vuotiaaseen nähden, mutta minulla tuskin 20%. Kaatuilen yllättäen ja etenkin jalat tuntuvat heikoilta. Onko jollain mulla täällä vastaavia kokemuksia ja mikä sairaus voi olla kyseessä. Mitään muita ongelmia ei minulla ole. Normaalia tämä ei varmuudella ole, sillä jo portaitten nousu ja tulilta nouseminen on todella vaikeaa.

8

2392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 000000

Oletko käynyt lääkärissä? Jos on noin voimakas heikkous jaloissa, niin kannattaisi kyllä sulkea pois vakavammat syyt. Sitten on eräs aika huonosti tunnettu asia, lihaskato eli sarkopenia. Tätä asiaa tutkitaan parhaillaan Porvoossa. Valio on tuonut markkinoille runsasproteiinisia valmisteita, joita tässä tutkimuksessa käytetään. Mutta kyllä lääkärin pitäisi ensin selvittää mistä on kyse.

"Koska iän myötä elimistö pystyy käyttämään hyväkseen proteiineja entistä huonommin ja koska riittävä proteiinin saanti voi hidastaa lihaskatoa eli sarkopeniaa, ikääntyneet tarvitsevat proteiinia enemmän kuin työikäiset. Tarve on vähintään 80 grammaa proteiinia päivässä. Lasillisesta maitoa tai piimää sitä saadaan 7 grammaa. "

http://www.maitojaterveys.fi/www/fi/tiedotteet/2011.php?we_objectID=532

http://www.porvoo.fi/index.php?mid=5200

• Vaari-70 v.

Olen käynyt tutkimuksissa, mutta tulokset kestävät. Minulle tehtiin ENMG tutkimus ja mangneettikivaus on vielä edessä. verinäytteitä on otettu myös runsaasti.

• kunnon ruokaa

Tuli vaan mieleen, että ethän vaan syö statiineja?

Ne tuhoavat lihakset ja myös sen tärkeimmän eli sydänlihaksen.

• HUOLESTUNUT -64

Olen 50v.nainen ja olen huomannut saama kuin vaari 70v.Käytän 2,den laista kolesterolilääkettä Atorvastatiinia ja ezetrolia ja olen huomannut että jalkani/käteni voimat ovat ehtyneet .Sairastan aso-sairautta ja tehty pallolaajennus oikeaan jalkaan ja lääkärini eivät missään nimessä suosittele lopetettavaksi vastatiinien käyttöö...mikä neuvoksi????Apuuva kohta en jaksa edes kävellä postilaatikkolle saakka ettei jaloista voimat ole tipotiessään.Kamalia suonenvetoja ja kouristuksia jokapuolella kehoa toisinaan. :/ :/

• epätietonen

Mitäkhän pitäs tehä ko mullon vasemasa koivesa lihas repheymä pystyn kyllä jollaki laila kävelhen ja tunttuu niinkö se tullee paremaksi päivä päivältä tartisko mennä tohtorhin vai otanko hota puluverin ja levähtelen??

• kunnon ruokaa
    • puu jalat

Olen kuusikymppinen mies ja olen urheilut koko ikäni ,muutamassa vuodessa hävisi ja kipeyintyi jalat ,vaiva alkoi ensin niin että jalat jäykistyi ja kun yritn hiihtää niin tuntui kuin toisen puujalkoja olisi siirellyt ja sen jälkeen kävely vaikeutui niin että 50 metriä jaksoi kävellä ,ja nyt kun lopetin kolestrooli lääkeen syömisen niin lihakset on alkaneet vertyä ja joustavuutta on tullut lisää ,minulla on vielä kulumat polvissa ja senki vuoksi kävely on vaikeaa ,kyllä harmittaa kun muutamassa vuodessa meni liikuynta kyky ja haluttais käydä lenkillä mutta kun ei voi .

• Kinonia.....

Kolestrolilääkkeet toimii estäjäperiaatteella ja ne estävät myös tärkeän kinonin muodostumista. Kun aloin lisäämään kinoni-lisäravinteilla kinonin määrää elimistössä niin kaikki kolestrolilääkkeen aiheuttamat oireet loppui. Pitempään kolestrolilääkkeitä käyttäneillä kinolisän vaikutus alkaa hitaasti, mutta 1 - 3 kuukaudessa kinonin käytön aloittamisesta oireilu yleensä loppuu. Minulta oireet loppui alle kuukaudessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      42
      4330
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      138
      4089
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      64
      3746
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      108
      3625
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      33
      3547
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      64
      3357
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      87
      2932
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2835
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2646
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2354
    Aihe