Remmiahdin?

Mb 300e

Kumpi olisi parempi, remmiahdin vai turbo?, kone on siis m103 sarjan 12venttiilinen 3l suora 6,ajettu 200tkm- puristussuhde 9.2, paljon mersun koneesta voi ahtamalla ottaa turvallisesti lisä tehoa?, vakiona on 188hp/255nm.

22

9392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

      Ota turbo!

      Vaikka olenkin jenkkimies ja henkilökohtasesti ottasin mekaanisen ahtimen jos kasista olisi kyse vaikka turboilla saakin parmmin tehoa muttä blowerissa on tunnelmaa :D

      • jaska

        turbolla enemmän tehoa?
        no huh huh huijjaa.....

        monessako kiihdytysautossa on turbo jolla ajetaan alle 10 aikoja??


      • Frostgrey
        jaska kirjoitti:

        turbolla enemmän tehoa?
        no huh huh huijjaa.....

        monessako kiihdytysautossa on turbo jolla ajetaan alle 10 aikoja??

        Tiedän yhden vihreän A mallin farmari Asconan missä on nelipyttynen turbokone ja paukuttaa n. 9sek aikoja!


      • P.P.
        jaska kirjoitti:

        turbolla enemmän tehoa?
        no huh huh huijjaa.....

        monessako kiihdytysautossa on turbo jolla ajetaan alle 10 aikoja??

        Kävikö jaskalla mielessä, että ainoa syy, miksei turboja näy enempää, ovat säännöt? Turbojen tehoetu remmiahtimiin (roots tai ruuvi) on niin suuri, että säännöillä estetään niiden käyttäminen monissa ryhmissä.


      • Jep
        jaska kirjoitti:

        turbolla enemmän tehoa?
        no huh huh huijjaa.....

        monessako kiihdytysautossa on turbo jolla ajetaan alle 10 aikoja??

        Mitä tekemistä on kiihdytys autoilulla ja katuautoilla?

        Ymmärtääkö jaska hyötysuhteesta mitään?

        Kaiken tietäviä "asiantuntioita"taas liikenteessä!

        Niin ne nopeat remmivehkeet kulkee jollain muulla kuin pensalla!Turbot kulkee pensalla ja kovaa!Lehtimäki ajaa 2000cc turbolla 6.??? aikoja tosin metanolilla!


      • eemeli
        Jep kirjoitti:

        Mitä tekemistä on kiihdytys autoilulla ja katuautoilla?

        Ymmärtääkö jaska hyötysuhteesta mitään?

        Kaiken tietäviä "asiantuntioita"taas liikenteessä!

        Niin ne nopeat remmivehkeet kulkee jollain muulla kuin pensalla!Turbot kulkee pensalla ja kovaa!Lehtimäki ajaa 2000cc turbolla 6.??? aikoja tosin metanolilla!

        Tiedätkö "koneinsinööri" minkä takia oikeissa kiihdytysautoissa ei käytetä turboa? Siksi, että siinä on perkeeleellinen viive turboahtimeen verrattuna. Turbo on katukäytössä aivan varmasti varmempi ja helppohoitoisempi, sillä siinä on vähemmän liikkuvia osia (luonnollisesti). Tehossa mekaaninen ahdin hakkaa turbon. Tämä on fakta.


      • Jep
        eemeli kirjoitti:

        Tiedätkö "koneinsinööri" minkä takia oikeissa kiihdytysautoissa ei käytetä turboa? Siksi, että siinä on perkeeleellinen viive turboahtimeen verrattuna. Turbo on katukäytössä aivan varmasti varmempi ja helppohoitoisempi, sillä siinä on vähemmän liikkuvia osia (luonnollisesti). Tehossa mekaaninen ahdin hakkaa turbon. Tämä on fakta.

        Sata varma että hyötysuhde on parempi turbossa!

        Remmihommissa todella pelataan ton polttoaineen kanssa!

        Tulee aika kun voidaan ajaa nitrolla ja turbolla!

        Tiedätkö paljonko remmi ottaa tehoa suhteessa paineeseen..

        kunhan toi pulssiahtaminen yleistyy niin mennään kovemppaa v8:kin...

        Mieti kuinka 2000cc kiihdytysautot kulkee...


      • Ahti
        eemeli kirjoitti:

        Tiedätkö "koneinsinööri" minkä takia oikeissa kiihdytysautoissa ei käytetä turboa? Siksi, että siinä on perkeeleellinen viive turboahtimeen verrattuna. Turbo on katukäytössä aivan varmasti varmempi ja helppohoitoisempi, sillä siinä on vähemmän liikkuvia osia (luonnollisesti). Tehossa mekaaninen ahdin hakkaa turbon. Tämä on fakta.

        Hahah! :D Oot sä hauska mies. Nojoo eihän noille erityyppisille ahtimille tehoeroa luo kuin se, että remmiahdin verottaa tehoa kampiakselilta, ja vaikka sen kanssa voidaankin käyttää parempaa pakosarjaa jää etu silti turbon hyväksi.

        Oletkos muuten käynyt kiihdytyskisoissa? Kuuleman mukaan ajelevat turbovehkeillä siellä!?? Ja ihan on ahtopaineet täysillä heti kun auto irtoaa viivalta.. Ihmeellistä tämä nykytekniikka. :) Sitähän vois tietenki perehtyä asioihin ennen kuin kirjoittelee vaktoja täällä, mutta vitunkos väliä.


    • blower

      on paras ja helpoin asennettava (moderni "remmiahdin"). Aina ahtaessa kannattaa laittaa myös välijäähdytin.

      Teinipojut haaveilevat turboista, isot miehet laittavat remmiahtimia.

      • eräs

        Välijäähdytin moottoriin ilman turboa on turha, sillä välijäähdyttimen tehtävä on nimenomaan turbon korventaman ilman jäähdytys.


      • P.P.
        eräs kirjoitti:

        Välijäähdytin moottoriin ilman turboa on turha, sillä välijäähdyttimen tehtävä on nimenomaan turbon korventaman ilman jäähdytys.

        Kyllä ilma ihan normaaliin tapaan lämpiää paineen noustessa, riippumatta siitä, nostaako painetta vaikkapa roots- tai turboahdin. Välijäähdyttimestä on aina hyötyä bensamoottorissa, tilanteista riippuen myös muilla polttoaineilla.


      • jep
        eräs kirjoitti:

        Välijäähdytin moottoriin ilman turboa on turha, sillä välijäähdyttimen tehtävä on nimenomaan turbon korventaman ilman jäähdytys.

        Kerroppa Eräs miten puristat (ahdat)ilmaa ilman että se lämpeää!Onnittelut etukäteen susta tulee rikas...


      • Fyysikko
        jep kirjoitti:

        Kerroppa Eräs miten puristat (ahdat)ilmaa ilman että se lämpeää!Onnittelut etukäteen susta tulee rikas...

        Niin... Teoriassa ilman lämpöhäviöitä 1 barin paineen nosto lämmittää 0-asteisen ilman 273 asteiseksi. Käytännössä ahtoilma on kuitenkin tilanteesta riippuen n. 100 asteista 1 barin ylipaineella.


      • teinipoju

        mutta kyllä se on niin että kun laittaa molemmat eli turbon ja remmin sillä sen parhaan tuloksen saa


      • se siit fysiikasta
        Fyysikko kirjoitti:

        Niin... Teoriassa ilman lämpöhäviöitä 1 barin paineen nosto lämmittää 0-asteisen ilman 273 asteiseksi. Käytännössä ahtoilma on kuitenkin tilanteesta riippuen n. 100 asteista 1 barin ylipaineella.

        no voi kele.. kuihan toi paineilmanaulain kestää ton paineilma kompressorin 8baarin ilman ku jo 1barin nosto lämmittää 273asteiseks... hmmm.. o vissii laitettava väli jäähytin siihenkin ettei pala sormet naulaimes...
        pakokaasu ahdinta lämmittää se pakokaasu... ja jos oot nähny ahdinta nii vissii oot huomannut ne "kiekurat" nii siin toises "kiekuras" kulkee pakokaasu joka pyörittää sellaasii "siivekkeitä" ja toises "kierukas" kulkee se ilma mitä ne toiset siivet sit "ahtaa".. ja ku kyseises kapinees ku o metallii nii ei meinaa se lämpö pysyy pelkästää siel "pako" puolel... ja se taas o sit metallien lämmön johtavuutta se..
        mutta mutta meit virittäjii ku o moneen lähtöön ja voihan toi fysiikkakin muuttuu tos 6vuodes..
        ps.muuten niitten siivekkeiden välis o muuten sellanen akseli joka niinku yhdistää ne siivekkeet.. siitä sit enemmän tuol KVG sivulla... kvg.fi


