Voisiko joku antaa ihan kunollisen teknisen vastauksen, miksi monessa nykyautossa on neljä pakoputken ulostuloa ?
Varsinkin bmw- merkkisissä niitä näkee, myöskin finninaamojen jälki "asennuksina" .
Millaiset virtaukset niissä on kun mielestäni pikku alle 7,5 kasikonekkin selviää yhdellä aika pienelläkin putkella.
Onko kyse siitä että halutaan vaan laittaa rahaa kotteroon turhaan ja ei tunneta pakovirtauksien vaikutuksia moottoritehoihin ?
Neljä " pakoputkea" ?
10
514
Vastaukset
- Noloa, eikö totta?
Sillä yritetään saada auto näyttämään nopeammalta. Teinit laittelevat tuollaisia putkia juuri johonkin 316 ja 520 malleihin.
- geafgwa
mutta eihän se 7,5 lotkojenkki tuota edes sen vertaa tehoa kuin 2,5l europata ;)
- Heh,heh,hee
Käyhän katsoon kiihdytysautoja ja puhu sitten tehoista.
Neljä pakoputkea jossain kutos tai pikku kasikoneessa, salli mun nauraa niille leluille. - esgfe
Heh,heh,hee kirjoitti:
Käyhän katsoon kiihdytysautoja ja puhu sitten tehoista.
Neljä pakoputkea jossain kutos tai pikku kasikoneessa, salli mun nauraa niille leluille.mitä mä oon kisoissa käynyt niin niillä vehkeillä ei ole mitään yhtäläistä katuautojen kanssa ja suurimmassa osassa oli 8 putkea ;)
- paras merkki
Mulla on 325 ja se kulkee kovempaa kun on 6 pakoputkee ja nopat.
On mulla koffin lippiskin ja aluvanteet leveillä kumeilla.
Rahamiehet ajaa bimerillä, köyhät !
Ensi viikolla pääsen kesätöihin puistoon. - Supra paras
Mulla on suprassa 6 pakoputkee ja se on tosi nopee ja murisee kivasti
- Kottikärry
Neljästä en tiedä, mutta kaksi putkea tarvitaan, koska kottikärryssäkin on kaksi aisaa.
- B...M...W
Täällä on oikein kansakunnan kynttilät vastaamassa. Bemareissa neljä pakoputken ulostulo on yleensä m3 tai m5 malleissa. Näissä autoissa virtausta tarvitaan. Vaikka ei tarvittaisikaan niin pitäähän autot myös takaapäin tunnistaa.
- Skeida2rulez
Kansanautoihin laitetaan kaksi putkea.
Skeidan joku wrs (?) vihreälaattainen tarjoaa melkein kaksisataa pollea, saman verran löytyy beemereistä vaikka on vain yksi putki.
Parasta tietysti nää audit tuplaputkineen, kaksi sadevesirännin kokoista ja tehoja melkein samat kuin em. skeidassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3335687- 755163
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484246- 523901
- 433554
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1493304Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv923115Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky192597- 432239
- 492158