toinen ehto: kuvalaatu ja kamera hyvä.
ixus300lla dpreviewissä loppusanoissa akunkestoa kehuttiin mutta itse jossain välissä testiteksiä mainittii CIPAKSI jotain n300 kuvaa mikä ei ole hyvä.
muuten kamera riittäs mulle tosin typerä 24fps.
pitkä akunkesto missä pokkarissa?
7
229
Vastaukset
- sfhai
Aika monissa tuntuu nykyään olevan tuo 250 /-50 kuvaa. Joten 300 on sieltä paremmalta puolelta.
NB-6L tarvikeakku lähtee kaupasta muutamalla eurolla (prismassa huimat 15 e), ja vara-akku on aina hyvä olla olemassa.
Järkkäriin saisi akkukahvan.En suosittele Prisman akkuja. Minulla ei tuollainen NB-6L mahtunut kameraan. Ostin tilalle akun muistaakseni Mania33:sta.
Kesto riippuu siitä miten kuvaat ja miten kameran toiminnat on säädetty. Tarkentaako se koko ajan kun virta on päällä vai vaan kun laukaisin on painettu puoliväliin, toimiiko IS koko ajan vai vaan tarvittaessa, paljonko käytät salamaa jne.
ixus on pieni kamera joten siihen ei suurta akkua saane mahtumaan ja siksi aina pitää olla vara-akku taskussa/mukana sekä reissussa laturi jolla ne akut voi tarpeen tullen ladata. Canonin oma data sanoo akun tuossa kamerassa kestävän noin 250 kuvaa.- merkityksetöntä
Akunkeston erot kameroissa on sinänsä merkityksettömiä kun akun voi aina vaihtaa. Ja akunkestoon voi itse vaikuttaa hyvin paljon omilla kameran käyttötavoillaan.
- 250 ON VÄHÄN!!
merkityksettömiä?
nikon 3100 550 kuvaa ja5100 650 kuvaa ja canon 500-650 n400-450 kuvaa. onhan tällä merkitystä.
pokkarit canonit ja nikonint max 300 kuvaa ja sony hx9v 400 kuvaa,
eipä vaan kuukkeli kerro battery life taulukkoa jossa näkis eri kamerat - Varauksellinen
250 ON VÄHÄN!! kirjoitti:
merkityksettömiä?
nikon 3100 550 kuvaa ja5100 650 kuvaa ja canon 500-650 n400-450 kuvaa. onhan tällä merkitystä.
pokkarit canonit ja nikonint max 300 kuvaa ja sony hx9v 400 kuvaa,
eipä vaan kuukkeli kerro battery life taulukkoa jossa näkis eri kameratOlen edelleen samaa mieltä kuin puoli vuotta sitten: tuollaisilla eroilla ei ole (ainakaan minulle) merkitystä. 650 tai 250 kuvaa – so what!
Kameralaukusta tai taskunpohjalta pitää aina löytyä täyteen ladattu vara-akku silloin kun ollaan kuvaamassa. Nykyisiä litiumakkuja voi huoletta ladata silloinkin, kun entistä latausta ei ole purettu kokonaan (NiCd- ja NiMH-akkujen aikaan oli vähän toisin). En kuvaa kerralla useampaa sataa kuvaa, vaan kyse on korkeintaan kymmenistä.
Onko vielä jossakin sellaisia kuvaajia, joilla on varaa kalliiseen kameraan mutta ei enää halpaan vara-akkuun?
- Varauksellinen
Olen kuvannut eri digikameroilla yli 12 vuotta. Yhdenkään kanssa ei ole tullut mieleenkään olla hankkimatta vara-akkua. Mielestäni on vähemmän oleellista, riittääkö yhden akun kertalatingissa poweria 200 vai 300 laukaukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525220- 783698
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212198Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651885Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1161752Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531326Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951280- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331197Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951172