Mitä hankintoja vastasyntyneelle?

Vaatteita neidille

Kolmisen kuukautta LAhan ja mitään en ole pienelle hankkinut vielä. Esikoinen kyseessä, joten mitään kokemusta ei ole siitä, mitä pitäisi hankkia ja kuinka paljon? Esimerkiksi vaatteita; montako pientä esim 55 cm kokoista vaatetta kannattaa olla? Mitä muuta pienokainen tarvitsee kuin vaatteita? Haalariakaan ei talven varalle varmaan vielä osaa ostaa. Otin äitiyspakkauksen rahana, ja nyt tilillä 140 € odottamassa käyttäjäänsä. Kirpparikierrokselle tästä voisi joku päivä hankkiutua, jos sattuisi hyväkuntoisia vaatteita löytymään. Kaikkia vinkkejä saa antaa!

48

1110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dögoilkj

No, kannattaa vaikka lukaista Kelan sivuilta, mitä siinä pakkauksessa on, siinä on aika hyvin vauvan perustarvikkeita. :)

• Lilly,.,

Mikset ottanut äitiyspakkausta, kun siinä olisi kerralla kaikki tarvittavat ensivaatteet. Itse aion hankkia pakkauksen enkä ota rahana...

No tilanteessasi menisin katsomaan juuri kirppikselle vaatteita, siellähän on isoissakin säkeissä erilaisia vaatteita joten satsaa niihin! Mielestäni vaatteita ei ole ikinä liikaa. Siis että mitä muuta pienokainen tarvitsee kuin vaatteita? No vaikka mitä, mutten viitsi niitä nyt tässä alkaa luettelemaan.

• Yualle

Juuri näin. Tosin, jos on aikaa ravata kirppareilla ja ostoksilla, niin voi silloin ottaa myös rahana.

• sera27
      • ....

Me ei ostettu vauvalle varsinaista hoitopöytää..

Kaikista kätevin oli ostaa sellainen pehmuste kodinhoitohuoneen pöydälle.. Siinä on vesihana ihan vieressä.. Ja yläpuolelle kaappeihin sai kätevästi vaatteet laitettua käden ulottuville.. Pöydällä oli sitten pieni kori rasvoille, pumpulipuikoille ym. hoitotarvikkeille :)

Sukista muuten parhaita on mun mielestä KappAhlin sellaiset froteesukat.. Myydään 2 kpl paketeissa.. Ne on ihanan pehmoiset ja joustavat! Pysyvät tosi hyvin vauvalla jaloissa, eivätkä purista =)

• :)
        .... kirjoitti:

Me ei ostettu vauvalle varsinaista hoitopöytää..

Kaikista kätevin oli ostaa sellainen pehmuste kodinhoitohuoneen pöydälle.. Siinä on vesihana ihan vieressä.. Ja yläpuolelle kaappeihin sai kätevästi vaatteet laitettua käden ulottuville.. Pöydällä oli sitten pieni kori rasvoille, pumpulipuikoille ym. hoitotarvikkeille :)

Sukista muuten parhaita on mun mielestä KappAhlin sellaiset froteesukat.. Myydään 2 kpl paketeissa.. Ne on ihanan pehmoiset ja joustavat! Pysyvät tosi hyvin vauvalla jaloissa, eivätkä purista =)

Tuo onkin kätevää, jos sattuu kodinhoitohuone olemaan.. Mutta esim meillä kun vuokralla asutaan, niin ei moista ole. Vessa ja kylppäri taas on niin pieniä, että sinne ei saa kaikkea tarpeellista mahtumaan.

Meille paras vaihtoehto on hoitopöytä ja yläpuolelle kaappi, johon kaikki tarpeellinen.

• :)

Hei

En minäkään ottanut pakkausta esikoiselle.. Enkä nyt seuraavallekaan =)

Ihan kohta alkaa alennusmyynnitkin.. Alesta saa aika paljon kaikkea itselle mieluista 140e =) Ja tietenkin kirppareiltakin, jos niitä tykkää kierrellä!

Ihan pieniä vaatteita ei kannata mun mielestä ostaa kovin montaa.. Esim meillä jäi käyttämättä kaikki 50-56cm vaatteet, koska poika olikin niin iso, että 62cm vaatteet oli heti käyttökelpoisia =D

Hyvin pärjää vaatteiden osalta, jos hommaa esim 5 vaatekertaa ainakin aluksi.. Meillä oli kyllä aivan liikaa vaatteita, mutta olen kyllä laiska pesemään pyykkiäkin...