      • hukkamies
        se siit fysiikasta kirjoitti:

        no voi kele.. kuihan toi paineilmanaulain kestää ton paineilma kompressorin 8baarin ilman ku jo 1barin nosto lämmittää 273asteiseks... hmmm.. o vissii laitettava väli jäähytin siihenkin ettei pala sormet naulaimes...
        pakokaasu ahdinta lämmittää se pakokaasu... ja jos oot nähny ahdinta nii vissii oot huomannut ne "kiekurat" nii siin toises "kiekuras" kulkee pakokaasu joka pyörittää sellaasii "siivekkeitä" ja toises "kierukas" kulkee se ilma mitä ne toiset siivet sit "ahtaa".. ja ku kyseises kapinees ku o metallii nii ei meinaa se lämpö pysyy pelkästää siel "pako" puolel... ja se taas o sit metallien lämmön johtavuutta se..
        mutta mutta meit virittäjii ku o moneen lähtöön ja voihan toi fysiikkakin muuttuu tos 6vuodes..
        ps.muuten niitten siivekkeiden välis o muuten sellanen akseli joka niinku yhdistää ne siivekkeet.. siitä sit enemmän tuol KVG sivulla... kvg.fi

        Niin mutta entäs jos kakkuun laittaa ahtimen nii pitäskö se asentaa marmelaadilla ai pysyskö poppareilla kermavaahdonkera???
        Kysyy nimerkillä maha ei kestä mitä silmät näkee!!!


      • bt50
        P.P. kirjoitti:

        Kyllä ilma ihan normaaliin tapaan lämpiää paineen noustessa, riippumatta siitä, nostaako painetta vaikkapa roots- tai turboahdin. Välijäähdyttimestä on aina hyötyä bensamoottorissa, tilanteista riippuen myös muilla polttoaineilla.

        käytetään kyllä dieselkoneissakin yleisesti. Saadaan suurempi ilmamäärä sylinteriin ja ennenkaikkea vähennetään lämpöongelmia. Ja ei öljynlauhduttimestakaan haittaa ole turbokoneessa.


    • Porschemies 6

      Turbo

      Riippuu mikä alusta siellä on. V8 vetää hyvin kompressorilla.
      Boxeri taas vetää hyvin turbolla.

    • Realism00000000000

      Ajatellaanpas hieman asiaa kiihdyttelyyn perehtyneen ihmisen kannalta: Turbo on lähes aina parempi vaihtoehto juuri jo muutamaan kertaan mainitun hyötysuhteensa takia. Ja eipä niitä remmejäkään ihan hirveästi kadulla näy loppujen lopuksi. Tähän on tosin syy, sillä pienillä turboahtimilla sitä viivettä ei ihan kauheasti ole. Näissä laitteisa ei tosin sitä tehoakaan juuri isoja vapareita enempää ole.

      Mutta totuushan on, että jos haluat että ahdettu viritetty kone regoikin kaasuun edes jotenkin vaparimaisesti kadulla, osta ihmeessä remmi. Viritysmielessä asennettu turbo vaatii aina paljon kierroksia, toisin kuin remmi joka reagoi kaasuun välittömästi juuri tästä syystä, että se varastaa osan voimasta suoraan kampiakselilta.

      So: Jos haluat paljon tehoa ja käytännöllisyydellä ei niin suuresti ole väliä, hommaa turbo.
      Jos haluat että auto käyttäätyy jokseenkin samalla tavalla kuin ennen ahtamistakin ja arvostat käyttömukavuutta, hommaa remmi.

      Ja tokihan niitä tehoja revitään ihan millaisilla ahtimilla tahansa niin paljon kun tykätään. Rahaa se vaan vaatii... Aina tulee myös pitää mielessä että kaikki autoihin asennetut osat eivät ole suunniteltu kestämään juurikaan enempää voimaa kuin mitä moottori on vakiona antanut, joten jos oikein ahdoista innostut, voin taata että vaihtolistalle päätyvät myös kytkin, mahdollisesti vaihteisto, kannetkin, bensapumppu, suuttimet jne..

    • ville 26 oku

      siitä irtoaa n. 150-200 kakkia lisää (13-vuotiaan auto tiedoilla) :)

      • ville 26 oku

        mekaanisella ahtimella irtoaa n. 150-250 kaakkia . t: auto ohjelmien innokas kahtoja (13v.)


    • -

      Kannattaa kysyä joltain Mersu-foorumilta, osaavat varmasti sanoa paremmin esim. tuosta tehon kestosta, jossain vaiheessa pitää alkaa jo moottorin sisuskaluja vaihtaa. Turbon ja remmiahtimien eroista muissa viesteissä on tullutkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe