Avensis D4 2.0 -01 kiihtyvyys

paukkis111

Terve, en tiedä onko ominaisuus vai mikä mutta kun kiihdytän reippaasti
niin auto oikeesti lähtee vasta kun kierrokset nousee 3000 päälle, ero on
tosi selkeä. Uudet tulpat laitoin, oikein iridiumit sekä uuden ilmansuodattimen.
Ylemmät lambdat ovat myös uudehkot. Oiskohan vikaa suuttimissa vai missä?
Vika on tosi ärsyttävä.. sitten asiasta toiseen, kuskin ovi roikkuu hieman,
yläsaranassa on väljää. Pitääköhän vaihtaa koko sarana vai myydäänkö
siihen tappia minkä vois vaihtaa? Kiitoksia vastauksista!

14

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ominaisuus

      ei vika vaan vanhaa tekniikkaa. dieselissä turbo menee päälle vasta 2000 kierroksilla

      • Dieselissä?

        D4 ei ole diesel.
        Ei kannattaisi kommentoida jos ei tiedä mistä edes puhutaan. Ja toisekseen tuollaista "dieselissä turbo menee päälle vasta 2000 kierroksilla" ei ole olemassakaan. Monessa nykydieselissä suurin vääntömomentti on paljon alle 2000 kierroksen, joten turbo on varmasti täysillä mukana jo silloin.


      • 323223
        Dieselissä? kirjoitti:

        D4 ei ole diesel.
        Ei kannattaisi kommentoida jos ei tiedä mistä edes puhutaan. Ja toisekseen tuollaista "dieselissä turbo menee päälle vasta 2000 kierroksilla" ei ole olemassakaan. Monessa nykydieselissä suurin vääntömomentti on paljon alle 2000 kierroksen, joten turbo on varmasti täysillä mukana jo silloin.

        Ei jole välttämättä. Esim VW lupasi 1,9 TDi:n saavuttavan max väännön jotain 1900 rpm ja TM:n mittauksessa tuolloin oli vain jotain 140 Nm ja moottori oli täysin kunnossa. Vääntöhuippu oli huomattavasti paljon vasta 2000 rpm jälkeen. Olisiko ollut jotain 2200-2300. Omat kokemukset 1.9 TDi:stä tukee TM:n mittauksia.


      • p*skapuhetta!
        323223 kirjoitti:

        Ei jole välttämättä. Esim VW lupasi 1,9 TDi:n saavuttavan max väännön jotain 1900 rpm ja TM:n mittauksessa tuolloin oli vain jotain 140 Nm ja moottori oli täysin kunnossa. Vääntöhuippu oli huomattavasti paljon vasta 2000 rpm jälkeen. Olisiko ollut jotain 2200-2300. Omat kokemukset 1.9 TDi:stä tukee TM:n mittauksia.

        Joka ikisen VW TDI:n huippuvääntö löytyy alle 2000r/min.
        Kaikissa TM:n mittaamissa VW Golf TDI:ssä vuodesta 1998 lähtien paras vääntö on saavutettu reilusti alle 2000 r/min. Tämä on fakta, jonka tarkistin juuri TMnetin arkistosta. Tarkistaminen on mahdollista kestotilaajille.
        Kerran ovat mitanneet (Golf 1,9TDI 74kW, TM 9/2008) korkeammalle siirtyneen vääntöhuipun lastutetussa Golfeissa, mutta silloinkin vakiona paras vääntö oli 267Nm@1750 r/min. Eli lastutus lisäsi vääntöä, mutta siirsi vääntöhuippua 2000r/min:in.
        Mutujen ja/tai vääristyneiden muistikuvien esittäminen totena ja vastäväitteenä on moraalisesti tuomittavaa.


      • 323223
        p*skapuhetta! kirjoitti:

        Joka ikisen VW TDI:n huippuvääntö löytyy alle 2000r/min.
        Kaikissa TM:n mittaamissa VW Golf TDI:ssä vuodesta 1998 lähtien paras vääntö on saavutettu reilusti alle 2000 r/min. Tämä on fakta, jonka tarkistin juuri TMnetin arkistosta. Tarkistaminen on mahdollista kestotilaajille.
        Kerran ovat mitanneet (Golf 1,9TDI 74kW, TM 9/2008) korkeammalle siirtyneen vääntöhuipun lastutetussa Golfeissa, mutta silloinkin vakiona paras vääntö oli 267Nm@1750 r/min. Eli lastutus lisäsi vääntöä, mutta siirsi vääntöhuippua 2000r/min:in.
        Mutujen ja/tai vääristyneiden muistikuvien esittäminen totena ja vastäväitteenä on moraalisesti tuomittavaa.

        Nyt kun sulla on se TM 9/2008, niin vilkaisepa sivu 89. Paljonko on Sokodan 1.9 TDi Stylen vääntö sillä alueella jossa ilmoitettu max vääntö pitäisi esiintyä? Ettei vain olisi 140 Nm luokkaa kun luvattu on 240 Nm? Tosi vwagginisti uskoo tietysti enemmän vwaggineiden mainoksia kuin TM:n mittauksia.


      • oletpa pölvästi
        323223 kirjoitti:

        Nyt kun sulla on se TM 9/2008, niin vilkaisepa sivu 89. Paljonko on Sokodan 1.9 TDi Stylen vääntö sillä alueella jossa ilmoitettu max vääntö pitäisi esiintyä? Ettei vain olisi 140 Nm luokkaa kun luvattu on 240 Nm? Tosi vwagginisti uskoo tietysti enemmän vwaggineiden mainoksia kuin TM:n mittauksia.

        Tahallasi yrität johtaa niitä lukijoita harhaan, jotka eivät pysty valheitasi tarkastamaan.

        1. Mitä v*ttua Skoda kuuluu keskusteluun VW TDI:stä? Vaikka konsernin perusmoottorit ja jopa apulaitteetkin ovat pitkälle samoja, on softissa valmistajakohtaisia eroja.
        2. Tuossa Skodassa ilmoitettu vääntö pitäisi esiintyä 1800r:lla. No, Skodan tapauksessa niillä kierroksilla näyttää olevan hiukan vaille ilmoitetun, mutta ilmoitettukin ylittyy jo 1900r:lla ja suurin vääntö onkin sitten rutkasti yli ilmoitetun, samoin kuin teho.
        3. Jos näet Skodan vääntökäyrän ilmoitetun suurimman väännön kierroksilla olevan lähempänä 140 kuin 240 Nm, olet aito puusilmä kun 160NM:kin ylittyy jo 1400r/min.


    • The Köle

      Täällä taas tapellaan klonkvageneista, mutta toiseen asiaan.

      -pitää vaihtaa koko sarana ja vaihto on vittumainen. -muistaakseni lokasuoja piti oven puolelta irrottaa, että sarana sai vaihdettua.......

      Loppukaneettina siis: -arvoisat kanssa-autoilijat, ovien sananoita pitää voidella säännöllisesti, etteivät pääse ruostumaan ja síten ennenaikaisesti kulumaan!

    • takkari

      Mulla Ave D4D -09. Siinä kiihtyvyys paranee vasta kierrosten ollessa yli 2200.

    • 5S-FE

      Jos mennään takaisin bensapuolelle, niin pieni vääntö alhaisilla kierroksilla on merkkiin katsomatta näiden 16 v koneiden murhe.
      Muttakin 2.2 koneessa on vääntöhuippu siellä 4200 rpm kohdilla ja samalla vaihteella kiihdyttäessä huomaa, että todellinen veto alkaa vasta 3500 kohdilla.
      Kuitenkin normaali maantieliikenteessä kierrokset ovat paljon alempana eli
      80=2000 rpm; 100=2500 rpm ja 120= 3000 rpm. Silti toimii auto ihan mukavasti.
      Jos haluaa kiihdytellä raivokkaasti, niin pitää käyttää kierrosalueita 3500 - 5500.

    • D5

      Toyotamiehen sanonta "lähtee kuin purkka tukasta" pitänee paikkansa diesel toyotien kohdalla.

    • Jussila88

      Mulla on aivan sama auto, samat ongelmat ja tosiaan 2.0 vvt-i D4 automaatti.. onko sulla löytynyt selvyys ongelmaan vai pistikkö vahingon kiertään.. :D:D

    • Tauno Tojotainen

      Sulla on turbosta ahtopaineet pielessä. Oma Avensikseni kiihtyy ainakin moitteetta - rannekellollani kellotin itse itseäni kellottaen - 0 km/h:sta 3 machin huippunopeuteen vaivattomasti 2,5 sekunnissa. G-voimat puristavat miellyttävästi nahkapenkkiä vasten. Kun matkanopeus 3 machia on saavutettu, on nautinnollista laittaa Touch & Go -kosketusnäytön kautta USB-muistilta soimaan vaikkapa Kikkaa.

      • Jussila88

        No niin kiitos tästä tiedosta Tauno ei ihme ku on ahtopaineet pielessä auto on nimittäin vapaastihengittävä mutta jumalankiitos tämmösiä taunoja on suomi24 täynnä niin voi aina kysyä neuvoa ja saa jonku vitun pellen vastailemaan niinku pikkumuksut..


    • MikkoTheMan

      Terve!

      Löytyikö vika ongelmaan? Mulla juuri sama -02 Avensiksessa, joka on tuolla 1AZ-FSE (D4) koneella. Ja tosiaan, se on vapari ja bensa! Kolmessa tonnissa tulee merkittävä ero kiihtyvyyteen, eikä se oo mikään taloudellisuusominaisuus, kuten aluksi luulin.

      Huomenna käytän merkkiliikkeessä huollossa, niin saavat samalla koittaa arvailla. Ajattelin vain kysyä löytykö, että ois voinu ohjestaa vianhaussa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      253
      2724
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1693
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1599
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1492
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1345
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1190
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      963
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      918
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      898
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      885
    Aihe