Itse ostin vauvalle valmiiksi ainakin näitä:

-Harsoja (reilusti yli 10kpl, näitä ei oo koskaan liikaa)

-Bodeja (varmaan pärjää jo viidelläkin, kietaisumallit käteviä)

-Puolipotkuhousuja

-Housuja

-Potkupukuja, jos niistä tykkää (meillä tykättiin enemmän käyttää body housut yhdistelmää)

-Yöpukuja/unihaalareita

-Sukkia

-Myssyjä

-Tutteja (Ainu Mamilla on todella käteviä 0-2kk ikäisen tutteja, pysyy paremmin suussa aivan pikkuvauvalla)

-Vähintään yksi tuttipullo korvike hätäväralle

-Pussilakanoita ym. liinavaatteita

-Pumpulipuikkoja navan puhdistukseen

-Vanulappuja (kannattaa ostaa esim Ainu -merkkisiä, halppismerkeistä irtoaa inhottavaa nukkaa)

-Puhdistusliinoja

-Vauvalle omat kynsisakset

-Kylpypyyhkeitä vauvalle

-Rintsikoiden suojia itselle

-Turvakaukalo, pinnasänky, vaunut, sitteri

Siinäpä ainakin jotain, mitä näin äkkiseltään tuli mieleen =)

• Kysymmys

Hei mitä ne harsot on? Miksi niitä pitää olla, mihin niitä käytetään? Millaisia? Onko äitiyspakkauksessa harsot?

• Lunatar-72
        Kysymmys kirjoitti:

Hei mitä ne harsot on? Miksi niitä pitää olla, mihin niitä käytetään? Millaisia? Onko äitiyspakkauksessa harsot?

Harsot ovat ainakin hyviä vaatesuojia hartialla, kun vauvaa röyhtäyttää. : )

• ....
        Kysymmys kirjoitti:

Harsoja on äitiyspakkauksessa.

Niitä voi käyttää kestovaippojen lisäimuina, puklurätteinä, pyllypyyhkeinä ja meillä oli talvivauvalle vaunuissa tuulensuojana..

Name itiltä ja tutalta löytyy kivoja, laadukkaita harsoja:
        http://www.reimashop.fi/tutta-shop-in-shop/tuotteet/tuote/619003-329/tutta-sideharso

• Vaatteita neidille

Kiitos hurjasti vinkeistä!
      Siksi en ottanut äitiyspakkausta, kun niin paljon kuullut juttuja että nyt olisi taas enemmän poikiin vivahtavaa vaatetta enemmän, vaatteet rumia, sekä aivan liian isoja. Ajattelin, että saan itse hankittua ainakin juuri sellaiset kuin haluan, niitähän kirppikset pursuaa, että varmasti jotain löytyy aina.
      Ja kiitokset noista merkkivinkeistä, kokemusta kun ei ole vauvan navan putsaamisesta, tuteista yms, niin kaikki tieto tulee tarpeeseen.:)
      Onko noista harsoista jotain mainittavaa? Joskus täältä luin keskustelun siitä mutta en enää löytänyt sitä. Jotkut olivat kuulemma tosi huonoja mitä ei kannattanut ollenkaan harkitakaan ym..

• ............

Kelan sivuilla näkisi pakkauksen sisällön kuvineen niin ei tarvisi luottaa pelkästään niihin kuultuihin juttuihin...

• ....

Oon muuten huomannut, että näillä palstoilla ei kannata ääneen mainita, että ei ole ottanut äitiyspakkausta.. Tuntuu, että joidenkin mammojen on jostain syystä vaikea sulattaa sitä.. :( ?!

Aika moni on sanonut juuri tuota, että ne vaatteet jää käyttämättä.. Kun on itse hommannut tai saanut lahjaksikin kivempiä vaatteita...

Harsoista kirjoitinkin jo merkkivinkkejä tuohon yläpuolelle.. Eli meillä oli esikoisella name itin harsoja.. Ne on tosi hyviä; imukykyisiä, pehmoisia ja plussana vielä ihanat kuosit! Ja nyt ostin lisää tutta -merkkisiä.. :) Aivan ihania kuvioita tutallakin, vielä ei ole kokemusta muuten :)

Äitini oli ostanut harsoja pojalleni Halpahallista. Heti ekan pesun jälkeen ne haalistu tosi paljon ja kangas haurastui ihan hirveäksi lumpuksi..

Ainakin prismassa myydään muistaakseni pikkupiia merkkiä, perusvalkoisia harsoja.. Nekin kuulemma ihan laadukkaita.. :)

Niin, ja ikeassa on myös sellaisia vahvempia harsoja.. Meillä käytettiin niitä vaunujen tuulensuojina.. :)

• Vaatteita neidille
        .... kirjoitti:

Oon muuten huomannut, että näillä palstoilla ei kannata ääneen mainita, että ei ole ottanut äitiyspakkausta.. Tuntuu, että joidenkin mammojen on jostain syystä vaikea sulattaa sitä.. :( ?!

Aika moni on sanonut juuri tuota, että ne vaatteet jää käyttämättä.. Kun on itse hommannut tai saanut lahjaksikin kivempiä vaatteita...

Harsoista kirjoitinkin jo merkkivinkkejä tuohon yläpuolelle.. Eli meillä oli esikoisella name itin harsoja.. Ne on tosi hyviä; imukykyisiä, pehmoisia ja plussana vielä ihanat kuosit! Ja nyt ostin lisää tutta -merkkisiä.. :) Aivan ihania kuvioita tutallakin, vielä ei ole kokemusta muuten :)

Äitini oli ostanut harsoja pojalleni Halpahallista. Heti ekan pesun jälkeen ne haalistu tosi paljon ja kangas haurastui ihan hirveäksi lumpuksi..

Ainakin prismassa myydään muistaakseni pikkupiia merkkiä, perusvalkoisia harsoja.. Nekin kuulemma ihan laadukkaita.. :)

Niin, ja ikeassa on myös sellaisia vahvempia harsoja.. Meillä käytettiin niitä vaunujen tuulensuojina.. :)

Oi anteeksi, mie niin nopeasti lukaisin kiireessä sinun kirjoittamasi tekstin, että jäi huomaamatta nuo sun merkkisuositukset. Kiitokset niistä hurjasti!:)

Näköjään joo ei kannata mainita, ettei äitiyspakkausta ota. Itse kun ostaa niin saapahan ainakin juuri sellaisia vaatteita kuin haluaa, ja kun tyttö on tulossa ja äp kuulemma poikamainen, niin tuskin tulisi muutenkaan paljon käytettyä niitä.
        Senkin tiesin että äp:ssä tulee harsoja, mutta en ihan niiden takia pelkästään viitsinyt sitä pakkausta ottaa, varmaan saan laadukkaita muualtakin hommattua.
        Sänky saadaan tutulta, on sellainen missä sen pohjan saa nostettua ylös, eli tyttö nukkuisi n. metrin korkeudessa ja siitä helppo ottaa yöllä syliin yms.

• isojakin tarvitsee

Vaatteet liian isoja? Uudessa pakkauksessa on paljon 50-56cm, meillä oli tasan yhdet 56vm body ja potkarit.. Ja eivät ole kyllä liian isoiksi jääneet vaan kaikki jo pieniä tuolla 2v:llä..

• .

Vatteet aivan liian isoja? Vauvahan kasvaa päivä päivältä...

• elomamma

56 kokoista olen lähinnä hankkinut. 50 en lainkaan. Esikoinen, tyttö oli syntyessään 53cm ja melkein neljä kiloa, parissa viikossa 56 oli paras koko. Nyt kun poika tulossa elokuussa, niin lähinnä bodyja neutraalimpana, mitä enemmän sen parempi, ettei tarvitse joka päivä laittaa pesukonetta päälle. Muutamat college housut, ja hupparin, sekä kolmiohuiveja olen ostanut (hyviä ettei aina tule bodyn vaihto kun pulahtaa esim. kaupungilla). Myssyt ja sukat löytyi vielä esikoisen jäljiltä. Näillä mennään alkuun ja sitten katsotaan tilaanteen mukaan. Alkuun jos on niin kuin esikoisen kanssa että saan olla lähinnä maitomeijerinä ensimmäiset kuukaudet, niin todennäköisesti kotona ollaan hyvinkin body &vaippa meiningillä. Ainakin siihen kokoon 62 asti, joka parissa kuukaudessa sitten ajankohtainen syksyllä.

• äippäpakkaus

koska et ottanut pakkausta niin vauvalle sänky olisi ihan hyvä!!! meillä on tuossa vauvan sänky odottamassa uutta tulokasta (otin jo toisen kerran, vaikka vanhimman lapsen vaatteet on vielä tallessa) ja kirppareilta tosiaan löytyy paljon ja ainakin meilläpäin niin todella edullisesti, varsinkin kun menee lähetyskirppareille, bodyja ja potkareita 0,50e housuja ja paitoja 1e muita sitten (myös äippäpakkauksien talvihaalareita) 1-5e... ja toi 5 pienintä kokoa on ihan hyvä aloitus, 74 cm 80 cm ja 86cm meillä on ja oli vanhimmalle enemmänkin (kone saa silti olla päällä joka päivä...) nyt kesä aikana piisaa vähemmän vaatteita, mutta molemmilla tulee vahinkoja vauvalla suusta ja vanhimmalla pyllystä että joskus joutuu vaihtaan vaatteet useemminkin kun kerran päivässä....

ja vaunut on ehdoton, niillä pääsee joka paikkaan!!!!

• parivinkkiälisää

tosi hyviä vinkkejä olet jo saanut. Itse ostin 56 cm vaatetta ja yllätys oli iso kun tyttö olikin 48 cm kokoinen ja suorastaan hukkui 56 cm vaatteisiin! Kävin ostamassa 50 cm vaatetta 3 päivää synnytyslaitokselta kotiutumisen jälkeen. Eli kerkeät kyllä käydä ostamassa jälkikäteenkin vaatetta, jos huomaat jotain puuttuvan. :)

liivinsuojuksissa ei kannata valkata halvimpia. En muista mitä suojuksia satuin ostamaan kun halvalla sain ja nepäs jäi kiinni nännin päähän! Arvaappa tuntuuko kivalta repäistä sellaista irti jo muutenkin kipeästä nännistä... Lensivät roskiin ja mies kävi ostamassa uuden ja kalliimman paketin.

Yksi mitä jälkikäteen olisin kokenut helpottavaksi hankinnaksi arjessa on tuttipullojen desinfiointi laite (sellainen minkä voi laittaa mikroon)... On ärsyttävää keitellä niitä pulloja ja rintapumpun osia kattilassa päivittäin. Alussa käytettiin vauvalla lisämaitoa ja jonkin verran pumppasin maitoa, että pääsin itsekseni kauppaan.. Alku takeltelujen jälkeen täysimetyksellä mentiin 6 kk:n ikään.

• ....
        parivinkkiälisää kirjoitti:

tosi hyviä vinkkejä olet jo saanut. Itse ostin 56 cm vaatetta ja yllätys oli iso kun tyttö olikin 48 cm kokoinen ja suorastaan hukkui 56 cm vaatteisiin! Kävin ostamassa 50 cm vaatetta 3 päivää synnytyslaitokselta kotiutumisen jälkeen. Eli kerkeät kyllä käydä ostamassa jälkikäteenkin vaatetta, jos huomaat jotain puuttuvan. :)

liivinsuojuksissa ei kannata valkata halvimpia. En muista mitä suojuksia satuin ostamaan kun halvalla sain ja nepäs jäi kiinni nännin päähän! Arvaappa tuntuuko kivalta repäistä sellaista irti jo muutenkin kipeästä nännistä... Lensivät roskiin ja mies kävi ostamassa uuden ja kalliimman paketin.

Yksi mitä jälkikäteen olisin kokenut helpottavaksi hankinnaksi arjessa on tuttipullojen desinfiointi laite (sellainen minkä voi laittaa mikroon)... On ärsyttävää keitellä niitä pulloja ja rintapumpun osia kattilassa päivittäin. Alussa käytettiin vauvalla lisämaitoa ja jonkin verran pumppasin maitoa, että pääsin itsekseni kauppaan.. Alku takeltelujen jälkeen täysimetyksellä mentiin 6 kk:n ikään.

Minä totesin, että liivinsuojissa paras merkki oli natusan. Sellainen vaal.pun / valkoinen paketti. Ne oli ihanan pehmoisia ja eivät tarttuneet ihoon kiinni.

Muissa merkeissä ne reunat oli aika teräviä, ja ne kutitti mulla ainakin tissejä ikävästi..

Niitä suojiahan on saatavilla myös kestoina.. Mutta mulla oli vaan kertakäyttöisiä

• ...
        .... kirjoitti:

Minä totesin, että liivinsuojissa paras merkki oli natusan. Sellainen vaal.pun / valkoinen paketti. Ne oli ihanan pehmoisia ja eivät tarttuneet ihoon kiinni.

Muissa merkeissä ne reunat oli aika teräviä, ja ne kutitti mulla ainakin tissejä ikävästi..

Niitä suojiahan on saatavilla myös kestoina.. Mutta mulla oli vaan kertakäyttöisiä

Mulla paras vaihtoehto oli nuo kestoliivinsuojat! Kaikki kertakäyttöset kastu läpimäräks hetkessä..

• jänskä juttu
        ... kirjoitti:

Mulla paras vaihtoehto oli nuo kestoliivinsuojat! Kaikki kertakäyttöset kastu läpimäräks hetkessä..

Oho, jännää, että niin päin! Mulla taas kun maitoa tulee todella reilusti, ei kestosuojat kestä kuivina kuin hetken, paksut kertakäyttöiset kestää paljon pidempään. En sitten tiedä, mitä kertakäyttöisiä olet kokeillut...

• rrnn

Minäkään en ottanut äitiyspakkausta. Esikoinen tulossa ja vielä poika jolle nuo vaatteet ehkä sopii paremmin kuin tytölle mutta mun mielestä kaikki äitiyspakkauksen vaatteet on rumia. Olen ostanut vaatteita huuto.netistä, kirppiksiltä ja uutena esim. Lindexiltä. Kivan ja halvan talvihaalarin löysin huuto.netistä. Helsingissä hyvä kirppis on Vekarakirppis Kumpulassa.

Vaunut, pinnasängyn, riippukehdon, kantorepun, kestovaippoja ja sitterin olen ostanut käytettynä.

Pinnasängystä on mun mielestä turha maksaa paljon kun lähes uudenveroisia löytyy käytettynä. Jos vaunut haluaa uutena, kannattaa katsella niitä myös ulkomaisista verkkokaupoista.

Uutena olen ostanut pinnasänkyyn patjan, kaksi petaria, patjansuojuksia ( ne halvat hiostaa, kannattaa panostaa laadukkaisiin), lakanoita, mobilen, leikkimaton, kestovaippoja (sellaisia mitä en ole löytänyt käytettynä), vauvan kynsisakset, hiusharjan, liivinsuojat ja tuttipulloja.

Mulla laskettuun aikaan on kaksi kuukautta ja pitäisi ostaa vielä ainakin imetystyyny ja imetysliivejä. Olen jo kirjoittanut listan mitä apteekista pitäisi ostaa mutta en ole vielä käynyt apteekissa.

• lillukka,

Rumia? Aijaa... mielestäni äitiyspakkauksessa on ihan nättejä vaatteita. No mutta makunsa kullakin. Taidan olla sitten niin laiska, että otan pakkauksen että saa kerralla kaikki :)

• ....

No minä ainakin tykkään pukea niin itseni kuin lapsetkin kauniisiin vaatteisiin :) Ja lasten vaatteet on niin ihanan värisiäkin..

Mun mielestä ne äp:n vaatteet on liian neutraaleja.. Ja hyvä homma on, että jos ei miellytä, niin voi ottaa sen paketin rahana =) En ymmärrä, mikä siinä joitain häiritsee niin kovasti.. :(

Esikoiselle ostin sillä rahalla alennusmyynneistä itseä miellyttäviä vaatteita aivan riittävästi.. :) Ainut, minkä olisin äitiyspakkauksesta halunnut, oli se makuupussi.. Mutta senkin löysin ihan uudenveroisena 2e:lla :D

• voivoi..

voi jessus sentään teitä.. "emmää haluu äitiyspakkausta ku vaatteet on nii rumia" ... ne vaatteet on oikeen laadukkaita ja neutraaleja ja ainakin omasta mielestä tosi kivoja, tarviiko sitä vastasyntynyttä nico-petteriä nyt välttämättä pukea joihinki maailman hienoimpiin merkki vaatteisiin? Äitiyspakkausta kun ei voi suunnitella kaikille sopiviksi, kun aina löytyy näitä valittaja mammoja.. siinäpä sitte mietitte mitähän sitä nyt tarvitsee sille vauvelille ostella..

• ....

Juu näin.. Meillä pidettiin kotona sellaisia vaatteita mitkä ei olleet niitä maailman hienoimpia.. Ja siis käytettynäkin ollaan saatu vaatteita ja paljon.. Kaikki ei edes miellytä omaa silmää, mutta mitä väliä kotona??

• ....

Niin, no alun perin kysyttiin, että mitä vauvalle tarvii hommata.. Muutakin ku vaatetta.. Ja äitiyspakkauksesta puuttuu kyllä aina moni asia, mikä kuitenkin on tarpeellinen... :)

Ja mun mielestä se on vaan hyvä, että jos ei miellytä pakkaus, ni sen saa rahana =) 140e on kuitenkin aika iso raha, silläkin saa jo aika paljon kaikkea =)

• Aapo

Meille esikoinen syntyy 3 vko:n sisällä. Otettiin pakkaus koska siinä on kuitenkin paljon tarpeellista tavaraa. Muuten on ostettu amme, vaippoja, hoitopöytä- ja alusta, vaunut/rattaat, kuppi-istuin, itkuhälytin, lämpömittari vaunuihin laitettavaksi, tuttipulloja, rintapumppu, tutteja, kosteuspyyhkeitä, rasvoja, talkkia, liivinsuojuksia, sänky....mitähän muuta vielä....?

• Miukumauku

Meillä aika sama lista mutta lisäksi vielä iso Doomoo-imetystyyny, joka on ollut nyt jo kovassa käytössä (tukee kylkiasentoon nukkuessani) ja kasa tosi hyödyllisiä pehmoleluja :) :) :)

Mikä on kuppi-istuin?

• Aapo
        Miukumauku kirjoitti:

Meillä aika sama lista mutta lisäksi vielä iso Doomoo-imetystyyny, joka on ollut nyt jo kovassa käytössä (tukee kylkiasentoon nukkuessani) ja kasa tosi hyödyllisiä pehmoleluja :) :) :)

Mikä on kuppi-istuin?

Kuppi-istuin= auton turvaistuin

• Yualle

Pinnasänky, turvakaukalo autoon, vaunut. Sitteriäkään ei ihan heti tarvitse.

• voivoille..

Minä otin äitiyspakkauksen tyttövauvalleni. Suurin osa vaatteista jäi käyttämättä, koska olivat poikamaisia ja "leveitä" :D Tyttö siis oli ja on kyllä vieläkin siro. Makuupussia, toppapukua ja harsoja on tullut käytettyä. Ja kylpylämpömittaria. Harmittaa että pakkauksen otin. Siskolle on onneksi poikavauva tulossa niin sille annoin vaatteita siitä ja kaverin vauvalle meni kestovaipat. Kaikki eivät halua pukea pientä prinsessaansa vaaleansinisiin vaatteisiin vaikka laadukkaita olisivatkin :D
      Ja alottajalle sen verran että liivinsuojuksia ja vaippoja ihan kassikaupalla!

• Perkele

Tällä Suomen systeemillä gramma kaliumsyanidia.

• Nimimerkkinimimerkkq

Kannattaa jo katsella mihin sen äpärän laittaa kun ero tulee ja äpärästä luovutaan yhtä helposti kun lemmikeistä.
      Pitovaikeuksien takia.
      Tosi fiksua hankkia joku kersa jos ei ole tietoa mitä sille pitää ostaa!
      No miks et vaikka kysy! Heh heh.
      Siitä tulee taas meille veronmaksajille lisää rasitetta. Heti alkuu äiti joka on pihalla kuinka lasta hoidetaan, siirtyy lapsi väärille poluille takuulla. Noh.. Kannattaa sitä kersaa käydä vaikka istuttamassa sielä poliisiauton takana avoimienovien päivänä kun tulee se joskus tutuksi. Ennenmmin tai myöhemmin.
      Oliko vielä jotain kysyttävää?
      Niin ja unohda se kasvatus! Ei nää muutkaan niin tee ja sukupuolittomuushan on nyt in että äpärän nimestäkään ei saa selville onko kumpi kyseessä. Tämäkin lisää äpäräsi kiusaamista ja takuuvarmaa masennusta tulevaisuuteen!
      Hienoa että oot paksuna.. Onhan sulla jo sossun numerot kaikki tallessa?

• dfhgldflgh

Rauhotu ja ota ne lääkkeet!

• ....................

Vakuutus on ehdoton ja lapsilisat! Vakuutuksesta on hyotya myohemmin elamassa.

• kirh

Äti ja isä sekä arvomaailma.

• viiden pojan äiti

Olen ottanut pakkauksen jokaiselle lapselleni. Ja tässä viimesessä oli kyllä tosi paljon hyviä vaatteita, varsinkin bodyja. Nättejä kuin mitkä :) Oikeesti 140 eurolla ei saa kaupasta mitään. Taitaa jo hyvä ulkopuku olla satasen luokkaa.
        Ehkä jostain kirpparilta voi jotain löytää, mut ala nyt niitä rampata.

Meillä on sitteri ollu käytössä jo kaks viikosesta asti. Baby Björnin ostin ja on suosittelemisen arvoinen. Arvokas kylläkin. Lainassa on lisäksi pattereilla toimiva vauvakiikku. Ja jos sattuu itkevä vauva, niin kannattaa ehdottomasti hommata. Siinä vauva kiikuskelee tyytyväisenä. Taitaa maksaa yli 200 e, kun sitterikin maksoi 150 e.

Meillä tais mennä vauvatavaroihin parituhatta euroa. Mut onneks ilmanen oli tuo hyvä ja kattava äitiyspakkaus. Kiitos valtiolle siitä edusta :)

• ....

