Kysyn mielipidettänne aidan rakentamisesta...
Tonttimme sijaitsee pellon ja kadun välissä. Tontti on avoin vähän joka suuntaan ja olo on kuin tarjottimella asuisi, koska puustoa ja pensaistoa on tosi vähän. Talomme millään sivustolla ei ole rauhaisaa paikkaa. Haluaisin rakentaa aidan tienpuoleiselle sivulle näköesteeksi ohikulkijoiden silmiltä (kadultamme pääsee läheiselle virkistysreitille ja ihmisiä kulkee suhteellisen paljon (ja koiria)).
Mietin vain, että miten tien toisella puolella talomme kohdalla oleva naapuri mahtaa suhtautua, jos pykäämme pystyyn korkeahkon aidan ja hän näin menettää peltomaiseman, jota hän on voinut tähän asti ihailla tonttimme "läpi". Olenko liian kiltti, kun mietin tällaisia? Korkean aidan rakentamiseeen tarvitaan meidän kunnassa toimenpidelupa ja siihen tulee kuulla naapureita. Olen varma, että ystävällinen naapuri paperin allekirjoittaa, mutta ajatteleeko hän kuitenkin että "voi vee, nyt tässä pitää loppuelämä tuijottaa jotain hemmetin puuseinää"
Näköesteaita
2
408
Vastaukset
- aita pystyyn vaan
Ei kannata olla liian kiltti, laita vaan aita pystyyn !
- aidaton
Olisin sikäli kiltimpi, etten välttämättä laittaisi sille sivulle puuaitaa, vaan pensasta tms. Joka sivu ei tarvi olla samaa materiaalia. Pari metriä on täällä aidan korkeusmaksimi. Toinenkin naapuri poisti puuaitansa aikansa sitä maalailtuaan.
Sitten on sekin puoli, että ajan kanssa kaikkeen tottuu. Olen asunut kulmatontilla keskellä asutusta. Joka naapurista meille näkyi, jos oli haluja katsella. Alussa oli aronia-aita, aivan alussa leikkasin sitä. Sitten leikkuuhalu loppui ja viimein se poistettiin kokonaan. Eikä ollut yhtään häiriintynyt olo. Talvella vain kaihdinta ikkunan eteen ja se siitä. Kesällä taas oli kiva jutella naapurien kanssa, kun kohdakkain satuttiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi892132En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222121- 431799
- 321517
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131452Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361349- 301296
- 951131
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201006Aivottomat
Illalla yritin nukkua vuokratalossa. Klo 22.30 - 24.00 välillä 5 autoa ajoi rapun eteen, nuoria kuskaten. Eikö tule mie23867