Olen amatööri kameroiden kanssa vielä, siksi kyselen tyhmiä. Kamerana minulla on Canon EOS 1100D.
Ongelma:
Minulla on kokonaan vakoinen koira ja kun aurinkoisella säällä olen yrittänyt saada siitä kuvia niin kuvista tulee ihan kaameita. Turkki on erittäin puhkipalanut ja esim. vaaleankeltaiset kukat ympärillä meni mössöisen tummankeltaisiksi.
Pilvisellä säällä kuvista tulee omasta mielestä hienoja mutta jos paistaa aurinko niin voi kuvissa nähdä vain valkoisen hahmon :(
Jotain tietoa teillä pro kuvaajilla mikä asetus mulla voi olla väärin? Ei kettuilua kiitos, jos sitä esiintyy niin jätän huomiotta. Kukaan ei ole seppä syntyessään.
Joku asetus/asetukset pielessä
Apua?
2
168
Vastaukset 2
- nhghh
Näinhän se on erityisesti digikameroilla. Et ole mitenkään poikkeus. Mittaa valo koiran kyljestä piste/osa-alamittauksella, tai kokeile manuaalista alivalotusta.
Myös RAW-asetus auttaa, mutta joudut sitten kuvan itse säätämään. - tietäjä92
Tuo on aina vähän ongelma kun on tummaa ja valkoista lähekkäin. Kamera ei oikein kykene suoriutumaan kuten ihmissilmä. Kokeile nostaa herkkyyttä (ISO-arvoa) ja pienentää himmennintä (f-luku suuremmaksi) sekä ehkä valota alakanttiin (kameran omien mieltymysten osalta alakanttiin).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1321873Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91877Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja156862- 60810
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35782Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47722- 73681
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö276679Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat44667Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol34602