Silmä kutisee ja punoittaa

Mikähän on ongelma?

Moi!
Tänään on sunnuntai ja mulla alkoi oikea silmä punoittamaan perjantaina.
Punoittamista seurasi kutina joka on kestänyt siitä perjantaista tähän sunnuntaihin.
Kutina siirtyi myös vasempaan silmään lauantaina mutta tämä silmä ei alkanut punoittamaan, toisinkuin oikea silmä.
Silmät eivät ole kipeät eivätkä valon arat.
Silmät rähmivät normaalia enemmän, mutta ei silleen että en saisi silmiä auki tms.
Olen huuhtonut silmiä vähän väliä Visinellä ja Oculacilla ja se tuntuukin helpottavan hetkeksi mutta kutina tulee silti hetken päästä takaisin. En ole käyttänyt huuhteluun vettä koska en luota hanaveden puhtauteen ja yleensä puhdas hanavesi kirveltää silmiäni enemmän kuin esim normi silmätipat. Silmässä ei näy olevan mitään roskaakaan ja vaikka olisi ollut niin kai se olisi tullut jo pois? Silmät tuntuvat kuiville, mutta luulen että se johtuu siitä kun joudun hieromaan silmiä kutinan takia (tiedän että näin ei kannattaisi tehdä mutta en kestä tuota kutinaa). Olen ottanut yhden allergialääkkeen lauantaina ja tänään sunnuntaina eivätkä lääkkeet tunnu auttavan kutinaan saatika punoittamiseen.

Mistä tämä voisi johtua? En usko että silmässä olisi roska koska yleensä roska tulee melko pian silmästä pois, etenkin kun sitä huuhtelee (niinkuin minä olen tehnyt silmätipoilla). Enkä usko myöskään että kutina ja punoitus johtuisi allergiasta koska olen syönyt tosiaan kahtena päivänä allergialääkettä (Cetirizin-ratiopharm). Voisiko kyseekkä olla silmätulehdus?

Soitin päivystykseen tänään ja kysyin voisinko tulla käymään silmän takia, mutta sanoi että ei kannata koska silmäni ei rähmi (eritä jtn omistuista mömmöä) eikä ole kipeä. Kannattaa kuulemma odottaa vielä huomiseen ja sitten vasta soittaa jos jatkuu oireet mutta haluaisin silti tietää mistä tämä voisi johtua. Oireet eivät tunnu viittaavan silmätulehdukseenkaan koska silmä ei ole NIIN punainen, se punoittaa vaan hieman ja tosiaan siitä oikeasta silmästä.

4

958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kutina1

mullaki kutisee

• Silmä pilalla?

Oletko käynyt femtolaseroitavana?

• ohi lienee jo

Ihan tavallinen silmätulehdus, joka nyt lienee hallinnassa.

• Kirsi

Moikka, sama jutu täällä ja jotuu homeitiöiden lisääntymisestä ilmassa.

silmät kutisee ja punoittaa ja rähmii kuivaa ... olen laittanut allerisiin silmiiin niitä tippoja , kysy apteekista ja bepanthen rasva hyvä myös kun silmien sisäreunat punoittavat, kokeile näitä, mutta se menee ohi sitten kun noi homeitiöt ilmasta loppuvat, moni sanonut kun ovat olleet sienessä että monella silmät punoitivat ja kutisivat, vaikkeivat ole milleen allergisia!!
      T:Kirsi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      46
      3516
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      136
      2525
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      17
      2494
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1973
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1436
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1337
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1324
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      153
      1043
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1027
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      969
    Aihe