Remmiahdin?

Mb 300e

Kumpi olisi parempi, remmiahdin vai turbo?, kone on siis m103 sarjan 12venttiilinen 3l suora 6,ajettu 200tkm- puristussuhde 9.2, paljon mersun koneesta voi ahtamalla ottaa turvallisesti lisä tehoa?, vakiona on 188hp/255nm.

22

9418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

      Ota turbo!

      Vaikka olenkin jenkkimies ja henkilökohtasesti ottasin mekaanisen ahtimen jos kasista olisi kyse vaikka turboilla saakin parmmin tehoa muttä blowerissa on tunnelmaa :D

      • jaska

        turbolla enemmän tehoa?
        no huh huh huijjaa.....

        monessako kiihdytysautossa on turbo jolla ajetaan alle 10 aikoja??


      • Frostgrey
        jaska kirjoitti:

        turbolla enemmän tehoa?
        no huh huh huijjaa.....

        monessako kiihdytysautossa on turbo jolla ajetaan alle 10 aikoja??

        Tiedän yhden vihreän A mallin farmari Asconan missä on nelipyttynen turbokone ja paukuttaa n. 9sek aikoja!


      • P.P.
        jaska kirjoitti:

        turbolla enemmän tehoa?
        no huh huh huijjaa.....

        monessako kiihdytysautossa on turbo jolla ajetaan alle 10 aikoja??

        Kävikö jaskalla mielessä, että ainoa syy, miksei turboja näy enempää, ovat säännöt? Turbojen tehoetu remmiahtimiin (roots tai ruuvi) on niin suuri, että säännöillä estetään niiden käyttäminen monissa ryhmissä.


      • Jep
        jaska kirjoitti:

        turbolla enemmän tehoa?
        no huh huh huijjaa.....

        monessako kiihdytysautossa on turbo jolla ajetaan alle 10 aikoja??

        Mitä tekemistä on kiihdytys autoilulla ja katuautoilla?

        Ymmärtääkö jaska hyötysuhteesta mitään?

        Kaiken tietäviä "asiantuntioita"taas liikenteessä!

        Niin ne nopeat remmivehkeet kulkee jollain muulla kuin pensalla!Turbot kulkee pensalla ja kovaa!Lehtimäki ajaa 2000cc turbolla 6.??? aikoja tosin metanolilla!


      • eemeli
        Jep kirjoitti:

        Mitä tekemistä on kiihdytys autoilulla ja katuautoilla?

        Ymmärtääkö jaska hyötysuhteesta mitään?

        Kaiken tietäviä "asiantuntioita"taas liikenteessä!

        Niin ne nopeat remmivehkeet kulkee jollain muulla kuin pensalla!Turbot kulkee pensalla ja kovaa!Lehtimäki ajaa 2000cc turbolla 6.??? aikoja tosin metanolilla!

        Tiedätkö "koneinsinööri" minkä takia oikeissa kiihdytysautoissa ei käytetä turboa? Siksi, että siinä on perkeeleellinen viive turboahtimeen verrattuna. Turbo on katukäytössä aivan varmasti varmempi ja helppohoitoisempi, sillä siinä on vähemmän liikkuvia osia (luonnollisesti). Tehossa mekaaninen ahdin hakkaa turbon. Tämä on fakta.


      • Jep
        eemeli kirjoitti:

        Tiedätkö "koneinsinööri" minkä takia oikeissa kiihdytysautoissa ei käytetä turboa? Siksi, että siinä on perkeeleellinen viive turboahtimeen verrattuna. Turbo on katukäytössä aivan varmasti varmempi ja helppohoitoisempi, sillä siinä on vähemmän liikkuvia osia (luonnollisesti). Tehossa mekaaninen ahdin hakkaa turbon. Tämä on fakta.

        Sata varma että hyötysuhde on parempi turbossa!

        Remmihommissa todella pelataan ton polttoaineen kanssa!

        Tulee aika kun voidaan ajaa nitrolla ja turbolla!

        Tiedätkö paljonko remmi ottaa tehoa suhteessa paineeseen..

        kunhan toi pulssiahtaminen yleistyy niin mennään kovemppaa v8:kin...

        Mieti kuinka 2000cc kiihdytysautot kulkee...


      • Ahti
        eemeli kirjoitti:

        Tiedätkö "koneinsinööri" minkä takia oikeissa kiihdytysautoissa ei käytetä turboa? Siksi, että siinä on perkeeleellinen viive turboahtimeen verrattuna. Turbo on katukäytössä aivan varmasti varmempi ja helppohoitoisempi, sillä siinä on vähemmän liikkuvia osia (luonnollisesti). Tehossa mekaaninen ahdin hakkaa turbon. Tämä on fakta.

        Hahah! :D Oot sä hauska mies. Nojoo eihän noille erityyppisille ahtimille tehoeroa luo kuin se, että remmiahdin verottaa tehoa kampiakselilta, ja vaikka sen kanssa voidaankin käyttää parempaa pakosarjaa jää etu silti turbon hyväksi.

        Oletkos muuten käynyt kiihdytyskisoissa? Kuuleman mukaan ajelevat turbovehkeillä siellä!?? Ja ihan on ahtopaineet täysillä heti kun auto irtoaa viivalta.. Ihmeellistä tämä nykytekniikka. :) Sitähän vois tietenki perehtyä asioihin ennen kuin kirjoittelee vaktoja täällä, mutta vitunkos väliä.


    • blower

      on paras ja helpoin asennettava (moderni "remmiahdin"). Aina ahtaessa kannattaa laittaa myös välijäähdytin.

      Teinipojut haaveilevat turboista, isot miehet laittavat remmiahtimia.

      • eräs

        Välijäähdytin moottoriin ilman turboa on turha, sillä välijäähdyttimen tehtävä on nimenomaan turbon korventaman ilman jäähdytys.


      • P.P.
        eräs kirjoitti:

        Välijäähdytin moottoriin ilman turboa on turha, sillä välijäähdyttimen tehtävä on nimenomaan turbon korventaman ilman jäähdytys.

        Kyllä ilma ihan normaaliin tapaan lämpiää paineen noustessa, riippumatta siitä, nostaako painetta vaikkapa roots- tai turboahdin. Välijäähdyttimestä on aina hyötyä bensamoottorissa, tilanteista riippuen myös muilla polttoaineilla.


      • jep
        eräs kirjoitti:

        Välijäähdytin moottoriin ilman turboa on turha, sillä välijäähdyttimen tehtävä on nimenomaan turbon korventaman ilman jäähdytys.

        Kerroppa Eräs miten puristat (ahdat)ilmaa ilman että se lämpeää!Onnittelut etukäteen susta tulee rikas...


      • Fyysikko
        jep kirjoitti:

        Kerroppa Eräs miten puristat (ahdat)ilmaa ilman että se lämpeää!Onnittelut etukäteen susta tulee rikas...

        Niin... Teoriassa ilman lämpöhäviöitä 1 barin paineen nosto lämmittää 0-asteisen ilman 273 asteiseksi. Käytännössä ahtoilma on kuitenkin tilanteesta riippuen n. 100 asteista 1 barin ylipaineella.


      • teinipoju

        mutta kyllä se on niin että kun laittaa molemmat eli turbon ja remmin sillä sen parhaan tuloksen saa


      • se siit fysiikasta
        Fyysikko kirjoitti:

        Niin... Teoriassa ilman lämpöhäviöitä 1 barin paineen nosto lämmittää 0-asteisen ilman 273 asteiseksi. Käytännössä ahtoilma on kuitenkin tilanteesta riippuen n. 100 asteista 1 barin ylipaineella.

        no voi kele.. kuihan toi paineilmanaulain kestää ton paineilma kompressorin 8baarin ilman ku jo 1barin nosto lämmittää 273asteiseks... hmmm.. o vissii laitettava väli jäähytin siihenkin ettei pala sormet naulaimes...
        pakokaasu ahdinta lämmittää se pakokaasu... ja jos oot nähny ahdinta nii vissii oot huomannut ne "kiekurat" nii siin toises "kiekuras" kulkee pakokaasu joka pyörittää sellaasii "siivekkeitä" ja toises "kierukas" kulkee se ilma mitä ne toiset siivet sit "ahtaa".. ja ku kyseises kapinees ku o metallii nii ei meinaa se lämpö pysyy pelkästää siel "pako" puolel... ja se taas o sit metallien lämmön johtavuutta se..
        mutta mutta meit virittäjii ku o moneen lähtöön ja voihan toi fysiikkakin muuttuu tos 6vuodes..
        ps.muuten niitten siivekkeiden välis o muuten sellanen akseli joka niinku yhdistää ne siivekkeet.. siitä sit enemmän tuol KVG sivulla... kvg.fi


      • hukkamies
        se siit fysiikasta kirjoitti:

        no voi kele.. kuihan toi paineilmanaulain kestää ton paineilma kompressorin 8baarin ilman ku jo 1barin nosto lämmittää 273asteiseks... hmmm.. o vissii laitettava väli jäähytin siihenkin ettei pala sormet naulaimes...
        pakokaasu ahdinta lämmittää se pakokaasu... ja jos oot nähny ahdinta nii vissii oot huomannut ne "kiekurat" nii siin toises "kiekuras" kulkee pakokaasu joka pyörittää sellaasii "siivekkeitä" ja toises "kierukas" kulkee se ilma mitä ne toiset siivet sit "ahtaa".. ja ku kyseises kapinees ku o metallii nii ei meinaa se lämpö pysyy pelkästää siel "pako" puolel... ja se taas o sit metallien lämmön johtavuutta se..
        mutta mutta meit virittäjii ku o moneen lähtöön ja voihan toi fysiikkakin muuttuu tos 6vuodes..
        ps.muuten niitten siivekkeiden välis o muuten sellanen akseli joka niinku yhdistää ne siivekkeet.. siitä sit enemmän tuol KVG sivulla... kvg.fi

        Niin mutta entäs jos kakkuun laittaa ahtimen nii pitäskö se asentaa marmelaadilla ai pysyskö poppareilla kermavaahdonkera???
        Kysyy nimerkillä maha ei kestä mitä silmät näkee!!!


      • bt50
        P.P. kirjoitti:

        Kyllä ilma ihan normaaliin tapaan lämpiää paineen noustessa, riippumatta siitä, nostaako painetta vaikkapa roots- tai turboahdin. Välijäähdyttimestä on aina hyötyä bensamoottorissa, tilanteista riippuen myös muilla polttoaineilla.

        käytetään kyllä dieselkoneissakin yleisesti. Saadaan suurempi ilmamäärä sylinteriin ja ennenkaikkea vähennetään lämpöongelmia. Ja ei öljynlauhduttimestakaan haittaa ole turbokoneessa.


    • Porschemies 6

      Turbo

      Riippuu mikä alusta siellä on. V8 vetää hyvin kompressorilla.
      Boxeri taas vetää hyvin turbolla.

    • Realism00000000000

      Ajatellaanpas hieman asiaa kiihdyttelyyn perehtyneen ihmisen kannalta: Turbo on lähes aina parempi vaihtoehto juuri jo muutamaan kertaan mainitun hyötysuhteensa takia. Ja eipä niitä remmejäkään ihan hirveästi kadulla näy loppujen lopuksi. Tähän on tosin syy, sillä pienillä turboahtimilla sitä viivettä ei ihan kauheasti ole. Näissä laitteisa ei tosin sitä tehoakaan juuri isoja vapareita enempää ole.

      Mutta totuushan on, että jos haluat että ahdettu viritetty kone regoikin kaasuun edes jotenkin vaparimaisesti kadulla, osta ihmeessä remmi. Viritysmielessä asennettu turbo vaatii aina paljon kierroksia, toisin kuin remmi joka reagoi kaasuun välittömästi juuri tästä syystä, että se varastaa osan voimasta suoraan kampiakselilta.

      So: Jos haluat paljon tehoa ja käytännöllisyydellä ei niin suuresti ole väliä, hommaa turbo.
      Jos haluat että auto käyttäätyy jokseenkin samalla tavalla kuin ennen ahtamistakin ja arvostat käyttömukavuutta, hommaa remmi.

      Ja tokihan niitä tehoja revitään ihan millaisilla ahtimilla tahansa niin paljon kun tykätään. Rahaa se vaan vaatii... Aina tulee myös pitää mielessä että kaikki autoihin asennetut osat eivät ole suunniteltu kestämään juurikaan enempää voimaa kuin mitä moottori on vakiona antanut, joten jos oikein ahdoista innostut, voin taata että vaihtolistalle päätyvät myös kytkin, mahdollisesti vaihteisto, kannetkin, bensapumppu, suuttimet jne..

    • ville 26 oku

      siitä irtoaa n. 150-200 kakkia lisää (13-vuotiaan auto tiedoilla) :)

      • ville 26 oku

        mekaanisella ahtimella irtoaa n. 150-250 kaakkia . t: auto ohjelmien innokas kahtoja (13v.)


    • -

      Kannattaa kysyä joltain Mersu-foorumilta, osaavat varmasti sanoa paremmin esim. tuosta tehon kestosta, jossain vaiheessa pitää alkaa jo moottorin sisuskaluja vaihtaa. Turbon ja remmiahtimien eroista muissa viesteissä on tullutkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      5979
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      3995
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      3993
    4. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3733
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2527
    7. 33
      2249
    8. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2234
    9. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      447
      1838
    Aihe