Mäntyharju tonttitarjonta

Soilikki

Olen todella pettynyt Mäntyharjun kuntaan. Olemme 2-lapsinen nuori perhe. Olemme yli kaksi vuotta etsineet tonttia, jolle rakentaa. Ei yhtään asiallista tonttia uudella lapsiperheiden omakotialueella taajamassa järven rannassa. Sen sijaan tarjotaan kyllä jostakin 5-8 km päästä tontteja, joille pakko rakentaa maailman rumin elelenttitalo (passiivitalo) ja niitä ei saa itse suunnitella, ei valita materiaaleja eikä mitään ja hintakin suolainen (yli 200 000 yli Mäntyharjun normaalin hintatason). (milläs liikut ilman toista autoa?) Asuimme vuokralla ihanassa omakotitalossa taajamassa, mutta se ei valitettavasti ollut myynnissä. Sillä seurauksella, että muutamme nyt Mikkeliin, josta saimme heti virat ja Mäntyharju jää mökkikunnaksi jatkossa.

Onko Mäntyharjun kunnalle ihan mahdoton tehtävä tarjota tavallisille ylempää keskiluokkaa edustaville akateemisille perheille 140-160 neliön kaunista, maalaisromanttista puutaloa (esim. Kannus-talo, Omatalo, Kastellitalo)?

En voi suositella Mäntyharjulle muuttoa kenellekään. Petyimme kuntaan, sen palveluihin ja asenneilmastoon todella pahoin.

14

842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko

Sinä se ihme kommunisti olet kun kunnan pitäisi sinulle oikein talokin tehdä.

• Mäntyh

Joo, Mikkelistäkö löytyy asiallisia tontteja uudelta lapsiperheiden omakotialueelta taajamasta järven rannalta??? Mikkelissä ehkä menee teillä tontin etsimiseen myöskin jokunen vuosi, tervetulleita olette tietenkin Mäntyharjulle mökkeilemään.

• m.harju

itse m:harjulaisena en voi kun ihmetellä. Täällä myydään teollisuuskiinteistötkin ja tontit uusille yrityksille vaikka tiedetään yrityksen omistajat. (edellinen sinex oy konkurssi v.2011 ) kunnalle jäi saatavia "riittävästi" mutta nyt myydään hallit ja tontit samalle jätkälle tosin firman nimi eri ja halvalla kun tuo muka työpaikkoja. Kusetusta kokohomma! ! !

• Näin sitä

positiivista imagoa luodaan. Mafiajengi rulettaa ja k.settaa.

Kunnia kunnan- ja toimialajohtajalle!

• Kelttula

Kyllä Soilikki on uusavuton,syyttää kuntaa kun ei ole saanut talotonttia järven rannalta.Itse olen vuosikymmenten mittaan ostanut maata vapailta markkinoilta,myös rantatontteja omakotitaloille.Kuntaa en ole niissä tarvinnut ,mutta olenkin vain kansakoulun/peruskoulun käynnyt omillaan toimeentulemaan oppinut.

• rahat tiskiin
    • Sepe keskustasta

Kyllä kohtuuhintaisia tonttejä löytyy, kun jaksaa odottaa ja kyselee yksityiseltä
      puolelta.

• nyt on

Tänään näyttäisi lehdessä olevan tontteja myynnissä.

• ^_^

Syö rinkeliä niin voit voittaa tontin.. ^_^

• surmestari

No eikös tämä sementtisuutari nyt niitä tonttejaan myy. Talo tulee samaan hintaan. Eli 600 000 ekua ja siitä ylöspäin. Eikun ostamaan.
        Ja laatuhan on taattua tavaraa Mäntyhomeharjun parhaat voimat liikkeellä.

• Raksaamaanko
        surmestari kirjoitti:

No eikös tämä sementtisuutari nyt niitä tonttejaan myy. Talo tulee samaan hintaan. Eli 600 000 ekua ja siitä ylöspäin. Eikun ostamaan.
        Ja laatuhan on taattua tavaraa Mäntyhomeharjun parhaat voimat liikkeellä.

Tontteihin pitäisi ottaa käyttöön harkinta, pelkkä nopeus ja raha ei pitäisi ratkaista, vaan tontteja luovutetaan tarpeeseen, pääasiassa perheille. Jos sama perhe ostaa parhaimmatt tontit ja rakentaa niille myytävän talon, niin ei niistä kunta hyödy mitenkään.

Monessa kunnassa ostajat pistetytetään perheen koon mukaan. Samoin vaikuttaa onko hakijalle myönnetty tonttia aikaisemmin, voisi ottaa käyttöön viiden vuoden karenssin ennen seuraavaa tontin luovutusta.

• naapuri XXX

älä aina valita!

• Tyytyväinen

Niin rakas Soilikki!
      Kuulostaa siltä, että olet liikuskellut Vehmasrannassa etkä kunnan tonttimarkkinoilla. Älä haulu kuntaa asiasta, joka ei sille kuulu. Kunnasta kyllä löytyy hienoja tontteja sekä yksityiseltä että kunnalta. Kaikki ei vaan mahdu rantatonteille, hyvä ihminen!
      Olemme tyytyväisiä asujia kunnalta ostetulla tontilla, johon rakensimme mieleisemme talon. Miksei toiminut sinun perheesi kohdalla?
      Tervemenoa Mikkelin postimerkkitonteille vaan!

• ajatmuuttuu

Noin oli ennen, mutta nyt ilmeisesti tontteja on myynnissä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe