Synnytyksestä traumat

dlkfpet43

Synnytyksestäni on 5kk. Yhä vieläkin, kun ajattelen asiaa, minua alkaa itkettää. Ehkä en ole puhunut asiasta tarpeeksi, ei ole ollut ketään kelle jakaa tuo asia. Tuntuu, että kaikille muille synnytys on ollut paljon helpompi, ja se tuntuu pahalta. En ole mikään erityisen kipuherkkä ollut koskaan, enkä muutenkaan herkkä. Mutta synnytys oli kauheaa, supistuskivut aivan _kammottavia_. Huusin koko 12tuntia suoraa huutoa. Kaikki tutut ovat sanoneet, etteivät huutaneet lainkaan 'kun sattui niin etten pystynyt'. Minuunko ei sattunut kun huusin? En voi kuvitella, että minuun olisi voinut sattua enää yhtään enempää! Olenko surkimus?

2

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna itsellesi antee

Tosi SURKIMUS. Itse huusin 20 tuntia, ja hoitajat tulivat sanomaan että ole hiljaa, kun naapurihuoneissa jo pelätään.
      Ja että jos et ole hiljaa, hän=kätilö lähtee synnytyksestä, ja jättää minut oman onneni nojaan. (johon sanoin että tervemenoa vaan, EEVK.)

Kaikki nää sovittiin synnytyksen jälkeen kun kätilö tuli pyytämään anteeks, (ihan turhaan, -en ollu katkera)

Sinulle haluaisin sanoa: että kasva aikuiseksi. Jokainen synnyttää omalla tavallaan. Millään et voi mitata jonkun muun henkilön tuntemaa kipua, joten jokainen on ihan yhtä hyvä/huono synnyttäjä kuin toinenkin. Kipu tai kivun kestäminen tai kestämättömyys ei surkimukseksi tee.

Muu hölmöys/valitus/heikkoitsetunto sitten jo saattaa tehdä, jos antaa muiden ihmisten juttujen vaikuttaa negatiivisesti omiin asenteisiin/valintoihin pitkässä juoksussa.

• pssssssssttttttttttt

tökerö viesti edelliseltä! kasva aikuiseksi ym..! ALOITTAJALLE: sun teksti oli kuin suoraan mun kirjottama,mä tiedän miltä susta tuntuu! mulla on VUOSI synnytyksestä, enkä vieläkää halua muistella koko asiaa. ja kun muistelen, alkaan ahdistua. mulla oli hankala synnytys muutenkin, palkästään supistuskivuista ei jääny kammo. en tiedä pääsekö tästä kammosta ikinä..:((

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Beata Papp gold digger (Leppilampi)

Kivasti nuori nainen turvasi toimeentulonsa kun antoi setämihelle. Naiset!!! Kyllä niitä setämiehiä löytyy aina vaikka naama ois kuin petolinnun perse
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      5134
    2. Venäjän ydinisku lähestyy hitaasti mutta satavarmasti...

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/eac44407-e77d-418b-ae21-1db8a0104309 Venäläisten ärsyttäminen jatkuu, milloin menee kuppi nurin ja "uusi aurinko"
      Maailman menoa
      600
      4061
    3. Ernan pahoinpitely

Erna pahoinpidelty. Törkeää Seiskalta nimittää tuota kissatappeluksi. Erna kertoo tässä lehtijutussa että hänellä on turvamies aina yöelämässä. Missä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      3028
    4. Huumekohussa marinoitu Redrama Vain elämää -kuvauksista: "...valehtelevan, jos sanoo, ettei..."

Juhannuksen jälkeen Redrama oli aiheuttanut lähipiirissään huolta kuukauden mittaisella katoamistempullaan. Vain elämää -leiri pidettiin toukokuun lop
      Suomalaiset julkkikset
      5
      2735
    5. Mikä hän on ammatiltaan?

Mitäs sun ikävän kohde tekee työkseen?
      Ikävä
      155
      2467
    6. Paras muistosi hänestä?

Mitä muistoa muistelet mieluiten ikävöimästäsi ja miksi?
      Ikävä
      112
      2040
    7. Ohhoh! Michele Murphy-Kaulanen hämmentää vauvauutisella - Totuus on hieman toisenlainen!

No nyt on aikamoinen "vauva"! Michele Minttu Murphy-Kaulanen on jakanut Instassa "iloisen perhetapahtuman". Lue juttu ja katso kuvat: https://www.su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1280
    8. Taitaa olla viimeinen talvi.

Jos sähkön hinta talvella on 4-5 kertaa suurempi, kuin edellisenä talvena, niin mulla ei ole varaa lääkkeisiin, ei ruokaan, muita laskuja en voi maksa
      Pori
      92
      1069
    9. Kun mennään...

yhdessä petiin... Otathan mut peiton alle? Hyvää yötä toivottaa sun nalle. Oot mun oma hehkulamppu, Kauniimpi kuin nätein kukkakimppu. https://you
      Ikävä
      197
      1064
    10. Isosisko ajoi 1 vuotiaan kuoliaaksi Tyrnävällä, olivatko Lestoja ?

Eikö tämä laiton lahko voitaisi jo julistaa täysin rikolliseksi ja kieltää laissa, kuten kaikki muukin vahingollinen lopetetaan ? Tämä lapsia tuhoava
      Maailman menoa
      74
      1019
    Aihe