Vauvalle ei tarvitse mielestäni ostaa satasen ulkoilupukua.. Vaunuissa nukkumiseen ei tarvitse kosteussuojattua pukua, ja nehän siis maksaa.. Esim äitiyspakkauksen kaltainen puku toimiva pikkuvauvalla!

Itse kyllä sain 140e saman verran vaatetta ku äitiyspakkauksessa uutena kaupasta.. Ja pystyin valitsemaan omasta mielestäni käytännöllisemmät vaatteet.. Esim. potkupukuja en suosi, body housut on kätevämpi yhdistelmä =)

Joskus oon miettinyt, että olis pitänyt ottaa kuva koko satsista, mitä 140e saa :) Lindexiltä sai paljon vaatetta -70% alella.. Ja joskus on lindexillä ja kappahlissa ollut kaikki aletuotteet ota 2, maksa 1... Bodeja sain jopa 1e / kpl!
      Ja en koe, että olisin joutunut kauheesti ravaamaan kauppoja löytöjen eteen.. Ehkä olin liikkeellä juuri oikeaan aikaan!

• ....

Mutta kun siinä pakkauksessa ei ole pelkkiä vaatteita.. Siinä on myös peittoa, lakanaa yms.. Joten jos ostit 140e:llä pelkkiä vaatteita, niin et saanut kaikkea samaa kuin pakkauksessa olisi ollut.. Mutta omapa oli valintasi..

Tuntuu ihmiset muutenkin nurisevan vain kuinka rumia VAATTEITA pakkauksessa on.. Mutta kun se on muutakin kuin niitä vaatteita..

• ....
        .... kirjoitti:

Mutta kun siinä pakkauksessa ei ole pelkkiä vaatteita.. Siinä on myös peittoa, lakanaa yms.. Joten jos ostit 140e:llä pelkkiä vaatteita, niin et saanut kaikkea samaa kuin pakkauksessa olisi ollut.. Mutta omapa oli valintasi..

Tuntuu ihmiset muutenkin nurisevan vain kuinka rumia VAATTEITA pakkauksessa on.. Mutta kun se on muutakin kuin niitä vaatteita..

Aivan totta! Pakkauksessa on kyllä muutakin. Itse olisin siitä halunnut sen makuupussin.. Mutta sen löysin sitten uudenveroisena 2e:lla.. :)

Vaatteiden lisäksi ostin pussilakanasetin uutena alesta.. Samoin vauvojen leluja löytyi alesta.. Puoleen hintaan esim helistimiä, kirjoja..

Esim kylpymittarin koin tarpeettomaksi, sen tilalle valitsin sitten tietenkin jonkin muun tavaran "omaan pakkaukseen" :)

Nyt löysin tulevalle vauvalle citymarketista Ainu MAM -tutteja 3e:lla (2 tuttia / pkt) ja huppupyyhkeen 4e:lla :)

Jonkin aikaa sitten oli prismassa myös marimekon pieniä tuttipulloja unikkokuosilla 2e :) Ne jätin kyllä ostamatta, ku ennestään jo löytyy niitä useampi.. Esikoiselta jäivät miltei käyttämättä..

Mutta joo, nyt meni asian viereen.. Tutteja ja tuttipulloja ei pakkauksessa taida olla edes..? Nekin on kyllä ihan tarpeellisia mun mielestä.. :)

• ...
        .... kirjoitti:

Aivan totta! Pakkauksessa on kyllä muutakin. Itse olisin siitä halunnut sen makuupussin.. Mutta sen löysin sitten uudenveroisena 2e:lla.. :)

Vaatteiden lisäksi ostin pussilakanasetin uutena alesta.. Samoin vauvojen leluja löytyi alesta.. Puoleen hintaan esim helistimiä, kirjoja..

Esim kylpymittarin koin tarpeettomaksi, sen tilalle valitsin sitten tietenkin jonkin muun tavaran "omaan pakkaukseen" :)

Nyt löysin tulevalle vauvalle citymarketista Ainu MAM -tutteja 3e:lla (2 tuttia / pkt) ja huppupyyhkeen 4e:lla :)

Jonkin aikaa sitten oli prismassa myös marimekon pieniä tuttipulloja unikkokuosilla 2e :) Ne jätin kyllä ostamatta, ku ennestään jo löytyy niitä useampi.. Esikoiselta jäivät miltei käyttämättä..

Mutta joo, nyt meni asian viereen.. Tutteja ja tuttipulloja ei pakkauksessa taida olla edes..? Nekin on kyllä ihan tarpeellisia mun mielestä.. :)

Olet tehnyt hyvin löytöjä :) Tuosta viestistä tulikin mieleen, että voisi kyllä olla pakkauksessa vaikka vähemmän vaatteita ja enemmän käyttötavaraa.. Kuten juuri vaikka yksi tuttipullo, rintakumit tms.. Tosin nekin on joillekin turhia, mutta koskaan ei varmaan saakkaan tehtyä pakkausta, joka kaikkia miellyttää!

Lelujakaan ei pakkauksessa pahemmin ole.. Voisi olla sen purulelun kanssa yhä edelleen joku helistin tms.

Mekään ei toiselle otettu pakkausta, koska seuraavalle olisi ollut jo paljon turhaa.. Esikoiselta jäi kuitenkin vauvapeitto lakanat siihen, makuupussi, toppapuku yms. :)

• solsken19

Olis vaan kannattanu ottaa se äitiyspakkaus, niin ei tarvisi nyt ihmetellä mitä pitää hankkia vauvalle.

• leijona

Etkö itse ostanut vauvalle mitään? Ei siinä pakkauksessa kyllä kaikki tarpeellinen ole.. Vaikka melko kattava satsi kuiten..

• 2n äiti

Ei kannata 56cm vaatteita paljoa ostaa, ne jää tosi nopeesti nimittäin pieneksi... 62cm kannattaa hankkia ehkä jo valmiiks, ja niitä voi sit tarvita jo vähän enemmän. :) äitiyspakkauksen vaatteet on meil ainaki ollu kaikki tosi isoja (esikoiselle aikanaan sen otin, tosikosta otettiin rahana) koska ne on ollu sopivia vasta joskus 4kk iästä lähtien. :D vauvat (2 lasta meil) kumpiki ollu kuitenki syntyessää 50cm ja toine 51.5cm.. et ei kovin pieniä edes pituudeltaan, silti on kelan pakkauksen vaatteet saanu odottaa pidemmälle käyttöään. :D Toppahaalariki oli tytölle 6kk iässä (täytti joulukuussa sillo syntymävuonnaan sen 6kk) viel aivan liian iso, hankittiin kaupasta sopivampi. Pienintä kokoa vaippoja kannattaa hankkia, pyllynpesulaput on hyviä (mutta voi pestä hanan allakin joten ei välttämättömiä paitsi matkalla/jos ei oo vettä saatavilla, nii on välttämättömät) (puhdistuspyyhe nimellä myydää jotkut ainaki)... Pumpulipuikkoja (napatyngän puhdistukseen) ja me käytettii pieniä sidetaitoksia kasvojen puhdistukseen. Jotain vauvojen kosteusvoidetta ja/tai öljyä ihonhoitoon, yms. :)Pienet kynsisakset. :)

• k

No kyllä kannattaa ostaa 56cm vaatteita, jos minulta kysytään.. Kaikilla ne ei jää nopeasti pieniksi, meillä meni 3kk ennenkuin siirryttiin 62cm. Enkä olisi halunnut pitää vastasyntyneestä 3kk ikään asti aivan liian isoissa vaatteissa.. Eli tuo 50-56cm vaatteiden ostaminen ja tarpeellisuus on aika yksilöllistä :)

• ....
        k kirjoitti:

No kyllä kannattaa ostaa 56cm vaatteita, jos minulta kysytään.. Kaikilla ne ei jää nopeasti pieniksi, meillä meni 3kk ennenkuin siirryttiin 62cm. Enkä olisi halunnut pitää vastasyntyneestä 3kk ikään asti aivan liian isoissa vaatteissa.. Eli tuo 50-56cm vaatteiden ostaminen ja tarpeellisuus on aika yksilöllistä :)

Niin, tuo kokoasia on todellakin hirmu yksilöllinen.. Meidän pojan serkku piti vielä 56cm bodya kevyesti 2kk iässä..

Meidän pojalle sellainen meni juuri ja juuri päälle vastasyntyneenä.. =D Hihat oli kyllä sopivat, mutta pojalla oli niin pitkä selkä, että haaranepparit ei meinannu yltää kiinni.. Ja ne kinnasi ikävästi..

No, toki pojilla oli syntymämitoissakin painossa eroa puolisen kiloa, pituudessa 4cm..

Siirryttiin sit suosiolla 62cm vaatteisiin heti alkuun.. :) Jotkut 56cm housut oli kyllä ihan soppelit!

Laitoksellakin sai aivan kunnolla etsiä vaatteita, että löyty sopivat.. Tuntu, että 44-50cm vaatteita oli sielläkin vinot pinot..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe