meillä on vanhempi omakotitalo jossa yläpohjassa villoitus tehty vähän
hutiloimalla. kattotuolien välit ovat sen levyiset että villat pitäisi leikellä sopiviksi.
vai kannattaako yleensäkään laittaa levyvillaa. jos vaikka 50-60 senttiä puhallus-
villaa päälle?
putket kuitenkin 20cm villakerroksella kierrettynä?
yläpohjan eristys
15
2285
Vastaukset
- +´54´4´5
Lasi ja kivivillan leikkely on lasten leikkiä, voi aivan hyvin eristää koko yläpohjan niillä. Tulee halvemmaksi kuin puhallusauton kutsuminen paikalle. Villapaaleja mahtuu monta rautakaupasta lainaksi saatavaan peräkärryyn.
- tylsä puukko
Ehdottomasti puhallusvillaa. Levyvillan laittaminen ahtaisiin tiloihin on aika työläs homma. Hintaero aika pieni.
- noviisii
kyselin rautakaupasta villojen hintoja.
puhallusvilla tulee halvemmaksi kuin levyvilla kun määrä on yli 50 mottia.
saako puhallustyöstä kotitalousvähennyksen? - ennakkoperintä
noviisii kirjoitti:
kyselin rautakaupasta villojen hintoja.
puhallusvilla tulee halvemmaksi kuin levyvilla kun määrä on yli 50 mottia.
saako puhallustyöstä kotitalousvähennyksen?Kotitalousvähennyksen saa työn osuudesta. Tarkista firman tiedot.
- minävaantaas
ennakkoperintä kirjoitti:
Kotitalousvähennyksen saa työn osuudesta. Tarkista firman tiedot.
jaa halvemmalla? 4€/m2 100mm levyvilla joko lasi tai kivi, eikä pölyä.
- noviisii
minävaantaas kirjoitti:
jaa halvemmalla? 4€/m2 100mm levyvilla joko lasi tai kivi, eikä pölyä.
kyllä jotenkin tuntuu että helpommalla pääsee jos tilaa ammattilaiset
puhaltamaan villan yläpohjaan. jos vielä kotitalousvähennyksen saa
tehdystä työstä. yläpohja on kuuma paikka mustan peltikaton ansiosta
joten putkien villoituskin on aika hikistä hommaa.
- ml213.
Kuten saitkinjo viisaita neuvoja, niin puhalluseriste on ylivoimaisesti paras vaihtoehto. Jos vielä laitat valmiiksi liikkumatason, jossa on asentajien helppo liikkua, niin koko eristeen puhaltaminen ei vie kovinkaan kauan aikaa.
- Ite^*
Puhallusvillaa löytyy myös säkkitavarana itseasennettavaksi.
- happinaamari
Ei kyllä yläpohjaan kannata puhallusvillaa haravalla levitellä, vai tarkoititko itseasennuksella omaa puhallustyötä? Itse puhalsin yläpohjaan villat itse. Aikaisemmin en ollut puhallusvillaa laittanut. Hyvin onnistui. Apuhenkilö syötti villat koneeseen ja itse olin letkun päässä. Koneeseen ei voinut syöttää villaa kovin nopeasti. Lämpöreleatkaisi moottoriltä sähköt. Koneen vuokrasi villan myyjä. Liikkumatason tein ennen puhallusta. Oli relusti tilaa tehdä se taso. Tasolta on hyvä myöhemminkin tarkastaa yläpohjan kuntoa.
- Sunair500
Lahden alueella tuli ainakin halvemmaksi teettää puhallus ammattilaisten toimesta, kuin ottaa villa rautakaupasta. Puhallettuna 42m3 vuorivillaa maksoi 1300 €, Joka itse asiassa oli sama, kuin rautian tarjous (joka oli halvin). Yritys oli muistaakseni Järvenpäästä ja joku Eko-?? Kaiken lisäksi se on hinnoiteltu silleen, että 20m3 ja 40m3 hinta ero on olematon!! Tämä oli muuten vuonna 2010.
- Maneliini
Itse raastoin vastaavassa tapauksessa kaikki vanhat hiirenkakkiset villat pois ja sahailin EPS-eristettä kattotuolien väliin. Tuli hyvä ja lämmin yläpohja eikä pölise. Hormien kohdalle värkkäsin polyuretaania, kun se ei pala.
- noviisii
itseläkin kävi mielessä finnfoam levyjen laitto mutta yläpohjassa risteilee
sähköputkia joten vaikea niitä levyjä on asentaa tiiviisti pohjaa vasten.
toisekseen tilaa on kyllä puhallusvillalle riittävästi.
miten paksusti laitoit eps-eristettä? noviisii kirjoitti:
itseläkin kävi mielessä finnfoam levyjen laitto mutta yläpohjassa risteilee
sähköputkia joten vaikea niitä levyjä on asentaa tiiviisti pohjaa vasten.
toisekseen tilaa on kyllä puhallusvillalle riittävästi.
miten paksusti laitoit eps-eristettä?Miksi pitäisi olla tiiviisti pohjaa vasten? Ei kai ilmarako siinä välissä mitään haittaa...
- sunair500
Jos laitatte saunasatua, niin varmistakaa pitääkö alumiinpaperi poistaa kerroksien välistä? Kaverini ei "viitsinyt poistaa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733