Olen amatööri kameroiden kanssa vielä, siksi kyselen tyhmiä. Kamerana minulla on Canon EOS 1100D.
Ongelma:
Minulla on kokonaan vakoinen koira ja kun aurinkoisella säällä olen yrittänyt saada siitä kuvia niin kuvista tulee ihan kaameita. Turkki on erittäin puhkipalanut ja esim. vaaleankeltaiset kukat ympärillä meni mössöisen tummankeltaisiksi.
Pilvisellä säällä kuvista tulee omasta mielestä hienoja mutta jos paistaa aurinko niin voi kuvissa nähdä vain valkoisen hahmon :(
Jotain tietoa teillä pro kuvaajilla mikä asetus mulla voi olla väärin? Ei kettuilua kiitos, jos sitä esiintyy niin jätän huomiotta. Kukaan ei ole seppä syntyessään.
Joku asetus/asetukset pielessä
Apua?
2
125
Vastaukset
- nhghh
Näinhän se on erityisesti digikameroilla. Et ole mitenkään poikkeus. Mittaa valo koiran kyljestä piste/osa-alamittauksella, tai kokeile manuaalista alivalotusta.
Myös RAW-asetus auttaa, mutta joudut sitten kuvan itse säätämään. - tietäjä92
Tuo on aina vähän ongelma kun on tummaa ja valkoista lähekkäin. Kamera ei oikein kykene suoriutumaan kuten ihmissilmä. Kokeile nostaa herkkyyttä (ISO-arvoa) ja pienentää himmennintä (f-luku suuremmaksi) sekä ehkä valota alakanttiin (kameran omien mieltymysten osalta alakanttiin).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1826604- 1481824
- 1131598
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471029Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41985Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5879Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248871- 41839