Miehen työ on kaikki

Jaksaa-ei jaksa

Miten ihmeessä jaksan tätä kauaa? Jos olemme kylässä tai meillä on vieraita, jos oma tuttavani, vanhempani, hänen vanhempansa, minun työkaverini tai KUKA TAHANSA on läsnä, mieheni puhuu ainoastaan omasta työstään. Alkuun ehkä jotain yleispälinää, mutta ei mene kauaa kun hän muutaman kerran saattaa rykäistä ja siiitä jo tiedän että nyt se taas alkaa. Sen jälkeen kuuntelen jokaisen kohdalla samat jutut ja lopulta vierailut ym. onkin jo päättymässä :(

Itse en koskaan pääse jutustelemaan oikeastaan mitään, koska mieheni pitää huolen puheenaiheesta. Jopa siis oman tuttavuuteni kanssa. Hän puuttuu keskusteluumme ja alkaa jossain vaiheessa kääntämään aiheen hänen työhönsä ja asiakkaisiinsa. Hän on yrittäjä jonka minä alun alkaen autoin siihen, koska työt vähenivät niin oleellisesti.

Kun kerron lasten saavutuksista suurinpiirtein "otsikon" verran, hän sanoo "aijaa" ja jatkaa Youtuben tuijottamista. Videoita jotka liittyvät hänen harrastukseensa. Ei kysettäkään, että kysyisi missä, koska miten jne. saatikka että haluaisi nähdä mahdollisen kuvan. Vähän ajan kuluttua hän käskee minun tulla katsomaan kuinka hienosti siinä Youtuben videossa mennään. Minä sanon tekeväni nyt muuta, johon hän että "aha", sellaisella v****ttuuntuneella äänellä.

Mies on 36v ja olemme olleet yhdessä 12 vuotta. Täm ihana piirre on nyt esiintynyt meillä n. 5-7 vuoden ajan...

7

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ½½½½½½½½½½½

Jotkut ihmiset vain ovat niin epäsosiaalisia, etteivät osaa puhua kuin itselle tärkeistä asioista, eivätkä osaa keskustellessa kuunnella, mitä toisilla olisi sanottavanaan.

• jaksaa-ei jaksa

Onkohan tässä mitään toivoa saada toinen tajuamaan? Yritetty on, mutta näyttää aika heikolta.
      Mikähän siinä on, että aina menee kaikki muu edelle? Hyväksyisin sen, ettei noteraa minun juttujani, mutta miksei lasten hyvinvointi yms. kiinnosta?

Kun pyydän laittamaan itselleen muistiin vaikka kevätjuhlan, tai jotain sellaista menoa, mikä on todella tärkeää (tarkoitan siis ihan jotain yhteiskunnallisia velvotteita), hän ei ole ollenkaan muistanut. Jos sanon, että laita muistutus kännykkään, hän ei laita, koska hän laittaa sen kuulemma myöhemmin. Eli siis ei koskaan.

Välillä mietin, josko lopetan muistuttamisen. En kuitenkaan haluaisi lasten vuoksi jättää muistuttamatta, mutta mua oikeasti alkaa niin väsyttämään tällainen. Sitten kun muistutan ja hän on taas unohtanut, meille tulee riita. Arvatkaapa huviksenne kenen vika sekin on?

Mikä neuvoksi? Kyllä kai jollain on samojakin ongelmia ja ehkä jopa keksinyt hyviä ideoita. Olisin kyllä iloinen jos joku osasi neuvoa.

• ½½½½½½½½

Meillä on tuossa keittiön seinällä sellainen koko perheen kalenteri, johon laitetaan ylös ajoissa etukäteen omat menomme ja lasten tärkeät jutut. Jos mies ei siitä huomaa katsoa, niin se on voi voi.

Siihen laitan myös esim työpaikan iltariennot yms. ja se joka ekana kalenteriin menonsa laittaa, saa myös mennä, vaikka toisella olisi päällekkäisiä menoja. Toinen jää sitten kersojen kanssa kotiin, jollei homma lapsenpiikaa.

Laitamme aina ajoissa (suorastaan kilvan) ylös kalenteriin nämä kokouksemme, kuntosalimme yms ja tietysti lasten jutut, jotka menevät aina ohi omien menojemme. Toimii todella hyvin. Mies ei ole koskaan luistanut mistään perhettä koskevista tärkeistä "tapahtumista"

• --------------------

Jospa lakkaisit nöyristelemästä ja ärähtäisit asiasta miehelle ihan kunnolla. Ei pidä antaa toisen päällepäsmäröidä jutuillaan.

• hlwhel

Meillä oli samankaltainen tilanne kuin aloittajalla. Lopulta lopetin nöyrystelemisen ja aloin ärähdellä sillä seurauksella että ero tuli. Mies ei kestänyt palautetta omasta käytöksestään. No tilanne on vielä ihan sama erosta huolimatta, ei hän pysty katsomaan peiliin vaan on edelleen yhtä itsekeskeinen. Meillä menee ihan mukavasta aina kun ymmärrän pitää suuni kiinni, jos jotain sanon on se aina arvostelemista.

• go get it

Minä jätin raha/työkeskeisen mieheni. Ja olen nyt köyhä, mutta vapaa ja onnellinen yh-äiti :) En arvannutkaan, että näinkin leppoisaa ja ihanaa voi olla muksun kanssa kahden. Jos et ole onnellinen, niin tee jotakin sen eteen. Korjaa parisuhde tai eroa. Älä tuhlaa ainoaa elämääsi onnettomana olemiseen.

• jaksaa-ei jaksa

Laitan itseni taka-alalle, mikä ei ole fiksua. En kuitenkaan osaa ajatella, että lapset saisivat kaiken sen eroperheessä kuin mitä nyt.
        Tältä kulmakunnalta ei minun varoillani asuntoa hankita ja jos muuttaisi kauemmas, kaverit jäisivät ja tarhat yms. vaihtuisivat :(

En ole nöyristellyt koskaan vaan sanonut kaiken mikä mättää ja kovaa! Ei auta.

Kuitenkin haluaisin jatkaa. koska on kuitenkin saavutettu paljon, vaikkakin olen suurinpiirtein itse aina kaikki käytännön asiat hoitanut. Uskoa on, muttei toivoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      171
      13043
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4830
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2798
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      121
      1979
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      113
      1725
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      367
      1655
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe