Näköesteaita

Lauta-aita-nainen

Kysyn mielipidettänne aidan rakentamisesta...
Tonttimme sijaitsee pellon ja kadun välissä. Tontti on avoin vähän joka suuntaan ja olo on kuin tarjottimella asuisi, koska puustoa ja pensaistoa on tosi vähän. Talomme millään sivustolla ei ole rauhaisaa paikkaa. Haluaisin rakentaa aidan tienpuoleiselle sivulle näköesteeksi ohikulkijoiden silmiltä (kadultamme pääsee läheiselle virkistysreitille ja ihmisiä kulkee suhteellisen paljon (ja koiria)).

Mietin vain, että miten tien toisella puolella talomme kohdalla oleva naapuri mahtaa suhtautua, jos pykäämme pystyyn korkeahkon aidan ja hän näin menettää peltomaiseman, jota hän on voinut tähän asti ihailla tonttimme "läpi". Olenko liian kiltti, kun mietin tällaisia? Korkean aidan rakentamiseeen tarvitaan meidän kunnassa toimenpidelupa ja siihen tulee kuulla naapureita. Olen varma, että ystävällinen naapuri paperin allekirjoittaa, mutta ajatteleeko hän kuitenkin että "voi vee, nyt tässä pitää loppuelämä tuijottaa jotain hemmetin puuseinää"

2

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aita pystyyn vaan

Ei kannata olla liian kiltti, laita vaan aita pystyyn !

• aidaton

Olisin sikäli kiltimpi, etten välttämättä laittaisi sille sivulle puuaitaa, vaan pensasta tms. Joka sivu ei tarvi olla samaa materiaalia. Pari metriä on täällä aidan korkeusmaksimi. Toinenkin naapuri poisti puuaitansa aikansa sitä maalailtuaan.

Sitten on sekin puoli, että ajan kanssa kaikkeen tottuu. Olen asunut kulmatontilla keskellä asutusta. Joka naapurista meille näkyi, jos oli haluja katsella. Alussa oli aronia-aita, aivan alussa leikkasin sitä. Sitten leikkuuhalu loppui ja viimein se poistettiin kokonaan. Eikä ollut yhtään häiriintynyt olo. Talvella vain kaihdinta ikkunan eteen ja se siitä. Kesällä taas oli kiva jutella naapurien kanssa, kun kohdakkain satuttiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4960
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      95
      2794
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2786
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2392
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      28
      1994
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1949
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1481
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1299
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      362
      1298
    Aihe