Mikähän lie ku kolmas vaihde rusahtaa vaihdettaessa. Jos oikein sievästi vaihtaa eli antaa kierroksien laskea ennen kolmosta niin ei rusahda. Vaiva on kestänyt ainakin pari vuotta. Mikä mahtaa olla syynä ja mitä siitä seuraa ?
3.s vaihde rusahtaa vaihdettaessa !
7
6158
Vastaukset
- esko11111q
Rattaat ovat kuluneet.Rusahtelun saa loppumaan ns. kaksoiskytkennällä.
- stilomies-2
Oletko tarkistanut, että kytkin irroittaa kunnolla.
- fiat brava
Teetin kytkin rempan vuosi sitten ja ei auttanut vaivaan.
Mutta kiitos eskolle tuosta kaksoiskytkentä vinkistä. Tosiaan toimii ja ei enään rusahda.
- punto -05
mulla -05 punto sama vika. mitä tarkoitta kaksoiskytkentä?
- Tutto bene
Ennen autoissa,etenkin kuorma-autoissa käytettiin/käytetään synkronoimatonta laatikkoa ja vaihtaessa hyvä käyttäää kaksoiskytkentää.Idea on saattaa vaihteiston pää-ja sivuakselien kytkeytyvien hammaspyörien kehänopeudet suunnilleen samoiksi, helpottamaan vaihteen kytkeytymistä. Sivuakselin pyörimisnopeus on aina vakio vetoakseliin nähden. Pääakselin nopeuteen voi vaikuttaa kaksoiskytkennällä, kampiakselin nopeuden lisäämisellä tai alentamisella, kun vaihde on hetkellisesti vapaalla ja kytkin ylhäällä. Eli poljetaan kytkintä-> vaihde vapaalle -> kytkin ylös - annetaan kaasua ->poljetaan kytkintä ja vaihdetaan.... Nykyautoissakin normaalin manuaalin synkkarenkat saa kulumaan, jättämällä öljynvaihdot väliin ja vaihtamalla ns. suoraan ,ilman pientä puolensekunnin taukoa/hidastusta vaihtamisliikkeessä.Eri tahtiin pyöriviä hammasrattaitahan tuossa vaihtamistapahtumassa siirrellään. Ennen vaihteistoremppaa kannattaa kokeilla RED LINEN öljyä laatikkoon, siis jos synkronointi narahtelee, laakerivikaan ei öljykään enää auta. Googlettakaa Red Line öljy.
Kaksoiskytkentä video ylöspäin ja alspäin vaihto:http://www.youtube.com/watch?v=9_9kZB5-MyM&feature=related - esko111111q
Tutto bene kirjoitti:
Ennen autoissa,etenkin kuorma-autoissa käytettiin/käytetään synkronoimatonta laatikkoa ja vaihtaessa hyvä käyttäää kaksoiskytkentää.Idea on saattaa vaihteiston pää-ja sivuakselien kytkeytyvien hammaspyörien kehänopeudet suunnilleen samoiksi, helpottamaan vaihteen kytkeytymistä. Sivuakselin pyörimisnopeus on aina vakio vetoakseliin nähden. Pääakselin nopeuteen voi vaikuttaa kaksoiskytkennällä, kampiakselin nopeuden lisäämisellä tai alentamisella, kun vaihde on hetkellisesti vapaalla ja kytkin ylhäällä. Eli poljetaan kytkintä-> vaihde vapaalle -> kytkin ylös - annetaan kaasua ->poljetaan kytkintä ja vaihdetaan.... Nykyautoissakin normaalin manuaalin synkkarenkat saa kulumaan, jättämällä öljynvaihdot väliin ja vaihtamalla ns. suoraan ,ilman pientä puolensekunnin taukoa/hidastusta vaihtamisliikkeessä.Eri tahtiin pyöriviä hammasrattaitahan tuossa vaihtamistapahtumassa siirrellään. Ennen vaihteistoremppaa kannattaa kokeilla RED LINEN öljyä laatikkoon, siis jos synkronointi narahtelee, laakerivikaan ei öljykään enää auta. Googlettakaa Red Line öljy.
Kaksoiskytkentä video ylöspäin ja alspäin vaihto:http://www.youtube.com/watch?v=9_9kZB5-MyM&feature=relatedEi siinä redline auta kun synkkarenkaat ovat kuluneet.
- sorkkiva
Tutto bene kirjoitti:
Ennen autoissa,etenkin kuorma-autoissa käytettiin/käytetään synkronoimatonta laatikkoa ja vaihtaessa hyvä käyttäää kaksoiskytkentää.Idea on saattaa vaihteiston pää-ja sivuakselien kytkeytyvien hammaspyörien kehänopeudet suunnilleen samoiksi, helpottamaan vaihteen kytkeytymistä. Sivuakselin pyörimisnopeus on aina vakio vetoakseliin nähden. Pääakselin nopeuteen voi vaikuttaa kaksoiskytkennällä, kampiakselin nopeuden lisäämisellä tai alentamisella, kun vaihde on hetkellisesti vapaalla ja kytkin ylhäällä. Eli poljetaan kytkintä-> vaihde vapaalle -> kytkin ylös - annetaan kaasua ->poljetaan kytkintä ja vaihdetaan.... Nykyautoissakin normaalin manuaalin synkkarenkat saa kulumaan, jättämällä öljynvaihdot väliin ja vaihtamalla ns. suoraan ,ilman pientä puolensekunnin taukoa/hidastusta vaihtamisliikkeessä.Eri tahtiin pyöriviä hammasrattaitahan tuossa vaihtamistapahtumassa siirrellään. Ennen vaihteistoremppaa kannattaa kokeilla RED LINEN öljyä laatikkoon, siis jos synkronointi narahtelee, laakerivikaan ei öljykään enää auta. Googlettakaa Red Line öljy.
Kaksoiskytkentä video ylöspäin ja alspäin vaihto:http://www.youtube.com/watch?v=9_9kZB5-MyM&feature=relatedKolmonen se rusahtelee mun 87män dugatostakin, kun yks tyttölapsi sitä ajeli parikertaa ouluun ja takas . vaikka moneenkertaan sanoin et nää ei oo mitkään sporttivaihteet, seuraus oli aivan selvä . kolmosen ja kakkosen synkat kulu huonoiksi . että näin ,, mut kiitos tost kaksoiskytkin vinkistä .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752