Ahventa tumma vetisestä lammesta

Kalastaja98

Haluaisin vinkkejä ahvenen kalastukseen tumma vetisestä lammesta. Pohja on muta pohja ja lammessa on paljon kasvillisuutta, ainoat kalalajit ovat hauki ja ahven. Eli minkä värisiä uistimia yms.

Kiitos jo etukäteen :)

11

2581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • versio2

      Itse käytän eri värisiä jigejä ja lippoja ahvenelle. Tietenkin jos on paljon kasvillisuutta pohjassa, niin voi olla jigillä vähän hankalaa. Kokeilla kuitenkin kannattaa, kun aika halpoja jigit ovat.

    • kalastaja98

      kiitos. olisiko vielä ehdotuksia väristä?

      • versio2

        Tumma vetisissä olen käyttänyt kuparinväristä, jossa on helmiäistä, tummia ja välillä vähän kirkkaampia. Ahven ei ole kuntenkaan niin ranttu. Kokeilemalla selviää.


    • tn

      Pohjaongen kun virittelet virvelin päähän ja mato koukkuun niin johan alkaa ahvenia nousta.Tällaisella virityksellä olen itse kalastellut kuvailemallasi lammella.

    • arskala

      Itse suosin tummassa vedessä tummia uistimia eli mustaa ja kuparia. Toki muitakin väreja kannattaa kokeilla. Lipat toimivat hyvin esim. Mepps, Droppen yms. Yksi hyvä varsinki hauelle on ruohikko-Minnow spoon. Ottaapa siihen ahvenkjn...

    • silakanjigaan

      DropShot sähkönsininen kalajigi 2,5"... myös koko valkoinen toimtii

    • ahvenjurri

      Heittoperho youtube 5 g, väri puna-musta.

    • Jarmoskdkkdkd

      Eräällä metsälammella ei ole toiminut MIKÄÄN paitsi mikado fish fry mikrojigipäällä. Siitä rannasta uittelee lumpeikon välistä, muilla ei saa kyseiseltä lammelta ahventa. En tiedä miksi....

    • naimma-aslakki

      Tummavetisen lammen kalastukseen tarvihet haavin ja pari tappia tynämiittiä. Nakkaat vain nallilla ja aikatulilangalla varustetun tynämiitin lampeen, aikatulilangan sytyttämisen jälkheen, niin saat posauksen jälhkeen koukkia haavilla pintaan nousseen kalasaaliin.

    • Ihmettelen tummalla lipalla jopa mustalla kalastajia tummissa vesissä, tuolloin kala ei käy vieheeseen kuin liikkeen perässä. Itse olen kalastanut niin tummavetisessä lammessa, että vain hopeakylkinen lippa tai vaappu kelpasi. Ilmeisesti eivät nähneet muita värejä tarkkaan iskuun. Myös fosforiväriä kannattaa tällöin kokeilla, ahvenen on todettu näkevän ainakin punaista ja vihreää, hauen näkö taas vastaa mustavalkotvtä.

      • Anonyymi

        Tumma toimii tummassa vedessä koska se erottuu taivastavasten parhaiten. Kala katsoo sitä alhaaltapäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe