herkku, lehtikuusen, lehmän, koivunpunikki ja voitatti..nämä olen nähnyt..
tatteja jo kans
6
1576
Vastaukset
- valmistusta
Miten esivalmistat tatin?
Voiko sen käyttää kokonaan?
Pitääkö se nahka ottaa pois?
Paras tapa säilöä?
Pitääkö se keittää ensin?
Nimim. Aloittelija- juho
ei esivalmisteluja, voi käyttää kokonaa..vain toukkaiset kohdat pois, ei tarvii ottaa nahkaa pois..kuivattuna..ei tarvi keittää
- pannulla
Tattien pintaroskat raaputetaan pois ja toukkaiset kohdat leikataan pois (noin suurinpiirtein). Tatit leikellään muutaman millin paksuisiksi siivuiksi suoraan paistinpannulle. Paistetaan. Sienistä irtoaa paljon vettä, sen voi haihduttaa kuiviin, jolloin kaikki maku jää sieniin tai malttamattomana kaataa liian veden pois. Sitten kun kaikki kosteus on haihtunut, voi sienille lisätä nokareen voita (entisaikojen pannuissa se esti kiinnitarttumisen; nykytefloneissa se on makukysymys) ja suolaa tottumuksen mukaan.
Paistetut tattipalat (etanamaisia) on syötäviä sellaisenaan, ruisleivän päällä tai perunoiden kylkiäisenä.
En säilö itse sieniä mitenkään, vaan syön vain sesonkiruokana sieniaikaan.
Ilman voita paistetut sienet voi pakastaa annospusseihin.
- Mathilda
Minä etsin viime viikolla sieniä, ja ei sienen sientä missään. Missä päin niitä tatteja, kanttarelleja oikein on? Ei ollut keskisuomalaisessa puskassa sillä kohtaa, missä etsiskelin. Täytyy etsiä Pohjois-Savon puskista vielä.
- heinis
Täällä tatteja on ollut jo kuukauden ja muitakin sieniä on pikkuhiljaa alkanut näkymään. Haperoita, kangasrouskuja ja kantarelleja tattien lisäksi nyt ainakin.
- Jägermeister
heinis kirjoitti:
Täällä tatteja on ollut jo kuukauden ja muitakin sieniä on pikkuhiljaa alkanut näkymään. Haperoita, kangasrouskuja ja kantarelleja tattien lisäksi nyt ainakin.
länsi-Suomea? Itse asun kauhavalla, enkä ole löytänyt vielä muuta kuin pienehköjä kantarellikasvustoja. Tatteja on näkynyt harvakseltaan, mutta ne ovat olleet punikkitatteja jne., ei herkkutatteja. Millaisista paikoista muuten olet kantarelleja löytänyt?, itse löysin hyvinkin kuivista paikoista tänä kesänä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia
"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak453917Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei
Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka222965- 322540
- 321869
- 521454
Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua
Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas4431411Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?
Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode431383- 371260
- 531180
Mitäs mieltä
Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho161155