Yksinäinen aikuinen nainen

Yksinäinen nainen

Mikä voi olla yksinäisempää kuin miettiä omia 50-vuotis syntymäpäiviä yksin. Ei ole ketään jota kutsuisi.

Vanhat kaverit ovat jääneet toisille paikkakunnille eikä tässä iässä ole helppo solmia uusia ystäväyys suhteita.

Lapset alkavat olla jo aikuisia ja heidän kasvattamiseen on mennyt koko aikuisikä. Kukaan mieskään ei kiinnostu enää tällaisesta 50-kymppisestä naisesta, joka ei enää ihan ole mallimitoissa.

Kai pitää luovuttaa ja myöntää sekä hyväksyä, että loppuelämä on tarkoitettu elettäväksi yksin.

60

5638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pillu ei vanhene

      Jos saat iloa seksistä niin olen varma että ihan parikymppisetkin yksinäiset miehet olisivat valmiita panemaan sinua. Kokonaan toinen juttu on sitten varsinainen seurustelu ja julkisilla paikoilla yhdessä esiintyminen.

      • Aikuinen nainen

        Tottakai seksi on tärkeää, mutta tässä iässä ehkä haluaa ja kaipaa jotain muutakin... Elämän kumppanuutta, yhteisten kokemusten jakoa yms.

        Ei todellakaan tuntuisi hyvältä, jos miesystävä ei kehtaisi kulkea julkisilla paikoilla kanssani. Silloin suhteesta puuttuu todella paljon, ikävä kyllä.


      • joten muuta

        Kyllä sekin vanhenee: Ei tässä iässä enää seksi kiinnosta. Kyllä sitä kaipaa ihan muita elämänarvoja.


      • Anonyymi

        Rännin tyhjennysalustaksi kelpaat vaikka kasikymppisenä. Tämäkö on sinun vastauksesi?

        Miehet vinkuu, että hyvä se onnaisilla, kun sentään seksiä saatte, kun me miehet emme edes sitäkään.

        En ihmettele, miksi niin moni mies on yksin ja jää yksinäiseksi, jos nainen on vain tavara ja pllureikä. Hyi.


    • ite ainakin välitän

      Jaa a, ihan näin alkuun Paljon onnea :) ja sitten, kyllä monet välittää, mutta on myös niitä jotka ei välitä. Kutsu lapsesi ja lastenlapsesi (jos on) luoksesi ja leivo jotain. Eikä sitten sellaisia tekutsuja että hörpitään 3h sitä samaa teetä samasta kupista, semmoista ei monet jaksa.

      onnea ja hyvää jatkoa:)

      • Aikuinen nainen

        Kiitos onnitteluista. Tuntuu hyvältä.

        Ongelma tässä vähän on se, että lapseni asuvat vielä kanssani (nuorempi kohta jo täysi-ikäinen), joten kahvihetki ei normaalista arjesta muutu mihinkään.

        Aikuista seuraa - se puuttuu ja tämä 'taitekohta' elämässä nostaa yksinäisyyden pintaan.


    • iki ihana

      Niin, ja varmasti löytyy niitä hyvin säilyneitä yli 50-vuotiaita tai vähän alle miehiä, jotka haluavat muutakin kuin vain seksiä. Yhteisiä yhdessäolon hetkiä ja kaikkea kivaa, jota voi yhdessä puuhastella. Se nyt vaan on tosiasia, että itsestä kaikki on kiinni kuinka paljon haluaa ihmisiä pyörimään ympärilleen. Minulle riittää oma rakas, jonka kanssa moottoripyöräillään, keilaillaan, grillaillaan, rempataan yhdessä ja nautitaan takkatulen ääressä sohvalla Ketonen&Myllyrinteestä muista hömppä ja Kurt Wallander jutuista :) Seksi on mahtavaa tässä iässä ja vapaus, kun ei pieniä enää pyörimässä jaloissa ja voi harrastaa vähän äänekkäämpää seksiä ja kuljeskella alasti ympäri kämppää hiplaten toisen ihanaa pintaa :)

      • Aikuinen nainen

        Juuri tuota tarkoitan... ei vain ole sitä omaa rakasta ja tässä iässä sitä on vaikea enää mistään hakeakin. En edes tiedä mistä niitä vapaita mukavia miehiä löytäisi:(


    • iki ihana

      Keinoja on monia täytyy vain löytää se oma. Itse löysin ihanan miehen ihan extemporee jutulla. Uskallusta vähän peliin se vaati, mutta kyllä se kannatti :)

    • tuula-neiti

      Itsekin odotan melkein kauhulla tulevia 50-vuotisjuhlia (kolmen vuoden päästä). En haluaisi juhlistaa tapausta millään tavoin mutta pelkään että työpaikalla työkaverit haluavat tehdä asiasta numeron. En halua että minulle kerätään mitään työpaikkakolehtia lahjan ostamista varten.

      • hel..n merkkipaalut

        Minullakin sama tilanne tulossa. Työpaikalla kiellän kolehdit ja kahvittelut. Olen ajatellut ottaa lomaa ja lähteä synttäripäiväksi yksin jonnekin patikoimaan tai kylpylähotelliin rypläämään. Sukulaiset täytyy varmaan kahvittää jossain vaiheessa.

        Vielähän tuohon on muutama vuosi aikaa. Toivon tietysti Suurta Ihmettä, että voisin viettää viisikymppiset rakkaan ihmisen kanssa yhdessä, mutta todennäköisyys sellaiselle onnenpotkulle on häviävän pieni.


    • ikä on vain lukuja

      Itselläni tulee 50 täyteen ensi vuonna. Muutama ystävä oli viimeksi yli 20 v sitten. Kun puolisokin on lähes erakko ja suku minimaalinen, ei perhejuhlia tarvi järjestää. Nuorempana asia suretti, mutta nyt ei enää. Kunnon häät oisin halunnut, mutta ei olisi ollut juhlavieraita. Maistraatti kahdestaan olikin sitten meidän kohtalo.

      Lapset onneksi tuovat elämää, ovat vielä sen verran nuoria ja harrastavat paljon. Lasten avulla ei ikääntyminen tunnu niin ahdistavalta. En oikein edes osaa ajatella millaista olisi jos olisi joku naispuolinen ystävä.

    • 5kymppinen

      Lämpimät onnittelut sinulle! Itsekin täytin juuri samaiset pyöreät.
      Yksinäinen olen minäkin. Ei ole edes lapsia.

    • hukkapätkä72

      itse täytin juuri 40. Ei ole lapsia eikä miestä, eikä juuri niitä ystäviäkään.... Omat vanhemmat ja veli kävi ja yksi kaveri. Siinäpä ne "juhlat". Todella masentavaa ettei ole ystäviä joiden kanssa jakaa elämäänsä..... kaikki tuntuu jotenkin merkityksettömältä ja tyhjältä... ;(

      • 13+13

        Muistelen kaiholla vuosia, jolloin olin samassa "jamassa". Sen ajan onnellisuutta en tuolloin voinut tietää. Nyttemmin minusta on tullut huonokuntoisten vanhempieni "huoltaja". Myös sisarusten tilanteet ovat muuttuneet niin, että heidän kanssaan on paljon vähemmän yhteyksiä. Viimeiset hyvät ystävät ovat hekin elänet elämäänsä eteenpäin. Käytännössä minulla on enää yksi tuttava, jonka kanssa käydään pari kertaa vuodessa kahvilla. Niin että nauti, hyvä hukkapätkä, kun läheisesi ovat voimissaan ja sinulla on sentään yksi kaveri. "Vähänkin" voi menettää.


      • Anonyymi
        13+13 kirjoitti:

        Muistelen kaiholla vuosia, jolloin olin samassa "jamassa". Sen ajan onnellisuutta en tuolloin voinut tietää. Nyttemmin minusta on tullut huonokuntoisten vanhempieni "huoltaja". Myös sisarusten tilanteet ovat muuttuneet niin, että heidän kanssaan on paljon vähemmän yhteyksiä. Viimeiset hyvät ystävät ovat hekin elänet elämäänsä eteenpäin. Käytännössä minulla on enää yksi tuttava, jonka kanssa käydään pari kertaa vuodessa kahvilla. Niin että nauti, hyvä hukkapätkä, kun läheisesi ovat voimissaan ja sinulla on sentään yksi kaveri. "Vähänkin" voi menettää.

        Älä elä muiden elämää.Kotihoito hoivakodit vanhuksille. Koti hoiton ostopalvelut ja kerhoihin kuljetus.On virikeitä.Voit silloin olla läsnä,mutta et kadota omaa elämää palvelemalla muita ilmasiksi,kuten tein minä ja paskat sain palkaksi!Voit aina mennä asukastalojen toimintaan ja itse piristyt siellä miden ihmisten kanssa ,koska siellä ei ole sääntö: Vie mennensäsi tuo tullessasi ja maksa itse apusi,KUN VIET RUOKA,PUHTAUS YMM.Siivoat pyykäät palkatta.Kaiken saa palvelut ja rahalla.Jos ei rahaa haetaan niihin palveluihin sosiaali virasto ostopalvelu setelit ja toimeentulo tuki.kiinteä omaisuus muutetaan rahaksivanhuksen ,vanhuksien hyvin voinin turvaamiseksi.Eikä ajatella perintö rahat menee sivu suun.


      • Anonyymi

        Tuntuu ihan samalta..


    • missäkövika?

      Sulla on vanhemmat, veli ja yksi kaveri. Ei ihme ettei ystäviä jos et tajua niitä arvostaa.

    • surkimus s

      Meidän yksinäisten pitäisi perustaa joku yhdistys tai puolue, jossa voisi tavata kohtalotovereita.

      • täälläkin yksi

        joka on käynyt vkl:na lakkiaisissa, joissa muun muassa kokee yksin elämässä olemisensa oikein konkreettisesti, kun on perhettä, sukua, ystäviä koolla.


        Yks juttu mikä tympäisee on se, että tällainen "vapaa" ihminen kelpaa aina hätävaraksi, kun mies on reissussa ja rouva yksin, kun lapset leireillä, jne. Sitten otetaan yht'äkkiä yhteyttä: mentäiskö illalla ulos, tulisitko meille, lähdetkö nyt torikahville, ... Tunnin varoitusajalla ei aina onnistu. Kaipaan sitä, että juuri minut haluttaisiin tavata, ja sovittaisiin jo etukäteen tapaamisesta, eikä niin, että kun nyt ei ole mitään muutakaan, niin ...


      • Yksinäinen nainen
        täälläkin yksi kirjoitti:

        joka on käynyt vkl:na lakkiaisissa, joissa muun muassa kokee yksin elämässä olemisensa oikein konkreettisesti, kun on perhettä, sukua, ystäviä koolla.


        Yks juttu mikä tympäisee on se, että tällainen "vapaa" ihminen kelpaa aina hätävaraksi, kun mies on reissussa ja rouva yksin, kun lapset leireillä, jne. Sitten otetaan yht'äkkiä yhteyttä: mentäiskö illalla ulos, tulisitko meille, lähdetkö nyt torikahville, ... Tunnin varoitusajalla ei aina onnistu. Kaipaan sitä, että juuri minut haluttaisiin tavata, ja sovittaisiin jo etukäteen tapaamisesta, eikä niin, että kun nyt ei ole mitään muutakaan, niin ...

        Tällaisen 'vapaat' ovat juuri niitä hätävaroja. Eihän meitä meidän itsemme takia kutsuta tai olla yhteydessä. Eikä paljon auta, jos joku sanoo, että muuta itseäsi ja tee jotain.

        Olemme luultavasti yrittäneet olla ystävällisiä ja kaipaamme aikuisia ympärillemme, mutta jokin .... se jokin kai puuttuu... en tiedä mikä. Miksi jollain on paljon ystäviä vaikka kohtelevat ystäviään huonosti? Mikä saa ystävät kertymään?

        Jos joku haluaa kirjoitella, niin minulle voi lähettää sähköpostia uusin.tuulin@@gmail.com

        Josko vaikka sen yhdistyksen perustamista voisi ajatella :)


      • minäkin hätävara
        täälläkin yksi kirjoitti:

        joka on käynyt vkl:na lakkiaisissa, joissa muun muassa kokee yksin elämässä olemisensa oikein konkreettisesti, kun on perhettä, sukua, ystäviä koolla.


        Yks juttu mikä tympäisee on se, että tällainen "vapaa" ihminen kelpaa aina hätävaraksi, kun mies on reissussa ja rouva yksin, kun lapset leireillä, jne. Sitten otetaan yht'äkkiä yhteyttä: mentäiskö illalla ulos, tulisitko meille, lähdetkö nyt torikahville, ... Tunnin varoitusajalla ei aina onnistu. Kaipaan sitä, että juuri minut haluttaisiin tavata, ja sovittaisiin jo etukäteen tapaamisesta, eikä niin, että kun nyt ei ole mitään muutakaan, niin ...

        Veit sanat suustani! Minäkin olen Hätävara, johon otataan vasta sitten yhteyttä kun aviomies on reissussa eikä kukaan muu ehdi rouvaparkaa viihdyttämään. Tai sitten kun on tullut riitaa sen miehen kanssa..


    • huh.

      Tuntuisi varmaan 50 vuotiaana alentavalta panettaa itseään nuorella poijanklopilla. Itsellä vielä 10 v tuohon ikään, mutten mäkään poijanklopilla panettais itseäni. Enkä muutenkaan, kun on jo mies. Mutta hassua ajatella edes mistään moisesta. Lisäksi toinen eläisi kylkiäisenä. Huh.

      • Anonyymi

        Vittusko tuut keulimaan miehelläs saatana.

        Mä tapan sun lapset sänkkys


    • Aikuinen nainen

      Entistä yksinäisemmältä tuntuisi, jos joku kävisi vain 'hoitelemassa' paineet pois. Aikuinen kaipaa aikuista seuraa ja minä ainakin kaipaan aivan arkielämään ystävää. Ystävää kenen kanssa voi suunnitella ja haaveilla tulevaa sekä kokea yhdessä eri asioita.

      Pitäisiköhän lopettaa haaveilu ystävän löytymisestä...

      • Aikuinen M

      • Anonyymi

        Kuniota itseäsi älä rupea panopuuksi. Suomi miehet eroneet ja lesket.Ei mitän käytöstapoja.Kehtaavat lähestyä sama kerrostalo missä asuvat yksin asuvaa ,asuvia naisia.Panetais,haluaisin sala suhteen.Kun en halua aikuiset lapset tietää.Kyllä siinä vaihessa kun mies nuo sanat lausuu,voi katsoa itseään peilistä ja mietiä miksi yksin?Pitäisikö jokaisen nuoren ja vanhan yksin asuvan naisen laitaa vuokratalojen ilmotus taulu: Valitettavasti ole suhteessa,älä lähesty minuun seksuaalisesti edes puheesi panetta.Se on myös seksuaalista häirintää.Tabu josta ei puhuta.Nyt vasta alettu puhumaan seksualisesta häirinästä avoimesti työpaikat.Sitä harrasta naiset miehet työssä.Mutta miehet kerrostaloissa,naapuristoon.


    • yksinäiset vanhat

      Naiset: jos olisitte valinneet sen oikean miehen 16-30 vuoden iässä, sen sijaan että olitte ns. "menevien miesten" seksileluina parhaat vuotenne niin ette miettisi yksinäisyyskysymystä 40 vuotiaana.

      Vakka kantensa valitsee.

      p.s. leskinaisia tämä kirjoitus ei koske

      • Yksi nainen

        Luulin valinneeni oikean miehen parikymppisenä. Kuitekin parinkymmenen vuoden avioliiton jälkeen huomasinkin olevan yksin. Ymmärrän kyllä, että pitää katsoa itseään peiliin, mutta elämä ei menekkään aina siten miten sen on suunnitellut.

        Voi kun tuolloin olisikin pystynyt näkemään tulevaisuuteen...


      • sanojensa takana

        Kuule älä todellakan tule tänne 40 ikäisille syöttämään hevonpaskaa "naisten nirsoudesta"! Meidän nuoruudessamme ei sellaista käsitettä tunnettu. Ihan tavallisten poikien kanssa pariuduimme. Ja meidän teini-iässä/ nuorina aikuisina ei harrastettu irtoseksiä siinä mittakaavassa kuin nykyisin. "Seksileluina" olivat vain ne pitäjän lumput, jotka aloittivat hommat jo 12- vuotiaana ja ne antoivat kyllä aivan kaikille- valikoimatta. Vain koulun nätein ja suosituin tyttö, (jota kaikki kylän pojat jahtasivat) sai valita kumppaninsa. Muut tytöt ei edes tunteneet käsitettä "nirsous" vaan pariutuminen oli viatonta, automaattista.

        Sitäpaitsi nykyajan nuoret naiset tekevät aivan oikein valikoidessaan kumppaninsa huolella, että se suhde ei sitten päätyisi eroon, kuten meillä 40 ikäisillä, jotka otimme sen tavallisen pojan. Ja juuri sen takia tuli sitten ero. Olimme liian lepsuja, emme liian nirsoja. Eikä siihen aikaan ollut mitään "meneviä miehiä" muualla kuin ehkä aivan marginaaliryhissä suurimmissa kaupungeissa.


      • luojanähköön

        Tässä taas eräs yksitotinen mooses tietämässä toisten asiat. Ja heidän elämänsä.

        Hohhoijaa. Nim. 'yksinäiset vanhat': ole hiljaa asioista joista et voi mitään tietää.


      • yksinäinen vanheneva

        Asiaton kommentti. Jossittelu ei auta. "Jos olisit huomannut sen tilanteen, niin et olisi ajanut kolaria!" Onko järkeä? Ja "jos olisit hakenut ja päässyt oikeustieteelliseen, niin nyt olisit lakiasiantoimiston osakas ja hyvillä liksoilla."

        Ja mitä sitä tiedät seksileluna olemisesta (- tai ehkä tiedätkin ... enemmänkin?) Edes sen hetken lämmin iho lähellä, edes sen hetken ihmisen kosketus. Syytätkö nälkäistäkin vääränlaisen ruuan syömisestä?


      • yksinäinen vanheneva
        yksinäinen vanheneva kirjoitti:

        Asiaton kommentti. Jossittelu ei auta. "Jos olisit huomannut sen tilanteen, niin et olisi ajanut kolaria!" Onko järkeä? Ja "jos olisit hakenut ja päässyt oikeustieteelliseen, niin nyt olisit lakiasiantoimiston osakas ja hyvillä liksoilla."

        Ja mitä sitä tiedät seksileluna olemisesta (- tai ehkä tiedätkin ... enemmänkin?) Edes sen hetken lämmin iho lähellä, edes sen hetken ihmisen kosketus. Syytätkö nälkäistäkin vääränlaisen ruuan syömisestä?

        viestini oli nimim. "yksinäiset vanhat".


      • 29

        Noh.. minä olen aito ikisinkku. Vapaita kiinnostavia miehiä ei ole missään elämänvaiheessa tullut vastaan. Vakka ei ole löytynät kansia ylipäätään, puhumattakaan siistä oikesta.


      • Anonyymi

        Katkeran miehen ulinaa. Että naisen pitäisi 16 vuotiaana neitsyenä itsensä enimmäiselle ukolle naittaa!!!! Hyi helvetti. Teitä miehiä on enemmän yksin kuin meitä naisia, ja en kyllä ihmettele, että miksi. Sinä olet hyvä esimerkki.


      • Anonyymi

        Että vtun huå at omapa vikanne, mitäs jakelitte sitä tavaraa ne ympäriinsä. Nyt kärvistelette yksin, lälläti lää lää.

        Tuosta ei kuvastu mikään muu, kuon sinun oma naisen puutteesi ja katkeruutesi ja niistä johtuva nausvihasi.

        Olet vastenmielinen ja kuvottava ukkeli.


    • helppo ratkaisu

      Ottakaa se mies jota muut naiset eivät kelpuuta, eipähän tarvitse pelätä että se juoksisi muiden perässä. Vaan kun ette ota, syyttäkää siis itseänne.

      • karvaita kokemuksia

        Kuules. Itse otin parikin kertaa sellaisen muille kelpaamattoman "kiltin" miehen. Muutaman vuoden sisällä "kiltteys" alkoi kadota ja pinnan alta paljastui samanlainen luonnehäiriöinen tyyppi, jonka kaltaiset tännekin kirjoittelevat.

        Seuraava ns. kiltti mies sai kanssani seurustelemisesta sen verran itseluottamusta, että sanoi minun olevan liian lihava hänelle (BMI 26), vaikka harrastan aktiivisesti liikuntaa ja mies oli pullahiiri joka istui kaiken vapaa-aiknsa TV:n ääressä, siivotutti asuntonsa ilmaiseksi vanhalla äidillään, ja ajoi aina autolla lyhyetkin matkat. Vaihtoi sitten minut sellaiseen naiseen joka suostui muuttamaan sinne ja ryhtymään pulla leipovaksi kotiorjaksi ja passasi miestä siihen sohvaan kellon ympäri. Silti mies tuli vielä kännissä vonkaamaan minua, että kuulemma kaduttaa kun vaihtoi..


    • Ystäviä etsimässä

      Aloittaja ja useat vastaajat ovat kerrankin oikealla, tärkeällä asialla. Paljon puhutaan nuorten yksinäisyydestä ja se onkin surullista mutta meitä keski-ikäisiä, parisuhteessakin eläviä, yksinäisiä naisia on paljon. Ei ole niitä nuoruuden ystävyys-verkostoja enää tallella tai niitä ei ole onnistunut luomaan aikoinaan perhe-/työkiireiden ym. vuoksi.

      Ja näin vanhemmalla iällä uusia kaveruuksia on aika vaikea lähteä tuosta noin vaan solmimaan. Ainakaan ravintoloista ei ystäviä kannata lähteä etsimään. Tietysti jos seurustelukumppania etsii niin ravintolat kai on niitä tyypillisimpiä paikkoja, mutta ei niistäkään välttämättä sitä oikeaa löydy.

      Enkä edes viitsi kommentoida tuota erään suustaan päästämää sammakkoa että aikuinen nainen alkaisi parikymmisten kanssa, justjoo!

      • tälläistä täällä

        Hyvä kirjoitus. Itselläni on mies, lapset teini-ikäisiä, kotona olen päivät, en käy missään ravintoloissa tms. Ainut mitä kaipaisin olisi esim. lenkkiseuraa, koiraakaan ei ole, mies käy sellaisissa töissä ettei jaksa lähteä lenkille. Ei yksin ole kiva käydä lenkillä, kun kaipaisi juttuseuraa. Mitä harvoin tulee lähdettyä keskustaan katseleen, näyteikkunaostoksille jne. niin hävettää käydä sitten yksin kahvilla, tuntuu että olen ainut joka siellä yksin kahvilla istuu.

        Ja en mitään miehiä hae, kun sellainen on jo. Ihan vain samaa sukupuolta olevan kaverin, ja suunnilleen samanlaisesta elämäntilanteesta, eli mies on ja lapsetkin jo isompia. Ei taida löytyä, kun muut samanhenkiset ovat samassa jamassa.


    • Yksinäisyys tappaa

      Hyvä aloitus, itse olen 46v nainen Turusta ja todella yksinäinen. Nyt jäin vielä työttömäksi, eikä ole uutta työtä löytynyt lukuisista hakemuksista ja kahdesta akateemisesta tutkinnosta huolimatta.
      Pvät menee lenkkeillessä ja kuntosalilla, käyn kirjastossa, roikun netissä.

      Opiskeluajan ystävät ovat kuka missäkin, kaikki kuitenkin parisuhteessa ja perheellisiä, viimeksi minulle soitettiin, kun tarvittiin apua lakkiaisten järjestämiseen. Me vanhatpiiathan ollaan aina hätävaroina loistavia, meille sopii aina piian paikka. itse vastasin tuohon pyyntöön tällä kertaa, että ei sovi. Siitäkös älämölö nousi, mitä puuhaa minulla mukamas olisi!
      Valehtelin, että olin varannut parin pvän Tukholman matkan, juuri tuohon ajankohtaan. Jos soitetaan kerran vuodessa, kun tarvitaan apua muutossa, juhlien järjestämisessä, mutta ei koskaan kutsuta niihin tupareihin, tai juhliin vieraaksi, etsikööt piikansa muualta.

      Mutta asiaan, kesä on erityisen yksinäistä, tuntuu että tuijotellaan ja katsotaan vaan säälien. Minua ei kiinnosta ryyppääminen tai kapakoissa notkuminen, enkä oikein innostu lavatansseistakaan, hankalaa sellaisiin on edes ilman autoa lähteä.
      Tykkäisin matkustella, urheilla, syödä hyvin, käydä leffassa, kaipaisin seuraa ja ehkä vähän auttavaa kättäkin kesämökille. Nämä kaikki saa tehdä yksin.
      Yritän kuitenkin lähteä pois kotoa, vaikka jaettu ilo olisi tuplailo.
      Varasin juuri matkan Lontooseen ja Olympialaisiin, kävin viime vuonna yksin Milanossa ja Tukholmassa. Vko sitten Helsingissä.

      Tylsimpiä ovat jotkut sukujuhlat, joissa serkut ja muut kyselevät, eikö sulla ole koskaan ketään, sieltähän se meidän suvun vanhapiika saapuu, eikö sunkin kannattais ottaa joku.
      Mielummin kuitenkin yksin, kun juntin ja idiootin, näin se vaan menee.

      • Vain äiti

        Ihana juttu, että matkustat ja haluat kokea asioita. Nostan todella hattua sinulle. Minä itse en saa lähdettyä yksin mihinkään, sillä kaipaan toista ihmistä kokemaan kanssani. En ole koskaan matkustanut kahdestaan jonkun toisen aikuisen ihmisen kanssa. Kaikki ulkomaanmatkat, jotka olen tehnyt olen tehnyt lapsen kanssa. Nyt kun lapset ovat vanhempia, niin en edes oikeastaan halua lähteä heidän kanssaan. Olen aivan riittävästi ollut äitinä... toivon, että minutkin otettaisiin joskus huomioon naisena ja ystävänä...


      • K T M

        Mitkä tutkinnot olet suorittanut?


    • ystävä-68

      en eroa sinusta millään muulla kuin, että olen avioliitossa. olisi kiva saada HYVÄ ystävä, kenen kanssa tapailisi ja viettäisi aikaa. hyvää kesää sinulle!

    • Nainen 41.v.

      Hei,olisin mielelläni jonkun ystävä. Itse sinkku. Näyttäisi siltä että moni kaipaa ystävää,eiköhän pidetä yhteyttä sittenhän meitä on. Tutustutaan ja ystävystytään. Siitäkin huolimatta että välimatkaa.

    • aamuvirkku yökyöpeli

      Vaikka en tee numeroa omasta yksinelosta, niin jostain kumman syystä se kuitenkin sen verran kiinnostaa ympäristöä, että saan aina silloin tällöin kuulla olevani sinkku..hmm mielenkiintoista. Olen 50 nainen, kuosissa ja puhelias ja siksi ehkä saan myös kuulla kommentteja: "etkö siis koskaan ole ollutkaan naimisissa!". Mitäs tähän pitää sanoa? Yksi asia, johon en ole keksinyt ratkaisua, on se, kun rouvat juttelee seurassani, että me teemme/kuljemme/harrastamme tms mieheni kanssa sitä ja tätä, enkä oikein pääse tähän mukaan niinsanotusti "samalla mitalla", eli jään vähän kuin alakynteen kun en voi vedota mieheeni missään asiassa. Siitähän voi jo suoraan päätellä toisen yksinäisyyden tai pikemminkin yksinelämisen. Eihän ketään kiinnosta, mitä joku yksineläjä häärää. En tiedä onko tässä mun tekstissä mitään pointtia, mutta en varsinaisesti kärsi mistään mutta olisihan se varmaan aika huikee olo olla pariskuntana rakkaussuhteessa, mutta en mä haluaisi kuitenkaan olla ns kaksin yksin. No jaa, pitää varmaan mennä nukkumaan, kun on kuitenkin tuota puuhaamista huomenna ihan riittävästi. ja maanantaina taas sorvin ääreen.

      • he he

        Luin jostain suut auki jättäviä vastauksia kysymykseen sinkkuudesta:

        - Olen naimisissa työni kanssa. Mutta olemme kyllä harkinneet asumuseroa. ( Outo, kolkko naurahdus)
        - Rakastajani puoliso ei suostu jättämään miestään.
        - Rakastajani odottaa että pääsisi ehdonalaiseen.
        - Miksi sinä et ole laiha / pitempi / ... ?
        - Varmaan hyvää tuuria.”

        ;o)


    • M55 espoo

      itae oon 55v mies.tässä on ns etsitty kaveria,mutta perinkummia kriteerejä on:)tietty pituus,paino,tulot,talo,mökki,paljon matkustelevä,ahkera,antelias,yms ;)
      eli fiktiivistä ja paistaa pelkiltä siipiveikoilta..evvk realismi totaallisesti hukassa.
      vitsi sinänsä,kun hakee osa 16-20v "miestä"saa ainakin hyvät naurut.
      jäävät sitten yksin ja siirtyvät bubi ruusuiksi;)

    • HALOOOOOOOOO!
    • Yksinäinen nainen

      Keskustelussa pitää aina muistaa se, että jotkut ovat itse valinneet sinkkuuden eivätkä edes halua parisuhdetta. Sitten ovat niitä, jotkut haluaisivat itselleen ystävän, joka olisi samalla rakastettu... Mutta kaikki ei mene kuten on ajatellut, sitä 'oikeaa' ei vain löydy...

    • HALOOOOOO!
    • niinansassa

      Hei, ite oon 40v työssä käyvä äiti ja elän pitkässä avoliitossa ja tuntuu että on niin yksin että järki lähtee, kaipaa kumppanuutta, läheisyyttä , yleensäkin kommunikointia ja siksi kai näin epätoivoinen liike, istun tässä ja kommunikoin koneen kanssa, kaikki kelpaa...

      • yksinkö

        Miten voit väittää olevasi yksin, kun kirjoituksesi perusteella sinulla on mies ja lapsia. Eikö miehestä ole kumppaniksi, eikö kommunikaatiota esiinny perheen piirissä?


    • Pimeitä juttuja-
    • Sini62

      Hei!

      Olipa hyviä kirjoituksia melkein kaikki. Itse täytin keväällä 50 v. ja lähetin kutsut hyvissä ajoin ystävinä pitämilleni ihmisille. Ruokaakin olin varannut reilusti.. kun juhlapäivä lähestyi alkoi peruutuksia tulla ja milloin mitäkin esteitä..mm koiranhoito-ongelmia jne..Kyllä onneksi lapset, siskot ja heidän kumppaninsa sekä 5 ystävää pääsivät paikalle ja juhlat olivat onnistuneet.

      Olsin kiinnostunut vaihtamaan kokemuksia esim. Hesassa jossain kahviossa?

    • Hyvä näin..

      Minusta tuntuu, että se kuinka suhtautuu yksinäisyyteen vaikuttaa paljon. En ole koskaan kokenut että minua katsotaan pitkään, jätetään porukasta pois tms. sen takia että olisin yksin, tai että joku katsoisi minua säälien. Ihailevia katseita kylläkin saan, ja minua on lähestynyt miehet missä ihmeellisimmissä paikoissa, pyytänyt treffeille tai kahville. Minä en koe yksinäisyyden rasitteena, olen sen itse valinnut. Kuljen pää pystyssä hymysuin, selkä suorana ja säteillen elämäniloa. Täytin myös hiljattain 50 vuotta, minusta se on päivä muiden joukossa. Miksi siitä pitäisi tehdä niin isoa numeroa. Sain paljon onnitteluja ja kukkia, synttäripäivän vietin kuitenkin yksin, ja hyvä niin. Juhlat pidin myöhemmin, ja kaikki kutsutut tulivat, jopa työkaverit kävivät koko toimiston voimin.

      Olen elänyt sekä avio- että avoliitossa, mutta täytyy myöntää, että nyt yksin ollessani viihdyn parhaiten, olen aina kaivannut paljon omaa aikaa ja tilaa. Olen kuitenkin tiettyyn pisteeseen saakka sosiaalinen, tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa, minua lähestytään helposti ja ystävystyn helposti.
      Toki olen jo tässä iässä oppinut, ettei kaikkien kanssa tarvitse ystävystyä. Valitsen nykyään ystäväni todellakin tarkasti, olen kantapään kautta oppinut varomaan suhteita jotka ottavat enemmän kuin antavat. En anna ihmisten käyttää minua hyväksi, esim. kuten joku tässä ketjussa kirjoitti, en lähde kylään tunnin varoitusajalla (paitsi jos asia on ok minulle), en kuskaile kavereita (moni kuvitteli, että olin yleinen taksi, kun on aikaa ja rahaa). Tanssiravintolaan minusta ei saa kaveria, minua suorastaan etoo se meno siellä. Arvostan hieman erilainen ympäristö.
      Minusta tämä on hyvä ikä, tuntee itsenä vielä nuorkesi ja kauniiksi. Ja kyllä tässä iässä voi olla vielä mallimitoissa, vähän vaivannäköä se vain vaatii.

      Voi tehdä mitä ikinä haluaa, matkustaa (joko yksin tai ystävän kanssa) aina olen saanut ystävän lähtemään jos olen pyytäyt, mutta täytyy myöntää, että liikun mielelläni myös yksin.
      Nautin työpäivän päätyttyä hiljaisesta kodista, voin lukea, lenkkeillä, tehdä puutarhahommia, tai vain yksinkertaisesti olla.
      Kesällä vietän myös aika paljon aikaa mökillä, rakastan sitä rauhaa sielläkin, lähinnä pelkään, että sukulaiset huomaavat minun olevan siellä ja änkeävät väkisin kylään. Haluan itse kutsua vieraani.

      Minusta ei kannata ikinä ajatella, että pitää luovuttaa, eihän sitä tiedä mitä elämä tuo tulleessaan.
      En minäkään lähde vannomaan, että haluan olla loppuelämän yksin, vaikka se tällä hetkellä tuntuu
      hyvältä vaihtoehdolta.

    • Liplutilapluti.

      "kun juhlapäivä lähestyi alkoi peruutuksia tulla ja milloin mitäkin esteitä..mm koiranhoito-ongelmia jne.."

      Oikein mukavaa porukkaa. Ihmiset on niin kaksinaamaisia liplattelijoita.

      "Olsin kiinnostunut vaihtamaan kokemuksia esim. Hesassa jossain kahviossa? "

      Mitä kokemuksia?

    • No voi nyyhnyyh t. 30v mies. Kurjaa kun elämä potkii päähän. Ala ryyppäämään, siinä tulee mukavasti iloa lisää elämään. Naiset ovat liian tottuneita hyvään elämään ja siihen että saavat pompotella miehiä mielensä mukaan. Sitten kehtaavat vielä valittaa että heitä kohdellaan huonosti ja että ovat miehiin nähden alipalkattuja ja muuta vastaavaa. Olen sitä mieltä että liian hyvin heitä kohdellaan suhteessa siihen mitä todellisuudessa ansaitsevat.

    • Anonyymi

      Maailmani ei kaatunut kun itse täytin 50vuotta.Ei ollut juhlia,ei kukaan nuistanut. Maailmani ei kaatunut kun täytin 60v.Ei silloinkaan kun ikää lisää: Kaksi vatsataudissa olevaa tytäreni lasta hoidossa ja itsekin sain vatsataudun.tytär ja puolisonsa olivat uraputkessa.Pyysin tuovat eds ransikiksen minulle.Olin itse ravinon lapsen lapsille hankkinut.Ransikis kun hötö leipä,sitoo pöpöt vatsassa ja teetä sen kanssa.ei muuta. Tytär tulee hakee siis lapsensa syntymäpäivänäni 60v. Heitää kuoren pöydälle ja raivoaa,Hanna pakotti kerää rahaa sinulle.Anto sentää lasten hoidosta vapata sen illan.Ikä on vain numeoita. Toki muutot toiselle paikkakunaalle ,on vaikeampi luoda uusia ihmisuhteita kun ikää mittarissa enempi.Sama asia niin raadolista kuin olla ja osaa.Ihmisiä kuolee ja ystäviä.Kenekään ei tarvitse olla yksin. Yhteys Punanen risti.Diakonisalaitos. Kirkojen diakonia,toimii vaikka ei kirkoon kuulu.He etsivät sinulle ystävän ja aina voit liittyä heidän vapaaehtois työhän: Ystäväksi yksinäiselle! Valinta on sinun itsesi. Joko ruikutat yksinäisyys,tai alat elää.Kotisi kukaan ei sinua hae pois.Asenne se kaikessa ratkaisee elämä.

    • Anonyymi

      Aloittajalla kuitenkin ollut parisuhde ja lapsia.
      Itse en aio suunnitella mitään viiskymppissynttäreitä yksin koska lähden täältä jo nelivitosena.
      Suht ok pärjäsin yksin 25 vuotta mutta nyt riittää. Montaa vuotta ei enää tartte kärsiä yksin.
      Nykyisestä alennustilasta on suunta vain alaspäin kuten se on ollut näinä menneinä vuosina. Odotellut ja katellut jo vuosia josko muuttuisi suunta. Ei muutu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe