Mielipiteitä amisten lakeista?

valkoinenlippis

Mitä mieltä ihmiset on amisten lakeista, jotka muistuttavat hyvin paljon YO-lakkia lyyroineen päivineen ja värityksineen? Amikset on siitä jännää porukkaa, että vaan dissataan lukiolaisia, mutta kaikki "lukiolaisten merkit" pitää matkia. (Lakki, risteilyt, nimet lehdissä, etc.) Tosiaan saavutus se on ammattikoulusta valmistuminen, mutta miksi se lakki on täytynyt matkia?

22

904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eisullakaanmuuta?

En oo tiennytkään, että amiksillakin on lakit.

Ilman amiksia tämä maakaan ei pyörisi, on muuten tilastollinen faktakin, että amikset tienaavat keskimäärin lukiolaisia enemmän.

Ketä kiinnostaa, jos niillä on samanlaiset lakit? Ketä kiinnostaa risteilyt ylipäätänsä? Eikö ole tasa-arvoista julkaista kaikkien valmistuneiden nimet, jotka niin haluavat?

• ölkjhg

Toit muuten noinkin lyhyessä kommentissa koko amisten ideologian esille:
        1) Ei tietoa
        2) Amikset tienaa enemmän- fraasi
        3) Ei kiinnosta

;)

• ölkjhg

Voi olla, että amikset tienaavat enemmän kun ylioppilaat. Toisaalta hyvin harva lukiolainen jää vain ylioppilaaksi, joten vertailua tulisi tehdä AMK/Yliopisto vs. amis. Arvaatkaapa mikä sitten on tulos?

• servator

Mielestäni ne ovat samanlaista typerää apinointia, kuin AMK-opiskelijoiden haalarit. Ottaako amiksia noin koville, kun eivät lukioon päässeet/olisi siellä pärjännyt?

• Calle_88

Valmistuin keväällä 2010 amiksesta, nyt opiskelen rakennusmestariksi. Sisään pääsin keräten yli 20 pistettä enemmän kuin alimmat pisteet kerännyt. Ainakin ensimmäisenä vuonna kaikki tuntui minulle melkeinpä perusasioilta, itsestään selviltä, kun taas luokkamme joillakin tuntui olevan suuriakin vaikeuksia ymmärtää joitain asioita. Mistä johtuu, sitä en tiedä. Mutta jos arvaan, niin ehkä se amiskin antaa hyvät, sanoisinko jopa erinomaiset lähtökohdat jatko-opiskeluun. Amis melkeinpä kylläkin jopa kouluttaa siihen, vaikka sitä pidetään lukion tehtävänä. Työharjoittelu jaksoihin ja itse työntekoon totuin jo amiksessa, kuten myös siihen, ettei kaikkea tuoda valmiina nenän eteen. Joillakin tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää, että AMK:ssa pitää mennä töihin!? Mitähäh!!? "Mun piti valmistuu pukuäijäks, joka kävelee salkunkaa tuol ja tuol." "Miks ei toi opettaja voi antaa selkeit ohjeit, mitä pitää niinku tehä. Miks et sä monistan näit meille?" Ei, ette ole nyt lukiossa (tänä keskiviikkona ei lähdetä viroon hakemaan viinaa ja laivalle painamaa toisiamme!), vaan opiskellaan ammattiin. AMK on paikka, jossa te, opiskelijat, olette se tekevä osapuoli. Arvostakaa toisianne, kaikkia teitä, enemmän ja vähemmän koulutettuja tarvitaan työelämässä.

• porinpoikaaaaa

Ja pointtisi kysymykseen amisten lakeista oli? Jotenki meni ohi..

• Wookiebookie76459
        porinpoikaaaaa kirjoitti:

Ja pointtisi kysymykseen amisten lakeista oli? Jotenki meni ohi..

En ole kyllä koskaan kuullut että Ammattikoululaisilla olisi lakit ja jos on mitä sitten ei mua kiinnosta...lisäys vielä tähän "lukio vs amis" toiset haukkuu toisaan ja uskottelevat olevansa parempia vaikka ovat samanlaisia kalja maistuu ja ajatellaan että sillä on väliä onko lääkäri vai ei yritetään todistaa itselleen että sinulla on merkitystä ja olet tarpeelinen vaikka näin ei ole... Hoitakaa ne koulunne loppuun ensin ja kun olette tehnyt töitä muutaman vuoden koska te olette vielä pentuja (kaikki alle 25 on)

• ..öö

Voisihan se oikeastaan olla ihan mikä tahansa kuin lakki amislaisilla, niin ei menisi sekaisin yo-lippiksen kanssa. Koru? Paita? Sormus? Eihän sen olisi pakko olla lakki ja vielä erehdyttävän samannäköinen kuin lukiolaistenkin.

• kerroppa

Hei "valkoinenlippis".. Kun nyt ajattelet elämääsi koknaisuudessaan, niin onko amisten lakeilla oikeasti jotain merkitystä sinulle?

Itse olen käynyt sekä lukion ja amiksen, ja jollain lakeilla ei ole minulle minkäänlaista merkitystä. Vuodesta toiseen lukiolaiset ja amikset dissaavat toisiaan, miksi?

• Lukiolainen.

Mamikset amikseen!
      Omasta peruskoulustani kaikki parhaat menivät lukioon. Amikseen menijät taas olivat tupakkaa polttavia ja huonokuntoisia typeryksiä. Ollessamme ala-asteella yksi nykyinen mamis luuli kolmion pinta-alan olevan kannan ja korkeuden summa! Asia oli jo käyty tunnilla läpi ja oikea kaava oli kaiken lisäksi annettu viereisellä sivulla. Jos joku ei näinkään yksinkertaista asiaa matematiikasta ymmärrä, on kyseinen henkilö todella tyhmä.

• OikeenLakki!!!

Ignorantit lukiolaiset.
      Hatun saa kaksoistutkinnon suorittaneet.

• yo-merkonomi

Lukiolainen.: Eivät kaikki amislaiset ole niitä peruskoulun surkimuksia. Itse pääsin peruskoulusta 9.2 keskiarvolla ja olin luokan kiltein joka ei tehnyt mitään ei sallittua, mutta silti päätin mennä mieluummin opiskelemaan ammattiin kuin hukkaamaan kolme vuotta lukiossa. Suoritin samalla kuitenkin lukion minimäärän ja valmistuin viime vuonna yo-merkonomiksi. Nyt minulla on koko elämä auki ja voin rauhassa tehdä alani töitä niin kauan kuin haluan ja harkita rauhassa mahdollista jatko-opiskelua.

• Lukiolainen.

Mamikset amikseen!
        Puhuinkin vain oman peruskouluni oppilaista. Älykkäimmät menivät lukioon ja tyhmemmät amikseen. Näin siinä vain kävi. Totuus ei pala tulessakaan ;)

• Study n learn
        Lukiolainen. kirjoitti:

Mamikset amikseen!
        Puhuinkin vain oman peruskouluni oppilaista. Älykkäimmät menivät lukioon ja tyhmemmät amikseen. Näin siinä vain kävi. Totuus ei pala tulessakaan ;)

Wisdom is not finally tested in the schools, Wisdom cannot be pass'd from one having it to another not having it, Wisdom is of the soul, is not susceptible of proof, is its own proof.

Walt Whitman (1819 - 1892)

• Ambaattilukiolainen

Joku lukio paviaani näemmä käy pistämässä miinusta joka kommenttiin paitsi omaan kommenttiinsa.... vain Jonnet menee lukioon aina kun mene sen hullujenhuoneen ohi ja nään juntteja lukemassa "luuseri lakkia varten" nauran aina!

• Derivaatta

Opettele kirjoittamaan!

• Grammarzorro7654
        Derivaatta kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan!

Derivaatta.....ootko joku "grammar nazi" vai? sieg heil derivaatta!

• mitäs mieltä?
    • Amislakit = Kertakaikkisen dorkaa.
      Kuvitelkaapa että joku valmistuu amiksesta, linjalta jolla sattuu olemaan paljo ylioppilaslakkia muistuttava lakki. Sitte juhliin tulee joku vanha täti ja kysyy että ylioppilasko susta tuli? Amis vastaa että ei, ku valmistuin linjalta X. Mummo jää ihmettelemään että mitä varten sillä on ylioppilaslakki kun ei siitä ylioppilasta tullu.
      Ja esimerkiks lähihoitajan lakki muistuttaa kovasti teekkarilakkia, tupsu vaan on eri värinen. "Järkevää", vai mitä?

• OikeenLakki!!!

No huhhuh kun sitä ollaan taas niin nokkelaa, niin nokkelaa. Hyvä kuitenkin, että sinulla on tarkat taustatiedot. Oikea vastaus kun olisi kuulunut: "Kyllä, minusta tuli ylioppilas, minkä lisäksi valmistuin 'linjalta X'."
        Kiitos kuitenkin että kerroit myös mammojen mielipiteen asiasta.

• 4: työvuosi

Lukioni oli täysin hukkaan heitettyä aikaa, vaikka valmistuin hyvin paperein. Lukion jälkeen menin ammattikouluun, jotta sain hyvän ammatin. Nyt olen laivayhtiössä ravintolapuolen sisäänostajana, johon en olisi päässyt ilman tuota amis koulutustani. Saan takuulla parempaa palkkaa, kuin joku DI,sekä työni on erittäin mielenkiintoista ja monipuolista messuineen ja matkusteluineen.
      Lukio ei siis todellakaan ole mikään autuaaksi tekevä koulu, pelkkä ylioppilas ei ole vielä yhtään mitään.

• Nyt hei!

''Pelkkä ylioppilas ei ole vielä yhtään mitään.''

No ihanko tosi? Kiitos Suomen oma Sherlock Holmes, että jaoit nuo viisaat sanat meille kaikille. Tyhmäkin tietää, että lukio on se paikka, josta jatketaan kolmannen asteen oppilaitoksiin! Ärsyttävää lukea näitä amisten kommentteja, jotka kaikki vain toistavat itseään.

Vain täysi idiootti menee lukioon, jos hänellä ei ole mitään aikomuksiakaan jatkaa opintoja!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5273
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe