Haluaisin vinkkejä ahvenen kalastukseen tumma vetisestä lammesta. Pohja on muta pohja ja lammessa on paljon kasvillisuutta, ainoat kalalajit ovat hauki ja ahven. Eli minkä värisiä uistimia yms.
Kiitos jo etukäteen :)
Ahventa tumma vetisestä lammesta
11
2979
Vastaukset
- versio2
Itse käytän eri värisiä jigejä ja lippoja ahvenelle. Tietenkin jos on paljon kasvillisuutta pohjassa, niin voi olla jigillä vähän hankalaa. Kokeilla kuitenkin kannattaa, kun aika halpoja jigit ovat.
- kalastaja98
kiitos. olisiko vielä ehdotuksia väristä?
- versio2
Tumma vetisissä olen käyttänyt kuparinväristä, jossa on helmiäistä, tummia ja välillä vähän kirkkaampia. Ahven ei ole kuntenkaan niin ranttu. Kokeilemalla selviää.
- tn
Pohjaongen kun virittelet virvelin päähän ja mato koukkuun niin johan alkaa ahvenia nousta.Tällaisella virityksellä olen itse kalastellut kuvailemallasi lammella.
- arskala
Itse suosin tummassa vedessä tummia uistimia eli mustaa ja kuparia. Toki muitakin väreja kannattaa kokeilla. Lipat toimivat hyvin esim. Mepps, Droppen yms. Yksi hyvä varsinki hauelle on ruohikko-Minnow spoon. Ottaapa siihen ahvenkjn...
- silakanjigaan
DropShot sähkönsininen kalajigi 2,5"... myös koko valkoinen toimtii
- ahvenjurri
Heittoperho youtube 5 g, väri puna-musta.
- Jarmoskdkkdkd
Eräällä metsälammella ei ole toiminut MIKÄÄN paitsi mikado fish fry mikrojigipäällä. Siitä rannasta uittelee lumpeikon välistä, muilla ei saa kyseiseltä lammelta ahventa. En tiedä miksi....
- naimma-aslakki
Tummavetisen lammen kalastukseen tarvihet haavin ja pari tappia tynämiittiä. Nakkaat vain nallilla ja aikatulilangalla varustetun tynämiitin lampeen, aikatulilangan sytyttämisen jälkheen, niin saat posauksen jälhkeen koukkia haavilla pintaan nousseen kalasaaliin.
Ihmettelen tummalla lipalla jopa mustalla kalastajia tummissa vesissä, tuolloin kala ei käy vieheeseen kuin liikkeen perässä. Itse olen kalastanut niin tummavetisessä lammessa, että vain hopeakylkinen lippa tai vaappu kelpasi. Ilmeisesti eivät nähneet muita värejä tarkkaan iskuun. Myös fosforiväriä kannattaa tällöin kokeilla, ahvenen on todettu näkevän ainakin punaista ja vihreää, hauen näkö taas vastaa mustavalkotvtä.
- Anonyymi
Tumma toimii tummassa vedessä koska se erottuu taivastavasten parhaiten. Kala katsoo sitä alhaaltapäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082