Silmä kutisee ja punoittaa

Mikähän on ongelma?

Moi!
Tänään on sunnuntai ja mulla alkoi oikea silmä punoittamaan perjantaina.
Punoittamista seurasi kutina joka on kestänyt siitä perjantaista tähän sunnuntaihin.
Kutina siirtyi myös vasempaan silmään lauantaina mutta tämä silmä ei alkanut punoittamaan, toisinkuin oikea silmä.
Silmät eivät ole kipeät eivätkä valon arat.
Silmät rähmivät normaalia enemmän, mutta ei silleen että en saisi silmiä auki tms.
Olen huuhtonut silmiä vähän väliä Visinellä ja Oculacilla ja se tuntuukin helpottavan hetkeksi mutta kutina tulee silti hetken päästä takaisin. En ole käyttänyt huuhteluun vettä koska en luota hanaveden puhtauteen ja yleensä puhdas hanavesi kirveltää silmiäni enemmän kuin esim normi silmätipat. Silmässä ei näy olevan mitään roskaakaan ja vaikka olisi ollut niin kai se olisi tullut jo pois? Silmät tuntuvat kuiville, mutta luulen että se johtuu siitä kun joudun hieromaan silmiä kutinan takia (tiedän että näin ei kannattaisi tehdä mutta en kestä tuota kutinaa). Olen ottanut yhden allergialääkkeen lauantaina ja tänään sunnuntaina eivätkä lääkkeet tunnu auttavan kutinaan saatika punoittamiseen.

Mistä tämä voisi johtua? En usko että silmässä olisi roska koska yleensä roska tulee melko pian silmästä pois, etenkin kun sitä huuhtelee (niinkuin minä olen tehnyt silmätipoilla). Enkä usko myöskään että kutina ja punoitus johtuisi allergiasta koska olen syönyt tosiaan kahtena päivänä allergialääkettä (Cetirizin-ratiopharm). Voisiko kyseekkä olla silmätulehdus?

Soitin päivystykseen tänään ja kysyin voisinko tulla käymään silmän takia, mutta sanoi että ei kannata koska silmäni ei rähmi (eritä jtn omistuista mömmöä) eikä ole kipeä. Kannattaa kuulemma odottaa vielä huomiseen ja sitten vasta soittaa jos jatkuu oireet mutta haluaisin silti tietää mistä tämä voisi johtua. Oireet eivät tunnu viittaavan silmätulehdukseenkaan koska silmä ei ole NIIN punainen, se punoittaa vaan hieman ja tosiaan siitä oikeasta silmästä.

4

941

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kutina1

mullaki kutisee

• Silmä pilalla?

Oletko käynyt femtolaseroitavana?

• ohi lienee jo

Ihan tavallinen silmätulehdus, joka nyt lienee hallinnassa.

• Kirsi

Moikka, sama jutu täällä ja jotuu homeitiöiden lisääntymisestä ilmassa.

silmät kutisee ja punoittaa ja rähmii kuivaa ... olen laittanut allerisiin silmiiin niitä tippoja , kysy apteekista ja bepanthen rasva hyvä myös kun silmien sisäreunat punoittavat, kokeile näitä, mutta se menee ohi sitten kun noi homeitiöt ilmasta loppuvat, moni sanonut kun ovat olleet sienessä että monella silmät punoitivat ja kutisivat, vaikkeivat ole milleen allergisia!!
      T:Kirsi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      80
      4073
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      30
      3139
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      150
      2524
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      1825
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1472
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1366
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1140
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      999
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      953
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      852
    Aihe