Ilman verenvuodatusta ei ole syntien sovitusta

Ruumis ja veri

Koska täällä on näkynyt sellaisia käsityksiä että syntien anteeksiantamus ei tarvitsisikaan Jeesuksen viattoman veren vuodattamista, niin kerrataan nyt vielä tämä asia sillä tavalla kun Raamattu meille opettaa.

Hepr. 9:16-28

Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä; ...
Hepr. 9:17

*) ... sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä. Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.

Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, ...

... otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan, sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt."
Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet.

Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ...
___
*) ... ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
___

On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä. Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.

Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan, sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, ...
____
*) .... poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
____

Ja samoin kuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, ...

... on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.

24

540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veresä voima

      Joh. 6:53-58

      Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
      Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

      Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."

      • Jeesus elää

        Kun Jeesuksen veri oli maahan vuotanut ja henki oli hänestä poissa, sillä hetkellä Taivaan perintö astui voimaan. Perinnön jättäjä kuoli.

        Ne olivat koko maailmankaikkeuden ihanimmat ja valtavammat sanat, jotka Jeresus lausui sekuntia kahta ennen hengen lähtöä:

        "Se on täytetty"! Hallelujaa kiitos Jeesus! Kun tämä oikein kirkastuu sydämelle, se on kiitoksen ja ylistyksen paikka. Olen omin silmin nähnyt monen hyppäävän tosi korkelle, - fyysisestikin.


    • Oxanest

      Kiitos hyvästä veren ja sovinnon saarnasta.

      Jaksatteko minua jäädä muistamaan rukouksissa? Jumala tietää.

      • jumalaton omasta tah

        Maailmasta löytyy yli tuhat Jumalaa joita palvotaan ja VL oikea? Mene ja juokse kavereiittesi kanssa kaivoon ei tarvitse olla vettäkää.


      • Avaajan terveiset

        Joo rakas ystävä Oxanest, usko kaikki sinun syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Jeesus kuoli sinunkin puolestasi, että sinä saat elää.

        Jeesus sanoo sinulle: Joh. 11:25-26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

        Jes. 53:4-5 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.


      • avaajan terveiset
        jumalaton omasta tah kirjoitti:

        Maailmasta löytyy yli tuhat Jumalaa joita palvotaan ja VL oikea? Mene ja juokse kavereiittesi kanssa kaivoon ei tarvitse olla vettäkää.

        Mi8täpä me sinun tuhansilla epäjumalillasi tekisimme? Et taida itsekään niihin oikein hyvin uskoa?

        Jeesus pelastaa. Hallelujaa!


    • 1.Kor.15.19-

      Syntien sovitus on siinä, kun Paavali kirjoittaa: "en elää minä, vaan Krisitus elää minussa"(Gal.2:20). Jumalan Pojan minuus tulee ihmiseen ja pyyhkii synnit veripunaisesta lumivalkoseksi.

      Lunastusta tarvitaan, että ihminen tulisi taas tietoiseksi omasta jumaluudestaan. Muuten ollaan kuolleita Aatamissa eli synnissä.

      • avaajan terveiset

        Väärin. Sovitus on Jeesuksen Kristuksen uhrikuolemassa ja sovintoveressä jolla syntimme on Jumalan kanssa sovitettu.

        Ihmisen jumalauudesta puhuminen on härskiä hereesiaa,
        eli harhaoppia.

        Hepr. 9:11-12 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, ...

        *) ... vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.

        Hepr. 9:13-14 Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

        Hepr. 9:15-16 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön. Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;

        Hepr. 9:17 sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.
        Hepr. 9:18 Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.


      • Anonyymi
        avaajan terveiset kirjoitti:

        Väärin. Sovitus on Jeesuksen Kristuksen uhrikuolemassa ja sovintoveressä jolla syntimme on Jumalan kanssa sovitettu.

        Ihmisen jumalauudesta puhuminen on härskiä hereesiaa,
        eli harhaoppia.

        Hepr. 9:11-12 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, ...

        *) ... vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.

        Hepr. 9:13-14 Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

        Hepr. 9:15-16 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön. Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;

        Hepr. 9:17 sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.
        Hepr. 9:18 Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.

        Hebr 9 Mooses ja elukka uhrit juutalaisilla. Kristitty ei uhraa elukkaa on yksi uhri annettu poika Jeesus Nasaretilainen ja sillä on menty 2000 vuotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hebr 9 Mooses ja elukka uhrit juutalaisilla. Kristitty ei uhraa elukkaa on yksi uhri annettu poika Jeesus Nasaretilainen ja sillä on menty 2000 vuotta.

        Etsipä siitä konteksti ja kirjoita sen mukaan uudesti?
        Kerro samalla siinä, mikä oli veriuhri Genesiksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hebr 9 Mooses ja elukka uhrit juutalaisilla. Kristitty ei uhraa elukkaa on yksi uhri annettu poika Jeesus Nasaretilainen ja sillä on menty 2000 vuotta.

        Miksi juutalaisilla ei ole uhraamista nykyisin? Heidät on karkotettu Jumalan kasvojen edestä samalla tavalla kuin Kain sen jälkeen, kun hän oli vihassaan surmannut veljensä Abelin tämän uhrattua Jumalalle kelpaavan uhrin. Kain valehteli Jumalalle, ettei hän muka tiennyt, mitä hän oli tehnyt veljelleen. Paholainen, joka on valehtelija alusta asti, oli saanut vallan Kainin sydämessä. Kaste tarvitaan, jotta päästään ehtoolliselle muistamaan ja nauttimaan yhtä kertakaikkista uhria Kristuksessa.
        Juutalaiset torjuessaan Kristuksen ovat jääneet ilman uhria harhailemaan jonnekin "synninunen maille" Kainin tapaan.


    • Anonyymi

      nostetaan.

    • Anonyymi

      Järjen köyhä etkä edes älyä että näitä sivuja lukee muslimit juutalaiset ja budhat sekä helluntailaiset. Jotka myös varastelee kristityiltä ja jotka UHRAA ELUKOIDEN VERTA. UHRI ELUKKAA.

    • Anonyymi

      Päästään seonneet örisee näitä muut uskonnot lukee.Ja Jehova yhwh uhraa elukkaa.

    • Anonyymi

      Käy selittää synagalla.

    • Olipa tekstiä?

      Vai ei ole, miksi Jeesus näytti esimerkkiä Upotuskasteeseen, josta voit lukea Syntien anteeksi annon Jeesuksessa.

      Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen

      Joka sinut on upotettu?

    • Anonyymi

      Kaikkitietävä ja -voipa Herra Sebaot olisi voinut tehdä täydellisen maailman, ihmisen ja aekkienkeli Luciferin, jolloin mitään syntiäkään ei olisi koskaan ollut.

      Ihmisen vapaa tahto ei ole oikea väite, sillä kaikkitietävänä Herra Sebaotin täytyi tietää jo ennen ensimmäisen ihmisen luomista jokaisen tulevan ihmisen ajatukset ja teot, joten hänen kaikitietävässä katsannossan ihmisillä ei ole lainkaan vapaata tahtoa.

      • Anonyymi

        Ihmisellä on edelleenkin vapaa tahto


      • Anonyymi

        Kristityn näkökulmasta ei ole vapaata tahtoa tehdä syntiä sitä saa ainakin jumalan kimppuunsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityn näkökulmasta ei ole vapaata tahtoa tehdä syntiä sitä saa ainakin jumalan kimppuunsa

        muita vapauksista en tiedä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä on edelleenkin vapaa tahto

        On hyvin rajallinen.Ettei sitä käytännössä edes ole.


      • Anonyymi

        Kristuksessa voi olla vapaa


    • Anonyymi

      Tämä lupaus syntien anteeksiannosta koskee kaikkia Jeesukseen uskovia. Se ei ole vl-uskovien yksinoikeus.

      • Anonyymi

        Jumalanpalveluksessa, joka sunnuntai annetaan kaikki synnit anteeksi, Isän ja Pojan ja Pyhänhegen nimeen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe