SOSIAALITOIMI,PIKAVIPPI

NAINEN35

SAAKO SOSIAALITOIMI LASKEA PIKAVIPIN TULOIKSI?ENNEN EI OLE OTTANUT MUTTA NYT OTTI,ESIM 100E PIKAVIPIN OTIN,HE VÄHENSI 100E MINUN TOIMEENTULOTUESTA JOKA PITÄISI OLLA 461,05 E KUUSSA.PIKAVIPPI ON LAINA JOKA PITÄÄ MAKSAA TAKAISIN.JOTEN 100E SOSKU OTTAA POIS, JA LISÄKSI PIKAVIPPI FIRMALLE 100E JA KOROT, JOTEN YLI 200E,VÄÄRIN SOSIAALI TOIMII.OTTAKAA KANTAA.

9

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hhjhttrguggth

Pummi.

• s.Asiakas

Kyllä sossu sen laskee tuloksi.

Kaikki mikä tulee sun tilille on tuloa oli se sitten pikavippi tai laina vaikka äidiltä.

• Kyllä vaikuttaa..
      • Poikkeustapauksia..

Linkittämäsi päätökset eivät kyllä koske yleisesti aloittajan esittämää asiaa, vaan ovat poikkeustapauksia.

Eli kyllä ne pikavipit vaikuttavat, ellei niitä ole maksettu takaisin.

• 8plus5
        Poikkeustapauksia.. kirjoitti:

Linkittämäsi päätökset eivät kyllä koske yleisesti aloittajan esittämää asiaa, vaan ovat poikkeustapauksia.

Eli kyllä ne pikavipit vaikuttavat, ellei niitä ole maksettu takaisin.

Joillain paikkakunnilla otetaan, joillain ei. Eli ei ole yhtenäistä linjaa. Esim. Jyväskylässä pikavippejä EI lasketa tuloiksi ttt laskelmassa.

• jälleen kerran
        8plus5 kirjoitti:

Joillain paikkakunnilla otetaan, joillain ei. Eli ei ole yhtenäistä linjaa. Esim. Jyväskylässä pikavippejä EI lasketa tuloiksi ttt laskelmassa.

On lainvastaista ottaa lainoja tulona huomioon. Tämä on aivan selvää, turha tällä palstalla on jonkun trollin yrittää lukijoille tuputtaa täysin väärää tietoa.

Se, että joku sossu ne tulona huomioon ottaa, ei tee heidän käytäntöään lainmukaiseksi.

Kun nimimerkki Poikkeustapauksia.. väittää ko. korkeimman hallinto-oikeuden tapausten olevan poikkeustapauksia eli poikkeuksia pääsäännöstä, niin hän voi sitten varmaan esitellä meille KHO:n voimassaolevia ratkaisuja, joissa toimeentulotukiasiakkaan ottama laina on voitu huomioida tulona.

Minä kehotan jokaista, jonka laskelmassa on pikavipit tai mitkä tahansa lainat laskettu tuloksi, tekemään ensin oikaisuvaatimuksen lain määrittämässä määräajassa. Ja jos oikaisuvaatimus ei tuota toivottua tulosta, niin valitus hallinto-oikeuteen, jossa päätös kumotaan vuorenvarmasti.

Jos lainaat kaverilta tai tutulta, niin tästä(kin) sinun pitää pystyä esittämään velkakirja, josta takaisinmaksuvelvoite ja -suunnitelma (ajankohta) riittävän selvästi ilmenee.

• kokemustaon1234

Ei saa katsoa pikaviippiä tuloksi! Nyt teet valituksen HAO:een ja perustelet hyvin miksi olet joutunut turvautumaan pikavippiin. Asiaa auttaa sekin jos olet vippisi maksanut aina ajallaan pois. Mutta se perustelu on tärkein.
      Ensinhän se pitää tietenkin valittaa perusturvalautakuntaan (tai mikä lie missäkin), mut kaikkihan sen tietää ettei se muuta sossun päätöksiä.

• jälleen kerran

Minusta pikavipin käyttötarkoituksella ei ole mitään merkitystä, vaan ratkaisevaa on se, että kyseessä on todellakin aidosti laina. Pikavippifirmoilta tuskin mitään muuta saakaan, he tuskin antavat avustuksia hyvää hyvyyttää ihmisille.

Kavereilta ja sukulaisilta ym. epävirallisilta tahoilta saadut lainat pitää pystyä osoittamaan velkakirjalla tai muulla tavoin luotettavasti lainaksi, jotta ei jää epäselvyyttä siitä onko kyseessä ollut laina vaiko avustus, jota ei ole tarkoituskaan maksaa takaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5145
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3678
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1524
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1411
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1302
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1208
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1127
    Aihe