Moikka!
Tarvitsisin kameraa kesäksi, koska olen lähtemässä reissuun Norjaan. Perus digikameran säädöt sun muut on hanskassa.
Haluaisin kameran jolla voisi kuvata esimerkiksi; metsästysretkellä juoksevaa jänistä, ammatinpuolesta ruokakuvia ja kalastus retkillä esimerkiksi yläjuoksuun hyppivää lohta. Budjetti olisi max 300€( mielummin lähempänä 200€). Yleensä jos yrittää kuvata liikkuvaa kuvaa ei tuloksena minulla ole kuin suttua. Toivottavasti näillä vaatimuksilla löytyisi kamera :)
Hyvä kamera vastaamaan omia tarpeita!
7
221
Vastaukset
- eioheleppoo
Pokkarilla juoksevan jäniksen nappaaminen vaatii joko hyvää ennakointia (=tarkentaa valmiiksi johonkin sopivaan kohtaan ja odottaa että jänis on ko. etäisyydellä) tai moukan tuuria. Suunnilleen sama pätee myös hyppivään loheen. Sarjakuvauksen avulla voi yrittää (= 20 kuvan sarjasta yksi saattaa osua tai sitten ei).
Jos budjetti on todella tuo, vaihtoehtoja on
- käytetty järkkäri
- pokkari josta löytyy manuaalisäädöt, Canonin S- tai SX-sarjalainen tai muilta merkeiltä vastaavia (mutta tosiaan näiden kanssa tarvitaan kosolti sitä moukan tuuria)
Tarkempia malliesimerkkejä voidaan antaa jos kerrot paljonko kaipaat zoomia, kokoa, salamakenkää, etsintä...- kuvajaaaa
Aivan. Kameran koolla nyt ei ole väliä, eikä zoomillakaan ole niin väliä, olisihan se aina parempi mitä kauempaa selviä kuvia saa. Eikö tuon hintaluokan kameroissa ole sitten sellaisia joilla voi ottaa selviä kuvia liikkuvasta kohteesta koska minulla sitä moukan tuuria ei henkilökohtaisesti ole. Mikä tuossa hintaluokassa sitten olisi paras näitä vaatimuksia vastaamaan? Mitkä ominaisuudet ovat tärkeitä liikkuvan kohteen kuvaamisessa?
- pokkaristi
”Pokkarilla juoksevan jäniksen nappaaminen” käy helpommin kuin järkkärillä kun terävyysaluetta on riittävästi.
CAF (continuous autofocus) valinta helpottaa mukavasti juoksuun tarkentamista jos etäisyys muuttuu.
- EX1
juoksevaa jänistä, ammatinpuolesta ruokakuvia ja kalastus retkillä esimerkiksi yläjuoksuun hyppivää lohta. Budjetti olisi min 3000€
Tuoho budjettihaarukkaan natsannee vain Samsung EX1
http://www.samsung.com/fi/consumer/photo-film/compact-cameras/performance/EC-EX1ZZZBPBE2
http://www.digikuvaus.fi/arviot/samsung-ex1/
– valovoimaa riittävästi
– kompakti koko
– hiljainen
– oikea laajakulma 24mm/35
Toivottavasti jänis juoksee ja lohi hyppää lähellä (3x zoom)- pana7
Olen samaa mieltä, tuo ex-1 on ollut kummallisen aliarvostettu kamera ja hinnoiteltu alas esimerkiksi Gigantissa. Yhdessä kaupassa se oli laitettu hintaan 179,- Gigantti Outlet.
Se tuntuu käteen hyvältä, ja se on kameran tärkein ominaisuus. Varsinkin jos totutteluaikaa on vähän.
- jäniskö metsästää
Juokseeko jänitsetkin metsästysretkillä :-D
- jänitsetkin
Joo, ne juoksee (loikkii) metsään jos haavasta putoaa lehti polun poikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään16015140Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen903745Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,1363047Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2791504Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?511458Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1591407Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151304Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141264- 811091
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin2081029